Zieke Mathieu van der Poel slaat veldrit Maldegem over
Foto: Jos Kafoe (archief)
woensdag 7 februari 2018 om 10:40

Zieke Mathieu van der Poel slaat veldrit Maldegem over

Mathieu van der Poel start vandaag niet in de Parkcross van Maldegem. De nummer drie van het afgelopen WK veldrijden kampt met maag- en darmproblemen. Met het oog op komend weekend neemt onze landgenoot rust.

“Jammer”, zegt Van der Poel in een persbericht van zijn ploeg Corendon-Cirus. “Ik had graag gereden in Maldegem, waar ik vorig jaar nog won. Maar de dagen na het WK kreeg ik last van maag en darmen. Ik heb nog tot vanmorgen gewacht om een beslissing te nemen, maar met Lille en Hoogstraten voor de deur is het beter om eerst uit te zieken.”

Kersvers wereldkampioen Wout van Aert ontbreekt vandaag ook in Maldegem. Hij geniet van een vakantie. Bij de vrouwen is wereldkampioene Sanne Cant wel van de partij. De cross is vanaf 13.30 uur live te volgen via een Volg Hier.

0 Reacties
22-06-2023 11:40
Interessant Plugge? Ik krijg kotsneigingen als ik dit lees. Als dit de nieuwe sponsor wordt ben ik geen supporter meer (ok who gives a fuck). Na het voetbal met die verwende patjepeeërs lijkt het wielrennen aan de beurt om door de olie soepjurken te worden opgekocht.
    22-06-2023 12:13
    Raul... je schrijft precies wat ik denk
    22-06-2023 12:20
    Plugge is gewoon diplomatiek. Hij heeft ongetwijfeld ook liever een betrouwbare Europese sponsor, maar wil ook geen mogelijke sponsoren afschrikken door zich negatief uit te laten in de pers.
    22-06-2023 12:32
    Ben het voor de verandering helemaal met je eens Raul.
    22-06-2023 12:51
    Als Plugge hiermee in zee gaat ben ik in 1x fan af.
    Dan hoop ik dat van Baarle en van Aert zsm verkassen en de ploeg naar de kloten gaat.
    22-06-2023 12:55
    Helemaal mee eens dat je dit liever niet moet willen, ook reputatie technisch, maar ik kan me niet herinneren dat mensen zo bizar negatief waren over UAE, Bahrein of Jayco. Daarnaast kun je ook je vraagtekens zetten bij INEOS.
    22-06-2023 12:59
    Brabo, eerlijk gezegd en ik gewoon fanboy van TJV. Toen de moraalridders hier losgingen over BET city heb ik ze ook wel ingewreven waar hun verontwaardiging oa was over Team UAE. Dus ja, ik roer mn trom pas echt als het mn favoriete team aangaat
    22-06-2023 14:45
    En mogen ze nog wel een damesploeg behouden, of mogen die van de oliemannetjes niet op een fiets zitten, of aan sport doen?
    22-06-2023 15:33
    Die "interessant" van Plugge kan natuurlijk ook knettersarcastisch zijn geweest.
    22-06-2023 15:52
    inderdaad waar gaat het heen met de wielrennerij in Nederland. En dan zeker nog vaker met alle buitenlandse toppers op een berg zitten en af en toe een koers rijden en Plugge maar trots bij Studio Sport vertellen hoe goed ze zijn en waar ze allemaal rekening mee houden. Dit zijn geen wielrenners meer maar robots.

    Gewoon lekker voor een Nederlandse sponsor met Nederlandse toppers en de rest met nederlanders tegen minimumloon koersen. Iedere dag aanvallen en en strijden en 's-avonds hoeren neuken dat is pas wielrennen zoals het moet zijn!
    22-06-2023 17:03
    Maar een bedrijf met een witwassende CEO wat optimaal heeft kunnen profiteren van het corona gebeuren en ondanks dat nu weer de normale werkende mens uitknijpt met woekerprijzen om nóg meer winsten te maken (u weet wel, graaiflatie) is wel prima natuurlijk. Lekker hypocriet. Of gaat het om de mensenrechten in Saoedi Arabië? Want dan hebben we hier wel recht van spreken inderdaad, niks aan het handje hier met bijvoorbeeld de toeslagenaffaire of de Groningers.
    22-06-2023 17:26
    Wat in Groningen gebeurt is inderdaad hetzelfde als mensen executeren vanwege hun geaardheid, ja.
18-07-2023 17:48
"Vrij oneerlijk dat Vingegaard en Pogacar een beter tijdrit pak hebben gekregen van de organisatie, anders had van Aert gewonnen." Aldus Wuijts.
    18-07-2023 18:34
    Er zijn wel meer narren die ook daadwerkelijk geloven dat zo’n pak ook maar iets uitmaakt… ter verdediging van de Opper-nar…
02-04-2023 16:36
Pogi is veel groter dan alle Tour-winnaars van de afgelopen veertig jaar. Dat laat hij nu zien. De vreselijke tijd van alleen maar voorbereiden op de Tour is voorbij. Heerlijk.
    02-04-2023 17:02
    Alleen daarom hoop ik al dat Pogacar ipv Vingegaard de Tour wint dit jaar.
    02-04-2023 19:31
    van alle tour winnaars van na Bernard Hinault zou ik zeggen ;)
    02-04-2023 21:40
    @zietemgaan
    Zo goed als hetzelfde: Hinault won zijn laatste TdF met overschot in 1982. In 1985 moest Lemond inhouden voor de patron…
09-06-2023 07:59
Met dit soort titels nodig je echt niet uit tot luisteren. Tenenkrommende uitspraak. Een renner heeft ook rust nodig.
06-08-2023 10:27
De meest verstandige reactie van de jongste
    06-08-2023 10:52
    Dat is de juiste uitspraak idd.
    Tegen je manager kan je zeggen dat hij moet stoppen met dit gezeur.Maar doe je dit ook tegen je vader?
    06-08-2023 10:56
    Jah op een zeker moment wel @Olly. Tis zijn vader die (met wat smeuïge opklopperij van de media) deze verbale strijd mee aanwakkert
    06-08-2023 11:22
    Ja, maar wel jammer. Ik geniet wel van deze Pat&Pat soap
    06-08-2023 11:48
    Wat maakt dat nu uit dat het zijn vader is? Als de mijne wat stoms doet, zeg ik het ook gewoon
10-09-2022 08:37
Bahrain maakt hier een goed punt. Mocht Jumbo zich gelijk hebben gevoelt hadden ze naar de UCI moeten stappen om Wright terug te zetten in de uitslag.

Als team/renner zelf bepalen wie er goed of fout mag, maar dat vervolgens met een press release naar buiten brengen is van een extreem laag niveau.
    10-09-2022 10:16
    Leg es uit als je wil
    10-09-2022 12:12
    Aan terugzetten in de uitslag heb je niets.
    Ik heb nog altijd niet kunnen zien wiens schuld het is, maar stel dat het Wrights schuld was dan moet je veel strenger straffen. Een gevaarlijke actie heeft veel consequenties voor een andere renner.
    En er wordt met twee maten gemeten.
    Groenewegen moest bijna een jaar toekijken (volkomen terecht overigens) maar anderen worden ‘slechts’ teruggezet.

    Wat heeft Roglic daar aan in dit geval?
    Je krijgt roekeloze acties alleen er uit als je zwaar straft.

    Nogmaals, ik zeg niet dat dit Wrights schuld was, maar als het zo is: direct uit de koers nemen en 3 maanden schorsen.
    10-09-2022 12:17
    [quote]"De ploeg en ik hebben de beelden nog eens bekeken en ik denk niet dat ik iets verkeerd heb gedaan”[/quote]

    Ik begrijp niet waarom Wright beelden nodig heeft om te "denken" dat hij niets verkeerd heeft gedaan. Laat het geheugen van Wright hem in de steek, of heeft hij er bewust geen actieve herinneringen aan? Die beelden geven sowieso geen uitsluitsel; zijn frontaal en van veel te veraf. Op beelden van een toeschouwer was wel te zien dat Wright naast (tussen de hekken en) Roglic reed, waarna Roglic tegen de grond klapt. Ook daaruit is moeilijk op te maken of Wright zoals Roglic beweert vanachter kwam en zijn stuur raakte.
    10-09-2022 12:27
    @Ab
    Er zijn geregeld duidelijke voorbeeld van flagrante roekeloze acties, en voor die gevallen ga ik helemaal met je akkoord.
    Er zijn nog veel meer gevallen waar de schuldvraag niet zo duidelijk is. Er gebeuren allerlei bewegingen in een sprint, en een incident is vaak een samenloop van omstandigheden. Zelfs de meeste terugzettingen worden fel bediscussieerd.
    Van dit incident zijn intussen heel wat beelden opgedoken, met allerhande interpretaties. Los van mijn persoonlijke interpretatie kan je denk ik wel besluiten dat er niet duidelijk één schuldige is in dit geval. En dan is het bijzonder kwalijk om dit geval als voorbeeld te willen stellen.
    10-09-2022 13:25
    Bizar dat JV het nodig vindt om Wright op "sociale" media aan de schandpaal te nagelen. Het lijkt me eerder een goed evaluatie moment voor henzelf. Is zo'n gevaarlijke actie van Roglic het risico waard, of zouden ze het de volgende keer misschien anders en slimmer aan moeten pakken?
    10-09-2022 15:30
    @Maillot
    bijzonder kwalijk?
    Waar slaat dat op?
    Ik zeg toch zelf dat ik niet kan zien wiens schuld het is en heb het dan over in het algemeen.

    Bijzonder kwalijk, die post van je.
26-03-2023 16:58
Diep, diep, diep onder de indruk van van Aert. Hij geeft Laporte een prachtig cadeau en koopt hiermee trouw tot de rest van zijn carriere. Grootse zege en van Aert was al om fan van te zijn. Maar is nu buitencategorie.
    26-03-2023 17:23
    Trouw tot Laporte van ploeg verandert en weer een concurrent wordt? Er bestaat geen eeuwige (ploeg)liefde in het wielrennen…
    26-03-2023 18:30
    Romanticus of niet... naïef of niet... ik geloof in een lange en uiterst vruchtbare samenwerking van de ongelooflijk sterke klassiekerkern.

    Omloop: van Baarle
    Kuurne: Benoot
    E3: van Aert
    Wevelgem: Laporte

    En dan hoop ik vurig op de Ronde of Roubaix nog voor van Aert.
    26-03-2023 18:40
    Als Laporte van ploeg verandert wordt hij terug een middelmatige renner...
    27-03-2023 16:49
    LOL. Typisch Belgisch redeneren. Als Laporte van ploeg verandert...
    Hij rijd voorlopig gewoon bij JV en belangrijke troef en ploegmaat van Wout.
    En die moet niets maar dat snappen fanaten niet.
    27-03-2023 21:33
    Helemaal eens. En, hij moet just niets.
09-04-2023 16:57
Mathieu zet alle misgunners (bijv. Thomas Dekker) weer op hun plaats dit voorjaar. MSR, 2e in Vlaanderen en nu P-R: dé man van het voorjaar!
    09-04-2023 17:10
    Thomas Dekker weerhoudt mij die podcast te luisteren.
    09-04-2023 17:12
    Thomas Dekker heeft een heel zwaar en moeilijk leven. Niet serieus te nemen.
    09-04-2023 17:15
    En heeft z'n sleutelbeen gebroken ;)
    09-04-2023 17:26
    Zou LBL ook lukken? In het spoor van zijn vader?
    09-04-2023 17:28
    Dun heilige Thomas is een wankel type waar een Zonneveld misbruik van heeft gemaakt om te scoren over de rug van anderen.
    09-04-2023 17:34
    Thomas Dekker is geen misgunner, maar gewoon kritisch in zijn commentaar. Dat mag prima.
    09-04-2023 17:54
    Thomas Dekker heeft er meer kijk op dan welke wielerkenner in Nederland dan ook.
    09-04-2023 18:02
    Ik vind Dekker ook een prima toevoeging bij die podcast. Maar veel mensen hebben nu eenmaal moeite met kritische mensen.
    09-04-2023 18:08
    Thomas dekker is groot fan van Mathieu, maar verwachtte na de balk en het WK in Australie een carriere met soms een hoge piek en veel dalen. Dat was op dat moment een hele logische conclusie, maar lijkt niet uit te komen.

    Verder heeft hij er qua journalisten, podcasters en ex wielrenners het meeste verstand van van allemaal. Als mens kan je van hem vinden wat je wilt, maar dat hij er kijk op heeft kan niet weersproken worden.
    09-04-2023 18:20
    Maffe opmerking van Marveloke. Zouden er werkelijk zoveel zgn 'misgunners' zijn, oftewel die Thieu een overwinning niet gunnen, zowel Belgen als Hollanders? Dat Dekker af en toe kritiek heeft of mekkert is toch geen spreekbuis van de gemiddelde koersliefhebber?
    09-04-2023 18:27
    Die diepe dalen kunnen nog steeds komen natuurlijk, al lijkt Mathieu nu wel een goede modus operandi gevonden te hebben. Maar een carriereverloop voorspellen is wel totaal iets anders dan 'misgunnen'. Ben blij dat meer mensen Dekker op waarde kunnen schatten hier. Maar kritische mensen/journalisten zijn vaak niet populair, dat is een rode draad in de wielersport.
10-05-2023 19:09
Snap niet waarom een ploeggenoot meteen de schuld legt bij andere renners, terwijl het evident was dat REV bij de 2e valpartij toch duidelijk voor zich moest kijken en zijn lijn volgen ... Jammer.
    10-05-2023 20:40
    Ik ben ook benieuwd of Evenepoel morgenochtend eerlijk is over wie de valpartij heeft veroorzaakt. Op basis van de tv beelden is in iedergeval duidelijk dat Evenepoel minimaal medeschuldig is dat veel renners zijn gevallen. Hopelijk biedt Vervaeke ook zijn excuses aan Kirsch aan door onterecht hem de schuld te geven
    10-05-2023 21:30
    Doen ze dat dan? Zeggen dat Remco op iemands anders wiel rijd is toch duidelijk?
    10-05-2023 22:19
    @Deo Het interview dat op Sporza te horen is, is niet in overeenstemming met de tekst op Sportwereld.be. In zijn interview zegt Vervaeke duidelijk dat Kirsch de pas afsneed. Oftewel dat hij schuldig is. In Sportwereld.be staat een interview met Vervaeke en daarin staat gelukkig wel dat ze beide fout zijn. Goed dat Vervaeke de fout ook bij Evenepoel neerlegt. Op basis van de beelden kunnen ze ook niet anders
02-07-2023 08:08
Wat een onzin is dit zeg. Wout geeft notabene zelf aan dat ie niet meer kon dprinten. Die belgen moeten die wva bril is wat vaker afdoen. Eerst moest roglic het ontgelden na wk imola en nu ligt het ineens allemaal aan vingegaard. Hoe krijg je het eruit
    02-07-2023 09:30
    1 Belg verkoopt onzin, en de reactie "Die belgen moeten die wva bril is wat vaker afdoen" krijgt de meeste plusjes. Dit soort soort generaliserende comments blijft toch een beetje een probleem op WF.
    02-07-2023 09:35
    Nee hoor LeoR. De Belgen moeten leren dat WvA en REV geen supermannen zijn en dus ook weleens een koers verliezen. Wuyts slaat overduidelijk de plank mis. WvA geeft zelf aan dat ie niet beter kon.
    02-07-2023 10:22
    Ik snap niet zo goed waarom Leo minnetjes krijgt, hij zegt toch ook dat het onzin is. Ik ben ook Belg en ik zal het ook nog eens zeggen: wat De Cauwer gisteren en nu ook Wuyts beweren over Vingegaard is compleet waanzinnig doorgeschoten chauvinisme. Uiteraard moet de topfavoriet en titelverdediger hier krachten sparen en niet op kop rijden. Als het omgekeerd was (een Belgische tourfavoriet en een niet-Belgische sprinter/favoriet voor de ritzege) zouden José en Michel voorop lopen om te zeggen dat die Belgische tourfavoriet vooral niet moet werken en zeker niet meer moet doen dan Pogacar. Dat weet iedereen hier.
    En tal van Belgen (bv. op cycling Twitter, en zelfs in de reacties op HLN waar men niet bepaald gekend staat voor veel nuance nochtans) zijn het deze keer niet eens met De Cauwer en Wuyts en vinden het te ver gaan. Daarom dat de bovenstaande reacties van "die Belgen" en "de Belgen" ook bij mij te veralgemenend en nodeloos polariserend overkomen.
    02-07-2023 11:22
    Totaal eens met de opmerking dat het doorprojecteren van Wuyts en DeCauwers obsessie op Vlamingen in het algemeen kortzichtig en dom is.

    Wij zijn toch ook niet allemaal Willem Alexander?
    02-07-2023 11:48
    Ik ben het met Wuyts eens. Zelfde teneur is trouwens te horen bij Vandegoor, Nys en Decauwer. WVA heeft aangegeven (in diverse interviews) dat het pas op 2-300 meter voor de streep was dat zijn benen volliepen. Tot dan moest de kaart van WVA altijd getrokken zijn. Ik vind het tekenend voor de bleke jongen dat hij niet beseft dat één keer overnemen op het vlakke of in de afdaling een wereld van verschil kan maken (al is het maar op het mentale vlak) of een pak goodwill koopt bij diezelfde WVA. Een andere grote blunder was niet direct meespringen of het gat toerijden op de broers Yates.

    In het Nieuwsblad zegt Van Dongen zelf dat ze het gat wilden toerijden, maar steken ze de schuld op de motoren, faut le faire.

    Eén van de redenen waarom Jumbo-Visma met vier renners het gat niet dicht kreeg op de broertjes Yates, zochten ze bij de wedstrijdorganisatie. “Ik hoor van de jongens dat de motoren wel een rol speelden”, zei ploegleider Arthur Van Dongen. “Dat is niet voor het eerst. Het scheelt toch in een finale wanneer je zo’n ding tien meter voor je hebt rijden of niet. Helaas is dat iets te vaak part of the game.”

    En nog eens, Belgen mogen niet chauvinistisch zijn als het om een Belg gaat, Nederlanders blijkbaar wel als het om een buitenlander gaat in Nederlandse loondienst...

    Ik blijf er dus bij dat TJV het gisteren slecht heeft gespeeld, dit zal meespelen in WVA zijn 'teamgevoel', én vooral dat POG een enorme mentale klap heeft uitgedeeld aan de bleke jongen (die niet meer aan sprinten toekwam).
    02-07-2023 14:16
    Twee touretappes geleden kneep Vingegaard nog in de remmen om WVA te laten winnen. Dan wordt hem nu in etappe 1 een slechte teamgeest verweten. Sommige Belgen zijn kort van memorie.
    Wuyts was na Sporza beter helemaal gestopt zich te bemoeien met de wielrennerij.
    03-07-2023 08:49
    In het kader van mensen over een kam scheren vind ik de woordkeuze van Krist onnodig kwetsend naar bleke jongens in zijn algemeenheid
31-07-2023 09:08
Prima interview. Maar die suggestieve titel is toch weer zo jammer. Waarom per se de Telegraaf onder de wielermedia willen zijn??
    31-07-2023 09:12
    Dat Wielerflits die uitspraak voor de kop gebruikt, dat is niet onlogisch. Waar ze wel mee moeten stoppen is twee losse uitspraken samenkoppelen en vervolgens dit middels de befaamde "..." presenteren als één letterlijk uitgesproken quote, dat is niet zoals het journalistiek hoort.
    31-07-2023 09:17
    De term 'nummers' is bovendien een veel te letterlijke vertaling vanuit het Engels.
    31-07-2023 09:32
    "Nummers" zou "cijfers" moeten zijn, no?
    31-07-2023 10:01
    Volgens mij spreekt men eerder van 'waarden' als het gaat over W/kg.
    31-07-2023 13:24
    Ik ben het helemaal met je eens. Eindelijk een interview van REV waarin hij echt goed overkomt. Niets overdreven wat hij zegt. En ik ben vaak kritisch geweest op de houding van REV, maar als hij zich zo opstellen, ga ik hem ook nog mogen als mens.
    31-07-2023 13:26
    En wat doet WF dan, die zet er een geknipte kop boven. Niet doen WF, het bevordert je eigen reputatie niet en is weinig respectvol richting REV
    31-07-2023 15:55
    Weet niet of artikel op dit interview gebaseerd is maar zijn woorden zijn exact zelfde. Vanaf 1 minuut.

    https://m.youtube.com/watch?v=DpWbppmwMJk&t=060s

    Niks sensationeel oid.
09-09-2022 16:28
TJV en Roglic zijn nu eventjes de weg kwijt. De teleurstelling en de pijn van de val zijn uiteraard nog vers, maar na twee nachtjes slapen mag er toch ook wat ratio bij komen. De beelden waren niet heel duidelijk in de uitzending, maar op youtube zijn ook wat zaken vanuit het publiek zichtbaar. Wat er gebeurt is dat Roglic op kop ramt en dat achter hem de sprinters aan hun finale beginnen. De sprinters steken zelfs netjes de weg over en Roglic heeft het juiste idee om in hun zog aan te sluiten en dezelfde finishtijd te bemachtigen. Echter lijkt het alsof Roglic niet op 5e maar op 4e positie de weg oversteekt en geen benul heeft dat Fred Wright er nog achter zit. Doordat Wright meer snelheid heeft en er nog steeds ruimte is (immers zit Roglic nog aan de buitenkant van de gestippelde streep) gaat Wright uiteraard zijn sprint doorzetten. Roglic was hier niet mee bezig, die dacht aan zijn klassement, die dacht niet aan de gretigheid van Wright, dus Roglic steekt de gestreepte lijn over en sluit het gat richting de boarding waar Fred Wright zich bevindt. Consequentie: harde val, einde Vuelta en zoals het uitziet een gebroken moraal bij Roglic. Maar de schuld op Wright afschuiven is pertinent fout in dit geval. Ik vind het zelfs een belachelijke actie van TJV om op deze wijze de publiciteit te zoeken. Er gebeuren tientallen grove fouten (echt gevaarlijke manoeuvres) jaarlijks, maar deze behoort niet in dat rijtje. Ik kan mij ook niet voorstellen dat TJV dat zelf niet inziet. Mijn aanname is dan ook dat Roglic momenteel zo diep in de put zit dat hij het team gevraagd heeft hem in het openbaar te steunen. Allemaal prima en begrijpelijk, maar maak Wright niet de kop van jut.
    09-09-2022 16:30
    @Panache Zou je een link naar die beelden willen/kunnen delen? Ik heb niets kunnen vinden wat duidelijkheid biedt.
    09-09-2022 16:34
    Volledig eens, deze moeten ze echt even flink doorslikken.
    Maar wat jij ook zegt en dat lees ik, erg tussen de regels, ook bij Roglic; er zijn echt gevaarlijke manoeuvres, maar dat daar ook echt renners voor gestraft worden is voor mij toch een zeldzaamheid. En dat is wel iets wat moet veranderen.
    09-09-2022 16:40
    @YogiBear
    Dit is het tv-beeld: https://www.youtube.com/watch?v=2mZsaKzq4TM
    Je ziet Roglic oversteken, je ziet Roglic vervolgens 1-2 seconden rechtdoor gaan op de gestreepte lijnen en daarna pas gaat Roglic nog verder naar binnen en botst het.
    Hier zie je het vanuit het publiek: https://www.youtube.com/watch?v=Sdz-oxGFz9c
    Op het moment van crashen (op 3 seconden in het laatste filmpje) zitten Wright en Roglic gewoon naast elkaar (nou ja met een banddikte verschil). Combineer je het eerste beeld met het tweede, dan is de conclusie dat Roglic richting de boarding stuurt terwijl Fred Wright daar al rijdt. Onnodig richting de boarding sturen deed Roglic toch echt zelf.
    09-09-2022 16:49
    @Panache Bedankt voor het delen, maar zou duidelijk als jij het denkt te zien is het voor jou wellicht. Ik zie een Wright die een slinger maakt en heel breed staat met zijn linker elleboog. Of dat de val veroorzaakt of dat het door de val komt is niet duidelijk.
    09-09-2022 17:02
    @YogiBear
    Duidelijk zijn deze beelden inderdaad niet echt, mij kunnen ze niet meteen uitsluitsel geven over wat er precies gebeurd is. Hier zie ik Wright eigenlijk niets fout doen, maar ik steek er mijn hand niet voor in het vuur.
    Maar wat mij verbaast: de dag na de val had Roglic geen idee hoe hij precies gevallen was. Ik vraag me af welke beelden hij dan heeft om nu deze wel hele zware beschuldigingen richting Wright te werpen.
    09-09-2022 17:52
    De beelden zijn veel te onduidelijk. Niemand kan hieruit conclusies trekken. Roglic heeft zijn mening gegeven, nu ben ik erg benieuwd naar die van Wright.
    09-09-2022 18:00
    De beelden geven geen uitsluitsel. Merkwaardig is wel dat Roglic vlak voordat hij ten val komt zijn rechterarm los van zijn stuur heeft (seconde 3, goed te zien op afspeelsnelheid 0,25) waarna hij richting de boarding lijkt te zwenken.
    Wright lijkt me gewoon in het wiel van Van Poppel te blijven rijden zonder bruuske bewegingen.
27-09-2022 09:33
Die beelden bewijzen enkel dat die meisjes bewust irritant aan het doen waren.

En dat zeg ik als iemand die eerder kritisch staat t.o.v. MvdP zijn gedrag in deze zaak.
    27-09-2022 09:50
    En alsnog is fysiek geweld gebruiken nooit de oplossing. Hoe irritant een ander ook is.
    27-09-2022 10:00
    @FDJ: daar ben ik het zeker eens mee. Vandaar de vermelding dat ik eerder kritisch ben voor hem. Maar deze video is geen bewijs van fysiek geweld, terwijl die meisjes het wel voor die reden zullen verspreiden.
    27-09-2022 12:48
    Aan de minnetjes te zien keuren een hoop mensen fysiek geweld goed. Treurig.
    27-09-2022 13:12
    Fysiek geweld hahaha. Laat me niet lachen
    27-09-2022 23:15
    Sinds wanneer is een duwtje fysiek geweld?
    27-09-2022 23:43
    Fysiek geweld:

    fysiek geweld is de meest bekende vorm van geweld, het komt meestal overeen met de feiten die de ordediensten hebben vastgesteld. Fysiek geweld omvat elke slechte fysieke behandeling van iemand met de intentie hem of haar te verwonden en/of angst aan te jagen. De intensiteit van dat geweld varieert aanzienlijk
27-09-2022 09:45
Van der Poel: “I didn’t touch anybody.”
Een vrouwenstem: “Shut up, het staat op camera!”
Van der Poel: “Laat maar zien dan, no problem.”
Een vrouwenstem: “Jij mag niet in mijn kamer komen!”
Van der Poel: “Jij mag niet drie f*cking uur lang op mijn deur kloppen!”
Een vrouwenstem: “Je hebt ons bedreigd!”
Van der Poel: “Moet je de politie bellen en ze erover vertellen.”
Een vrouwenstem: “Heb ik al gedaan! Ze zijn onderweg.”
Van der Poel: “Prima. Weet je het zeker?”

Indien bovenstaande klopt, dan is elke beschuldiging richting Mathieu, een misplaatste.
Een mens is een mens. Die kunnen hun geduld verliezen.

Alle respect voor Matje
    27-09-2022 11:24
    Is dit een gesprek uit een van die filmpjes, of staat dit op het AD?
    27-09-2022 12:27
    Nee hoor. Je mag niet zomaar in andermans kamers komen.
09-04-2023 17:03
@redactie: als jullie zo'n chat open willen zetten tijdens de koers, mag je best een redactielid mee laten lezen. Wat daar soms de revue passeerde was echt niet oke. Wie een platform biedt, heeft ook gedeelde verantwoordelijkheid over de inhoud ervan!
    09-04-2023 17:09
    Eens. Niet alleen in de chat trouwens. Maar de redactie stimuleert het alleen maar.

    Telegraaf niveau creëren.
    09-04-2023 17:10
    Helemaal eens. En dan @redactie, haal die infantiele duimpjes toch eens weg. Volkomen legitieme opmerkingen die dik in de min eindigen kan toch niet de bedoeling zijn?
    09-04-2023 17:12
    Precies die kevin en paus gelijk blokkeren redactie !
    09-04-2023 17:53
    Wat een onzin. Het was allemaal behoorlijk keurig. Veel snowflakes hebben gewoon veel moeite om het bestaan van een andere mening te accepteren en vinden dat die meningen direct verbannen moeten worden.
    09-04-2023 18:02
    Ik heb de chat niet gezien, maar ook de reacties hier halen alle lol er wel af. Heb het idee dat er hier velen vanuit een negatieve insteek komen om hun gelijk te halen, ipv leuk over de koers te babbelen. Snap die insteek ook nooit, want er rijdt meer dan 1 leuke renner/leuke ploeg rond. Wat mij betreft wordt hier door wielerflits intensiever mee omgegaan.
    09-04-2023 18:22
    Al ben ik me er volledig van bewust dat er niemand is die mijn inbreng zal missen, wil hier toch het volgende aan toevoegen.

    Door het irritante en kinderachtige troll-gedrag gecombineerd met anti-supporteren heb ik zelf besloten van me afzijdig te houden in zowel de comments als de live chat.

    Als koersfan in hart en nieren en zelfverklaard "kenner" vind ik het heel jammer dat ik me niet meer kan mengen in interessante discussies die hier gevoerd worden.

    Maar als dat niet kan in een positieve context waarbij we alle fantastische atleten die ze uiteindelijk zijn, naar waarde weten te schatten, dan houdt het voor mij op.

    Als ik wat zou willen schelden dan ga ik wel naar voetbal kijken.
    09-04-2023 18:57
    @ Dikke vrouw,
    Erg jammer dat jij direct erg persoonlijk wordt als ik zeg dat ik van Aert op dat moment van de koers een wieltjeszuiger vond. Mijn reactie daarop was zeer zeker niet correct en gepast, maar het persoonlijke aspect dat jij direct aanhaalde was dat ook allerminst.
    Iedereen kan en mag zijn voorkeuren hebben, maar het mag geenszins persoonlijk van aard worden.
    Wat mij betreft zand erover. De koers is voorbij, we hebben een mooie wedstrijd gezien waar klasse, pech en een enorme strijd gezien hebben.
    09-04-2023 19:35
    Was bere gezellig tot bax moest lossen
    09-04-2023 19:50
    Ik had me afgemeld voor de chat vandaag, dan krijg je dat.
15-05-2023 14:54
Heb er niet op gelet, maar dit probleem aankaarten met 1 foto kan natuurlijk niet.
27-05-2023 18:44
Wat een prachtige vent.
    27-05-2023 18:54
    Niet de spectaculairste renner maar wel een top kerel idd. Mooie faire reactie. Nuchterder en fairder dan zijn fanboy hier
    27-05-2023 18:56
    Ja, wat een heerlijk interview was dat. Bijna meer berusting en trots dan teleurstelling, al zullen de Belgen wel weer afkomen met hun 'ontgoocheling'.
    27-05-2023 19:28
    G is cool. Z’n podcasts vanuit de giro zijn ook echt de moeite waard. Mooi dat Roglic en JV winnen, maar ik had het Thomas ook gegund.
24-07-2023 15:22
Jammer dat je de kop niet een minnetje kunt geven ;)
    24-07-2023 16:43
    Ik vrees dat het de nieuwe realiteit is. Nagenoeg alle media doen het op die wijze. Alles voor de clicks. Daar leven de meeste sites ook effectief van dus het is logisch.
    De mensen die het irritant vinden gaat het niet weerhouden om te komen.
    En zulke titels worden nu eenmaal vaker aangeklikt.
    Ik vermoed ook dat Wielerflits meer leeft van hun artikelen die via social media gedeeld en aangeklikt worden dan het beperkte aantal reageerders dat wielerflits dagelijks bezoekt.
    24-07-2023 17:52
    Ja heren, de schoorsteen moet ook roken bij wielerflits.
02-04-2023 16:31
De eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen, maar daarna zijn ze toch echt voor de groten. Schrijf dat even op Plugge ;)
    02-04-2023 16:33
    Dit is idd de domste uitspraak van het jaar geweest, en dan moet de Tour nog beginnen.
    02-04-2023 16:54
    Een van de mooiste wedstrijden en eerste dat je hier opschrijft is een sneer naar beste team van voorjaar. Bravo gast, de prijs van zure reageerder is voor jou.
    02-04-2023 17:17
    John Bidon, er zit natuurlijk wel een kern v waarheid in hetgeen Marveloke schrijft. Het uitdelen van cadeau's zoals zondag past niet bij toprenner, zeker niet als je nog geen grote koers gewonnen hebt.
    02-04-2023 17:23
    Pluhhe heeft toch zijn pannenkoeken al? Monumenten daarentegen, die zijn voor Alpecin en UAE
    02-04-2023 17:27
    Heel sneu alle teleurgestelden Wout fans die zich hier komen afreageren op Jumbo. In koers had jumbo overal een mannetje mee zitten. Laporte is Pogi gaan halen. Van Hooydonck heeft zich uit laten zakken. Als team heeft Jumbo wederom zeer sterk gereden, maar uiteindelijk is het wel de kopman die het zelf moet afmaken. Was vandaag helaas de minste van de drie, en uiteindelijk nog geklopt in de sprint ook. Dat is helemaal geen schande, een mens kan niet altijd top-top zijn. Op naar Parijs-Roubaix.
    02-04-2023 19:04
    Jumbo gewoon 1 van de beste ploegen alleen een 3e en 4e plek in een monument....manmanman wat zijn die Jumbo haters triest.
11-05-2023 20:01
Begon ik Remco net een klein beetje sympathiek te vinden, begint hij weer dit soort taal uit te slaan.
    11-05-2023 20:05
    Hoort erbij, dit geklets. Net zoals G die de bizarre ineos tactiek van gisteren tracht goed te praten. Het is jammer dat evenepoel zichzelf in het verleden op een bepaalde manier neerzette; speelt hem in zn verdere carriere parten op aaibaarheidsniveau.
    11-05-2023 20:11
    Over je eigen ploeg kletsen is nog wat anders dan dit soort gelul.
    11-05-2023 20:48
    Het was maar een voorbeeld. Beetje uitlokkerij... peanuts
02-07-2023 08:24
Laten we nou niet teveel deze discussie opnieuw gaan voeren want hij is tegelijk logisch vanuit de spreker als volkomen onnozel.

Precies zoals bij Roglic komen ze nu aan met het huilverhaal dat van Aert zooooooo ontzettend veel doet en dat ze eeeiieeiindelijk iets TERUG kunnen doen-blablabla. Het is puur voor de buhne en uit fanmanschap geboren.

Ik ga er 100% van uit dat ze dit niet menen maar voor de toebehoorder doen, kan niet anders.

Gisteren Vingegaard op kop zetten om van Aert zijn halfgare spurtje te kunnen laten doen was een keiharde flater geweest. Dikke kans dat Pogacar dan meteen de rit gewonnen had en zich een soort king kong gevoeld.

Daarnaast is Jumbo en ook Vingegaard veel snuggerder dan dat: het enige moment waarop hij op kop gaat is wanneer het om Pogacar te lossen is. Volledig stoïcijns voor de aanmaningen op volle camera vanuit zijn tegenstrever en simpelweg op zijn ploeg rekenend. Vorig jaar hebben ze de tour gewonnen op die manier namelijk: en ik denk ook dat Pogi weliswaar wat wijzer geworden is maar even goed nog steeds uit de tent te lokken: die heeft zoveel bewijsdrang, je kan hem pakken daar.
    02-07-2023 08:33
    Zo is het helemaal!
    02-07-2023 09:33
    Pogacar was niet eens zo heel goed. Vingegaard zat daar met twee vingers in zijn neus. Dikke kans dat de enige reden dat Vingegaard Pog er niet afrijdt is dat Van Aert de aangewezen renner was vandaag.
03-07-2023 20:52
Ik vind het bijzonder overtrokken om nu van deze aankomst en spurt een heel groot verhaal te maken eigenlijk. Het was een halfgare aankomst in urbane zone zoals we er ieder jaar talloze zien passeren. Zeker niet perfect maar ook verre van ‘absurd’.

Begin een beetje het gevoel te krijgen dat er voorbaat een OMG verhaal per dag moet zijn. Gisteren was een noemenswaardige dag, vandaag zijn we overmorgen vergeten.
    03-07-2023 21:03
    Geplust. En de rest van de tekst maar gewist. Tis zinloos om er iets van te vinden/zeggen.
    03-07-2023 21:36
    Mja, al was het mooi geweest om het duel echt gezien te hebben. Op dat vlak verliest de sport vandaag wel.
    Ook: het is de tour én komkommertijd, een dodelijke combinatie wat nieuwswaarde en uitvergroten betreft.
    03-07-2023 21:43
    Het duel werd uitgevochten voor de laatste 300 meter. Wie als eerste de bocht in gaat komt er als eerste uit.
    03-07-2023 21:50
    Ben het weer met je eens. Het wordt een Bromance Romans.

    Deze aankomst was in basis niet super gevaarlijk. Ik heb in ieder geval de laatste jaren veel belachelijker aankomsten gezien. Met rotondes, verkeersdrempels, in afdalingen, etc.

    Het vergrootglas gaat erop omdat er iemand in een geelzwart pakje in een gat terecht komt wat zich sluit; een beetje bewust, een beetje door het parcours. Was Wout een halve tel eerder aangegaan, dan had hij "de koord" gehad en daarmee de kortste lijn naar de streep. Gaat Philipsen een fractie eerder aan, dan blijft Wout erachter en komt ie ook niet klem omdat hij er aan de andere kant langs moet.

    Wat denk ik vooral frustreert is dat er absoluut geen vorderingen lijken te zijn op dit vlak. Niet in het gedrag van sprinters, niet in de standaardisatie van het meubilair, niet in de lengte, breedte en rechtheid van de aankomsten. Het vergrootglas op veiligheid is terecht, maar dan had RK dit met een andere casus moeten doen.
    03-07-2023 22:58
    Kerckhoffs, Maxime en Youri hebben nu alle drie met absolute stelligheid lopen verkondigen dat een kaarsrechte aankomst de enige oplossing is.
    Ik ben benieuwd wat ze morgen te melden hebben nadat het mis is gegaan. Gaan ze er dan gewoon overheen lullen of komen we hier nog even op terug?
    04-07-2023 09:17
    Helemaal mee eens. Waar ik me ook aan stoor:
    Parcours is al een hele lange tijd bekend. Alle renners, journalisten, ploegleiders hebben uitgebreid te tijd gehad deze etappe onder de loep te nemen.Niemand zegt er iets over.

    Etappe is voorbij en ineens gaat WF zeuren dat het schandalig is. Zeg dat dan vooraf. Ontzettend luie journalistiek.
05-07-2023 18:23
Durven te verliezen, dat is nooit een schande.
Ik ken renners die niet starten als de kans op verlies erin zit.
    05-07-2023 18:24
    Hey wat leuk, die renners ken ik ook!
    05-07-2023 19:13
    Heb je het over Roglic?
    05-07-2023 20:08
    @Arthur ik vermoed Stybar...
    05-07-2023 21:31
    Tja als er straks San Sebastian (nog eens) Wk tijdrijden of WK weg en een goede Vuelta op zijn palmares erbij staan, zal het toch een betere keuze geweest zijn dan menig toetsenbordheld hier denkt.
    06-07-2023 07:18
    Inderdaad, Roglic!
17-07-2023 15:00
En wederom weer onbegrijpelijke reacties hier. Gendarmerie doet onderzoek en vindt dader. Volgens de Franse wet moet een slachtoffer aangifte doen om tot vervolging over te kunnen. Verzoek tot aangifte is door Gendarmerie neergelegd bij TJV/Kuss. Deze gaan er op in om een voorbeeld te stellen ook na gesprek hierover met de ASO. En, vervolgens is TJV de gebeten hond volgens sommigen. Vreemde lui hier.
    17-07-2023 15:01
    Ik kan het niet beter verwoorden
    17-07-2023 15:29
    Ik kan slechts de conclusie trekken dat enkelen hier het normaal vinden dat toeschouwers zich gewelddadig en roekeloos opstellen tegenover de renners en dat dat gedrag absoluut geen consequenties voor de dader mag hebben, alleen voor de slachtoffers.
    17-07-2023 22:20
    Helemaal mee eens. Alleen hoef je dat nu nog niet te doen? Energie en aandacht bewaren om eerst Tour te winnen.
    Die aangifte kan volgende week wel
27-07-2023 18:49
Er is altijd wel iets met dit meiske en het is altijd de schuld van de boze buitenwereld.