Wout van Aert wint slottijdrit Tirreno-Adriatico, Tadej Pogacar stelt eindzege veilig
foto: LaPresse
dinsdag 16 maart 2021 om 16:10

Wout van Aert wint slottijdrit Tirreno-Adriatico, Tadej Pogacar stelt eindzege veilig

Wout van Aert heeft op indrukwekkende wijze de afsluitende tijdrit van Tirreno-Adriatico gewonnen. De kopman van Jumbo-Visma was over 10,1 kilometer in San Benedetto del Tronto sneller dan Stefan Küng en wereldkampioen Filippo Ganna. Tadej Pogačar schreef het eindklassement van Tirreno-Adriatico op zijn naam.

Küng vs. Ganna
Een eerste richttijd werd neergezet door Michael Hepburn. De Australiër van BikeExchange kwam tot een tijd van 11.33 minuut en was daarmee nipt sneller dan Sebastian Langeveld en Edoardo Affini. Tobias Ludvigsson reed zich daar nog tussen. Alberto Bettiol had daar geen boodschap aan, hij reed met 11.24 een nieuwe snelste tijd. Europees kampioen Stefan Küng was met 11.12 nog eens twaalf seconden sneller.

Met Küng in de hot seat was het de beurt aan de wereldkampioen en de topfavoriet voor de dagzege, Filippo Ganna. De Italiaan was bij het tussenpunt vier seconden langzamer dan Küng en dat bleek een voorbode voor de eindtijd van Ganna. De drager van de regenboogtrui reed 11.17 en gaf daarmee na 10,1 kilometer vijf seconden toe. Het betekende de eerste nederlaag voor Ganna in een tijdrit sinds januari 2020. Daarna won hij alle acht de chrono’s die hij reed.

Daarna was het lang wachten op een renner die aan de toptijden wist te komen. Benjamin Thomas, ploegmaat van Küng bij Groupama-FDJ, zette nog wel 11.22 neer en werd daarmee virtueel derde. Mathieu van der Poel spande zich niet bovenmatig in en kwam tot een tijd van 12.08.

Wout van Aert nóg sneller
João Almeida, de nummer zeven in het klassement, was de eerste die zich in de top van de daguitslag nestelde. Bij het tussenpunt lag hij vijf seconden achter op Küng en aan de finish waren dat er achttien, waarmee hij zich op een voorlopige vijfde plek zette. Bovendien wist Almeida met zijn sterke tijdrit Tim Wellens van de zesde plek te stoten in het klassement.

Voor Wout van Aert was de eindoverwinning al uit het zicht. Hij begon met een achterstand van 1.15 minuut in het klassement op Pogačar aan de tijdrit en kon dus vol voor de dagzege gaan in San Benedetto del Tronto. De start van Van Aert was alvast ijzersterk: hij dook aan het tussenpunt één seconde onder de snelste tijd van Stefan Küng en wist in het tweede deel nog te versnellen.

Hij was aan de meet, met een tijd van 11.06 minuut, zes seconden rapper dan de Europese kampioen. De kopman van Jumbo-Visma wist daarmee zijn tweede etappe van deze Tirreno-Adriatico te winnen, nadat hij eerder ook al de massasprint in de openingsrit won.

Eindoverwinning Pogačar
Tadej Pogačar reed ook een sterke tijdrit (11.18 minuut) en stelde daarmee zijn eindzege veilig. Voor de 22-jarige Sloveen is 2021 nu al een uitstekend jaar. In februari wist de titelhouder in de Tour de France ook al de UAE Tour te winnen.

177 Reacties
16-03-2021 16:29
Tadej dik gewonnen. Ik hoop dat hij zaterdag ook wint.
    16-03-2021 16:34
    Tijdens mens erger je niet met zijn vriendin?
    16-03-2021 16:44
    Blijf vooral hopen.
    16-03-2021 16:57
    Hij rijdt m zelfs niet
    16-03-2021 17:02
    Uiteraard wint ie m, overbodig statement
16-03-2021 16:31
Zaterdag is niet voor Tadej, heel andere rit dan bv afgelopen zondag.
16-03-2021 16:31
In het kader van verder binnenlands nieuws: Langeveld twaalfde, maar 2 sec na Geraint Thomas. Best goed.
    16-03-2021 16:36
    Ja, dat is leuk. Gaat ie dan nog een keer meedoen de komende klassiekers?
    16-03-2021 16:37
    Beter dan ik verwacht had, misschien dat hij nog eens een goede klassieke campagne kan rijden.
16-03-2021 16:35
Knap hoor, dit was een fraai gezelschap aan verzamelde tegenstand.
16-03-2021 16:36
Als je Ganna klopt win je normaal gezien altijd de tijdrit.. Blij dat dit gebeurd nog voor OS mentale tik voor hem nadat Ganna er 8 op rij gewonnen had Remco was de laatste die hem gebeat had en nu weer een Belg echt lekker dit!
    16-03-2021 20:07
    gebeat ........ ach
16-03-2021 16:37
Net gelezen op teletekst: "De Belg moest 1.15 op de Sloveen goedmaken,maar kwam daar niet bij in de buurt." Zo kun je het kennelijk ook uitleggen, kostelijk!!
    16-03-2021 16:39
    Niemand maar dan ook niemand bij de NOS snapt wielrennen, het is niet eens kwaadaardigheid deze tekst maar gewoon onkunde. Je moet Joris nooit teletekst artikelen laten typen.
    16-03-2021 16:46
    Ja, in Nederland zenden ze liever hockey uit dan wielrennen. Blij met de Belg en Eurosport.
    16-03-2021 16:56
    teletekst is zo jaren '80, bestaat in Bels al lang niet meer, gelukkig
    16-03-2021 19:59
    @Trigger
    Vanwaar die frustratie over teletekst. Als je het niets vindt, gebruik je het toch niet? Anderen zijn er wel blij mee.
    16-03-2021 20:25
    @trigger jij bent blijkbaar erg jong. Sinds juni 2016 heeft België geen Teletekst meer.
    16-03-2021 20:30
    Jong? Ik vermoed eigenlijk uit 1958.
    16-03-2021 20:53
    Hup teletekst!
    16-03-2021 21:01
    @xistnc dan heeft het met leeftijd kwaaltjes te maken...
16-03-2021 16:38
Mooie aflsuiter van een waanzinnig aantrekkelijke Tirreno.
16-03-2021 16:40
Als Van Aert al een nieuwe "iemand" is, dan lijkt Sean Kelly toch de meest evidente vergelijking.
    16-03-2021 16:46
    Klopt helemaal!
    16-03-2021 17:06
    Ja, dat lijkt me ook wel een aardige vergelijking, in ieder geval v.w.b. de veelzijdigheid.
    16-03-2021 18:34
    Kelly heeft niet veel gepresteerd in de Tirreno, hij had het jaren achtereen druk met een ander wedstrijdje ;-)
    16-03-2021 18:46
    Ik denk dat er iemand in Eeklo met veel interesse meeleest.
    16-03-2021 19:01
    Mensen vergeten snel. Jalabert was best ook veelzijdig.
16-03-2021 16:42
Dus...

Roglic is geen favoriet voor de TDF, maar rijdt vervolgens alles op een hoop in P-N
&
Denken aan de eindoverwinning in Tirreno is niet realistisch voor WvA, en vervolgens eindigt hij op een zeer degelijke 2e stek.

Het zou fijn zijn als Jumbo zijn uitspraken iets meer gelijk zet aan de prestaties die de renners leveren.
    16-03-2021 16:47
    Fijn voor wie? Ik neem toch aan dat zij de meeste dingen zeggen in het belang van de renners. Niet perse de waarheid, of iets om ons te amuseren.
    16-03-2021 16:50
    Kwestie van indekken en het verwachtingspatroon laag houden.
    16-03-2021 16:57
    Want er reden nog meer Tour kanshebbers in Parijs-Nice?! Ik denk dat het hoogst haalbare voor de rest het podium zou zijn en dan reed de enige serieuze kanshebber daarop ook nog eens in dienst van hem.

    Mocht deze week iets hebben getoond, dan is het eerder dat Roglic inderdaad niet als topfavoriet naar de Tour de France zal gaan.
16-03-2021 16:49
Staan ze nu bij JL niet voor een dilemma? Gaan voor het (mede)koopmanschap in het rondewerk, waarin Wout toch niet opgewassen zal zijn tegen een Pogaçar en/of Evenepoel of de nadruk gaan leggen op de klassiekers waarin hij altijd op Mathieu en Flip gaat stuiten? Dat ie moet stoppen met knechten voor Rogliç lijkt me inmiddels wel duidelijk. Ze hebben daar nog wat te doen iig.
    16-03-2021 16:57
    Je kunt ook overdrijven met van Aert hè. Ja z'n tijdrit is geweldig en hij is bergop ook prima in orde. Maar dit was een rondje met één berg! Dat is toch wel wat anders dan aantal bergritten achter mekaar met meerdere cols.

    Natuurlijk als knecht deed hij het vorig jaar voortreffelijk maar kopman in een grote ronde is toch wel compleet anders.

    Dus lekker knechten voor Roglic en als het kan je kansen pakken voor het groen want dat schijnt ineens ook super belangrijk te zijn...
    16-03-2021 16:57
    Het is redelijk uniek om twee "klassementsmannen" (de aanhalingstekens zijn nog voor WvA omdat hij die conversie niet al finaal gemaakt heeft) in je team te hebben die allebei ook gemakkelijk ritten en truien winnen. Eigenlijk zou je die idd best een parallel programma laten rijden (zoals nu met P-N / T-A) maar om Roglic een kans te geven tegen Poga in de Tour móét Wout natuurlijk mee in steun. Lastige situatie...

    Edit: @Stark72 dat minachtende lijntje dat de groene trui nu plots "super belangrijk schijnt te zijn" is een hersenspinsel van zij die WvA zuiver in steun willen zien van Roglic - de groene trui is altijd al belangrijk geweest en er zijn renners die er heel hun carrière op gebouwd hebben, denk maar aan Zabel en voor een groot deel Sagan.
    16-03-2021 17:06
    "Dat ie moet stoppen met knechten voor Rogliç lijkt me inmiddels wel duidelijk." Als je met Roglic de tour wilt winnen zal Van Aert hem moeten ondersteunen. Dat hij daarbij ook voor ritwinst en evt groene trui kan gaan, lijkt me niet onredelijk. Van Aert zal dit jaar nog geen kans maken in de tour, omdat hij dan zijn hele fysiek zal moeten aanpassen. Daar zal een kilo of 3-4 minimaal af moeten en dat is iets wat je alleen verantwoord kunt doen als je je hele seizoen daarop afstemt.
16-03-2021 17:03
Ik had gisteren een huid verkocht, maar helaas de beer niet omgeknald.

Schitterende prestatie van Wout. Dat hij in vorm is en een goede tijdrijder is, da's geen geheim. Maar ik had niet verwacht dat hij Ganna ging kloppen (of dat Ganna zou verliezen). Zeker op een biljartvlak parcours als dit, en op deze korte afstand. Zou Ganna te veel bezig zijn geweest met het "complete wielrenner willen worden?"

Pogacar bevestigt zijn goede tijdrit. Het blijft een bouwvakker op een fiets, maar gaat wel hard. Samen met Roglic de meest complete rondjesrenner van dit moment, had ze deze week graag tegen elkaar zien rijden.

Wout bevestigt dat hij rondjes van een week prima aan kan. Tenminste als het gaat om wat massasprints, wat heuvelwerk, tijdrit en 1!! bergrit. Gewoon super compleet wat hij liet zien, maar uiteindelijk denk ik dat het klimwerk toch echt zijn achilleshiel zal blijven.

Als je het mij vraagt moet hij blijven doen wat hij nu doet: klassiekers rijden, soms een beetje knechten, wat sprinten tussendoor, tijdrijden en af en toe een rondje van een week doen. Soms als kopman, soms in dienst.

Want zoals die gast nu het afgelopen jaar gereden heeft, dat is puur genieten. En daar moet hij niet te veel aan willen veranderen.
    16-03-2021 17:06
    Sluit ik me volledig bij aan.
    16-03-2021 17:07
    Vooral dat knechten gaf je veel plezier zeker...
    16-03-2021 17:08
    +1 wat mij betreft. Als hij echt een kans zou willen maken in de Tour zal hij daar heel veel in moeten investeren. Daarvoor zal hij ook veel moeten inleveren aan kansen in sprints, klassiekers en wellicht zelfs tijdritten.
    16-03-2021 17:17
    @derrick,
    Ja. Ik vind niks mooiers dan een groot kampioen die zich ook weg kan cijferen voor een ander.
    16-03-2021 17:38
    Michelangelo +1 voor reply op derrick, sluit ik me bij aan.
    16-03-2021 18:04
    + 1
    Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
    16-03-2021 18:26
    +1 trouwens, dit jaar zal hij toch enige reserve aan de dag leggen in de tour met het oog op de OS. Of dat dan tenkoste gaat van zijn knechtwerk of etappewinst, valt nog te bezien
    16-03-2021 20:58
    tweemaal +1

    van Aert is een zegen voor de ploeg.
    16-03-2021 22:18
    "Zou Ganna te veel bezig zijn geweest met het “complete wielrenner willen worden?”

    Nee, die heeft gewoon rustig in Bessèges en UAE Tour de tijdrit gepakt en in de verste verte niet voor een klassement gereden.
    Ganna zei dat hij dezelfde waarde als anders.
    Van Aert zei in een eerder interview dat hij meer op de tijdritfiets getraind heeft. Zelfs op klimstage in Tenerife om de 3 dagen > tijdritfiets.

    "...1 !! bergrit... " > reken Castelfidardo ook maar als bergrit.
16-03-2021 17:06
Er zullen er de komende jaren echt wel zijn die Pogacar gaan verslaan. Die gaat ook gewoon slechte winters hebben of tactische fouten maken of gewoon geconfronteerd worden met andere die plots toch beter zijn.

Die aangekondigde tijdperken van suprematie zijn meestal niet wat gevreesd/verhoopt werd. De dominantie van Sagan in het eendagswerk viel uiteindelijk ook wel mee, wat niet betekent dat hij geen mooi palmares heeft.

2 jaar terug leek Bernal ook gelanceerd, toen was 't ook van "mja, Evenepoel en Pogacar... in het hooogebergte tegen Egan en Ineos, ... nee hoor, dat wordt 'm niet". Best mogelijk dat het binnen 3 jaar een halve evidentie is dat Pogacar uiteraard geen grote ronde meer gaat winnen, het verandert heel snel.
16-03-2021 17:14
Zonder twijfel de strafste prestatie van de Tirreno.
    16-03-2021 17:33
    Absoluut Wout's beste prestatie deze Ronde. Superknap dat hij hier Ganna en andere tijdrittoppers verslaat. Chapeau!
16-03-2021 17:29
Fabbro heeft gewoon zijn 5e plek weten te behouden, dat vind ik ook een prestatie als je ziet wie er allemaal in de top 10 staan.

Jammer eigenlijk dat Alaphilippe geen klassement heeft kunnen/willen rijden. Had hier volgens mij ook best podium kunnen bemachtigen.
16-03-2021 17:30
Wat kan hij tijdrijden, die mijnwerker.... Verdachtmakingen n.a.v. Tourtijdrit (ook door mensen binnen TJV) waren lachwekkend en worden naarmate de tijd vordert steeds onnozeler.
    16-03-2021 17:42
    Waarom? Als je het al verdacht vond, dan wordt dat er nu toch niet minder op?
    16-03-2021 17:44
    Interessante uitspraak. Wat heb jij deze week gezien waardoor je dacht 'die verdachtmakingen slaan echt nergens op'? Voor de goede orde, ik heb deze week niks gezien wat ik als absoluut verdacht zou willen markeren, maar een lekkere uitschieter naar omlaag, dat je denkt, het is ook maar een mens, nee. Ik heb vandaag niet kunnen kijken, maar b.v. het contrast tussen Pogacar, MvdP en WvA na die heuveletappe was wel opmerkelijk. Die laatste twee waren meer dood dan levend, terwijl Pogacar uitreed alsof hij even boodschappen had gedaan.
    16-03-2021 17:52
    Waarom zou het herhalen van ongeloofwaardige prestaties ze geloofwaardiger maken?
    16-03-2021 18:08
    Vraagje: waarom zijn de constante topprestaties van Pogacar meer verdacht dan die van Roglic? Beiden zijn zowat identiek qua lengte en gewicht, zijn amper van elkaar te scheiden op vlak van tijdrijden, klimmen en het verschroeiende eindschot, zien er na een koers frisser uit dan de rest én (totaal onbelangrijk) hebben dezelfde nationaliteit.
    16-03-2021 18:45
    @Limal Ik ben het met je eens dat we zeker niet iedereen die structureel boven het maaiveld uitsteekt met het D-woord moeten afserveren. Maar om je vraag te beantwoorden, een in deze context relevant verschil tussen Roglic en Pogacar zijn die twee minuten in de afsluitende tijdrit van de laatste TdF, en veelzeggender, die anderhalve minuut met Dumoulin.
    16-03-2021 18:48
    En daar komt nog bij: Mauro Gianetti
    16-03-2021 23:27
    Inderdaad! Maar voor huilebalken zullen er nog wel wat "stop the steal" petjes voorradig zijn...
    @Jooprioolpijp:
    En Porte reed 1 sec. langzamer dan Dumoulin....
16-03-2021 17:42
De beste massasprinter, 2de beste klimmer en beste tijdrijder in deze Tirreno aanwezig. Eindelijk krijgt Jeroen van Eurosport het woord 'alleskunner' over zijn lippen. Waarom over MVDP hetzelfde gezegd wordt, is mij een raadsel, want in deze disciplines heeft hij nog niet veel bewezen. Dat Ganna niet wint, is niet heel verrassend. In de UAE tijdrit was hij ook niet oppermachtig en de voorbije dagen hebben er ingehakt. Wout heeft joekels van benen en in combinatie met zijn smalle bovenlichaam, maakt hem dat de beste tijdrijder van het moment. In theorie zou enkel Evenepoel beter kunnen doen. Leuk ook hoe de bookmakers Ganna overschatten en het deksel op de neus kregen.
    16-03-2021 17:59
    Geobsedeerd.
    16-03-2021 18:11
    Ik ben zeker dat de bookies het deksel niet op de neus gekregen hebben - het gokgedrag van de mensen bepaalt de odds en alle bets samengenomen winnen de gokkantoren altijd.
    16-03-2021 18:22
    Gozer, stop toch eens met het vergelijken tussen die 2. Ik word helemaal gek van al die kansloze posts. Ga eens genieten van allebei.
    16-03-2021 18:31
    Er is onderscheid tussen bookie en (exchange) markt. Bookie dient in eerste instantie zelf notering te bepalen en die corrigeert daarna o.b.v. inzet. Als hij zijn risico niet elders krijgt afgedekt, wint bookie zeker niet altijd. Op markt is het gewoon kwestie van vraag en aanbod. Daar is bookie sowieso lachende derde.
    16-03-2021 18:41
    Ik vergelijk de 2 niet, want die vergelijking gaat ook niet op en ben ook niet geobsedeerd. Voor mij hebben ze in topvorm elk evenveel kans om een klassieker te winnen. Er wordt gezegd dat sporza chauvinistisch is, maar ze supporteren minstens even hard voor Mathieu. Ik vind ook dat sporza soms overdrijft met WVA te verheerlijken, maar Nederlandse journalisten doen dat naar mijn mening nog meer met MVDP. Dan vind ik uitspraken van Thijs Zonneveld of Sven Nys na de Strade Bianche ongepast, maar ze kunnen evengoed gelijk hebben.

    @Limal over de gokkantoren heb je helemaal gelijk. Ik kan enkel blij zijn voor de mensen die iets gewonnen hebben.
16-03-2021 17:55
Hele mooie prestatie van WvA, maar toch ook wel een tegenvallende Ganna hier, die zelfs twee rijders voor moet laten gaan terwijl ie gewend is zijn tijdritten (en zeker van die korte en vlakke) met afstand te winnen.
16-03-2021 17:58
gewoon genieten tot nu toe dit wielerjaar met vaak klasbakken als
winnaars.beloofd nog wat voor de komende maanden
16-03-2021 17:58
Die top 10 qua tijden is toch absurd. Rondje van een week, alleen WvA heeft soort van in de buurt kunnen blijven.
Pogacar, ben eerlijk gezegd toch echt het meest onder de indruk van zijn presteren deze week. MvdP nam zaterdag een dagje vrijaf om zondag te kunnen presteren. Pogacar reed eerst zaterdag iedereen op achterstand en vrat ie bijna nog MvdP - stel dat ie die laatste km toch nog even doorgetrokken had en MvdP had verslagen dan hadden we toch anders over deze T-A gesproken. Wat een renner.
16-03-2021 18:10
Pogacar en Roglic wat mij betreft allebei indrukwekkend deze week, 2 stomme valpartijen aan het einde van een verder gedomineerd rondje vagen natuurlijk niet alles in 1 x weg. Zij zijn in een vooruitgeworpen licht de grote concurrenten voor de tour. Van Aert zeker een wapen in die tour die je eerder in de vorig jaar voor Dumoulin bedoelde rol moet zetten, beschermd dus, in plaats van puur van meet af aan als knecht opsouperen, zeker met dit parcours. Groen sowieso uit den boze om echt voor te gaan hoewel het natuurlijk lekker samen gaat met bonificaties scoren, het wordt er bij blijven zo lang het gaat en wanneer dat over is in de knechtenrol.

MvdP als absolute topfavoriet voor de aankomende 6 weken waarbij het interessant is hoe hij zich daar onder houden gaat. Tis niet bepaald iemand die het niks doet al die aandacht, ik vrees een beetje voor overmoedigheid van zijn kant en een mentale knauw mocht het ergens stom misgaan.
    16-03-2021 18:26
    Als Van Aert in de leuke sprints vol mag gaan en in de gevaarlijkere sprints zich op sluwe wijze naar een plek tussen 4 en 8 mag "positioneren", dan denk ik dat hij ook vanuit de koningsknecht-positie gemakkelijk groen haalt.

    Tenzij Mathieu daar ook vol voor gaat, dan niet, die kan hij niet afhouden als er te veel afleidingen zijn. Maar van de standaard sprinters en zelfs Sagan heeft hij niet zo veel te vrezen.
    16-03-2021 22:17
    Met die heuvelfinishes in de eerste week erbij kun je zomaar dat wapen in het geel hebben rijden. Kan mooie tactiek opleveren (mits een andere dan vorig jaar).
16-03-2021 18:23
Waaaaaaah, had ik niet verwacht, kanjer!

Lieden die Van Aert liever niet te groot zien worden schreven in ware verhullingstijl:
=>"Van Aert moet toch opletten dat hij niet tussen twee stoelen valt."

Van Aert:
-Sprintrit wint massasprint tegen 1 van de zoniet dé snelste man ter wereld Ewan.
-Punchrit duldt in de punchritten enkel de 2 beste punchers van deze generatie.
-Bergrit komt binnen tussen de beste klimmers, laat 2 Tourwinnaars achter zich.
-Tijdrit meest dominante WK en EK verslaan op hun terrein.

Ok, lekker.
16-03-2021 18:27
Die Evenpoel mag wel veel poepluiers meenemen als Tadej tegen hem rijdt. Laten we nu niet overdreven doen over Wout als klassements renner. Gewoon blijven knechten.

[i]Edit redactie: Die laatste opmerking is niet nodig.[/i]
    16-03-2021 18:59
    ehhh redactie, zou het kunnen dat jullie hier de persiflage niet helemaal doorzien hebben? Ik vond 'm in elk geval wel leuk.
16-03-2021 19:04
Volgens sommigen is deze prestatie van WvA uniek in z'n soort. Zelfs Sagan zou dit nooit vertoond hebben.

Bij deze toch even wat rechtzetten dan;

… Sagan won in 2014 de ronde van Californië. Waaronder een sprintetappe, tijdrit en 5e in de bergrit naar Mt. Baldy.

Nu ben ik ook groot fan van WvA en voorspelde al voorzichtig zijn tijdritzege (enige dagen terug ..) maar we moeten niet vergeten hoe groot andere renners (geweest) zijn.

Het is gewoon ontzettend knap wat hij allemaal laat zien maar gezien zijn prestaties vorig jaar tijdens de TdF niet eens zo heel gek.
    16-03-2021 19:31
    Zijn prestaties deze Tirreno doen mij wel erg denken dat van Aert nu eerst de kant van de rondes en daarbij Ardennen kiest om later terug te keren op de keien. Volgens mij ook de enige manier om wellicht eens een gooi te doen naar alle 5 klassiekers voor hem en nu met Roglic in dezelfde equipes iets wat ploeg focus erg vd hand ligt. In zijn huidige vorm zie ik hem eerder in Luik dan Roubaix excelleren eigenlijk.
    16-03-2021 19:34
    Sagan won de Ronde van California in 2015. In de sprint won hij van Wippert, Cavendish, Haedo en Farrar, in de tijdrit van Van Emden, Alaphillipe, Roskopf en Bennati en in de bergrit nam hij het op tegen Alaphillipe, Henao, Boswell en Dombrowski. Daar zitten zeker en vast toppers tussen, maar ik denk dat het deelnemersveld waar van Aert afgelopen week in acteerde toch nog van een ander niveau was.

    Ewan & Gaviria in de sprint. Ganna, Kung en Pogacar in het tijdrijden. Pogacar, Bernal, Landa, Quintana, Nibali, Yates, Thomas, Almeida & Fuglsang in de bergen. VDP & Alaphillipe in de punchers-ritten. Beter wordt het niet. Top-niveau op alle terreinen. Van dat niveau ontbraken enkel Roglic, Evenepoel en Bennett. En van Aert kan overal mee.
    16-03-2021 19:40
    de tegenstand in californië was wel aanzienlijk zwakker dan die in de tirreno nu. alle respect voor jos van emden, maar dat is geen kung of ganna

    en henao, dombrowski en alphilippe (toen nog een aanstormend talentje) zijn niet meteen vergelijkbaar met pogacar, bernal, landa en co.
16-03-2021 19:54
Hij begon met een achterstand van 1.15 minuut in het klassement op Pogačar aan de tijdrit en kon dus vol voor de dagzege gaan in San Benedetto del Tronto.

Huh? Dus als hij op 15 secondes zou staan, zou hij niet vol voor de dagzege gaan?
16-03-2021 20:13
Van der Poel met zijn jojo manier van koersen deze week alsnog "beste" NL'er in het AK .....

Reacties zijn gesloten.