Wout van Aert vindt dat Remco Evenepoel de eindzege in Vuelta verdient
Foto: Raymond Kerckhoffs
Raymond Kerckhoffs
donderdag 8 september 2022 om 11:30

Wout van Aert vindt dat Remco Evenepoel de eindzege in Vuelta verdient

Interview Het wielrennen wordt in deze dagen weer grotendeels gedicteerd door de Belgen. Waar Remco Evenepoel op weg lijkt om na 44 jaar België weer de eindzege in een grote ronde te schenken, start aan de andere kant van de Atlantische Oceaan Wout van Aert als dé te kloppen man in de Grand Prix Cyclistes Québec en Montréal.

Na een tumultueuze vlucht richting Canada, na twee uren boven de Atlantische Oceaan te hebben gevlogen moest zijn vliegtuig terugkeren naar Brest omdat er van de autoriteiten nog geen toestemming was om de grote oversteek te maken, kende Van Aert weer een soepele trainingsdag in Québec.

Op het einde van de middag hield hij voorafgaand aan de algemene persconferentie nog een praatje met de internationale media, waarbij vooral vanuit de Belgische hoek vragen over Remco Evenepoel op hem werden afgevuurd.

Hoewel Van Aert niet de grootste supporter van zijn landgenoot zal worden, hoopt hij nu wel dat Evenepoel de Vuelta a España 2022 op zijn naam schrijft. Door de tussenstop in Brest had hij dinsdagmiddag wel kunnen zien hoe zijn ploegmaat Primož Roglič hard viel in de sprint van de zestiende rit van de Ronde van Spanje. Een dag later moest de Sloveen vanwege zijn kwetsuren aan onder andere zijn elleboog opgeven.

Favorieten voor GP de Québec en GP de Montrèal met Tadej Pogačar, Michael Matthews, Greg Van Avermaet, Peter Sagan, Wout van Aert en Geraint Thomas – foto: Raymond Kerckhoffs

“Remco heeft nu zeker de grootste kans om de Vuelta te winnen”, concludeerde Van Aert. “Ik zag Primož altijd als zijn belangrijkste opponent. Primož is ook een winnaar en hij heeft de ervaring van het winnen van een grote ronde. Hij had zeker plannen voor de lastige slotweek en je kon dinsdag nog zien dat hij zeker sterk was. Maar ook met Primož in koers zat Remco al in een goede positie om deze ronde te winnen. Hij maakt indruk met zijn manier van rijden.”

Verbaast Remco Evenepoel je?
“Ja en nee. In zijn mogelijkheden om een grote ronde te winnen heb ik altijd geloofd. Het is echter ook voor hem een nieuwe situatie om voor zo’n lange periode de leiderstrui in een grote ronde te verdedigen. Hij doet dit indrukwekkend. Dat hij dit zo doet is geen verrassing, maar hij moest het nog altijd laten zien.”

Wat betekent het voor jou wanneer Remco Evenepoel de Vuelta a España wint?
“Natuurlijk, als Belg vind ik het mooi om een landgenoot dit te zien doen. Iedereen in ons land houdt de fingers crossed om eindelijk weer eens een winnaar van een grote ronde te hebben. We hebben een rijke wielergeschiedenis. Desondanks is het meer dan veertig jaar geleden dat er nog een landgenoot een grote ronde wist te winnen. Het heeft echt lang geduurd voordat ons land weer een echte klassementsrenner zoals Remco heeft. De laatste weken is hij een van de sterkste renners van het peloton. Hij verdient deze overwinning.”

Ondertussen ga jij vrijdag en zondag als dé te kloppen man van start in de twee Canadese WorldTour-wedstrijden.
“Ik heb ze nog nooit gereden, dus ik vind het moeilijk om er vooraf iets over te zeggen. Ik heb de wedstrijden in Québec en Montréal wel vaak op televisie gezien. Van mijn ploeggenoten en andere renners in het peloton heb ik altijd verhalen gehoord hoe de organisatie hier alles goed voor ons regelt. Tot dusver is het een mooie ervaring en moet ik ook zeggen dat alles goed geregeld is.”

Wout van Aert gaat trainen in Québec – foto: Raymond Kerckhoffs

“Het is ook mooi om te ervaren dat de beleving hier totaal anders is dan in de Europese wedstrijden. In Europa ben je vrijwel altijd alleen met je team op pad, terwijl je hier het gevoel hebt dat je met het complete peloton samen bent. Dat komt ook omdat iedereen in een hotel zit en er een grote eetzaal is waar je iedereen tegenkomt. Ik kijk dan ook uit naar de twee klassiekers. Het circuit in Québec heb ik al verkend en de finale is behoorlijk zwaar.”

Deze twee wedstrijden moeten jou liggen?
“Ja, dat denk ik ook. Het zijn koersen voor klassiekerspecialisten, voor explosieve renners. Het is ook bijzonder om op een circuit te rijden. Dat is toch weer anders dan wanneer je van A naar B moet rijden. Ik ben gemotiveerd om hier voor de overwinning te strijden. Het zijn twee koersen die op mijn bucketlist staan. In 2019 zou ik hier al rijden, maar toen was ik enkele maanden uit roulatie vanwege de zware valpartij in de Tour de France. De daaropvolgende twee jaren werden de wedstrijden geannuleerd vanwege de COVID-19-pandemie. Eindelijk ben ik hier nu geraakt.”

Zijn dit voor jou ook voorbereidingswedstrijden op het WK in Australië over tweeënhalve week?
“De beste voorbereiding is om te winnen. Ik ben hier echter niet met mijn gedachten bij het WK. Ik wil me eerste helemaal focussen op de wedstrijden van vrijdag en zondag. Natuurlijk passen deze koersen goed in mijn voorbereiding op de WK. Zeker omdat dit wedstrijden op een lastige omloop met kortere klimmen zijn en daarmee op een WK-parcours lijken. Het is een goede test. Maar nogmaals, voor mij is het ook een groot doel om deze koersen in Canada te winnen.”

72 Reacties
08-09-2022 08:03
Wout is een grote meneer.
    08-09-2022 12:14
    Wout is Wout

    https://www.green-bubble.com/nl/wout/
08-09-2022 08:03
Rij je een dijk van een seizoen, maar mist voorlopig die ene topkoers op de erelijst. Komt REVje doodleuk met winst in Luik Bastenaken Luik, Clasica San Sebastian en nu misschien de Vuelta aandraven. Na dat twistje na het WK van vorig jaar, smaakt dat toch eerder bitterzoet vermoed ik voor de “beste Belgische coureur” van het moment.
    08-09-2022 09:08
    Dan maar wereldkampioen worden, al zal dat niet volstaan indien Evenepoel de Vuelta wint.
    08-09-2022 09:30
    Als remco de vuelta wint vind ik hem zelfs renner van het jaar
    08-09-2022 12:15
    @samsys. Dat klopt helemaal. Wie èn een grote ronde én een monument én een klassieker wint in 1 en hetzelfde seizoen is gewoon met voorsprong de allerbeste dat jaar. Voor sommigen is dat mss moeilijk om slikken, voor wie het objectief bekijkt valt daar niks tegen in te brengen. Dit seizoen is hij dus de allerbeste, zelfs beter dan Pogi en Jonas. En wie weet komt daar zelfs nog een wereldtitel bij. In dat geval moet je dan al decennia teruggaan om iemand te vinden die mss beter doet.
    08-09-2022 12:53
    "voor wie het objectief bekijkt valt daar niks tegen in te brengen"

    Jouw mening is net zo subjectief als de mening van personen die een andere conclusie trekken. Waar komt toch die neiging vandaan om de eigen mening als een neutraal/objectief resultaat te beschouwen?
    Voor mij (subjectief) is Pogacar gewoon de beste renner van 2022, met daar achter op p2, p3 en p4 in willekeurige volgorde Evenepoel, Van Aert en Vingegaard. Op p5 zet ik de wereldkampioen want dat wordt een andere renner (denk ik).
    08-09-2022 13:45
    Voor mij is de beste renner diegene die aan het eind van het jaar bovenaan staat in de UCI ranking. @thenewGOAT speciaal voor jou; Daar valt objectief door jou niets tegenin te brengen. De rest mag natuurlijk zijn eigen, subjectieve, mening hebben.
    08-09-2022 14:14
    Eigenaardige reactie van Panache, Romans en een paar anderen. Als Evenepoel de Vuelta wint, is hij absoluut de renner van 2022. Dat heeft niets met subjectiviteit te maken, maar wel met staalharde feiten. Jullie mogen mij en ons allen eens uitleggen op basis van welke overwinningen Pogacar, Van Aert of andere renners boven Evenepoel kunnen geplaatst worden. Tenzij ik de voorbije maanden enkele topklassiekers in Mali, Oekraïne of op de Galapagoseilanden gemist hebt. Verder raad ik jullie aan om de definitie van objectiviteit (subjectiviteit) eens na te lezen. Het lijkt me eerder dat termen als objectiviteit en subjectiviteit bij jullie enkel toegepast worden als het om nationaliteit, sympathie of antipathie, rijstijl, wielerploeg (!) enz. gaat. Vooraleer jullie een ondoordachte reactie geven. Het gaat er wel degelijk om dat met de keuze van de nr. 1, de potentiële overwinning van Evenepoel meegerekend wordt. Eindigt Evenepoel tweede in de Vuelta, dan is er voor mij wel een discussie mogelijk. Al schat ik dan zelf de topklassieker Luik, San Sebastian, 2de in de Vuelta, een paar kleinere rittenwedstrijden en enkele eendagsoverwinningen of ritten hoger in dan de Strade, de 2de plaats in de Tour en een paar kleinere rittenwedstrijden van Pogacar. Van Aert is natuurlijk een geweldige allrounder. Maar net zoals de voorbije jaren levert hem dat (net) niet genoeg (grote) overwinningen op.
    Dus ja, mits een zege in de Vuelta, is Evenepoel de nr 1 van 2022. Pogacar kan nog (bijna) langszij komen door wereldkampioen te worden.
    08-09-2022 14:32
    De 'renner van het jaar' wordt aan het einde van het jaar verkozen. Na de Tour was Van Aert of Vingegaard de grote man, na de Vuelta misschien Evenepoel, na het WK en Lombardije misschien Pogacar... En als het seizoen 2 maand voorbij is, zien we het in december misschien weer anders.
    08-09-2022 14:58
    Je kan er een lang verhaal aan wijden Marlin, maar het blijft subjectief. Ik heb geen probleem met je subjectieve beoordeling van wedstrijden en uitslagen waarna Evenepoel voor jou op één komt (dat mag toch), ik heb enkel problemen met jouw gegoochel met objectiviteit en subjectiviteit (en dan ook nog het ironische advies aan anderen om de definitie op te zoeken...).
    Er is geen objectieve wijze waarop je Tourwinst naast Vueltawinst kan leggen. Punt. Het zijn allebei grote ronden, maar waar de een de allergrootste wedstrijd is, is de ander een soort van toetje of tweede kans (en voor sommigen zoals Evenepoel en Mas het seizoensdoel). Hoe wil je dan een objectieve vergelijking maken tussen Vingegaard en Evenepoel. Jij zegt: Vingegaard heeft alleen de Tour, Evenepoel heeft straks de Vuelta plus Luik plus San Sebastiaan dus dat is naast eindwinst in een grote ronde méér. Nee, zo werkt het niet. Vingegaard versloeg in de grootste wedstrijd de allerbeste renner van de afgelopen drie jaar (Pogacar) en Evenepoel verslaat momenteel Mas die op dik 20 minuten in de Tour stond op het moment van verlaten. Champions League is geen Europa League. Wimbledon is geen Australian Open. Dit is overigens geen anti-Evenepoel post, het is niet nodig deze zo te interpreteren. Deze post is een voorbeeld van subjectiviteit en suggereert geen objectiviteit.
    08-09-2022 16:09
    De tour heeft zoveel meer media-aandacht dat daarin scoren is wat telt.
    Al de beste renners doen eraan mee.. Geen enkele andere koers komt ook maar in de buurt qua deelnemersveld. Pogacar, Van Aert en Vingegaard waren daar de mannen. Tel daar nog eens op wat Pogacar en Van Aert in het voorjaar deden dan is er voor mij geen twijfel dat dit de top 3 is op dit moment, met REv die naar plaatst 4 fietst.
    Met een wereldtitel of Lombardije kan er nog wat verschuiven, dus ga wel het najaar nog effe afwachten.
08-09-2022 08:24
Wanneer Wout dat zegt, is dat zo en moeten wij ons mond houden.
    08-09-2022 08:58
    Wout is de beste
    Hup Wout
    08-09-2022 19:34
    Jan Janssen, geef Wheely zijn laptop eens terug.
08-09-2022 09:14
Hij zegt wel echt alles wat ie moet zeggen. Aan de ene kant maakt m dat sympathiek. Aan de andere kant worden de interviews dan wel erg saai
    08-09-2022 11:57
    Ook hier speelt hij het perfecte schoonzoontje. Geef mij dan maar een Remco die af en toe zegt wat ie denkt.
    08-09-2022 12:06
    @The new Goat zou Wout niet ook af en toe zeggen wat hij denkt?
    08-09-2022 12:11
    Geen idee, misschien denkt Wout nooit iets "slechts" zou kunnen. Net dat maakt hem dan het perfecte schoonzoontje, nietwaar?
    08-09-2022 12:49
    Zijn de interviews met WVA nu ook al saai?
    Wat dan van Primoz 'duh' Roglic gezegd?
    08-09-2022 12:51
    De interviews met Roglic zijn cult
    08-09-2022 14:39
    @The new Goat hoe weet je dan dat Remco wel af en toe zegt wat hij denkt?
    08-09-2022 22:33
    @Lalsacien. Ja.
08-09-2022 08:04
"Hoewel Van Aert niet de grootste supporter van zijn landgenoot zal worden"

Heeft hij dat gezegd? Blijkt het ergens uit het artikel? Is het ergens op gebaseerd?
    08-09-2022 08:39
    Aangezien ze vorig jaar na het WK nauwelijks met elkaar nog konden babbelen, Remco de debriefing doelbewust schrapte, ook nog eens uithaalde in Extra Time Koers en van Stuyven niet bepaald lofbetuigingen kreeg, kan je wel deze conclusie trekken. Beide kampioenen zijn niet bepaald on speaking terms, al hebben ze wel respect voor de sportman in elkaar.
    08-09-2022 10:36
    Het zijn gewoon keiharde concurrenten en ze zullen dat enkel nog veel meer gaan worden.
    08-09-2022 11:02
    Het is een interpretatie van Raymond. Op zich geen probleem, maar door de combinatie met deel 2 van de zin - "hoopt hij nu wel dat Evenepoel de Vuelta a España 2022 op zijn naam schrijft" - stelt hij het voor of Van Aert daar wél iets over gezegd heeft. Wat hij uiteraard niet gedaan heeft, daar is Van Aert 1) te veel gentleman voor 2) slim genoeg voor om vlak voor WK de oude wonden niet opnieuw open te rijden.

    Of ze nu nog altijd niet on speaking terms zijn is trouwens niet zo'n vanzelfsprekendheid. Mogelijk blijft die aanvaring bij de renners veel minder hangen dan bij veel van hun respectievelijke supporters en de schrijver van 't artikel hier die wel van een portie smeuïgheid houdt.
    08-09-2022 11:50
    Maillot à Pois dat is toch wel ergens een probleem vind ik persoonlijk, omdat je door zo te schrijven een perceptie creëert bij de lezers die er niet is. Dat is iets algemeens maar echt wenselijk is het toch niet omdat je mensen hun imago er flink mee kan beschadigen.
    08-09-2022 11:57
    Helemaal eens Ken.
    Het was de eerste zin die me opviel, en ik vind het bijzonder ergerlijk.
    Deontologisch/journalistiek bedenkelijk naar mijn mening.
    08-09-2022 12:26
    Ik denk niet dat Wout lid is van de fanclub van Evenepoel of ooit zal worden, dus feitelijk is de stelling volkomen juist. Ook zonder verdere onderbouwing. Niet de grootste supporter, punt.
    08-09-2022 12:40
    Zeggen dat je niet de grootste supporter bent van een andere renner, betekent in de praktijk natuurlijk zo veel als dat je zijn bloed kan drinken.
    08-09-2022 12:42
    Dit bedoel ik nu net, zie ook die reactie van 'Fast Freddy' 'Ik denk niet dat Wout lid is van de fanclub van Evenepoel of ooit zal worden, dus feitelijk is de stelling volkomen juist.'

    Of van 'Mooie Sjors': 'Zeggen dat je niet de grootste supporter bent van een andere renner, betekent in de praktijk natuurlijk zo veel als dat je zijn bloed kan drinken.'

    Terwijl Van Aert nooit gezegd heeft en al zeker niet in dat interview (dat hij niet de grootste supporter is van Evenepoel).

    Omdat er ooit es een akkefietje is geweest, wordt dit -mijn inziens- te vaak -als het over beide heren gaat- herhaald tot iedereen het op den duur voor waarheid aanziet.

    Terwijl het dus misschien al lang niet meer zo is, wordt het gerucht voortdurend aangewakkerd. Niet netjes.
    08-09-2022 13:46
    @Fast Freddy
    Stel dat ik zou zeggen dat FastFreddy niet de slimste man van Nederland is, is mijn stelling waarschijnlijk volkomen juist. Maar de doorsnee lezer zou dat zo interpreteren dat ik je een dommerik vind. Wat helemaal niet juist is.

    Maar verder gaat het er mij niet om of de stelling volkomen juist is of niet.
    Het gaat er mij om dat het een stelling van Kerckhoffs is, die voorgesteld wordt als stelling van Van Aert zelf.
    08-09-2022 15:04
    Sport leeft van rivaliteit, Clijsters en Henin waren allesbehalve hartsvriendinnen, Van Aert en Vdp zullen ook nooit cafevrienden worden en dat geldt ook voor Van Aert en Evenepoel. Ze respecteren elkaars prestaties, dat zeker, maar ze zijn geen vrienden. Als straks de flandrien/kristallen fiets/Velo d'or en tig andere prijzen worden uitgereikt, zal dit thema nog meer naar boven komen, want ja, er is voor beiden en iets te zeggen toch?
    08-09-2022 16:50
    @maillot, haha daar moet ik wel om lachen.
    Los van allerlei interpretaties, tussen de regels doorlezerij en aannames zou het ook zo maar kunnen zijn dat een off-the-record praatje tussen Kerckhoffs en Wout heeft gezorgd voor wat meer achtergrond. Maar misschien ook niet.
08-09-2022 08:24
"In Europa ben je vrijwel altijd alleen met je team op pad, terwijl je hier het gevoel hebt dat je met het complete peloton samen bent. Dat komt ook omdat iedereen in een hotel zit en er een grote eetzaal is waar je iedereen tegenkomt."

What could possibly go wrong... Hopelijk houden ze met zijn allen toch nog genoeg afstand.
08-09-2022 09:25
Volgende maand is de verkiezing van de Flandrien. Tot voor de Vuelta twijfelde geen mens eraan dat dit Wout zou worden. Als Remco straks de Vuelta wint dan komen die 2 minstens evenwaardig te staan vooral omdat Remco ook nog de beste was in 2 WT koersen. Moet het wk straks de beslissing brengen ?
    08-09-2022 09:53
    Als Remco de Vuelta wint is hij gewoon de beste Belgische renner van het seizoen. Dat is dan toch wel duidelijk
    08-09-2022 10:38
    Misschien een fraai moment om die idiote Flandrienprijs af te schaffen en eerlijk toegeven dat het onmogelijk is om te kiezen tussen de geweldigheden van WvA vs REVKET.
    08-09-2022 11:06
    Vraagje aan de Vlamingen hier: komt een Brusselaar in aanmerking voor de Flandrienprijs?
    08-09-2022 11:26
    @draaiband,
    Hij is toch geen Brusselaar, hij komt gewoon uit Vlaams-Brabant. En Brussel was historisch gezien trouwens altijd een Nederlandstalige stad.
    Ik meen dat er ook nog een internationale Flandrien trofee is, mocht een renner moeilijk te plaatsen zijn.
    08-09-2022 11:51
    In Nederland zijn er toch ook sportprijzen Romans, moeten die ook afgeschaft worden ?
    08-09-2022 11:53
    @draadband & poeskescherens

    Er is inderdaad ook een Internationale Flandrien-prijs, maar om de 'gewone' trofee te winnen moet je gewoon de Belgische nationaliteit hebben.
    Philippe Gilbert heeft hem ook een paar keer gewonnen.
    Remco komt uit Schepdaal, wat inderdaad gewoon Vlaanderen is, maar ook als hij een Brusselselaar was geweest, kwam hij zeker in aanmerking.
    08-09-2022 12:00
    @romāns. Wel een beetje ernstig blijven hé. Als je én een grote ronde én een monument én een klassieker wint in 1 en hetzelfde seizoen, dan ben je gewoon de allerbeste, punt aan de lijn. Hoe geweldig die tour en de omloop het volk ook waren
    08-09-2022 12:31
    Dat ik niet kan kiezen houdt niet in dat liefhebbers van dit type vraagstukken dat ook niet mogen/kunnen.
    08-09-2022 12:52
    Jij kan niet kiezen, Romain, omdat je subjectief redeneert. Bekijk je het objectief, dan moet de trofee altijd naar Remco gaan.

    Alhoewel... wat is de definitie van een Flandrien hé. Een Flandrien is toch in se iemand die 'keihard liefst nog in weer en wind over de kasseien kan stoempen' hé?
    Hij mag er ook niet al te mooi uitzien...
    08-09-2022 12:56
    Romain kan het toch geen fluit schelen wie die trofee in zijn handen krijgt geduwd?

    Wout de beste benen, Remco de grote prijzen? Of klopt er iets niet in die redenering?

    En uiteraard nog even het einde van de Vuelta en het WK afwachten? ;)

    Lombardije doet Lil Rev niet mee, Wout ook niet vermoed ik?
    08-09-2022 13:21
    Het punt is dat ik simpelweg niet wegen kan tussen de 2. Uitzonderlijk voorjaar en uitzonderlijke ronde hebben ze allebei. Winst in Luik en SSB vs Omloop en E3 kun je wel het 'monument heuheu'-argument tegenaan slingeren maar daar ben ik wat minder gevoelig voor + dat ik van Aerts passen vd ronde als verzachtende omstandigheid ervaar. De tour zie ik toch wel als het hoogste goed en daar een doorslaggevende rol innemen vd kopman + nog etappes en groen pakken kan ik ook wel op dezelfde waarde schatten als de vuelta winnen.

    Ergo: als 'de Belgen', dan toch die met een bovengemiddelde paspoorthechting, snugger zijn maken ze er een gedeelde prijs van en roeren ze zich tot tranen met dit nieuwe Merckx-de Vlaeminck tijdperk. Anders wordt het een nationale populariteitskwestie met zeikende kampen over en weer, mocht het dat nog niet zijn.

    Ik mis trouwens wel enorm die rit in lijn die Remco eigenlijk nog pakken moet in de vuelta. Laat hem zich vooral daarop richten.
    08-09-2022 14:32
    @Romans
    Nu val je toch wel bijzonder zwaar door de mand. Je gaat een groene trui nu toch niet vergelijken met een eindoverwinning in een grote ronde ? Of Luik en de Classica met de Omloop en de E3 ? Of het gebrek aan overwinningen in kleinere rittenwedstrijden met twee overwinningen in kleinere rittenwedstrijden. Maar ik zie dat je de bui al ziet hangen. Door het ontbreken van winst in een rit in lijn als totaal waardeloos nepargument aan te halen. Waarbij je ook nog eens vergeet te vermelden dat Evenepoel de enige echte man tegen man rit gewonnen heeft. De tijdrit. Net als Van Aert overigens in de Tour. Dus op basis van FEITEN (!) zal Evenepoel altijd op een staan (mits de Vuelta te winnen). Wie op twee en drie zal eindigen, daarover beslist allicht het WK.
    08-09-2022 14:47
    44 jaar geleden al dat we een ronde wonnen hé, Romain!
    Hoelang geleden dat we een monument wonnen, 5 maand, tiens, REV... LBL
    Hoelang geleden dat we een klassieker wonnen, 2 maand, tiens REV... San Sebastian
    Dus naar wie denk je dat de trofee moet en zal gaan?

    (al is de Bretagne classic ook een klassieker, dat is dan ook weer waar...)
    08-09-2022 14:48
    Van Aert is constant op hoog niveau en op alle terreinen, Evenepoel dit seizoen meer de killer die zijn grote doelen (in geval van ook nog Vueltawinst) pakt.

    Ik vind Pogacar trouwens ook nog altijd de beste coureur, maar die mist dit jaar misschien nog een echt grote overwinning om renner van het jaar te zijn.
    08-09-2022 16:31
    Een jury prijs is in de basis altijd subjectief.
    @Marlin lezen is een lastig vak. Nog een keertje het laatste bericht van Romans lezen en daarna je bericht aanpassen!
    08-09-2022 17:27
    @Lalsacien.
    Even ernstig. Mijn begrijpend lezen en mijn Nederlands zijn goed en alvast beter dan dat van de meerderheid op WF. Romans minimalseerde zeker de leidersplaats en het voorbije seizoen van Evenepoel door te stellen dat hij nog geen rit in lijn gewonnen heeft. Wat ridicuul is. Ondertussen is die "zware tekortkoming" ook al rechtgezet door zijn overwinning vandaag.
    09-09-2022 10:57
    @Marlin Komen tot de beste/grootste renner etc is per definitie subjectief. Evenepoel wint niet de grootste ronde van het jaar (de Tour) en doet daar zelfs niet mee. Als je (zoals zoveel volgers) de tour met afstand de belangrijkste wedstijd vindt, is het voor hem niet mogelijk meer om de titel 'de beste' te krijgen. Zie je het als één van de drie grote rondes en weeg je zwaar mee dat het een rondeoverwinning wordt voor België na hele lange tijd, maakt hij een hele grote kans op de titel 'de beste'. Er is feitelijk gewoon niet objectief te bepalen wie 'de beste' is. Ik denk zelfs dat dat het ook leuk maakt. Buiten wat theoretisch wiskundigen zijn er denk ik niet zo heel veel die een discussie over het feit '1+1=2' erg interessant/ leuk vinden.
08-09-2022 09:27
Lekker belangrijk,gaan we nu ook al een mening geven over wat een coureur over een andere coureur zegt ? Gewoon lekker fietsen en wij lekker kijken….
08-09-2022 09:27
Allebei goede coureurs trouwens …
08-09-2022 10:52
Een mecanicien met drie handen, da's handig!
    08-09-2022 11:09
    Volgens mij vier handen, hij heeft er nog een verborgen links achter zijn rug !
08-09-2022 08:02
Wout is content dat Remco zich bewijst als klassementsman:
1 minder gezeur aan zijn eigen hoofd over 'de Tour winnen'
2 als Remco zich meer op rondes toelegt, zijn er meer kansen voor Wout in eendagswedstrijden, een concurrent minder. Er was in Vlaanderen de roep van 'kenners' dat Remco de klassiekers moest rijden en nooit een grote ronde kon winnen.
3 Remco zal na de Vuelta wel vermoeid zijn en sneller in dienst van rijden
    08-09-2022 08:09
    Klopt, al kijk ik wel uit naar nieuwe confrontaties in LBL, waar Wout ook zal winnen op n mooie dag :)
    08-09-2022 10:34
    Ik zie dat niet zo. Evenepoel zal een coureur worden die exact dezelfde seizoensfocus met eerst klassiekers/voorjaar en daarna de tour gaat hebben. En wk willen ze ook allebei zelf worden.
08-09-2022 08:29
God van Aert gaat na etappeoverwinningen nu ook al grote rondes uitdelen?
08-09-2022 10:34
oh oh, hier gaat ie popu-larie-teitspunten mee verliezen bij de harde kern.

mooi shot trouwens Raymond. Waar een Jumbo is, is Kerckhoffs!

Top die coverage.
08-09-2022 11:40
Zaterdagavond weten we pas of hij het verdiend heeft. Dit is enkel journalisten naar de mond praten.
08-09-2022 12:05
Ik zou voor Van Avermaet nog even een extra dopingcontrole inlassen..
08-09-2022 17:46
Wout moet dat wel zeggen. Hij heeft Remco nodig om wereldkampioen te worden.
    08-09-2022 18:10
    Dringt er ondertussen ook op aan om Evenepoel ook gelijkwaardige kopman te maken op het WK.
08-09-2022 12:20
WvA zegt keurig wat alle Belgen van hem verwachten dat ie zegt over Evenepoel. Dat hij zich daarbij schaart tussen iedereen die de huid verkoopt voordat de beer geschoten is, is zoals onze Zuiderburen zelf zeggen "evident."

De eindafrekening in de Vuelta wordt niet opgemaakt na 17 etappes, maar na 21.

Rit 20 kan/zal alles op zijn kop zetten. Dat verwacht ik, met Thymen Arensman als super-joker.
    08-09-2022 12:25
    [quote] Dat hij zich daarbij schaart tussen iedereen die de huid verkoopt voordat de beer geschoten is, is zoals onze Zuiderburen zelf zeggen “evident." [/quote]

    Zo zie je maar weer dat iedereen een tekst op zijn eigen manier interpreteert. :D
    08-09-2022 13:14
    Hahahahaha
    08-09-2022 14:14
    [quote]"De laatste weken is hij een van de sterkste renners van het peloton. Hij verdient deze overwinning.”[/quote]

    Dat is per definitie een oordeel vellen zonder kennis te hebben over rit 18, 19, 20 en 21! Dat noemt men de huid verkopen ... etc.
    08-09-2022 14:26
    Ik vind op dit moment (van het interview) ook dat Evenepoel de overwinning verdient, want hij heeft veel aangevallen in de eerste helft van de Vuelta, won autoritair de tijdrit en zelfs met een dosis pech (valpartij, uitvallen Serry & Alaphilippe) hebben ze hem nog niet echt in de problemen gebracht. Maar dan nog kan Mas, die een stuk minder met de krachten heeft gewoekerd, alsnog de winst pakken. Ik zie Van Aert nergens zeggen dat de zege op zak is?

    Ik lees wel: "Iedereen in ons land houdt de fingers crossed om eindelijk weer eens een winnaar van een grote ronde te hebben."

    En: “Remco heeft nu zeker de grootste kans om de Vuelta te winnen”

Reacties zijn gesloten.