Wout van Aert krijgt steun van Tiesj Benoot in Tour de France
foto: Cor Vos
dinsdag 3 mei 2022 om 08:54

Wout van Aert krijgt steun van Tiesj Benoot in Tour de France

Tiesj Benoot is na een sterke voorjaarscampagne zeker van zijn plek in de Tourselectie. Dat heeft sportief manager Merijn Zeeman laten doorschemeren aan Het Laatste Nieuws. Wout van Aert hoopt in de komende Tour een gooi te doen naar de groene puntentrui en Jumbo-Visma wil zijn Belgische sprinttroef voldoende ondersteunen met een deel van zijn klassieke voorjaarsploeg.

Zes renners van Jumbo-Visma waren in januari al zeker van een Tourselectie: Van Aert, klassementskopman Primož Roglič, Steven Kruijswijk, Sepp Kuss, Jonas Vingegaard en Rohan Dennis. Tiesj Benoot is, zo schrijft Het Laatste Nieuws, de zevende certitude. Zeeman: “Tiesj rijdt zo goed dat het geen verrassing zal zijn als hij er in Kopenhagen bij is voor de Tourstart. Maandag vertrekt hij met de rest van de Tourploeg naar de Sierra Nevada voor een hoogtestage. Nadien volgt hij ook de rest van het Tourtraject.”

Jumbo-Visma zal eind juni met de achtste en laatste naam op de proppen komen. “Voor de laatste plek maken Nathan Van Hooydonck, Mike Teunissen en Christophe Laporte kans”, aldus Zeeman. Deze drie renners maakten in het voorjaar deel uit van de klassiekerkern rond Van Aert. Met name Laporte kan terugkijken op een ijzersterk voorjaar: de Fransman werd tweede in de E3 Saxo Bank Classic en Gent-Wevelgem en reed top-10 in de Ronde van Vlaanderen.

Van Aert kent verdere programma: debuut in Canadese klassiekers

Wout van Aert is inmiddels, na een week van relatieve rust, al gestart met zijn voorbereiding op de Tour de France. De Belgische kampioen vliegt maandag naar de Sierra Nevada voor een eerste hoogtestage. Hierna volgt een deelname aan het Critérium du Dauphiné, gevolgd door een tweede hoogtestage in Tignes. Zijn laatste wedstrijden voor de Tour worden de Belgische kampioenschappen.

Ook het programma na de Ronde van Frankrijk ligt al vast. “Na een rustperiode volgt een hoogtestage, waarna Wout zich via de GP’s van Quebec en Montréal in Canada wil klaarstomen voor het WK in Australië”, laat Zeeman weten.

58 Reacties
03-05-2022 09:14
Teunissen is de laatste die zal worden toegevoegd, want Nederlander (Is belachelijk als je met zes Nederlanders naar de Giro gaat en maar 1tje naar de Tour meeneemt).
    03-05-2022 09:24
    Met deze selectie lijkt me dat niet zo belachelijk …
    03-05-2022 09:33
    Of nationaliteit is een belachelijk criterium om je selectie op te baseren?
    03-05-2022 10:09
    Als je een hoofdsponsor hebt die vooral tijdens de Tour rendement moet behalen, lijkt het me niet zo onlogisch om Nederlanders op te stellen. Zelfs 2 is erg weinig.
    03-05-2022 10:17
    @Platteprijs Visma is geen Nederlands bedrijf. Jumbo heeft ook een markt in België oftewel 3 van de 8 renners komen uit landen die voor JV als markt belangrijk zijn. Dit kunnen er nog 4 worden.
    03-05-2022 10:33
    Kruiswijk is nog een beetje bekend bij de leek in Nederland. Alleen jongens als Dumoulin en van der Poel zijn bij iedereen bekend. Wat dat betreft valt het allemaal dus wel mee als je het sponsortechnisch bekijkt.
    03-05-2022 10:35
    Het merendeel van de sponsoren is natuurlijk wel sterk op Nederland gericht (volgens mij geldt dat ook voor Visma, al richt die zich natuurlijk op een veel grotere markt), en je ziet als sponsor dan toch liever een Nederlander omdat die dan nog wel eens in het nieuws komt, al vrees is dat Teunnisen het nieuws nou ook niet direct zal halen.
    03-05-2022 12:37
    Visma is inderdaad gaan sponsoren om naamsbekendheid te krijgen in Nederland, nadat ze met hun overname van Raet in één klap de grootste speler op de Nederlandse markt geworden waren, maar hun naam totaal onbekend was.

    Ik wel eens eerder gezegd dat Wielerflits eens zou moeten achterhalen wat dit soort sponsors nou precies proberen te bereiken. Dan zouden we weten of Visma hier een lange termijn project in ziet of binnenkort zal concluderen dat hun doel bereikt is.

    Mij lijkt dat Plugge met vuur aan het spelen is door zo onaantrekkelijk te zijn voor het Nederlandse wielerpubliek. De Tour de France is de enige wedstrijd die echt een groot aantal kijkers trekt. Dat TdF publiek is de kurk waarop wielersponsoring als rationeel te verdedigen beslissing voor Nederlandse bedrijven drijft. Vroeg of laat zul je toch weer nieuwe sponsors moeten vinden en dat rekenen op de internationale markt een koude kermis kan blijken, hebben we de afgelopen jaren bij een reeks ploegen gezien.
03-05-2022 09:16
Nou, dat zal hem een hoop punten opleveren.
Laporte lijkt me nog een treetje hoger staan, dus daarmee ligt de selectie vast.

Nu de sprinttrainingen nog…
03-05-2022 09:23
Ik begrijp de link met de puntentrui van Van Aert niet zo goed. Of gaat Benoot zich de komende weken omscholen tot lead-out?
    03-05-2022 12:17
    De forcing voeren als een bergje of heuvel de mogelijkheid biedt om de pure sprinters te lossen voor een tussensprint of de etappewinst.
03-05-2022 09:23
Logische keuze.
Benoot kan ook bergop meer dan goed genoeg uit de voeten om daar nog ten dienste van Roglic/Vingegaard te zijn.
    03-05-2022 09:28
    Bergop hebben ze al zoveel.
    Wie gaat het knechtenwerk op het vlakke doen?
    Als de heren kopmannen in een verkeerde waaier terechtkomen?
    Wout en Tiesj voor het groen, Rog en Vin kopmannen in de bergen, accepteert Kruijswijk een knechtenrol in het hooggebergte? Of moet ie stiekem ook hoog blijven staan? Kuss als knecht in het hooggebergte.
    Moet Dennis dan alles alleen doen met De laatste schakel?
    03-05-2022 09:32
    Benoot kan toch op het vlakke, bij waaiers en op de kasseien van groot nut zijn?
    03-05-2022 10:32
    @Ab Normaal in de vlakke etappes gaat QSA wel voor JV knechten dan wel voor andere ploegen die op dat moment de gele trui hebben.
03-05-2022 09:30
Benoot is een allrounder dus wordt hij toegevoegd en natuurlijk reed hij sterk in het voorjaar. Voor de laatste plek vind ik zelf dat men Nathan moet toevoegen vanwege diens rol als man voor de ondankbare eerste uren maar Laporte heeft een plekje ook wel verdient. Gaat daar nog spannend worden op hoogtestage.
03-05-2022 09:31
Ik hoop ergens eigenlijk dat dit de laatste keer is dat Jumbo gaat proberen de Tour te winnen met Roglic. En dan volgend jaar met Roglic en de klimploeg naar de Giro en dan vol voor Wout volgend jaar (met Teunissen, Laporte, van Hooydonck in steun) . En dan met Dumoulin in een vrije rol. En ook Benoot, Bouwman, Oomen nog mee ter ondersteuning of om aan te vallen in de bergen.
    03-05-2022 09:46
    Jij gaat er gemakshalve al van uit dat Dumoulin volgend jaar nog steeds bij JV rijdt? Over drie weken nog eens kijken...
    Maar ben het er mee eens dat een rittenkapende, vrijbuitende JV ploeg in de Tour een genot zou zijn om naar te kijken.
    03-05-2022 11:41
    Vorig jaar vond ik het ook een genot met Vingegaard voor het AK en 4 etappes.
03-05-2022 09:39
Beetje vreemde insteek om de selectie van Benoot met de poging tot puntentrui van van Aert te verbinden. Benoot lijkt met juist meer een man om Roglic/Vingegaard te ondersteunen, ook al kan hij in bepaalde ritten vast ook wat betekenen voor Wout. Dikke vette allrounder en toprenner die Benoot, dus selectie dubbel en dik verdiend.

Ik had hem trouwens meegenomen in plaats van Kruijswijk en de laatste 2 plaatsen opgevuld met Laporte en Van Hooydonck, maar goed; Kruijswijk blijkt onaantastbaar. Status van Nederlandse Jumbo-cultuurbewaarder doet hem goed.
    03-05-2022 09:49
    Lol, jij kikt gewoon de enige Oranjeklant eruit. Dat is durven… ;)

    Maar je hebt wel gelijk, als het gaat om ‘sterkste ploeg’.

    Roglic is voor mij ook oud nieuws (want enorm saai aan het worden als klassementsman).
    03-05-2022 09:54
    Eens, zie in Benoot ook meer ondersteuning voor de klimmers dan voor van Aert in de sprints. Goeie allrounder wel die in ieder geval zijn plaats heeft in de selectie.

    Stel me verder een beetje de vraag of weer de dubbel tijdrit-wegrit wel zinvol is op het WK. Twee kansen op een regenboogtrui i.p.v. 1 natuurlijk, maar als je echt gaat voor winst (en niet de zoveelste ereplaats) vraag ik me af of die combi wel ideaal is.
    03-05-2022 10:09
    Ja, wat mij betreft is 1 WK ook genoeg. De vorige jaren mooie resultaten maar niet de ideale combo met het oog op winnen.
    03-05-2022 10:34
    Zo gek is het ook weer niet dat Tiesj ook gelinkt wordt aan het puntentruidoel. De laatste keer dat Bol zich nog eens liet zien tussen de wereldtop, toen hij vorig jaar z'n rit won in Parijs-Nice, was Tiesj een belangrijk onderdeel van de leadout. Die bracht toen Eekhoff en Bol helemaal naar voren op 1,5 km, waardoor Bol uiteindelijk perfect zat en voor de val. Kortom, Tiesj kan ook in vlakke finales prima van waarde zijn.
03-05-2022 09:54
Met een beetje geluk twee Nederlanders, sjonge.
    03-05-2022 12:43
    En dan ook nog eens, met al je Nederlandse of grotendeels op Nederland gerichte sponsors, als antagonist van Jakobsen en Van der Poel gaan functioneren.

    Negatieve sponsorwaarde leveren op je belangrijkste markt, je moet het maar durven.
03-05-2022 09:54
Slim van Zeeman om in een interview met Het Laatste Nieuws, waar de Vlaamse reaguurders zich bij uitstek uitleven, wat olie op de golven te gieten, door te laten uitschijnen alsof Benoot zuiver in steun van Van Aert naar de Tour trekt. Benoot kan natuurlijk ook uitstekend uit de voeten op heuvelachtig terrein, op de kasseien... evenzeer in steun van Roglic als Van Aert dus, al naar gelang het dubbeltje valt (en of Roglic in de eerste Tourweek valt, dat is al een dubbeltje op z'n kant, want een Tourpeloton over kasseien, dat is nog een heel ander verhaal dan Denain).
Daarnaast heeft Benoot bewezen dat hij over de volle drie weken kan presteren. Kijk naar de Tour van 2020 en 2017, waar hij telkens zijn sterkste rit reed in de laatste week, en de Tour 2019 waar hij in elke Tourweek een dichte notering haalde.
Stiekem hoop ik ook dat hij eindelijk zelf die gedroomde ritzege kan pakken. Net als Stuyven is hij er al een paar keer dichtbij geweest, maar winnen is zo verdomd moeilijk.
03-05-2022 09:56
Real Madrid in het tenue van Manchester city. Waarom ook niet.
03-05-2022 10:01
Jammer dat Kruijswijk de Tour rijdt. Een ronderenner pur sang, maar daarom juist zou ik hem als (mede) kopman uitgespeeld hebben in de combi Giro-Vuelta. Als knecht voegt hij niet heel veel toe. Aan Laporte heb je dan veel meer denk ik. Veelzijdig renner die in de sprints Van Aert heel goed bij kan staan. Dan zou je voor de laatste plek kunnen kiezen tussen Van Hooydonck en Teunissen.
    03-05-2022 10:37
    Eensch, al mag ie zich ook wel eens op een ritje richten. Een gr ritje moet ie toch eigenlijk wel even binnenslepen in zn carriere.
03-05-2022 10:02
Ik had dan toch echt gesink meegenomen als laatste pion. 2 ervaren renners
03-05-2022 10:06
Begint een ijzersterke formatie te worden, maar hoop dat ze toch wel de mentaliteit kunnen goed houden, want 'echte' knechten zijn toch wel schaars voorlopig.
Soms heb je meer aan een Gesink, T.Martin (misschien nu Van Hooydonck) of Kuss dan een Dennis of Benoot ( al zijn die misschien intrinsiek beter).
Voorlopig wel nog geen problemen gezien (Van Aert die zich dubbel plooit voor Roglic en Benoot voor Van Aert).
Voorlopig is de ploeg idd wel iets meer richting klimwerk gericht Roglic met Vingegaard, Kruiswijk en Kuss als klimknechten.
Benoot en Dennis (en Van Aert) als allrounders
Slechts 1 vlakke (of leadout) man in Van Hooydonck/Laporte of Teunissen

Persoonlijk hoop ik op Teunissen ( die zich al bewezen heeft als sprintaantrekker).
Laporte zal wss wel de plek krijgen, maar heb ik nog nooit als leadout zien fungeren.
Op het vlakke zullen ze dan wel Benoot of Dennis moeten opofferen als brommer
    03-05-2022 10:41
    Laporte deed de lead-out voor Van Aert in de tweede etappe van Parijs-Nice die werd gewonnen door Jakobsen met Van Aert op twee en Laporte op drie.
    03-05-2022 11:26
    Laporte zal het wel worden, zij het in een knechtenrol. Goed voor de Franse Hema's.
03-05-2022 10:44
Eerder dit jaar werd stellig verkondigd dat als Wout naar de VS zou vliegen in januari voor dat uurtje crossen, de mogelijke jetleg funest zou kunnen zijn voor Wout's conditie bij de grote klassiekers in april.

Maar nu reist hij dus doodleuk eerst naar Canada en daarna meteen door naar Australie.

Opmerkelijk.
    03-05-2022 11:00
    Wout neemt de World Tour dit jaar nogal letterlijk. (Woutje's World Tour, een nieuw marketing concept?)
    Zeeman komt dan weer uit een oud zeeliedengeslacht, en droomt gewoon van de grote omvaart. Hij heeft er sowieso Goede Hoop op dat Van Aert een koers in de Nieuwe Wereld meepikt.
    Misschien is het dat wel: Nieuwe Wereld asfalt rolt anders, dus daar laten we hem dan alvast aan wennen.

    (en ja, ik weet dat het WK zelf niet onder de World Tour valt)
    03-05-2022 11:13
    De echte jetlag zal wel 0,0% invloed gehad hebben, zal gewoon niet in het trainingsschema gepast hebben.
    Weekje op voorrand naar de states - daar wat verkennen en cross-specifieke training doen - cross rijden - terugkeren - nog dagje of 2 rustig aan om jetlag te verteren.
    Ben je al snel tiental dagen kwijt in de voorbereiding.
    Terwijl hij nu gewoon simpel op trainingskamp kon gaan en uren maken.

    Voor het WK zal het wel anders liggen, zal zijn stages al op voorrand gedaan hebben en tegen zijn topvorm aan leunen net voor de canadese koersen. Daarna doorreizen naar Australie om te wennen aan klimaat/uurverschil en daar vorm onderhouden.
    Mochten Montreal/Quebec 2 weken vroeger gelegen hebben, zou hij wel niet gaan koersen zijn hoor.
    03-05-2022 11:28
    Het ging niet enkel over de jetlag, maar vooral over de grote hap tijd (enkele weken) die dat zou kosten uit zijn voorbereiding op het klassieke wegseizoen.

    Daarbij komt dat de meeste mensen vooral last hebben van een jetlag als je van West naar Oost reist. Het tijdsverschil Europa - West-Canada is slechts 5 à 6 uur; 1 keer langer opblijven en na een goede nacht slapen merk je daar amper nog iets van. Vanuit Canada rechtstreeks doorvliegen naar Australië (9 uur westwaarts) is misschien ook een tikkeltje minder problematisch dan rechtstreeks vanuit België (9 uur oostwaarts), zeker niet erger.

    Itt in de winter is na de Tour zijn basis ook zo breed als maar kan zijn, dus goed rusten/losrijden en enkele wedstrijdjes vlammen (waaronder het WK tijdrijden) kan een ideale voorbereiding zijn. Als hij de dag na Montréal aankomt in Australië (12/09) kan hij voor de tijdrit (18/09) al redelijk aangepast zijn en is hij ruim vóór de wegrit (25/09) volledig geacclimatiseerd.

    Edit: wat Massimo ondertussen ook al zei dus :-)
03-05-2022 11:01
Al dat gedoe over groen... bah.

Benoot is gewoon een allround renner. Ligt ook goed in de groep volgens mij. Als Gesink niet mee gaat, dan is Benoot misschien wel de man die samen met Dennis die rol moet invullen.

Als ze dan toch een leadout zoeken, zou ik denk ik voor Teunisse gaan. Heeft in het verleden bewezen dat hij dat prima kon (icm Dylan). Maar vraag is of Van Aert iemand nodig heeft in de laatste km, of juist daarvoor, om hem onder de vod op positie 5-10 af te zetten. Daar komen m.i. wel meer renners voor in aanmerking (ook bijv. Van Hooydonck).
    03-05-2022 12:56
    Vorig jaar in Parijs was het toch echt Mike die er voor zorgde dat WvA de sprint kon winnen.
03-05-2022 11:22
Prima keuze, maar om nu te zeggen dat Jumbo een brede selectie heeft om over het seizoen te verdelen: nee.
03-05-2022 11:57
Het WK tijdrijden gaat dit jaar over een golvend interval parcours en is met zijn 34 km ( kort ) veel beter te combineren met het weg WK dan vorig jaar. In Brugge was het biljartvlak ruim 43 km met de grote plaat, en in Leuven een interval parcours. In Imola haalde Wout twee keer zilver binnen twee dagen, wel met de conditie uit de Tour. Die vorm werd vorig jaar mee genomen naar Tokio, in Leuven was het beste er wat vanaf.
    03-05-2022 12:15
    Golvend interval-parcours... dus dààrvoor zit MVDP nu al op z'n tijdritfiets!
03-05-2022 12:00
Dat gezeur over Nederlandse renners die mee moeten, de beste moeten mee punt uit. Bij geen enkele ploeg is dat gezeur aan de gang behalve bij TJV. Ja het is top als een Nederlander goed presteert in de tour, maar het gaat om presteren. Als Roglic de tour wint dan spinnen alle sponsoren daar garen bij, ja als dumoulin zou winnen zou dat nog meer het geval zijn maar we moeten wel realistisch blijven. Daarnaast krijgt een knecht, hoe goed ook, minder aandacht dan een kopman, het gaat van Roglic en van Aert moeten komen.
Ik ben het volledig eens met Beer, ik zou zelfs Kruijswijk niet meenemen.
Roglic, Kuss, Vingegaard, WvA, Dennis, Benoot, Laporte en van Hooydonck (de laatste voor de eerste uren te werken aangezien je een topper als Dennis verder in de etappe nog kan gebruiken). Dennis kan lang mee bergop, en ook WvA kan dat, Laporte als leadout en Benoot als duizendpoot die overal kan helpen.
Dat is de sterkste ploeg die je kan opstellen en dat zou iedere ploeg moeten doen in de belangrijkste koers van het jaar.
    03-05-2022 12:59
    Ten eerste wint Roglic de Tour niet. Daarnaast kan er wel degelijk worden gediscuteerd over hoeveel sponsorwaarde dat precies op zou leveren. Bijvoorbeeld in vergelijking met de Tour van Bau en Lau. Ik denk dat het fors tegen zou vallen.

    Van Aert is zelfs een uitgesproken rivaal van de twee renners waar de meeste interesse en sympathie van het Nederlandse publiek zal uitgaan, Jakobsen en Van der Poel.

    Het is gewoon een enorme blunder dat JV zichzelf in een situatie heeft gemanoeuvreerd dat ze met dit vreemdelingenlegioen naar Frankrijk moeten.

    Hebben doodleuk alle grote successen van het Nederlandse wielrennen van de afgelopen tien jaar gemist. Nou ja, op die eerste Champs-Élysées sinds Van Poppel en eerste gele trui sinds Breukink na dan, maar de renners die daar verantwoordelijk voor waren, hebben ze inmiddels gedumpt of gedegradeerd.
    03-05-2022 13:05
    Laatste Nederlander op het eindpodium.

    Daarnaast lijkt dit me iets waar de sponsoren zich totaal niet druk om maken, die lijken ieder jaar hun betrokkenheid (in financiële zin) te vergroten. Wat dat betreft dus een overdreven paniekerig verhaal.
    03-05-2022 13:09
    Ten eerste je kunt niet voorspellen wie de tour wint, ja Pogacar is topfavoriet maar ook hij kan vallen. Als je realistisch kijkt is Roglic degene die hem het meest kan bedreigen als ben ik het volledig mee eens dat bij een 'normale' tour Pogacar aan het langste eind trekt.
    Je hebt het over de tour van Bau en Lau, ja toen was er groot enthousiasme onder de wielrenliefhebbers maar voor de rest van NL viel dit reuze mee, het ging over hun omdat ze presteerde en dit zal niet anders zijn als Roglic en WvA presteren in de tour.

    Het feit dat die renners zijn gedegradeerd ligt toch echt aan henzelf, Teunissen is simpelweg voorbij gestoken door andere, aan wie ligt dat? Groenewegen had nog een mooi programma kunnen rijden maar er is geen plek in de tour, of diegene nou Groenewegen, Cavendish, Jakobsen of Ewan had geheten is geen verschil.

    Ik ben het met je eens dat er betere Nederlandse renners moeten komen, maar dat proberen ze momenteel met van Baarle en Arensman. Voor de rest welke Nederlandse renner van TJV verdiend momenteel een uitverkiezing voor de tour? Is daadwerkelijk beter dan een buitenlandse concurrent voor die plek? Het antwoord daarop is simpel geen enkele.
    Dat kunnen we allemaal niet leuk vinden maar dat is gewoon de realiteit momenteel.

    Dit is geen landen wedstrijd dit is een ploegwedstrijd, en dan horen de beste 8 te starten ongeacht nationaliteit. Dan hadden de Nederlandse renners maar moeten laten zien dat ze een plek waard waren en daar hebben ze genoeg kansen voor gehad.

    Dan heb je het over WvA die inderdaad een grote concurrent is voor MvdP, is mindere mate voor Jakobsen maar akkoord. Jumbo richt zich enorm op de Belgische markt dus ja prima publiciteit lijkt me.
    03-05-2022 13:15
    @morgenstern, klopt Kruijswijk heeft voor het laatst een podiumplek gehaald in de tour, pracht prestatie maar resultaten in het verleden tellen niet. Je bent zo goed als je laatste koers en ik denk dat we het allemaal eens kunnen zijn dat sinds die prachtprestatie Kruijswijk niks meer heeft laten zien waardoor hij een plek zou verdienen.
    03-05-2022 13:18
    Was een toevoeging op het rijtje van Oblimov.

    Kruijswijk moet inderdaad niet mee op basis van dat feit. Hij gaat mee omdat hij bij de beste vier klimmers van de selectie zit voor een drieweekse ronde, die ze bij de ploeg nodig achten om het Pogacar moeilijk te maken. De tactische keuze kun je betwisten, maar verder heeft Kruijswijk recent (Vuelta en Romandië) genoeg laten zien om hem voor die plek mee te nemen.
    03-05-2022 13:23
    De sponsors zijn allemaal mensen die weten hoe marketing werkt. Redelijk idioot om dan telkens hier weer te lezen dat ze het helemaal fout doen door mensen die nog steeds denken dat voor Jumbo het helemaal misgaat omdat Roglic en van Aert de kopmannen zijn en geen Nederlanders. Typische navelstaarderij terwijl de betrokken bedrijven strategisch denken. Iemand als Wout is zijn gewicht in goud waard voor Ome Frits. De Oranje vlagjes zijn niet zo heel doorslaggevend zoals Roompot bewees want je moet presteren in topsport. Alleen maar Nederlanders en geen zeges werkt qua marketing vrij beroerd.
    03-05-2022 13:25
    @morgenstern, oke dan verschillen we daar gewoon van mening in moet kunnen. Ik denk dat de 3 beste klimmers, Kuss Roglic en Vingegaard, aangevuld met een Dennis en WvA die meer dan behoorlijk bergop kunnen voldoende. Daarnaast gaat een Pogacar echt niet zenuwachtig worden van Kruijswijk momenteel.
    Ik heb Kruijswijk nog nooit ergens fatsoenlijk zien knechten, ook de afgelopen ronde van Romandie niet en ik betwijfel ten zeerste of hij het wil/kan.
    In alle interviews die je van hem leest zie je dat hij nog altijd leeft met gedachte om zelf mee te doen voor het klassement en daar gaat hij te kort voor komen.
    03-05-2022 13:28
    @murcia, als je kopmannen had gehad van het kaliber Roglic en WvA met de Nederlandse Nationaliteit was het natuurlijk nog net een tikkelje beter geweest daar ben ik me ook van bewust, als is WvA voor jumbo inderdaad zeer belangrijk in Belgie. Maar die renners zijn er niet of gaan absoluut niet komen naar TJV.
    Een top Nederlandse klassementman hebben we momenteel niet, en MvdP gaat niet komen naar Tjv dat lijkt me duidelijk. Voor de rest ben ik het volledig met je eens dat men hier niet moet denken dat ze het beter weten dan de Marketeers van een miljoenenbedrijf als Jumbo.
    03-05-2022 13:30
    Kruijswijk heeft bewust voor een knechtenrol in de Tour de France gekozen, boven het koopmanschap in de Giro. Beetje vreemd om dan te denken dat hij niet wil knechten. Lijkt niet aan Kruijswijk te liggen, maar eerder aan hoe je hem wil zien.

    Vorig jaar in de laatste bergrit van de Vuelta was hij nog uiterst belangrijk op een cruciaal moment. Ik weet dat het populaire is om dat soort dingen te negeren, maar intern weten ze wel wat zijn waarde is.
    03-05-2022 13:34
    We gaan het zien, ik ben zeer sceptisch, van de Vuelta vorig jaar ga ik moeten terugkijken. Ik kan het me niet herinneren dat hij zich echt als knecht heeft opgesteld, maar als ik ongelijk blijk te hebben hoor je het als eerste.
03-05-2022 12:02
Ik had dan toch eerder Laporte er neer gezet. En dan gesink nog voor het klimwerk. Als je die kan toch weer zag sleuren in Romandie.
03-05-2022 12:21
Dik verdiende selectie voor Benoot en Laporte zal de laatste man wel worden na zijn uitstekende voorjaar. Het gebrek aan echte knechten bij Jumbo lijkt me niet zo'n probleem: de ploeg hoeft niet alle etappes vanaf het begin te controleren en het knechtenwerk op het vlakke kan worden afgewisseld door Dennis, Benoot en Laporte. Ik mag aannemen dat deze heren zich ook bewust zullen zijn van hun rol, anders zouden ze niet worden geselecteerd.
    03-05-2022 15:25
    Klopt, iedereen kent zijn rol, ik denk ook wel dat de beste optie is om eventueel nog Van Hooydonck mee te nemen voor de rol die Tony Martin vervulde, ik kan me niet inbeelden dat Laporte of Dennis deze rol zullen invullen, ook Benoot niet, die is erbij om bij Wout te blijven.
03-05-2022 14:07
Nu Roglic wat problemen kent en niet volledig overtuigt als potentieel Tourwinnaar '22 zou het een uitgelezen kans zijn om met Van Aert voor groen te gaan, echter is een eerste vereiste dat Van Aert zijn sprintbenen terug gaat vinden, want met de sprintbenen van '22 is Van Aert ook geen overtuigt topfavoriet voor groen.

Reacties zijn gesloten.