Wout van Aert: “De groene trui? In de toekomst wel een doel”
foto: Cor Vos (archief)
donderdag 27 augustus 2020 om 18:08

Wout van Aert: “De groene trui? In de toekomst wel een doel”

Nog twee nachtjes slapen en dan begint Wout van Aert in Nice aan zijn tweede Tour de France. De renner van Jumbo-Visma heeft wellicht de kwaliteiten om een gooi te doen naar de groene trui, maar zal dit jaar vooral in dienst rijden. “In de toekomst is de trui wel een doel.”

Van Aert blikt op een persmoment vooruit naar de Ronde van Frankrijk. Zijn ploeg Jumbo-Visma gaat dit jaar vol voor de eindzege en de winnaar van Strade Bianche en Milaan-San Remo moet een belangrijke schakel worden in het geheel. Maar mag de 25-jarige renner ook nog persoonlijke ambities koesteren? “Het grote doel is het geel in Parijs.”

“Ik sta daar volledig  achter en ik start met evenveel motivatie als normaal. Ritwinst in deze Tour is geen doel voor mij. Toen we maanden geleden deze tactiek hebben besproken, hoopte ik al om top te zijn in mijn wedstrijden. Ik heb nu vier keer gewonnen, maar dat verandert niks aan de hele situatie.”

“Onmogelijk om kopmannen bij te staan én punten te pakken bij elke tussensprint”
De groene trui is dan ook geen doel, zo vertelt Van Aert. “Het is onmogelijk om de kopmannen bij te staan én punten te pakken bij elke tussensprint. In de toekomst is de groene trui wel een doel, maar ik ben ook nog jong en mijn kansen zullen nog komen. Het is veel werk om op het groen te mikken.”

De vraag is of de renner wel de vrijheid krijgt om voor de eerste gele trui te gaan. De openingsrit van en naar Nice voert namelijk over geaccidenteerde wegen. Een etappe voor de snelle en sterke Van Aert, zou je toch denken. “Ik ben een kanshebber als we een sprint krijgen, maar het blijft de vraag of ik me zal mengen.”

“Het is belangrijk om het eerste weekend zonder kleerscheuren door te komen. Mijn taak is om de kopmannen veilig over de streep te loodsen, zodat ze geen tijdsverlies oplopen.”


Favorieten puntenklassement
Het laatste nieuws over de Tour de France

108 Reacties
27-08-2020 18:22
Weer zo helder als glas al zullen sommigen gaan beweren dat hij niks anders mag zeggen van zijn werkgever. Ik denk dat er met zijn huidige vorm er altijd wel een gerede kans op een ritzege inzit, ondanks het hogere doel met de ploeg.
27-08-2020 18:23
Hij zal toch wel hier en daar zijn etappe uitgekozen hebben om mee te doen voor winst.
Die vrijheid krijgt hij volgens mij zeker wel.
27-08-2020 18:23
Voor dit jaar is het opgelost, maar volgend jaar ga je als team wel lastige keuzes moeten maken. Dylan zal ook wel weer naar de tour willen.
    27-08-2020 18:26
    Als Dylan erbij is kan Wout inderdaad weer niet voor groen gaan.
    27-08-2020 18:30
    Als het volgens de planning gaat en TJV Roglic komt met het geel naar huis, dan betwijfel dat Dylan volgend mee gaat; dus blijft 't groen een optie voor Wout Van Aert
    27-08-2020 18:56
    Als Dylan naar de Tour wil zal hij een andere ploeg moeten gaan zoeken. Als er voor een gele trui in Parijs gereden wordt past er geen sprinter a la Dylan bij en al helemaal niet met de gewenste ondersteuning.
    27-08-2020 19:34
    Groenewegen zal NOOIT, maar dan ook echt NOOIT in aanmerking komen voor een groene trui.

    En niet vanwege "stalorders", maar simpelweg omdat er andere sprinters zijn die hem op snelheid evenaren en (belangrijker) wel een molshoop of viaduct kunnen overkomen. De klimmende kwaliteiten van Dylan zijn simpelweg te beperkt om ook maar ooit een gooi te kunnen doen naar het groen.

    Enkel als er een Tour wordt georganiseerd met 10 vlakke etappes maakt hij kans.

    Dus binnen zijn eigen team zijn er al twee renners waarvan het al veel realistischer is om te denken dat zij een gooi doen naar groen. Van Aert en Teunissen.
    27-08-2020 19:39
    aan van Aert heb jet 1000x meer dan Groenewegen, niks met die val te maken, maar vind Groenewegen wel een redelijke goede sprinter die een paar ker per jaar de beste sprinters kan verslaan, maar zie de uitslagen van Van Aert. Daar kan Groenewegen nooit niet aan tippen
    27-08-2020 19:54
    @Klaas,
    meen je dat nu serieus?
    Hoe lang volg je het wielrennen? Vanaf begin van dit seizoen? Want dan kan ik je uitspraken snappen.

    Maar iedereen die net wat meer jaartjes kijkt, ziet dat Groenewegen bij de beste 3-5 sprinters ter wereld hoort op basis van de afgelopen seizoenen. Waarbij hij in mijn ogen dichter bij 1 staat dan bij 5. En WvA? Die staat toch echt niet in dat rijtje, daarvoor komt hij pure snelheid te kort. Hij is te weinig pure sprinter, en nog te veel klassieke renner, om echt kans te maken in een normale massasprint.
    27-08-2020 20:15
    Wat Klaas schrijft, is dat Van Aert veel meer renner is dan Groenewegen. Dylan ligt erbij elke molshoop af of je moet hem er met heel het team terug bij sleuren. Van Aert kan het op zware parcoursen praktisch op zn eentje.
    27-08-2020 20:25
    @burdincurutcheta van Aert meer renner dan Groenewegen is onzin. Alle twee zijn ze fulltime renner. Dat van Aert veelzijdiger is zul je wellicht bedoelen en dat klopt.
    Alleen als Groenewegen 7 etappes wint in één Tour kan hij de groene trui pakken, is mijn bescheiden mening.
    27-08-2020 20:28
    Dat bedoel ik idd dus onzin is het niet. Je bent alleen niet bekend met deze uitdrukking.
    28-08-2020 05:38
    @ Michelangelo Jij kan wel de wijsneus uithangen hier. Ik volg het wielrennen inmiddels 37 jaar op de voet. En het enigste onderdeel waar Groenewegen van Aert kan verslaan is in een vlakke sprint. Ik zie Groenewegen geen Strade Bianche winnen of een heuvel etappe in een grote ronde, of een tijdrit of wat dan ook en zie hem daarnaast al helemaal niet knechten voor een ander. Ik ben 100% zeker dat als je om beide renners een team bouwt en vol alleen voor deze renners gaat in de World tour, dat aan het einde van het jaar van Aert de meeste zeges achter zijn naam heeft en ook de mooiste zeges. en Groenewegen is inderdaad een goede sprinter maar het is de vraag maar of hij momenteel überhaupt wel tot de 3-5 beste sprinters ter wereld hoort maar dat terzijde :-)
    28-08-2020 06:37
    @klaas iemand anders een wijsneus noemen en daarna zelf 100% zeker verkondigen..... Heel goed mogelijk hoor maar ook niet.
    28-08-2020 08:52
    @Lalsacien je kunt beter dat jongetje zijn reacties goed lezen dan zie je dat hij er inhoudelijk totaal geen zicht op heeft, onder normale omstandigheden ben ik ja 100% zeker van wat ik hier zeg en dat is niet ten nadele van Groenewegen, dat is zoals ik het zie
    28-08-2020 09:46
    Er is niets dat Van Aert ooit kan winnen dat zo'n grote sponsorwaarde voor de Nederlandse markt vertegenwoordigd als die overwinning van Groenewegen op de Champs-Elysees. Die hoort thuis in het rijtje van die andere eerste overwinningen sinds 20 of 30 jaar, zoals Terpstra in Vlaanderen, Dumoulin WK tijdrijden en de Giro, Van der Poel de Amstel Gold Race en Mollema Lombardije.

    Jumbo Visma moet oppassen dat ze niet weer terugvallen in Menchov-Freire achtige overwinningen, die mooi lijken als je in een bubbel zit, maar nauwelijks sponsorwaarde vertegenwoordigen omdat de emotionele impact op je primaire doelgroep nihil is.
    28-08-2020 11:11
    @Klaas,
    Ik ben helemaal eens met het feit dat Van Aert veel veelzijdiger is dan Groenewegen. En dat Groenewegen nooit SB, RVV (en waarschijnlijk ook nooit MSR) zal winnen.

    Maar in nagenoeg iedere massasprint (en die zijn er heel veel door het jaar heen) is Groenewegen (mits fysiek en mentaal hersteld) gewoon sneller en sterker dan Van Aert. Het is niet voor niets dat Groenewegen de afgelopen jaren steevast bovenin staat qua aantal overwinningen. En er zitten ook enkele pareltjes tussen (touretappes, semi klassiekers, champs-elysees).

    Ik vind het dus gewoon onzin om Van Aert uit te spelen als kopman voor een grote ronde met de focus op groen, wetende dat hij in iedere echte massasprint tekort gaat komen voor de overwinning. Terwijl je iemand in je stal hebt die in iedere massasprint mee doet voor de overwinning. En in de gemiddelde Tours van de laatste jaren heb je 6-8 pure massasprints.

    Maar bij sommige kenners wint sympathie het soms van de droge cijfers.

    Groene trui voor Van Aert blijft lastig als er OF een klassementsrenner in de ploeg zit met kans op geel, OF als er een topsprinter als Groenewegen mee rijdt met kans op ritzeges.
    Hij moet dus hopen op uitval van 1 van beide om voor groen te gaan. Ik zou hem (afhankelijk van de parcoursen) liever volgend jaar in een andere ronde zien proberen om daar de puntentrui te pakken / te gaan voor ritzeges.
    28-08-2020 11:20
    Michelangelo, ken je er eigenlijk wel iets van? De Groene Trui is meer dan massaspurts alleen. Is Sagan een rasspurter? Hoeveel massasprints heeft hij al gewonnen? Hij komt ook snelheid te kort en mag het bovendien ook altijd alleen oplossen. De Groen Trui win je door in overgangsetappes nog een goede klassering te rijden en zelfs in bergritten tussensprints te rapen als alle andere rassprinters er al lang afliggen. Dat is het succesrecept voor 7 keer de Groene Trui te winnen. Stop alsjeblieft met Groeneweghen te vergelijken met Van Aert want het is een aanfluiting voor Van Aert om met zo een coureur vergeleken te worden.
    28-08-2020 11:57
    @Klaver,
    dank je wel voor het compliment. Ik weet inderdaad niets van de koers en ik lul maar wat.

    Maar als je je klassiekers kent, dan weet je dat Sagan nooit vanuit de ploeg een strobreed in de weg gelegd is om zijn doel te halen. Omdat er geen kopmannen waren die op voorhand voor de gele trui gingen, en omdat zijn collega sprinters (Ackermann en Bennett) publicitair minder interessant waren en dus naar Giro of Vuelta moesten. Waarvoor denk je dat Bennett is vertrokken?

    Bij TJV is het anders. Geel is wat telt, niet groen. En voor de Nederlandse sponsors zijn 2 of 3 etappezeges van de Nederlander Groenewegen interessanter dan een mogelijke etappezege en een eventuele groene trui van de Belg Van Aert.

    En ik denk dat je voor de gein eens even het aantal overwinningen van Groenewegen naast die van Van Aert moet leggen. En dan nog eens even kijken of Groenewegen zijn voet niet naast Van Aert mag zetten.

    Maar misschien zijn dit soort analyses nooit aan je besteedt. Of heeft iemand met een andere mening dan "Klaver" per definitie geen verstand van wielrennen.
    28-08-2020 11:58
    In een Tour met weinig echt vlakke ritten als deze, maakt Van Aert volgens mij ook meer kans op groen dan Groenewegen. Bovendien heeft Van Aert geen volledig team in steun nodig. Als je Van Aert evenveel teamsteun geeft als Groenewegen krijgt/nodig heeft én als je hem een heel wegseizoen laat rijden, denk ik ook wel dat hij in de buurt van het zegetotaal van Groenewegen kan komen. Nu rijdt Van Aert gewoon niet zoveel wegwedstrijden als Groenewegen. In een corona-vrije voorjaar zou hij bijvoorbeeld maar aan een 8-tal wedstrijddagen gekomen zijn. Giro & Vuelta lijken me geen opties aangezien deze niet compatibel zijn met de rest van zijn programma. Bovendien vind ik de groene trui nog wel iets om echt op je erelijst te hebben, maar het puntenklassement in Giro of Vuelta vind ik dan weer weinig toevoegen aan een palmares voor een renner als Van Aert.

    Met sponsorwaarde van Van Aert in Nederland valt het ook wel best mee denk ik. Denk dat die toch zeker hoger ligt dan die van Menchov/Freire destijds. Bovendien streef je als wielerteam natuurlijk niet enkel naar maximale sponsoraandacht maar ook naar het bereiken van de grootste doelen. Het sportieve telt ook.
    28-08-2020 12:05
    Groeneweghen zal nooit de puntentrui winnen in eender welke grote ronde. Als je nu komt beweren dat Groeneweghen een betere renner is dan Van Aert dan is er inderdaad maar 1 conclusie: je kent er echt helemaal niets van...Het argument van sponsorwaarde is waardeloos. In een wielerploeg wordt niet gekeken naar nationaliteiten, winnen is belangrijk en het maakt niet uit welke nationaliteit dat is. Voor het publiek ligt dat anders
    28-08-2020 13:03
    @Klaver (en Klaas),
    Als het dan gaat om overwinningen, waarom zou Van Aert dan groter zijn dan de "Zegekoning van 2019". Groenewegen was namelijk de renner met de meeste overwinningen, waaronder ritten in Parijs Nice en een touretappe.
    En ook in 2018 goed voor behoorlijk wat zeges in grotere en kleinere etappekoersen (14 stuks). Hoe dan ook een stuk meer dan Van Aert.

    Voor Belgen lijkt "groen" een soort heilige graal te zijn. Ja, het is een mooie trui, en als je hem wint mag je er trots op zijn. Maar sinds Wuyts begonnen is over die trui lijken sommigen helemaal los(t). Zit ook in de cultuur (Vanderaerden, Planckaert, Boonen; klassieke types die (met succes) voor groen gingen. Terwijl "wij in Nederland" nooit zo bezig geweest zijn met groen, maar om een goed klassement van onze beste renners of een ritzege.

    Het zijn gewoon andere type renners. En daarmee wil ik Wout niks te kort doen, want ik ben gecharmeerd van hoe hij zich heeft ontwikkeld sinds hij bij Nuyens weg is. Groenewegen gaat waarschijnlijk nooit groen winnen, en Van Aert waarschijnlijk nooit op de Champs Elysees.

    En persoonlijk zit ik op de "Nederlandse koers"; groen is bijvangst. Het gaat om geel of om etappes.
    28-08-2020 13:34
    Je 'wil' Wout niets te kort doen, maar doet het toch.

    Iemand die Milaan-San Remo, Strade Bianche, internationale tijdritten, sprints en veldritten kan winnen & het potentieel heeft om meerdere monumenten te winnen is in mijn boek altijd een betere renner dan iemand die zegekoning wordt op basis van ritten in de ZLM en Duinkerken met de Champs Elyssee als belangrijkste zege.

    Je probeert een discussie te winnen door kwantiteit op dezelfde hoogte (of hoger) te zetten dan kwaliteit, maar die vlieger gaat natuurlijk niet op. Zeker niet als de renner met de hogere kwaliteit ook best hoog scoort op kwantiteit. Misschien moet je eens berekenen hoeveel zeges Van Aert en Groenewegen beide per aantal koersdagen hebben.

    Van Aert nooit in Parijs? Daar hou ik je aan. Licht oplopende finish op stenen na een harde finale... lijkt me spekkie voor z'n bekkie.
    28-08-2020 13:47
    Beste Michelangelo, je doet aan scorebordjournalistiek en dat is typisch voor leken. Als ik jouw redenering doortrek dan is Cavendish de 2de beste renner allertijden want hij won bijna even veel ritten als Merckx in de Tour en dan is hij ook meteen groter dan Hinault, Anquetil, Indurain of Froome. Trouwens niets mis met Cavendish, waarschijnlijk één van de allersnelsten ooit. Jammer dat je je zo laat kennen.
    28-08-2020 14:15
    Ik denk dat ik Van Aert niet te kort wil doen, maar dat jullie Groenewegen te kort willen doen. En dat mag, da's jullie goed recht. Maar dat wil niet meteen zeggen dat iemand met een andere mening meteen geen verstand heeft van de koers.

    Verder is goed lezen een kunst. Ik schrijf dat het gaat om gele truien en etappezeges. En vervolgens is jullie conclusie dat Cavendish naar mijn opvatting groter is dan pakweg Indurain. Er staat toch heel duidelijk "GEEL". Of is dit ook weer een kwestie van een groene fanwaas en kleurenblindheid.

    En ja, ik hoop dat Van Aert gaat verrassen op de Champs Elysees. Beperkt aantal sprinters, zwaar parcours, en vooral: zijn knechtenwerk zit er dan in principe op. Als het ooit kan, dan is het dit jaar. Maar in een normaal jaar met een peloton vol topsprinters komt hij gewoon pure snelheid tekort. Maar da's mijn bescheiden mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn.

    En dat maakt Wout geen slechte renner. Gewoon een ander soort renner. En zoals elders gesteld, ik denk dat hij zijn erelijst vooral op moet bouwen in de klassiekers. En zich niet gek moet laten maken door figuren die "groen, groen, groen..." roepen.
    28-08-2020 14:47
    Michelangelo toch, niet die kant opgaan aub. Niet alles verdraaien om toch je gelijk te halen.

    Er is hier niemand die Groenewegen te kort doen. Hij is een one-trick-pony, een hele goeie, dat wel, maar meer is hij niet. Het enige dat Groenewegen in zijn carriëre zal winnen, zijn massasprints, gesteund door een sterk team. Daar tegenover is Van Aert een multi-talent die op heel veel verschillende terreinen kan winnen. Klassiekers, sprints, tijdritten, veldritten, etc... en dan komt hij ook nog eens een heel eind bergop. Je moet al Mathieu Van der Poel heten om zo veelzijdig te zijn. WVA is dus inderdaad een ander soort renner dan Groenewegen. Een veel betere meer bepaald. En gelukkig is wielrennen veel meer dan gele truien en ritzeges. Denk maar aan klassiekers en regenboogtruien.
    28-08-2020 14:58
    @Klaas inderdaad je tweede commentaar bevestigd het weer, jij bent de wijsneus, je doet uit de hoogte vernedert de anderen en doet de mening van anderen als niet relevant af. Een uitstekende definitie van een wijsneus. Dat je het er niet mee eens bent, dat kan maar zet de anderen niet weg als onbenul!!!
    28-08-2020 15:36
    Bij sommige renners minimaliseer je overwinningen, bij Groeneweghen overwaardeer je overwinningen. Je mening draait met de wind zodat je favoriete renner (lees Nederlanders) er steeds goed uitkomen. Je pretendeert hier dat je de neutrale kenner bent, maar ondertussen heeft iedereen het hier wel door.
27-08-2020 18:26
Jammer Wout, je krijgt dit jaar de kans van je leven, gezien je conditie, het parcours en de in de breedte minder sterke tegenstand.
27-08-2020 18:36
So what dat domme groen? Klassiekers, tourritten, met de ploeg op geel jagen. Meer carrière kun je niet hebben.
    27-08-2020 18:42
    Triple CX World Champion
    27-08-2020 18:43
    Eens, ik snap dat gehype van groen ook niet
    27-08-2020 18:52
    Ik zou het anders wel op mn erelijst willen.
    27-08-2020 19:00
    Inderdaad dat geschreeuw om de groene trui. Leuke troostprijs maar toch niet te vergelijken met het winnen van bijvoorbeeld een monument als Milan-San Remo.
    27-08-2020 19:04
    Bizar weinig respect voor een van de mooiste klassementstruien die er is. Het groen staat bij mij heel erg hoog in aanzien, veel hoger dan ritwinst bijvoorbeeld.
    27-08-2020 19:37
    Eens, het is een vrij onzinnige trui.
    27-08-2020 20:15
    De pegels zeggen genoeg. Het is zeker een mooie prijs.
    28-08-2020 00:52
    Als groen al niet meer de moeite is, wat dan wel? Waarom zou Sagan er een erezaak van gemaakt hebben om het record van Zabel af te snoepen. Na geel is het gewoon de belangrijkste trui.
    28-08-2020 06:39
    Het hangt er helemaal vanaf wat voor type renner je bent.
    28-08-2020 11:24
    Het hangt ervan af wat voor type renner je bent? Wat is dat voor nonsens? Froome kan ook niet Parijs-Roubaix winnen, is dat daarom ook een flutkoers?
    28-08-2020 15:05
    @klaver rustig aan, Froome zal van de groene trui geen doel maken, dat zal voor hem een troostprijs zijn, voor Nizzolo zou het een hoofdprijs zijn, dus hangt het er volgens mij wel vanaf wat voor type renner je bent. Het gaat hier om de groene trui en niet Parijs Roubaix (dat haal jij er bij).
    28-08-2020 15:46
    Neen Froome KAN de Groene Trui niet winnen omdat hij een klassementsrijder is, dat is iets helemaal anders. In ieder geval zou ik, en een heleboel andere mensen, op het puntje op mijn stoel zitten om elke dag het gevecht tussen Sagan en Van Aert om de Groene Trui te kunnen zien. Misschien zelfs nog wel meer dan om 2 oersaaie klassementstreinen de hele dag op kop te zien rijden...
    28-08-2020 17:34
    @klaver dus maakt het uit wat voor type renner je bent dat schrijf je nu zelf ook. Froome is een ander type dan Nizzolo.
27-08-2020 18:37
Dan kan hij zich beter ook niet in de eerste sprint mengen toch..
27-08-2020 18:39
Liever Wout mee komende jaren dan Dylan, Dylan kan 1x in de zoveel tijd naar de tour en genoeg andere mooie koersen.
    29-08-2020 09:40
    Ik denk dat het met de wat ontevreden Groenewegen snel exit is bij LJV als hij zich niet nederig opstelt na wat er is voorgevallen.
    Hij zal moeten beseffen dat wat sprints winnen minder waarde heeft als een dik klassement kunnen rijden met evenzo kans op etappezeges. Blijft LJV op tours inzetten dan heeft alsnog een sterkere klassiekerploeg als tweede prio en dan komt het sprinten pas. Zal aan hem liggen of hij dan helemaal op een zijspoor komt of nog lekker overwinningen in een giro of vuelta mag binnenharken.
27-08-2020 18:43
Groen is niet zo belangrijk maar hij zou toch zeker één rit moeten kunnen pakken met deze vorm.
    27-08-2020 19:14
    Dat ben ik met je eens en dat zal echt wel geprobeerd worden. Sterker nog denk ik dat rit 1 daar wel degelijk voor roodomcirkeld staat, daar gaat geen voltallig peloton aankomen, heeft ie zelfs geel !
    27-08-2020 19:36
    Vainsteins ..> Reden te meer om hem dus inderdaad niet te laten mee sprinten. Het laatste wat je wil is na dag 1 al de gele trui in de ploeg te hebben.
    27-08-2020 20:01
    Lekker boeien, gewoon niet verdedigen.
27-08-2020 18:47
Al zou hij mogen dan pak je nog niet zomaar even dat groen af van Sagan.
27-08-2020 18:51
Zouden ze als team al direct het geel willen hebben? De kans op een etappezege laat je normaal niet liggen, maar het zou waarschijnlijk ook wel prettig zijn niet vanaf de eerste dag de koers te moeten dragen. Vraag me af of dat meespeelt in de overweging zich in de sprint te mengen in de eerste etappe.
    27-08-2020 19:01
    Dag 2 kun je er ook zo weer van af waarschijnlijk.
27-08-2020 19:01
Ik vind de groene trui wel gaaf. Snap die discussie wel.
27-08-2020 19:02
Ik heb nooit wat gehad met die groene trui.
Als kind maakte ik zelf een bolletjestrui, vond ik toch het mooist, klimmen, maar die bolletjestrui heeft ook niet veel waarde meer tegewoordig
27-08-2020 19:19
Bollentrui kan toch door een b renner worden gewonnen, groene trui nooit.
    27-08-2020 20:15
    +1
    27-08-2020 20:29
    Nou ik kan mij herinneren dat Matthews de groene trui won. Menigeen vond dat hij het niet verdiende omdat en Sagan en Kittel Parijs niet haalden. Hoe er toen over zijn groene trui werd gesproken was gelijkwaardig aan een b-coureur.
    27-08-2020 21:54
    Matthews won in de desbetreffende tour 2 ritten, werd nog een keer 2de en een keer 3de in een rit en finishte daarnaast nog 4x top 10. Dan ben je veel... maar geen b-renner (in die desbetreffende tour). Mensen die dat beweren begrijpen het niet helemaal.
    27-08-2020 23:18
    Matthews zege was gewoon een beetje sneu. Kittel moest op het eind opgeven met buikklachten, maar zelfs met 2 extra ritten kwam Bling niet aan het puntentotaal van Kittel.
    28-08-2020 09:33
    B-sprinters hebben al sinds Zabel een abonnement op de groene trui, met als dieptepunt Cavendish die zes etappes won, maar het groen misliep. Niet dat een B-sprinter meteen ook een B-renner is, maar een trieste bedoening is het wel dat punten sprokkelen om betere sprinters de loef af te steken.

    @ Werner Franke
    Klopt niet. Door enthousiast punten achter de eerste berg te sprokkelen stond Matthews aan het begin van de etappe waarin Kittel uitviel al op het punt hem in te halen. Had hem dankzij een tussensprint vanuit de vroege vlucht misschien zelfs al ingehaald toen Kittel afstapte, dat kan ik me niet meer precies herinneren.
    28-08-2020 11:30
    Triestige bedoening? De Groene Trui is de trui voor de meest veelzijdige renner. Ik snap de discussie wel, maar ik vind niet dat deze trui zomaar toehoort aan de beste sprinter. Dan doe je de trui tekort.
27-08-2020 19:21
Dat wordt dan geen toekomst bij Jumbo, want die gaan Ineos-gewijs gewoon elk jaar voor het klassement gaan.
27-08-2020 19:28
Dan gaat hij toch naar een andere ploeg moeten als hij ooit voor de groene trui wilt gaan.

Noem me een pessimist, maar het is alles behalve een zekerheid dat hij dit niveau jarenlang kan aanhouden... Er kan vanalles gebeuren in een mensenleven dus moet je alle kansen grijpen wanneer ze zich aandienen...

Kijk maar naar zijn eigen valpartij verleden jaar in de Tour. Kon even goed au revoir carrière zijn.
    28-08-2020 09:05
    Dat is inderdaad de enige optie voor Wout, een andere ploeg.
    De discussie is sowieso wat onnodig, want als Wout zich op het Groen had willen richten dan had TJV hem niet meegenomen. Voor dit jaar zijn de doelen al gesteld bij TJV en uiteraard gaan ze die niet opeens bijstellen wanneer 1 van de teamleden zich op een bepaalde manier manifesteert.
    Wout heeft twee keuzes mee naar de Tour en meestrijden voor dat ultieme doel of niet meegaan.
27-08-2020 19:51
Knechten moet je niet in je poeltje zetten, die leveren niks op, krijgen enkel waardering voor hun werk van hun kopmannen.
Van Aert gaat niet heel veel meer punten pakken dan Tim De Clercq.
27-08-2020 19:57
[i]edit wf: gebruik hiervoor svp de functie waarmee je een reactie kunt melden[/i]
27-08-2020 19:59
Dit jaar had wellicht gezien het parcours en het beperkte deelnemersveld qua sprinters een mogelijkheid geweest. Maar in een normaal wielerjaar zie ik het eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren een groene trui voor van Aert. Zie hem niet de benodigde punten scoren in de massasprints zoals een Sagan dat kan en ik heb het idee dat velen hier vergeten dat in de van Aert-ritten maar 30 punten op de streep vallen te rapen ipv de 50 in vlakke etappes.
27-08-2020 19:59
[i]edit wf: gebruik hiervoor svp de functie waarmee je een reactie kunt melden[/i]
27-08-2020 20:03
‘wie weet zien de Belgen ooit in dat...’ Barf.
27-08-2020 20:16
Een beetje lang van stof doorgaans, maar dat is kunstenaars eigen.
27-08-2020 20:47
@Burdin,
Fanboy toevallig?
En Tim Declercq is een steengoede renner. Geen schande om mee vergeleken te worden. Veel betere knechten zijn er niet te vinden. En dat is toch echt wat WvA gaat doen zolang Dumoulin of Roglic goed in het klassement staan.
27-08-2020 21:25
De Clercq is een fantastisch renner. Een man die uren op kop van het peloton kan rijden. Zoals Martin deze Tour voor Jumbo-Visma zal doen. Dat is niet het werk dat Van Aert zal opknappen. Je schrijft dat Van Aert dit kopwerk in de eerste uren zal moeten doen enkel en alleen om WVA-supporters te jennen die hem liever niet in een knechtenrol zien. Een slinks en venijnig schilderij dat je hier wederom neerschildert.
27-08-2020 21:33
@Burdin,
Ik schrijf dit niet om WvA fans te jennen. Want ik ben zelf ook groot liefhebber van Wout.
Maar ik heb gewoon moeite met het gebrek aan realiteitszin bij sommige fans, en met het opruiende gedrag van types als Wuyts.
Het mag voor iedereen duidelijk zijn dat Wout zijn kansen gehad heeft in het "voorseizoen", en die kansen allemaal verzilverd heeft. En dat hij de kansen gaat krijgen in de "najaarsklassiekers" als RVV en PR, met de volledige steun van de ploeg.
En dat het nu gewoon niet aan Van Aert is in de tour, tenminste niet voor eigen succes...

En dat ik een beetje klaar ben met die figuren die maar bezig blijven dat WvA te groot is om te knechten, geen kansen zou krijgen bij TJV en (volgens sommigen) beter kan verkassen naar een andere ploeg.
27-08-2020 21:43
Hmmm... weinig overtuigende poging om je eruit te praten. Zo heb je problemen met opruiende types als Wuyts waar je zelf continu vuurtjes zit aan te wakkeren op deze website, bv in deze topic. Van Aert heeft kansen gehad en verzilverd en dwingt zo ook af dat hij meer kansen verdient. Deze figuur vindt dan ook dat WVA te groot is om te knechten, ook al krijgt hij bij Jumbo veel kansen en zit hij bij een team dat hem verder fantastisch past.

Reacties zijn gesloten.