WK 2020: Julian Alaphilippe grijpt wereldtitel in Imola, zilver voor Wout van Aert
foto: Cor Vos
zondag 27 september 2020 om 16:35

WK 2020: Julian Alaphilippe grijpt wereldtitel in Imola, zilver voor Wout van Aert

Julian Alaphilippe is in Italië wereldkampioen wielrennen geworden. De Fransman kwam na bijna 260 kilometer solo aan de finish op het autocircuit van Imola, nadat hij op de slotklim weggesprongen was. Wout van Aert won de sprint van vijf achtervolgers en pakte, net als op het WK tijdrijden, het zilver. Het brons was voor Marc Hirschi. Alaphilippe neemt de regenboogtrui over van de Deen Mads Pedersen.

Vroege kopgroep
Een standaard WK-verhaal speelde zich af in de openingsuren. In de eerste ronde reed een kopgroep zonder grote namen weg. Jonas Koch (Duitsland), Torstein Traeen (Noorwegen), Marco Friedrich (Oostenrijk), Daniil Fominykh (Kazachstan), Yukiya Arashiro (Japan), Eduard Michael Grosu (Roemenië) en Ulises Alfredo Castillo (Mexico) vonden elkaar en pakten maximaal acht minuten voorsprong.

foto: Cor Vos

Enkele landen lieten zien vertrouwen te hebben in hun kopman. Slovenië, Zwitserland en Denemarken zetten zich aan kop en controleerden de voorsprong van de vluchters. Die schommelde rondes lang rond de zes minuten. Vier rondes voor het einde, met nog ruim honderd kilometer voor de boeg, ging het tempo flink de hoogte in en werd het gat langzaam gedicht. Diverse favorieten schoven op dat moment op in het peloton.

Koch en Traeen bleven vooraan het langst over. Met nog drie rondes van 28,8 kilometer te gaan was het verschil tussen de overgebleven koplopers en het peloton nog twee en een halve minuut. Een eerste versnelling in het peloton van Viacheslav Kuznetsov bleek kansloos. Zeventig kilometer voor het einde, met de Cima Gallisterna (2,7 km aan 6,4%) op komst, kwam opeens de Franse equipe naar voren met kopman Julian Alaphilippe. Ook de Belgen en de Slovenen lieten zich zien.

Frankrijk opent de finale
Een demarrage bleef uit, maar het peloton werd onder de Franse druk wel al flink uitgedund. Ook werden de laatste twee vroege vluchters op 70 kilometer van de meet bedankt voor bewezen diensten. Frankrijk besloot om het tempo te onderhouden bij het ingaan van de voorlaatste ronde. Tourwinnaar Tadej Pogačar kreeg op het circuit te maken met een lekke band, maar hij wist na een fietswissel snel terug te keren. België had op dat moment het commando overgenomen van Frankrijk.

foto: Cor Vos

Op de voorlaatste klim van de Mazzolano (2,8 km aan 5,9%) bepaalden de Britten en de Belgen het tempo. De Nederlandse kopman Tom Dumoulin hing op dat moment in het laatste wiel van het peloton, maar hij wist snel wat plaatsen op te schuiven. Met een hoog tempo werd vervolgens aan de Cima Gallisterna begonnen. Pogačar opende daar de aanval, maar hij kreeg niemand mee. Benoot koos ervoor om tien seconden achter de Sloveen het tempo te bepalen. Een veertigtal renners maakte op dat moment nog deel uit van de favorietengroep.

Dumoulin springt naar Pogačar toe
Pogačar breidde op weg naar het circuit zijn voorsprong uit naar vijftien seconden. Ondanks achtervolgend werk van Wellens en Benoot liep de Sloveen uit naar 25 seconden bij het ingaan van de slotronde op Imola. Op de Mazzolano kwam de tegenaanval uit het peloton van Tom Dumoulin. De Nederlander dichtte een gat van zeven seconden op Pogačar, maar de favorietengroep wist nog voor de top aan te sluiten bij het kopduo.

Vincenzo Nibali versnelde op de top en kreeg Mikel Landa, Rigoberto Urán en een alerte Van Aert mee. Het viertal kwam echter niet weg, waardoor dertig renners afstormden op de laatste klim van de dag. Op de laatste Cima Gallisterna moest de beslissing vallen. Een groepje met Van Avermaet en Alaphilippe leek vlak voor die klim weg te rijden, maar de samenwerking was niet ideaal. Benoot wist met een laatste inspanning zijn kopman Van Aert alles weer bij elkaar te brengen.

foto: Cor Vos

Alaphilippe wacht tot de laatste klim
Van Avermaet gooide op de steile Cima Gallisterna het tempo de hoogte in. Marc Hirschi versnelde vanuit zijn wiel en hij kreeg Van Aert, Nibali, Alaphilippe, Roglic, Schachmann, Kwiatkowski en Fuglsang in zijn wiel mee. Een groepje met Dumoulin volgde op korte achterstand. Vlak onder de top plaatste Alaphilippe een splijtende demarrage waarop iedereen moest passen. Hij sloeg direct een gat op vijf renners: Fuglsang, Kwiatkowski, Van Aert, Hirschi en Roglic.

Bij het ingaan van de afdaling was het gat acht seconden, maar de Fransman wist die voorsprong te verdubbelen. De aanwezigheid van de snelle Van Aert zorgde ervoor dat de achtervolging lastig op gang kwam. Toch wisten de jagers het verschil rond de twaalf seconden te houden. In de afdaling richting het Formule 1-circuit konden de vijf achtervolgers Alaphilippe zien rijden, maar dat was op tien seconden.

foto: Cor Vos

Alaphilippe rondt het af, Van Aert sprint naar zilver
Bij het opdraaien van het circuit in Imola, drie kilometer van de meet, was het verschil dertien tellen. Alaphilippe viel niet stil en ondanks verwoede pogingen van Van Aert kon hij het gat niet dichtrijden, waarna het tempo stilviel bij de achtervolgers. De Franse springveer mocht zich daardoor klaarmaken voor het juichgebaar en de wereldtitel in ontvangst nemen. Voor het eerst sinds 1997 bezorgt hij zijn land de wereldtitel bij de mannen.

De sprint van de achtervolgers werd eenvoudig gewonnen door Van Aert, die eerder deze week ook al tweede werd op het WK tijdrijden. Marc Hirschi veroverde het brons door Kwiatkowski nipt voor de blijven. Tom Dumoulin was de beste Nederlander, hij kwam net buiten de top-10 in een groep op 53 seconden over de finish.

Volgend jaar in Vlaanderen
Het WK wielrennen vindt volgend jaar (18-26 september 2021) plaats in Vlaanderen. De tijdritten starten in Knokke-Heist en finishen in het historische Brugge. De wegkoersen vertrekken dan weer uit Antwerpen, om te eindigen in studentenstad Leuven.

foto: Cor Vos

417 Reacties
27-09-2020 17:10
Heb meerdere keren gezien dat roglic het wiel niet kon houden in 4e positie. Die zat kapot. Van aert deed in begin zelf geen grote beurten en de rest weet dat van aert sowieso zilver pakt en anders goud. Sparen voor die bronzen sprint
27-09-2020 17:11
Zoals sommigen constateerde, Roglic was op, je kon eerder, in de afdaling zien dat hij meedraaide, en de de boel liet ronddraaien, maar er zat niks meer op en flirte met afhaken op meer dan 1 moment.
In acht nemende dat Roglic kan sprinten is we duidelijk dat er niets meer in zat.

Dumoulin? Zat een beetje gevangen in 2 ideeen, maar moet een truc verzinnen om met zoveel man te winnen. Uiteindelijk niets en had beter iets gedaan voor Van Aert. Voor Dumoulin is dit parcours niet selectief genoeg.

En doe niets af aan Allaphilipe, de man heeft het afgedwongen op zijn gepatenteerde manier. Alleen als de groep wist samen te werken had hij terggehaalt kunnen worden, dus op individuele klasse was hij de beste hier.
27-09-2020 17:12
Zeer zeker met glans de sterkste, met 6 hele goede renners achter hem en niet bij hem komen. Geweldige prestatie en dik verdiend. Wout ook goed vandaag,ik vind dat de krachten iets zijn aan het afnemen. Dat is niet verwonderlijk. Op het beslissende moment in de wedstrijd kon hij bij de latere winnaar niet aanhaken. Jammer maar wat een geweldig jaar voor hem. Een sportieve en geweldige sportman is hij.
27-09-2020 17:13
Gatverdamme. Waar ik al lang bang voor was, is dit jaar werkelijkheid geworden. Als de Belgen nieuwe helden hebben, is de sportiviteit over. Sinds Evenepoel en Van Aert hun neus in de wind staken is al het andere kut. Beide heren zijn glorieuze allesoverwinnaars, en als iemand ook maar een vinger uit durft te steken, wordt ie eraf gehakt. Het gesnak naar een nieuwe Merckx heeft monsterlijke vormen aangenomen, en uit zich nu ook op deze manier. De obsessie is ziekelijk.

Van Aert is knap 2e geworden, en zilver is een mooie prestatie. Als hij had willen winnen, moest ie sterker zijn. Helaas pindakaas.
    27-09-2020 18:23
    Idd, alle realiteit over boord. Ik houd van de Belgische passie voor wielrennen en het kundige commentaar. Maar het chauvinisme is er echt over. Het is net als ouders langs de kant bij het voetbal bij de D'tjes, die maar schreeuwen en schreeuwen en hun kinderen op het veld het plezier in het spel ontnemen.
27-09-2020 17:15
Van Aert is nog steeds in supervorm.
Hij verliest 2x het goud (of wint zilver?) na 2 superspecialisten in hun onderdeel: korte tijdrit en punchen.
Wout is zo all-round, dat het ergens normaal is dat je net dat tikje tekort komt tov die hyperspecialisten, die hier al weken mee bezig zijn, terwijl hij tot vorige zondag 3weken alles gaf in de Tour.

Hoedje af voor de Belgische ploeg, die zich leegreed voor hun kopman. Echt sterk om je werk te doen, eraf gereden te worden en daarna terug te keren en opnieuw te werken.
Meestal is het in een WK 1 cartouche en daarna gedaan.
    27-09-2020 17:22
    terechte constatering.

    Kansloos in de tijdrit tegen Ganna. En er is niemand die de "poef" heeft van Alaphillipe.

    Ik had vooraf verwacht dat het lastig zou zijn om na de top stand te houden. Maar Flipke heeft het geflikt. Chapeau!
27-09-2020 17:17
First loser vind ik het eest misselijkmakende begrip in de sport dat ik ken.
27-09-2020 17:17
Ik vind het wel grappig dat men vanuit Belgie veel kritiek had op Jumbo Visma omdat ze Pogacar in een zetel richting tourwinst gebracht hebben. Was het hier overigens volledig mee eens.
Nu doen ze exact hetzelfde met Alaphilippe en spreken ze over een tactisch foutloze koers.. Mmm
27-09-2020 17:18
[i]edit wf: tot ziens[/i]
27-09-2020 17:18
Wat kunnen die gasten van Sporza toch heerlijk stoken. Eddy "olie op het vuur" Planckaert en Carl "ik zet de brander aan" Vannieuwkerke. SNEU!

Uiteindelijk was er eentje beter. En daarachter reden mannen die net niet goed genoeg waren. Roglic zag er op de klim al niet helemaal best uit, kon volgens mij nog net mee. Ik denk dat hij niet beter kon.

Denk dat Van Aert misschien het allerbeste zelf nog een keer vol was aangegaan; gewoon proberen om zelf de 15 seconden dicht te knallen. En vanaf daar weer zien. Want je weet in zo'n groepje dat iedereen net niet maximaal rijdt, En de koploper rijdt over zijn max...

Maar ja, achteraf is het mooi wonen...
27-09-2020 17:18
Als de naam Wout vervangen wordt door de naam Tom krijgen we tal van andere reacties denk ik....
Anyway Alaphil is een topper!
    27-09-2020 17:22
    Zelfreflectie is niet de sterkste kant van de meesten hier.
    27-09-2020 17:26
    Tom Boonen? Moet je daar nou weer over beginnen? Waarom dat?
    27-09-2020 17:36
    Hoe vaak ga je dit nog herhalen?
27-09-2020 17:19
Jose: “Dit kan voor Wout toch niet meer mis gaan”.

Een minuut daarna was het klaar. Een scherpe Jose zou dit niet gebeuren en Wuyts corrigeren.
27-09-2020 17:20
Verdiende overwinning voor de beste man in koers. België had de sterkste ploeg, maar als puntje bij paaltje komt dan maken ze het toch weer niet af. Benoot veel te vroeg aan het werk gezet. En zodra er een kans was om met een groep mee te glippen, was Van Avermaet er als de kippen bij. Van Aert zelf wilde net iets te graag laten zien hoe goed hij was en dat kost hem misschien net de punch om mee te zijn met Alaphilippe.

En dan na afloop natuurlijk collectief naar Roglic wijzen, tja.
    27-09-2020 17:37
    Spijker op de kop, xistnc!
    27-09-2020 17:49
    Belgen hebben echt sterk gereden als collectief. Aan top van laatste klim was het natuurlijk ieder voor zich. Van Aert was ook megasterk vandaag.
    27-09-2020 18:17
    Achteraf gezien hebben de Belgen net iets te hard gereden. Als Van Aert nog een mannetje had gehad na de laatste klim ipv dat ze zich allemaal leegrijden om de koers zo hard mogelijk te maken, hadden ze het hier gewonnen denk ik.
    Maargoed, dat is een koe in de kont kijken.
27-09-2020 17:23
Is er nog een update over de toestand van Wuyts?
    27-09-2020 17:27
    Het schijnt dat hij volgende week de beentjes weer af en toe een kwartiertje buiten het bed mag laten bungelen.
    27-09-2020 18:20
    Volgende week wordt hij geopereerd aan de kloppende ader op zijn voorhoofd.
27-09-2020 17:26
Niet mijn favoriete renner maar wel een verdiende overwinning. Niets aan gestolen. Zijn eigen kwaliteit gebruikt op het juiste moment.

To net daarvoor zag ik ook hoe WvA (fan van) alles makkelijk pareerde. Zo makkelijk dat de anderen waarschijnlijk ook al dachten die is echt sterk. Tja wie moet dan als eerste volle bak in de achtervolging? Net als op de Poggio. Toen aarzelde hij niet. Ging voluit kwam erbij en won. Nu wacht hij zelf ook tot er gedraaid gaat worden. Dat waren de 10-15sec uiteindelijk.

En dan dat gezeur op Roglic. Tis mijn favoriete renner ook niet maar doe allemaal effe normaal. Volgend jaar moet WvA voor Remco Evenepoel knechten dus ligt het dan ook aan TJV als ze de titel niet winnen?
27-09-2020 17:27
Wout was super! Mss kon het indien hij een keer minder moest reageren.. Maar alahilippe toch wel verdiend. Roglic geen woorden aan vuil maken. Enkel In zege dauphine heb ik echt teamwerk voor Wout gezien in zijn zeges laatste 2 maanden. Sterk team wel ook
27-09-2020 17:28
Ik snap de frustratie van de de Belgische kant wel. Was sjiek geweest als Roglic wel volle bak had meegedraait. Had het zelf ook graag gezien. Men moet alleen niet vergeten dat Roglic ook gewoon nog mee reed voor de winst van een WK medaile, waarschijnlijk een bronzen. Het is wel een WK medaile, die telt wel in tegenstelling tot bijvoorbeeld een 2e plaats in een tour etappe of een 3e plaats in de Waalse Pijl. Wanneer je al geen goede benen meer had (daar zijn we het allemaal over eens nietwaar?) gooi je die kans volledig overboord door je volledig leeg te rijden voor een ander.
"En ja, waarvoor? een zesde plaats? Lekker dan!" hoor ik nu al veel mensen zeggen. Maar ja, dat is achteraf praten.
    27-09-2020 18:24
    Roglic is een Sloveen. Van Aert is een Belg, Dumoulin is een Nederlander, enz.

    Dit is een WK, zo hoort het.
27-09-2020 17:40
Ik snap de ook wel een beetje van de Belgen. Van Aert en Roglic zijn collega’s, landgenoot of niet, dus een beetje meer hulp van Roglic had wel gemogen. Maar het is ook ontzettend hypocriet van ze om zo flink los te gaan op Roglic.

Na het WK veldrijden in 2000 spraken ze schande toen Sven Nys (Belg) voor Groenendaal (NL’er) reed omdat ze beiden voor Rabobank reden. Nys werd daarna jarenlang voor verrader uitgemaakt, en zelfs bedreigd. Toen waren commerciële ploeg-belangen blijkbaar niet ok tijdens een WK.
    27-09-2020 17:50
    Ik was daarbij in St Michielsgestel. Zag dat Belgische 'supporters' daar Groenendaal van zijn fiets af probeerden te schoppen. Ook toen en nu nog steeds zo'n onsportief gedrag.
27-09-2020 17:48
Even context geven bij mijn reactie: ik ben Belg, niet per se fan van Wout. Ik ben persoonlijk meer fan van Mathieu. Maar je kan toch wel op zijn minst zeggen dat wat Roglic (niet) doet, er hoogst ongelukkig uitziet? Roglic zit in een situatie dat hij zelf nooit meer de koers kan winnen, want er zitten snellere mannen dan hem in de groep. Op papier is Wout de snelste. Het best mogelijke resultaat voor Roglic is op dat moment dat de wereldkampioentrui volgend jaar bij zijn ploeg, Jumbo-Visma, rijdt. Het beste dat hij dan kan doen, is zichzelf op kop zetten voor Wout die de snelste man in de groep is. Ik begrijp dat Roglic zelf leeg zit, maar als je nog kunt aanhaken voor een zesde plaats, dan kun je jezelf toch ook wel even op kop zetten? Dan komt hij misschien dertig seconden later over de streep, maar dat maakt geen verschil in de eindafrekening. Nu is het vlees noch vis wat Roglic doet. Natuurlijk overdrijven ze op de Belgische tv, maar hier op wielerflits wordt het toch allemaal wat te gemakkelijk weggelachen, vind ik.

Let wel, Alaphilippe gewoon de beste man in koers. Is een schitterende wereldkampioen. Ze hadden hem waarschijnlijk niet meer ingehaald.
    27-09-2020 17:57
    nouja, denk dat Roglic gewoon niet beter kon, kon nog net aanklampen bergop en was volgens mij blij dat hij er nog bijzat maar dat snappen Statler en Waldorf van Sporza natuurlijk niet, erg kleintjes ...
    27-09-2020 18:17
    Ik snap dat soort tactiek überhaupt nooit. In de klassiekers zie je het ook vaak dat wanneer een sterke renner in de achtervolging zit (vroeger Sagan vaak bijvoorbeeld), ze weigeren iets te doen. Maar dan heb je dus liever een tweede plaats dan de kans op winst. Volstrekt onbegrijpelijk.

    Wout en Primoz hadden ook volgens mij gewoon die groep terug moeten rijden en dan wel zien. Ze hadden er 17km voor. Dat die andere 3 het niet doen vind ik ook dom trouwens. Misschien waren ze ook gewoon niet meer fris genoeg, en Alaphilippe was natuurlijk wel echt klasse. Ik heb genoten vanaf half tien tot kwart voor vijf!
    27-09-2020 18:25
    @Hans Baas "Ze hadden die groep 'gewoon' terug moeten rijden". De prijs voor de simplificatie van de dag.
    27-09-2020 18:27
    Roglic was op, volle bak meedraaien zat er niet meer in, en voor hem was een 6e plaats het maximaal haalbare. Wat hij wel heeft nagelaten is de intentie tonen de boel draaiende te houden, het ritme erin proberen te houden. Voor de einduitslag had het denk ik weinig uitgemaakt, maar hij zou wel de nodige goodwill hebben bewerkstelligd bij zijn ploegmaat. Je weet nooit hoe dat soort zaken onbewust blijven doorwerken. Maar Roglic heeft al eerder aangetoond geen meester te zijn in dat soort zaken.
    27-09-2020 18:29
    @Emergo Okay, dat is eerlijk gezegd wel een punt, als ze het geprobeerd hadden, maar daar leek het mij in elk geval niet op. Je zult het toch hopelijk wel met mee eens zijn dat ze in die groep iets teveel naar elkaar zaten te kijken?
    27-09-2020 18:57
    Bedankt voor een realistische Belgische reactie :)!
    Ik ben zelf tegen ploegenbelangen in een landenwedstrijd, in principe is dat koersvervalsing vind ik. Maargoed, de realiteit is anders. TJV zal niet blij zijn geweest met Roglic vandaag. Van Aert en Roglic zijn collega's, en alleen al om die reden had Roglic wel iets meer voor Van Aert mogen rijden.
    Maar ik ben het niet eens dat hij zich helemaal had moeten wegcijferen voor Van Aert. Hij rijdt nog steeds voor Slovenië deze wedstrijd. Zulke finales zijn onvoorspelbaar. Als het verloop iets anders was geweest, was Roglic misschien op het podium geëindigd.
    27-09-2020 20:19
    Je wil toch ook niet dat Devenyns Alaphilippe helpt om Pogacar bij te halen tijdens een WK?
27-09-2020 17:51
Mooi parkoers, maar weer een slaapverwekkende koers van meer dan 250km.
Het gaat altijd volgens een vast stramien. Nooit zal er eens een landenploeg een andere tactiek proberen. Nederland had net zo goed alleen Dumoulin kunnen opstellen, de rest niet gezien en reed voor spek en bonen mee.
Italie, Spanje etc. ook weer te afwachtend. Van Aert heeft het zelf vergooid. Je weet dat Alaphilippe die late punch heeft en dan moet je mee (als je kan).

Gelukkig was er tussendoor nog Pogacar, maar dit parkoers had meer aanvallers nodig van zijn kaliber of slechtere weersomstandigheden, alhoewel dan de afdalingen weer zeer gevaarlijk zouden zijn...
    27-09-2020 18:02
    Precies
27-09-2020 17:55
Mooi WK, toch de laatste ronde, de sterkste heeft verdiend gewonnen, Wout was ook erg sterk maar niet sterk genoeg, anders had hij maar een Matje moeten doen, remember de AGR.
    27-09-2020 18:10
    Mooi WK? Meen je dit?
    27-09-2020 18:10
    Dus Alaphilippe en Fuglsang vooruit die in de laatste km de benen stilhouden zodat de achtervolgende groep kan terugkeren en Wout die de sprint wint? Ja, dat had best mooi geweest ;-p
    27-09-2020 18:24
    Nou Peter, je bent oud genoeg om Statler en Waldorf te kennen, dus ook oud genoeg om heel veel WK's gezien te hebben. Deze was hooguit een zesje.
    De WK's van Roche, Lemond, Bugno, dat waren mooie WK's. Zelfs de anti-climax-WK van Brochard was beter dan deze.
    27-09-2020 20:22
    @zacht je moet wel teruggaan naar de vorige eeuw, maar toen was het veel vaker mano a mano !
    27-09-2020 20:57
    Het WK van 1997 in San Sebastian toen Brochard won is natuurlijk verplichte kost voor elke wielervolger. Ander tijdperk, duidelijk te zien, en wat betreft kijkgenot niet te vergelijken met de WK’s van tegenwoordig.
27-09-2020 18:01
Het mooiste aan een koers is dat de beste man wint. Dan heb je geen Slovenen nodig om een gaatje dicht te rijden. Heel simpel.
27-09-2020 18:03
Deed me sterk denken aan 1975. Een sterke en slimme winnaar en de beste man tweede.
En waarom zou een Sloveen voor België moeten rijden ?
27-09-2020 18:07
Fantastische winnaar, maar ik vind toch ook dat Van Aert en Roglic gewoon die groep hadden moeten terugrijden. Verkeerde inschatting, maar dat vind ik altijd wanneer er een sterke groep achtervolgers geen overeenstemming weet te vinden. Liever zilver dan iets voor een ander doen en nog kans hebben op goud; zo kortzichtig. Maar goed: prachtige race. Genoten van Pogacar, Dumoulin, de Belgen, Nibali, de Fransen. Eigenlijk vielen alleen de Spanjaarden me tegen (maar dat was te verwachten).
27-09-2020 18:11
Andermaal op dit WK geklopt door iemand die zich specifiek voorbereid heeft op deze ene wedstrijd. Wout staat er sinds de Strade Bianche en werkte zich elke dag uit de naad in de Tour voor die Sloveen. Stank voor dank.
    27-09-2020 18:21
    Ook dit: ‘die Sloveen’ - ik vind die toon niet zo fris. Dat gebeurt bij dit bovenstaande WF-lid wel vaker.
    27-09-2020 18:47
    Moraalridder, jij leest waarschijnlijk ook graag de opinie van Kerckhofs en kijkt graag naar de Avondetappe
    27-09-2020 19:25
    Ik lees en kijk ze alletwee wel, maar niet graag. Maar kan je uitleggen wat je hiermee bedoelt?
    27-09-2020 20:14
    Ik vind beiden ontzettend saai en politiek correct. Nooit te betrappen op iets verheffend. Als iemand 'die Sloveen' storend vindt stemt mij dat droevig. Ik word dan droevig bij de gedachte hoe ontzettend saai sommige mensen zijn..
    27-09-2020 20:20
    Nogmaals, redactie, ban die mafkees van een Bobby want hij discrimineert nu al 2 dagen op rij. Een echte klikschraper zal hij toch niet zijn ?
    27-09-2020 20:35
    Discriminerend? Waar dan? Ongelofelijk hoe mensen met alle winden mee waaien en de hysterische meute volgen door ongefundeerd mensen te beschuldigen van discriminatie. Walgelijk, als iemand een ban verdient is het dhr.Vainsteins
    27-09-2020 20:57
    @dario, het mag echt wel een tandje minder. Ik vind de Avondetappe ook saai, maar ik begrijp niet wat er politiek correct aan zou zijn - tenzij het er om gaat dat het door een vrouw gepresenteerd wordt. Want vrouwen, daar had Bobby Bobsma zich gisteren ook al laatdunkend over uitgelaten. Misschien vind jij dat spannend en niet-saai. Ik vind het vervelend en irritant.
    27-09-2020 22:45
    Je gaat alle kanten op Dario, geen idee wat je nou precies wil zeggen.
    28-09-2020 01:13
    Strikt genomen hoeft een Sloveen niet voor een Belg te rijden in een WK;-)
27-09-2020 18:16
Vraag me af hoe Alap. zijn punch zou zijn geweest als hij ervoor 2x gaatje had moeten dichten, en nog meer hoe die zou zijn na 3 weken beulwerk voor een vrij ondankbare ploegmaat. Hopelijk krijgt Wout in toekomst een even sterk team in klassiekers als nu in de rondes. Jumbo heeft hem al ver gebracht, maar als uitgesproken kopman zou hij nog meer gewonnen hebben. Je hebt maar een carrière
    27-09-2020 18:43
    Volgens mij heeft van Aert behoorlijk wat gewonnen dit jaar. Of vond jij het een mager jaar? Je moet ook eens ergens genoegen mee nemen. Je kunt niet alles winnen.
    27-09-2020 20:25
    Tja, Alaphilippe heeft iets gedaan wat hij niet zo vaak doet. Hij heeft zich heel lang koest gehouden en alles bewaard voor één beslissende aanval waarvan iedereen wist dat die zou komen. De Belgen hebben hem onderschat.

Reacties zijn gesloten.