Victor Campenaerts klopt Zdenek Stybar in attractieve Tour of Leuven
foto: Cor Vos
zondag 7 augustus 2022 om 17:27

Victor Campenaerts klopt Zdenek Stybar in attractieve Tour of Leuven

Victor Campenaerts heeft de Tour of Leuven-Memorial Jef Scherens gewonnen. De renner van Lotto Soudal klopte Zdenek Stybar na een sprint met twee. De Tour of Leuven werd grotendeels gereden op hetzelfde parcours als dat van het afgelopen WK. Stybar en Campenaerts waren samen weggereden uit een sterke kopgroep. Alexander Kristoff strandde op plaats drie.

De vernieuwde Tour of Leuven, vorig jaar nog GP Jef Scherens, kende onder andere een aangepast parcours. Niet alleen maar lokale stadslussen, maar ook een lus in Vlaams-Brabant. De zogenaamde Flandrien-lus was zeer gelijkaardig aan die van het WK in Leuven. Ook in de finale, waarin de stadslussen lagen, was nagenoeg hetzelfde als het meest recente WK. 

Het duurde even voordat er een kopgroep wegreed, maar uiteindelijk konden vijf renners toch in de aanval trekken. Arjen Livyns (Bingoal Pauwels Sauces WB), Timo de Jong (VolkerWessels), Andreas Goeman (Tarteletto-Isorex), Jacob Scott (WiV SunGod) en Thijs de Lange (Metec SOLARWATT p/b Mantel) waren de mannen die initiatief namen. Even toonde Julian Alaphilippe, die wereldkampioen werd in Leuven, zich met een aanval, maar de Fransman werd al snel tot orde geroepen door het peloton. 

Quick-Step-Alpha Vinyl werkt hard
Dat peloton was behoorlijk nerveus. Vier renners sprongen weg, op zoek naar de koplopers. Brent Van Moer (Lotto Soudal), Kenneth Van Rooy (Sport Vlaanderen-Baloise), Robert Scott (Wiv SunGod) en Ceriel Desal (Bingoal Pauwels Sauces WB) maakten na enkele kilometers achtervolgen de aansluiting vooraan. Negen koplopers, dat is best veel. De mannen van Quick-Step-Alpha Vinyl vonden dat ook en gingen met Stijn Steels in de tegenaanval. De Oost-Vlaming geraakte echter niet bij de koplopers, waardoor de ploeg van Patrick Lefevere gedwongen werd om op kop te rijden in het peloton. 

Alaphilippe speelde uiteindelijk geen rol van betekenis- foto: Cor Vos

De kopgroep reed door het flinke tempo nooit ver weg. Met nog zeventig kilometer te gaan, op de lokale rondjes, was de voorsprong nog maar anderhalve minuut. De lokale stadslus bestond uit flink wat heuvels, maar ook zeer veel bochten. The Wolfpack versnelde op quasi elke heuvel in de binnenstad van Leuven. Op de tussenstukken kregen ze bijstand van Alpecin-Deceuninck en Israel-Premier Tech.

Dominant Lotto Soudal, De Lie ziet af
Heel wat renners hadden het daardoor bijzonder zwaar. Het peloton werd steeds kleiner. Met nog een goede vijftig kilometer op de teller dook de voorsprong van negenkoppige vlucht onder de minuut. Dat was het signaal voor Sep Vanmarcke om eens aan de boom te schudden. Victor Campenaerts, Florian Vermeersch, Dries Van Gestel, Zdenek Stybar, Loïc Vliegen en Clément Russo sloten aan en reden samen door. Op de Wijnpers sprong Arnaud De Lie nog knap naar de kopgroep, waardoor Lotto Soudal in een heuse overtal-situatie terechtkwam.

Campenaerts toonde zich zeer bedrijvig in Leuven – foto: Cor Vos

Op veertig kilometer van de streep kregen we een samensmelting tussen de twee groepen vooraan. Vier coureurs van Lotto Soudal in de eerste groep, het werd duidelijk van welke renners het initiatief moest komen. Toch moesten de renners van John Lelangue oppassen, want sprinter De Lie moest zeer veel moeite doen om aan te haken. In de achtergrond toonde Dries De Bondt zich op de Wijnpersstraat, de lastigste heuvel in de lokale ronde. De oud-Belgisch kampioen reed niet weg, maar zorgde wel voor een nog kleiner en afgepeigerd peloton.

Stybar en Campenaerts samen
Met nog 25 kilometer te gaan moest De Lie onherroepelijk lossen, wat meteen voor een nieuwe aanval zorgde uit het kamp van Lotto Soudal. Campi en Styby sloegen de handen in elkaar en gingen op pad. Achterin werd er niet meer rondgedraaid, waardoor we een samensmelting van een man of twintig kregen. Het sterke duo werkte goed samen en reed al snel een voorsprong van dertig seconden bij elkaar. 

Het sterke duo draaide goed rond – foto: Cor Vos

Een aantal mannen probeerden de tweede groep nog terug te brengen, maar dat was niet meer mogelijk. De winnaar zat voorin. Campenaerts besefte dat Stybar misschien wel de snelste van de twee is, dus probeerde hij het op – het zal u niet verbazen – de Wijnpers. Stybar zag af, maar kwam terug. Met z’n tweeën reden ze richting de Bondgenotenlaan, waar ze voor de zege sprintten. 

In die sprint ging Stybar als eerste aan, maar Campenaerts counterde knap. De werelduurrecordhouder kwam sterk uit het wiel en klopte de Tsjech. Kristoff won de sprint in de achtervolging en eindigde op plaats drie, Jasper De Buyst en Jenthe Biermans maakten de top-5 volledig.

59 Reacties
07-08-2022 17:32
Mooie wedstrijd, sterkste heeft gewonnen en wat konden ze dit goed gebruiken zeg. Dikke punten gescoord.

Fraai podium ook zeg.
    07-08-2022 18:44
    Ah, deze D is al vergeven. Dan moet ik wat anders bedenken.

    Dinosaurus vind ik niks. Dikbuikzwijn zou kunnen, of Doodshoofdaap.
    07-08-2022 20:14
    Ja ik vind het Doodshoofdaapje uit Dordrecht wel bij je passen of anders het Dwergnijlpaard van Dwingeloo.
    07-08-2022 20:20
    Dwergnijlpaard was ook een optie inderdaad.
07-08-2022 17:34
Ik zag toch in de laatste 5k een puppy paw van campenaerts.......
Ben benieuwd of er hier ook opgetreden wordt.
    07-08-2022 17:38
    Had bovenkant rem vast. Telt dit ook als puppy paw?
    07-08-2022 17:43
    PAW Patrol, PAW Patrol
    We zijn al onderweg!
    07-08-2022 17:47
    Ik denk dat Campenaerts heel bewust zorgt dat ie net zijn remmen aanraakt
    07-08-2022 17:55
    Volgens mij staken zijn handen ruim voor de remmen uit en volgens mij is remmen aanraken niet voldoende, omdat hij dan toch op zijn armen steunt.
    In het vooraanzicht leek het net of hij het stuur vasthield, omdat hij zijn polsen zo gedraaid had en vuisten had gemaakt.

    En LOL @ PAW Patrol.
    07-08-2022 18:12
    Mmja, bij nader inzien denk ik dat je gelijk hebt.
    Maar Twitter heeft het niet gezien blijkbaar, dus de UCI komt niet tussen.
    07-08-2022 18:15
    Net eens herbekeken. Hij heeft zijn remmen toch gewoon vast? Ik denk dat Campenaerts exact weet wat hij daar doet en zorgt dat het "legaal" is. Eerder dit jaar hadden hij en Wellens zelfs extra tape op hun stuur zodat ze nog meer naar binnen konden met hun armen en toch steun hadden. Niet zeker of ze dat nu nog doen.
    07-08-2022 18:34
    De regels zijn duidelijk: ‘using forearms as point of support is not allowed’. Ongeacht of je het stuur vast hebt of niet. Kijk maar in de reglementen.

    UCI is weer lekker met twee maten bezig.

    Mooie winnaar verder, het is hem gegund. Net zoals Vos.
07-08-2022 17:36
Wat leuk voor Vocsnor. Ik gun het hem van harte!
07-08-2022 17:36
Heel mooi dit van Campenaerts.
Maar als ze vandaag Vos DQ geven, dan moet Campenaerts toch ook een DQ krijgen. Op 5.6km zet hij zijn onderarmen op het stuur en 100m later haalt hij ze eraf.
    07-08-2022 17:37
    Of ze geven Vos alsnog de overwinning.
07-08-2022 17:47
Inderdaad een attractieve koers met een mooie winnaar. Maar wat te denken van Alaphilippe? Zou het niet verstandiger zijn gewoon maar een punt achter dit seizoen te zetten? Dit is een lijdensweg een groot kampioen onwaardig.
07-08-2022 17:54
Aangenaam koerske toch wel
07-08-2022 17:56
Victor, daten?
07-08-2022 17:58
Was vermakelijk! Leuke kennismaking Jacob Scott.
    07-08-2022 18:50
    Jakob Scott is al jaren één van de betere Engelse continentale profs. Koerst altijd aanvallend en is beresterk. Hoogste tijd (hij is al 27) dat hij volgend seizoen de stap naar de WT of anders in ieder geval het procontinentale circuit zet.
07-08-2022 18:12
The night is young
The mood is mellow
And there's music in my ears
Say, is Vic there?
Is Vic there?
07-08-2022 18:21
Wat een kereur!
07-08-2022 18:28
Mooie zege en goed gekoerst van de Lotto, maar ik blijf het vreemd vinden dat sommigen van hun renners helemaal niet bezig lijken te zijn met de UCI-punten. Hadden Van Moer en Vermeersch nu eens ook in de laatste meters een kleine inspanning gedaan zoals ze al die kilometers ervoor hadden gedaan, dan konden ze met zijn tweetjes gemakkelijk dertig, veertig punten extra pakken. Maar blijkbaar vonden ze het belangrijker hun handjes in de lucht te steken om het publiek te tonen dat ze in de winnende ploeg zitten. In eerdere eendagskoersen was het niet anders. Nu is er tenminste nog één die extra punten pakt, een renner die er een tijdlang niet bij is geweest en blijkbaar wel met de juiste ploegmentaliteit rondrijdt, maar voordien was het bijna steeds De Lie en niemand anders.
    07-08-2022 18:32
    Van Moers punten tellen niet mee. Fout is om Vermeersch een soort leadout te laten voor De Buyst natuurlijk. Zijn 4e plaats levert nu niets op. Het ziet er natuurlijk veel mooier uit dan bijvoorbeeld een 8e plaats die Vermeersch misschien had kunnen halen, maar die 8e plaats zou qua punten wel meer hebben opgeleverd, aangezien Vermeersch wel in de top 10 van Lotto zit.

    De Lie natuurlijk veel gewonnen uit massaspurten, dan kun je moeilijk verwachten dat anderen ook nog top 10 spurten hé. Maar over vandaag heb je gelijk wat betreft Vermeersch.
    07-08-2022 18:56
    Ik zie dat Van Moer inderdaad nog maar erg weinig punten gesprokkeld heeft, maar het zijn de punten op het einde van het seizoen die tellen. Je moet er altijd van uitgaan dat je verderop in het seizoen nog kunt scoren en dat renners in de top tien kunnen uitvallen met een blessure. Hoe meer renners je in de hoge punten kunt houden, hoe beter.

    De wedstrijden waarin De Lie won, waren niet allemaal wedstrijden waarin de andere Lottorenners hooguit vijf puntjes konden rapen. Kijk maar na. Ik heb mij er al vaak over geërgerd dat de andere renners het lieten lopen. Want ja, de zege was binnen en dat was dan blijkbaar voldoende punten voor hen. Dat heeft hun dit seizoen alleen al misschien wel 150 à 200 punten gekost.
    07-08-2022 19:04
    Ik heb het nagekeken. Enige wedstrijd die De Lie niet won vanuit een grote groep en dus waar Lotto hem een leadout heeft proberen geven (resultaat zelf geen puntjes, logisch) was Volta Limburg Classic en daar sprintte Gilbert toch nog mee in de achtergrond. Over vandaag ben ik dus akkoord (en ook met de gedachte dat ze te weinig met de kleine puntjes bezig zijn), maar het heeft zeker geen 200 punten gescheeld in totaal.
    07-08-2022 19:11
    Met nakijken bedoelde ik echt opnieuw kijken. Ook in massasprints kan je hoog eindigen, bv. door na het aantrekken van de sprint door te rijden of door in het voorste groepje mee te gaan en rond de tiende plek te eindigen.

    Je vergeet trouwens de Heistse Pijl. Dat was na dat korte klimmetje, ook geen massasprint. En de andere renners bolden er gewoon uit.
    07-08-2022 19:12
    Wel interessant of lotto de enige ploeg is die daarin faalt of dat het ook bij andere teams gebeurt.
    07-08-2022 19:24
    Arkéa in elk geval niet. Die zijn nu veilig. Misschien niet daardoor, maar het helpt wel.
    07-08-2022 19:59
    Domme vergelijking natuurlijk. Arkea probeert niet 1 man in de perfecte positie te brengen voor de spurt omdat ze niemand hebben die zo'n spurts kan winnen. Daarom sprinten ze dus maar met meerdere mee voor de punten. Ze kunnen ook al die jongens fris houden omdat ze in die koersen de kat uit de boom kunnen kijken. Wielrennen gaat nog altijd om winnen. Logisch dat je Lotto zijnde dan bij een massaspurt iedereen opoffert voor De Lie. Er is maar één iemand die er regelmatig nog in slaagt om hoog te eindigen na het doen van een leadout en dat is Morkov, zo iemand heeft Lotto natuurlijk niet.

    Dat Arkea veilig is, is omdat ze al 3 jaar voor punten aan het koersen zijn in elk klein koersje.
    07-08-2022 20:39
    Ik zou de woorden "domme vergelijking" maar achterwege laten als je zo weinig van het mannenwielrennen kent. Daar heb ik namelijk nogal een hekel aan. Ze hebben om te beginnen natuurlijk wél sprinters. Capiot heeft hun eerste wedstrijd van het jaar gewonnen in een massasprint en dat is zelfs niet eens hun rapste man. En Lotto wint ook op andere manieren dan in massasprints, zoals vandaag.

    Kijk bijvoorbeeld eens naar de manier waarop Arkéa de Tro-Bro Léon heeft aangepakt. Zo pakten ze met Hofstetter de overwinning, maar hadden ze ook vier (4!) renners in de top tien. En dat was niet eens gevleid. Heb je de Lotto al ooit op die manier voor maximaal puntengewin weten te koersen? Ik dacht het niet. Dat bedoel ik dus met mijn "domme vergelijking". Bij die Franse ploeg beseffen ze maar al te goed hoe ze hun puntentotaal kunnen opkrikken.
    07-08-2022 20:51
    Als je gaat doen alsof iedereen die jouw mening niet deelt niets van wielrennen kent stopt de discussie natuurlijk. Beetje onnozel hoor. Het ging hier over punten scoren uit massasprints (want dat is waar De Lie vooral geschitterd heeft), hoe Arkea zijn punten haalt op andere manieren is irrelevant. In Tro Bro Leon had Arkea gewoon veruit de sterkste renners die dag, dat is een jaarlijks hoofddoel voor die Bretoense ploeg. Die prestatie had helemaal niets te maken met het proberen maximaliseren van punten, dat was een aangenaam gevolg voor hun. En als je toch de betweter wilt uithangen, de GP La Marseillaise die Capiot won was allesbehalve een massaspurt.
    07-08-2022 21:00
    Het draaide om maximaal punten scoren, niet alleen uit massasprints:

    "Handige Harry
    7 augustus 2022 om 19:12

    Wel interessant of lotto de enige ploeg is die daarin faalt of dat het ook bij andere teams gebeurt.
    Maarten_85
    7 augustus 2022 om 19:24

    Arkéa in elk geval niet. Die zijn nu veilig. Misschien niet daardoor, maar het helpt wel."

    Als jij dan uitlaat dat ik domme vergelijkingen maak, hoef je niet verbaasd te zijn als ik je de volle laag geef. Dat heeft niets met betweterigheid te maken. Tro-Bro Léon mag dan een thuiswedstrijd geweest zijn voor Arkéa, Lotto had die wedstrijd ook dik aangestipt in hun agenda, net als andere ploegen. Dit was gewoon één voorbeeld van hoe Arkéa zijn strategie uitstippelt om dik in de punten te eindigen, zonder dat ze daarom de overwinning uit het oog verliezen. Dat doen ze elders ook. Dat zou Lotto natuurlijk ook kunnen doen, maar het gebeurt niet of nauwelijks.
    07-08-2022 23:06
    Even dit draadje gelezen en Samamba heeft overschot van gelijk.
    Maarten probeert met 'harde' woorden gelijk te halen, maar slaagt daar niet in.
    08-08-2022 01:13
    O fijn, dacht ik dat het nu wel allemaal gezegd was, en kom jij hier nu nog even trollen. En waarom heeft Samamba dan wel gelijk, Sjonge? Dat Arkéa i.t.t. Lotto geen renners heeft om sprints te winnen? Of heel die bizarre uitleg dat zij net daarom succesvoller zijn bij het punten pakken omdat zij niet gebonden zijn aan een topsprinter? Het hele idee alleen al. Hoe Lotto en de andere ploegen met een De Lie of Groenewegen in de rangen daar niet zelf op gekomen zijn! Rijden zij nu al driekwart seizoen rond voor ieder punt, maar dat hebben ze natuurlijk altijd met de verkeerde renners gedaan! Je kan die topsprinters beter thuislaten, zodat je met méér iets minder rappe sprinters in de dikke punten kan eindigen. En hoe denk jij dat Arkéa renners als McLay of Hofstetter voorin houdt of in een gunstige positie naar de laatste honderden meters brengt, Sjonge? Door lief te vragen aan de Alpécins en Quick Steps om dat eventjes voor hen te willen doen? Want ja, met het sprinttalent dat die daar hebben, moeten zij ook maar af en toe eens zo'n geste doen voor de ploegen die niet zo'n snelle man hebben, toch? Of is het omdat de Arkéa's op de tweede lijn blijven terwijl de Lotto's zich met zijn vieren of vijven afpeigeren in hun sprinttreintje aan de kop van het peloton? Maar waarom doen die Lotto's dan niet gewoon hetzelfde en blijven de ploegmaats niet bij De Lie terwijl die in het wiel zit van een concurrent? Stelt niks voor toch, als Arkéa het zo doet? Alsof de renners van die ploeg in hun PlayStation rondfietsen! Minder goed zijn dan de toppers en toch met zijn tweeën dikke toptienplekken scoren! Welnu, om te beginnen lukt het die ploeg ook weer niet zó vaak om met twee, laat staan drie renners zó hoog te eindigen in een massasprint. Dat was ook het hele punt niet, want er zijn al genoeg wedstrijden geweest, niet noodzakelijk massasprints met honderdvijftig man, waarin Lottorenners wel degelijk redelijk economisch in de plekken daar net achter (negende, tiende, elfde) hadden kunnen eindigen. Dit maakt meteen ook Samamba's reactie dat Arkéa minder rappe sprinters heeft en precies daarom met meer renners in de top tien kan eindigen, feitelijk onzinnig. En hopelijk heb ik met wat ik in deze alinea schreef, ook voldoende duidelijk gemaakt dat het hele idee van Samamba ook tegen elke wielerlogica ingaat.

    Of misschien bedoelde Samamba niet het ploegenwerk in de sprint zelf, maar in de 200 kilometer ervoor. Als je een topsprinter hebt opgesteld, wordt er inderdaad vlugger van je verwacht dat je een mannetje laat meerijden achter de kopgroep. Maar in die zin zou hij (of zij) het dus voorstellen alsof in een normaal scenario die ploegen tegen het einde niemand meer overhouden doordat de stoere vluchters alle ploegmaats uitgewrongen hebben. Of dat zij in een abnormaal scenario nooit eens achterom gaan kijken naar ploegen als Arkéa, als die al niet uit zichzelf zouden komen meehelpen. Dat slaat ook weer nergens op. Maar goed, "ik heb alles gelezen en Samamba heeft gelijk".

    Of heeft hij gelijk dat Lotto enkel in massasprints probeert te scoren en daardoor niet met meer renners in de top tien kan eindigen? Even serieus, ik weet zelfs niet waar ik moet beginnen om alle onzinnigheden uit die gedachte aangestipt te krijgen! Op een paar renners als Quintana na, hebben beide ploegen een vrij vergelijkbaar profiel. Daarmee bedoel ik dat ze vrij vergelijkbare wedstrijden proberen te winnen. Daar veranderen Ewan in de vorige twee jaren en De Lie dit seizoen niet zo heel veel aan, en zij hoeven in elk geval geen handicap te vormen voor een ploeg die naar punten snakt. Nogmaals, dat is gewoon te gek voor woorden.

    En ga zo nog maar even door. Arkéa heeft gewoon veel beter begrepen hoe ze met meer renners in de punten kunnen eindigen. Het levert misschien niet altijd iets op, maar ik zit wel vaak bewonderend te kijken hoe zij situaties correct aanvoelen en er juist daardoor vaak in slagen om met verschillende pionnen te scoren. Daar blijf ik bij. En zoals ik al zei, is dat misschien niet de reden waarom zij zich zullen redden (Lotto mist bv. wel een Quintana, en Bjorg Lambrecht hebben ze nooit echt kunnen vervangen), maar het kon zeker geen kwaad en Lotto kan er een voorbeeld aan nemen. Daartegen is in mijn ogen nog geen enkel degelijk argument ingebracht en al helemaal niet door jou. Integendeel. "Samamba heeft over de héle lijn gelijk, en ik heb het állemaal héél goed gelezen". Voor argumentatievermogen moeten we precies ook niet bij jou zijn.

    En "harde woorden"? Van een trol kan je inderdaad niet verwachten dat die ook maar één zin zal schrijven waarin hij (of zij) de zaken niet op hun kop zal zetten. Kijk, Samamba had om 19:59 natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen: "Ik ben het niet met je eens, want ...", maar nee, hij (of zij) maakte liever een botte opmerking: "Domme vergelijking natuurlijk". Hoe verwacht je dan dat ik daarop zal reageren? Ik hoef helemaal geen harde woorden te gebruiken om mijn punt te maken. Als ik mezelf wat goed kan inschatten, heb ik nooit last gehad van retorisch onvermogen. Ik ga het dus niet laten om retorisch en met argumenten te proberen de ander te overtuigen, en voorlopig heb ik in dit draadje nog geen enkele reden gezien waarom dat in dit geval onterecht is. En waar dat wel zo is (Van Moer heeft bv. minder UCI-punten dan ik dacht), geef ik dat gewoon toe. Maar als de ander een rotopmerking maakt, hoeft die niet te verwachten dat ik dat zomaar over mij heen laat komen.
    08-08-2022 02:12
    En nu rustig slapen
    08-08-2022 07:25
    Natuurlijk heeft Samamba gelijk. Maar zoals vaker ziet Maarten de andere kant niet omdat hij zo ontzettend overtuigd is van zijn eigen gelijk. Zware woorden of ellenlange teksten doen daar niets aan af.
    08-08-2022 08:40
    Kijk Marik, het verbaast mij niks dat jij dit hier komt zeggen. Het is zelfs precies wat ik zou verwachten van jou en sommige anderen. Gewoon zeggen dat ik ongelijk heb, op geen enkel punt ingaan dat ik heb vermeld, en alles in één klap afdoen als "ellenlange teksten", alsof daar niks in staat: dat is allemaal erg goedkoop natuurlijk. Had je nu ook maar een beetje een inspanning gedaan om jezelf te verduidelijken, dan kon ik je nog ernstig nemen. Want dat deed Samamba tenminste wel nog, ook al was ik het niet met alles wat hij zei, eens (en ook al vond hij het blijkbaar nodig om mij daarvoor te schofferen zonder dat ik hem daar ook maar enige aanleiding voor had gegeven, want voordien verliep het gesprek heel normaal). Nu blijf je gewoon hangen in "je hebt ongelijk", net als die "Sjonge Jonge" voor je. Laat ons zeggen dat je daarmee geen benijdenswaardige proeve van intellect aflevert, en belangrijker, het getuigt natuurlijk ook niet van veel klasse en respect. Als je een mening hebt, mij best. Maar fundeer die dan met argumenten. Als ik loze kreten wil horen, kan ik elk weekend naar om het even welk voetbalveld gaan. Maar daar heb ik weinig behoefte aan. Al even weinig behoefte voel ik om dat soort van uitlatingen hier over mij heen te krijgen van mensen die het blijkbaar fantastisch vinden om te denigreren en vervolgens geen greintje moeite willen doen om ook maar enige motivering voor hun schampere uithaal te geven.
    08-08-2022 08:59
    Kan me prima vinden in Maarten zn relaas. En ja, de ander begint met 'domme vergelijking' en valt daarna over de toon van de ander. Grappig
    08-08-2022 09:48
    Heerlijke verhitte discussie dit. Lang leve het puntensysteem!
    08-08-2022 09:50
    Maarten, als je echt consequent bent dan richt je je ook tot Michiel. Hij is het met je eens, echter zonder inhoudelijke argumenten. Ben je daar ook oprecht benieuwd naar of vind het het gewoon heel erg lastig wanneer mensen het met je oneens zijn?
    Ik wacht in spanning af!
    08-08-2022 10:08
    Lol, waarom zou je iemand gaan bevragen als diegene het met je eens is. Je bent me er eentje Marik.
    08-08-2022 10:37
    Ik zal je een voorbeeld geven Michiel. Ik ben het met je eens dat ik er eentje ben.
    Wat maakt voor jou dat je dat vindt?
    08-08-2022 10:44
    Om dezelde reden(en) als jezelf, mag ik hopen
    Maar totaal niet interessant in een discussie, daar richt je je normaalgesproken tot mensen met een andere mening.
    08-08-2022 11:01
    Normaal gesproken wel, maar ja, ik ben me er eentje en ik doe natuurlijk niet aan normaal gesproken.
    08-08-2022 16:30
    Ik ben het eens met Michiel.
    Maarten_85 heeft het volgens mij beter bekeken, maar hij mag wel wat korter schrijven.
    08-08-2022 17:26
    Vooral eens met dat laatste punt Jumbo. Korter en meer to the point graag.
07-08-2022 18:48
Stybar moet dit toch altijd afmaken? Zou hij in onderhandeling zijn met Lotto, misschien?
    07-08-2022 18:53
    @xistnc In Polen kon je ook al zien dat Stybar niet de Stybar van enkele jaren geleden is. Dat hij va Campenaerts verliest in de sprint verbaasd me dan ook niet
    07-08-2022 18:59
    Het is niet meer de Stybar die het was.
    07-08-2022 19:03
    Ik zou er graag bijzijn wanneer Lefevere vraagt waarom hij op 1.2 km nog naar de kop gaat. heel erg graag zelfs.
    07-08-2022 19:08
    Stybar 2.0, zeg maar.
    07-08-2022 20:10
    Stybar had heel veel moeite om terug te komen in het wiel van Campenaerts toen die aanval, terwijl bij dat aanvalletje van Stybar Campenaerts er bijna naast kwam rijden. Dus het leek ook wel een beetje op bij Stybar.
07-08-2022 20:37
Deze Belg gun ik het wel.
    08-08-2022 05:31
    oef...........
07-08-2022 21:48
Vond het een fantastische koers. Enthousiast publiek langs het parcours. En twee renners die eerst vrienden zijn en dan moeten koersen voor de winst. Precies zoals het wielrennen hoort te zijn. En ik word steeds meer fan van campenaerts. Verdiende, en op voorhand onverwachte winnaar.
08-08-2022 00:14
Klein WK, mooie koers en nog mooier podium. 'Eindelijk loon naar werken' voor Campenaers. Gegund, hoewel Stybar em ook had mogen winnen. Kristoff neemt gepast afscheid.
08-08-2022 09:25
Mooie winnaar, het moest er een keer van komen.
08-08-2022 10:53
Dit open Belgisch Kampioenschap werd u aangeboden door .... de TV-motor. Je reinste wedstrijdvervalsing maar geen hond noch Belg die 't ziet (wil zien).

Reacties zijn gesloten.