Vader Evenepoel reageert op Lefevere: “Logisch dat we vragen beginnen te stellen”
foto: Cor Vos
zaterdag 5 augustus 2023 om 15:37

Vader Evenepoel reageert op Lefevere: “Logisch dat we vragen beginnen te stellen”

Patrick Lefevere en Patrick Evenepoel blijven via de media met elkaar communiceren. Eerst gaf de vader van Remco Evenepoel aan dat een vertrek van zijn zoon bij Soudal Quick-Step niet uitgesloten was, waarop Lefevere reageerde dat deze uitspraak ‘dom’ was en de gevolgen van een vertrek ‘niet te overzien’. Nu is Evenepoel senior weer aan zet.

“De onduidelijkheid over de toekomst van de ploeg is lastig”, aldus Patrick Evenepoel in gesprek met Het Laatste Nieuws. “We lezen van alles en nog wat. Er werden nog geen betere klimmers aangetrokken. Er waren jongens bereid om te komen, maar allerlei omstandigheden gooiden blijkbaar roet in het eten. We weten niet hoe de vork precies in de steel zit. Ik denk dat het dan toch logisch is dat we ons vragen beginnen te stellen.”

“Ik weet wat Remco wil bereiken, maar de beloftes zijn niet nagekomen. Het contract is er en niemand wil een juridische strijd. Hij moet gewoon kijken waar hij zijn doelstellingen kan halen”, klinkt het. Eerder zei Patrick Evenepoel dat drie teams concrete interesse in zijn zoon hebben. “Er is interesse in Remco, ja, en niet alleen van INEOS. Ik heb al contact gehad met vijf grote ploegen, waarvan drie zeer concreet. Dat is logisch, zolang Soudal Quick-Step niet kan garanderen dat Remco volgend jaar zal kunnen strijden voor Tourwinst.”

101 Reacties
05-08-2023 16:02
@WF
zou het niet makkelijker zijn om met beide heren een podcast te organiseren dan elke 5 minuten een nieuwe reactie?
05-08-2023 15:54
En weer een artikel, wat een feest! (En wat een armoede en amateurisme zeg)
    05-08-2023 16:12
    Blij dat we steeds op jou kunnen rekenen voor een stevige, inhoudelijke reactie.
    Zo wordt het niveau tenminste hooggehouden.
    05-08-2023 16:18
    Dank je wel dr. Watt, dit compliment doet me veel!
    05-08-2023 16:44
    Je kan je hartje nog altijd ophalen aan de 7 artikels over VDP die met een junior in zijn wiel naar boven reed op Montrose Street. ;)
    05-08-2023 17:49
    Vreemd toch dat er zo goed of nergens een negatieve reactie te lezen was hier, toen Van Aert zijn contract verbrak om naar Jumbo over te stappen. Dat was ook echt niet omdat ze betere bandjes of mooier stuurlint hadden hoor. Geld was ook toen de enige drijfveer....
    05-08-2023 17:51
    Bwa. Hij koerste toen in wegkoersen op een crosskader omdat die wegfietsen dramatisch waren.
    Ik denk ook niet dat dit over meer geld (voor Remco) gaat, maar wel over een gebrek aan budget bij de ploeg waardoor knechten, omkadering en professionalisering i het gedrang komen.
    05-08-2023 19:20
    Wat daarbij, naast dat er meer mensen, waaronder ik, fan van jumbo zijn dan quickstep (denk ik), ook meespeelde is dat je daar aan een kant een over het algemeen sympathiek overkomende kant (can aert) had en een andere niet zo sympathiek overkomende kant (nuyens) had. In dit geval heb je twee kampen die allebei niet altijd even synpathiek overkomen. Dat zal denk ik ook wel invloed hebebn op de publieke opinie van ons flitsers.
    05-08-2023 20:38
    ach ja zo armoedig is dat palmares van Patlef en Rempo toch niet?
05-08-2023 16:26
Het lijkt mij verstandig dat evenepoel professioneel management neemt. Z’n vader kan beter wielrennen op de tv kijken!
    05-08-2023 17:48
    Dus jij denkt dat dit allemaal niet met volledige instemming van zoonlief gaat??? Natuurlijk staat hij helemaal achter wat papa nu doet. Alleen als hij dit zelf gaat doen, zijn de rapen pas echt gaar.
    05-08-2023 18:22
    Raar dat zoonlief dan hele andere verhalen vertelt een week ervoor. En raar dat dit 2 dagen voor een WK moet worden gelost, en niet 2 dagen na het WK tijdrijden bvb.
    05-08-2023 18:36
    Vorige week was het al een spel. Want ik lette er vooral op wat hij vorige week NIET zei en dat was "Ik blijf bij SQS, ik ga niet weg". Dat zei hij dus niet wel wat slap geouwehoer dat hij er nog niet van had gehoord dat er gesproken werd.
    06-08-2023 08:13
    Eens. Hoevaak hebben we papa Froome, papa Thomas. Papa van Aert, Papa Pogacar, Papa Vingegaard gehoord?

    Nooit.

    Een zaakwaarnemer zou een extern persoon moeten zijn, die puur in het belang van de renner denkt.
    Helaas is dit vanuit de verrotte voetbalwereld al lang niet meer zo. Wijlen Raiola. Papa Evenepoel komt over als een pure geldwolf die zijn zoon probeert te verkopen aan de hoogste prijs.
    Het moment snap ik wel, wereldkampioen, Vuelta winnaar, LBL. SAN Sebastián.

    De vergelijking die getrokken wordt met vAert is overtrokken. Het ging hierbij om een veredeld crossploegje, dat kun je van SQS in ieder geval niet zeggen.
05-08-2023 16:08
Na me door de vorige artikelen en de reacties heen geworsteld te hebben, vraag ik me één ding af: hoezo weet iedereen zo zeker dat Evenepoel bij SQS de TdF niet kan winnen? Het belangrijkste daarvoor is dat REV beter zal moeten zijn dan Pogi en Vino - of hij dat is, is een ander verhaal, maar dat doet er hier niet toe. Het controleren van vluchters en dergelijke hoeft SQS helemaal niet te doen, dat doet TJV en anders UAE wel, mits REV zorgt dat hij niet te vlug in het geel komt. Voor wat er aan overige taken in de koers overblijft heb je ook wel een redelijk team nodig, maar dat staat er bij SQS gewoon. Mijn voorlopige conclusie is dat dit niet gaat over wat er staat.
    05-08-2023 16:54
    Helemaal mee eens! Bovendien: je kunt nog zo'n goede ondersteuning hebben, als de kopman zelf niet mee kan ben je nog nergens. En volgens mij staat Evenepoel als het op grote rondes aankomt nog wel een paar treden onder Vingegaard en Pogacar.

    Maar "het gebrek aan ondersteuning" is nu een mooi argument om te proberen onder het contract uit te komen omdat de familie Evenepoel inmiddels heeft begrepen dat andere ploegen bereid zijn veel dieper in de buidel te tasten dan SQS doet/kan. Met andere woorden: het gaat gewoon weer over het geld. Sommige mensen hebben gewoon nooit genoeg. Misselijk.
    05-08-2023 16:54
    Dat is wat pa Evenepoel stelt.

    Die stelde dat de ploeg buiten de ondersteuning van knechten, op dit moment ook nog niet op punt staat met o.a. het trainings- en voedingsprogramma.

    Of dat echt zo is kan ik niet beoordelen, maar het wordt dus vanuit het kamp Evenepoel wel zo gesteld.
    05-08-2023 17:09
    En wat als Vingegaard of Pogacar geblesseerd is of raakt voor/tijdens de Tour?
    05-08-2023 20:16
    Vader Evenepoel ziet zoontje toch top 5 rijden.if meedoen joor finst in de Tour. Misschien eerst proberen top 10 of top 5 proberen te rijden in de Tour dF zou.logischer zijn. Indien succes later teruggaan voor winst.
    05-08-2023 20:20
    Amen voor u reactie!
    Vader zen hoofd is wat oververhit
    06-08-2023 00:05
    Iemand die begrepen heeft wat Gangmaker zegt ?
    06-08-2023 05:08
    @jooprioolpijp ...zonder het sloopwerk van zijn teamgenoten, waaronder Kuss en WvA, zie ik Vingegaard geen twee jaar op rij de tour winnen. Die inzinkingen van Pog (wellicht de beste renner de afgelopen jaren) komen er maar doordat TJV elke dag opnieuw de pees erop legt. De QS-ploeg is minder sterk dan TJV, UAE, Bora,... en ook Movistar, Israel, Bahrein schat ik hoger in. Landa gaat dat verschil niet dichtrijden.
    06-08-2023 08:08
    Je ziet hem niet twee jaar op rij de tour winnen? Goh…
05-08-2023 18:13
Ik ben benieuwd trouwens wie van de huidige ploeg straks tijdens de Vuelta nog zin heeft om zijn ballen uit de broek te rijden voor REV. Ze worden door vader Patrick toch een beetje weggezet als brandhout.
05-08-2023 16:10
Waarom meerdere keren per dag aan de pers een reactie op een reactie geven? Het feit dat ze niet hun telefoon nemen om dit uit te praten is veelzeggend.

Stel je voor dat hij morgen wint, wordt een gezellig feestje daar.
    05-08-2023 16:12
    Tegenwoordig spreken de mensen enkel via elkaar via Twitter, messenger , enzo ( wat iedereen kan zien ) . Een jammerlijke zaak
    05-08-2023 17:43
    Volgens mij is dat toch al jaren de PatLev stijl. Vraag eens aan Alaphilippe hoeveel hij de afgelopen maanden uit de media moest vernemen.
05-08-2023 16:50
Wat een niveau: het contract is er maar hij moet zien waar hij zijn doelstellingen kan halen? Misschien beste meneer Evenepoel, heel misschien hadden jullie daar over moeten nadenken VOORDAT er een langlopend contract met een klassiekerploeg werd afgesloten. Maar nee: de Eurotekens gaven destijds waarschijnlijk de doorslag, dan nu ook niet zeuren over ondersteuning.
    05-08-2023 16:52
    Idd , denk dat de familie evenepoel beetje aan het trippen is . Haha
    06-08-2023 09:04
    Waarom mag hij niet zeuren over ondersteuning en plannen die niet zijn nagekomen?
    Of ben jij onder de indruk van de ondersteuning?
    06-08-2023 13:37
    Heb eigenlijk nooit begrepen waarom hij dat langdurige contract bij Lefèvre indertijd heeft afgesloten. Die is/was altijd al bezig dat het moeilijk is om voldoende euros op te hoesten voor renners (ondanks dat die Tsjech er geld insteekt). Evenepoel had bij een andere ploeg allang veel meer kunnen verdienen dan nu. En denk idd dat het om de pegels gaat en niet alleen om de ploeg samenstelling.
05-08-2023 18:23
"Niemand wil een juridische strijd." Haha. Dit is wel een next level knuppel in het hoenderhok smijten.
05-08-2023 16:01
Het is nou niet zo dat Lefevere veel opties heeft. Alle goede knechten rijden al bij Jumbo, Uae en Ineos. Zij gaan daar ook niet weg, dan is het niveau Landa gewoon echt het beste wat je kan aantrekken.
    05-08-2023 17:29
    Landa die zichzelf moest aanbieden...

    Oa De Plus wilde graag komen maar was redelijk teleurgesteld in wat Lefevere hem kon bieden. Sivakov helemaal niet te betalen. Als je jongens van die orde al niet kan betalen en niet genoeg perspectief kan geven op de juiste begeleiding (wat natuurlijk ook allemaal met budgetten te maken heeft), dan zou ik me ook zorgen maken in Evenepoels plaats. Dat staat natuurlijk niet gelijk aan lopen zeuren in de media.
    05-08-2023 18:10
    De Plus staat al
    05-08-2023 18:11
    De Plus staat al even bekend als iemand die z’n portemonnee volgt. Het is niet dat ie na z’n voorbije 5 seizoenen veel te eisen had. Maar hij zal z’n loon gebaseerd willen zien op z’n opflakkeringen.
    05-08-2023 20:45
    De Plus was niet enkel financieel. Dat had ook alles te maken met de manier waarop Lefevere onderhandelt, maar ook hoe Lefevere om is gegaan met Pluske toen ie wat minder goed in zijn vel zat. Het vertrouwen was daar beschadigd. Dit, gekoppeld aan een goede aanbieding van INEOS, heeft ervoor gezorgd dat Laurens uiteindelijk bleef.

    Terwijl vriend en vijand het erover eens is dat een type De Plus iets is wat nu mist in de ploeg voor Evenepoel.
    06-08-2023 00:10
    @Wouter Interessante info die ik nog niet eerder ergens heb gelezen. Is dit gewoon jouw eigen inschatting van de feiten of heb je een connectie met De Plus?
    06-08-2023 00:42
    Die zou ik niet te serieus nemen als het ook maar iets met Evenepoel of zn ploeg te maken heeft plank.
    06-08-2023 13:07
    @Plank,
    Ik heb afgelopen Giro uitgebreid met iemand uit de hele nabije omgeving van De Plus gesproken. Zeg maar min of meer net zo nabij als pa Evenepoel bij zijn zoon. Ook over een eventuele terugkeer naar Lefevere, en waarom wel en waarom niet. Ook al was de knoop toen nog niet doorgehakt, hij liet duidelijk doorschemeren dat ze niet te spreken waren over de handelwijze van Lefevere.
    06-08-2023 16:01
    @Wouter Ok goed om te weten. Dank!
05-08-2023 20:59
Het gaat niet meer goed komen met Remco bij SQS. Dat is duidelijk. Blijkbaar is er bij Remco zelf ook geen vertrouwen meer, tenzij hij een malloot van een pa heeft die geen idee heeft hoe je dit soort dingen aanpakt. Natuurlijk is SQS niet in 1 jaar een topploeg voor de grote rondes. Dat hadden ze zelf vorig jaar ook al kunnen bedenken. Als je via de pers de druk op elkaar gaat opvoeren dan is de zaak waarschijnlijk al gedoemd te mislukken. Uiteindelijk gaat dit natuurlijk over geld.
05-08-2023 17:20
Ik denk dat het allemaal voortkomt uit paniek: paniek dat remco niet zomaar 7 keer de tour gaat winnen, laat staan 1 keer, gezien het huidige wielerveld. De prijzen worden op andere plekken verdeeld, ook niet bij ineos. Wat een kleuterklas als je het allemaal zo leest, Jumbo lacht zich vierkant in de rondte.
05-08-2023 18:06
REV een heel goeie positie bij QS als enige en absolute kopman voor alle wedstrijden.
Arensman als superknecht samen met Pidcock? Naar een ploeg waar ze moeiteloos jou inruilen voor een ander talent, gewoon omdat het kan?
Be careful what you wish for.....
05-08-2023 18:27
Wie zijn naast INEOS die andere twee ploegen? INEOS, UAE en JV zijn het toch wel zo'n beetje als je erop vooruit wilt om de Tour te winnen, die laatste twee zitten wel lekker in de kopmannen. Bahrein misschien, BORA, en als je wel van een gokje houdt Movistar.

Evenepoel wil weg, dus gaat ie weg.
    05-08-2023 18:45
    Evenepoel wil helemaal niet weg. Z’n vader wil gewoon de druk op de ketel houden dat Lefevere (en sponsors) forser investeren. Niet enkel in Evenepoel, niet enkel in de renner errond, maar ook in de omkadering. Maar zoals Lefevere al aangeeft getuigt dit niet meteen van respect tegenover de huidige knechten/ploegleiders.
    05-08-2023 18:53
    Lidl Trek heeft ook een en ander aan pecunia, en kan met Ciccone, Skjelmose, Pedersen, Skujins en Stuyven ook best een aardige ploeg opstellen.
    05-08-2023 18:54
    Israel-Premier Tech toch? Die hebben in ieder geval genoeg geld.
    05-08-2023 19:52
    @Steven_E tot dusver lijkt dat matig te lukken, die versterkingen. Evenepoel kan beter verkassen naar een ploeg waar de omkadering en gewenste typer renners al klaar staan. Gaat tekenen bij INEOS.
    Lefevre chagrijnig want halve voorjaarsploeg omgebouwd.
    05-08-2023 23:49
    @fietsvriend dit is wat de meeste mensen niet begrijpen en waar patlev wel een puntje heeft. RE staat onder landdurig contract met daarbij hoogstwaarschijnlijk een zeer riante afkoopsom. Hij kan dus niet zomaar weg en hierover had zijn manager cq vader beter over na moeten denken toen ze tekende bij een om te bouwen klassieker ploeg die qua budget natuurlijk onderdoet aan de grote 3 klassementsploegen. Misschien hadden ze zelf niet zo hongerig veel moeten vragen, dan hadden ze van dat overige geld nog wat extra knechten en omkadering kunnen ritselen….
05-08-2023 20:29
Vader zo beter zwijgen naar mijn gevoel
Hij heeft met Landa, de hirt van giro 20 en Van wilder gewoon 3 toppers bij hem voor zijn 1ste tour.

Het is klasbak absoluut maar dat hij eerst is bevestigd in de Vuelta voor ze zoeen grote mond opzetten over de tour.

Voor al zijn andere doelen is hij tot nu toe perfect ondersteund kijk maar naar dat palmares dus vind het enorm onrespectvol naar Van Wilder en Vansevenant bv die hem 2 jaar na elkaar perfect hebben afgezet in Luik of het BK waar ze ondanks Merlier vol zijn kaart trekken


Het enige waar ik ze in kan volgen is dat de langere termijn onzeker is
Maar tem 25 zit hij zeker nog goed en ALS de ploeg dan verdwijnt kan die gaan en staan waar die wilt
    05-08-2023 20:40
    Vader heeft gewoon gelijk het gaat hier gewoon om geld en ondersteuning niks mis mee. Lef werkt op dezelfde manier presteer je niet kan je vertrekken.
    05-08-2023 20:41
    In dit geval presteert lef niet geen goede ondersteuning en te weinig geld..
    05-08-2023 20:56
    Wie zegt dat er geen geld is?
    Misschien wilt papa nog meer en vind Lefevre Evenpoel dat NOG niet waart

    Hij mag zijn programma zelf kiezen
    Anders had hij nooit in Zwitserland en Spanje gestart

    Hij rijd op 1 van de beste fietsen
    En naar mijn mening is zijn team sterk genoeg voor wat hij nu al heeft bewezen

    Als hij volgend jaar 3de eindigt op een aanvaardbare afstand van pogacar of vingegaard mogen ze met zulke uitspraken afkomen maar tot nu toe hij niks te klagen denk ik want natuurlijk weten wij weinig of niks van de iterne keuken

    Vrees dat de papa flink wilt cashen op de talenten van zijn zoon want voor je het weet is een carriere gedaan zoals die van Remco zelf na Lolbardije
05-08-2023 16:03
PatLev moet zich realiseren dat papa Evenepoel echt niet zonder steun van z'n zoon dit soort dingen zegt. Remco ziet kennelijk z'n kansen op een TdF-winst met SQS volgend jaar somber in en is snel op zoek naar een ploeg waar ie die kansen wel heeft (immers, nu is alle aandacht dit jaar gegaan naar Vingegaard en Pogačar, en waar Remco volgens mij een nóg grotere hekel aan heeft dan aan verliezen is aan het niet krijgen van alle aandacht).
    05-08-2023 16:09
    Stank voor dank . Is vlug vergeten wat sqs deed voor hem en hoe ze in hem bleven geloven
    05-08-2023 17:39
    @LD Je doet net of alleen PatLev in gen geloofde. Volgens mij wist iedereen al heel lang dat REV een grote kon worden. Het is niet dat PatLev hem uit de goot geplukt heeft met 2 gouden junioren WK medailles om zijn nek.
    05-08-2023 18:09
    En papa Evenepoel is dan blijkbaar al vergeten dat zijzelf al roze vlaggen in de Brusselse rand gingen ophangen bij z’n Giro-debuut, na z’n crash in Lombardije dus. Dat terwijl de ploeg hem wilde afremmen in z’n revalidatie.
    05-08-2023 18:47
    @ aspie , nee hoor . Had het enkel over de relatie ouders - ploeg . Het kon idd ook een andere ploeg zijn waar de ouders (of de papa ) ietsje teweinig dank voor had.
05-08-2023 16:19
verder met van wilder patlev, ook geen verkeerde hoor .....
    05-08-2023 18:21
    Tja, zeker niet voor pakweg top-5. Maar daar moet je geen gans team voor ombouwen.
05-08-2023 16:29
Wat is hier toch aan de hand ..
    05-08-2023 16:51
    geld geld geld
05-08-2023 17:25
Die vader lijkt me eerder een geldwolf die wil mee profiteren van het succes van zijn zoon.
    05-08-2023 18:34
    Inderdaad. Ex-prof die momenteel pleisterwerken doet, alvast geen goeie basis om makelaar te spelen van een van de beste renners ter wereld.
05-08-2023 18:03
Kan beter naar een andere ploeg vertrekken. Bij Soudal win je de Tour sowieso niet, ploeg veel te zwak.
05-08-2023 20:05
Nu weet ik wel dat wielrennen dicht bij het volk staat, maar zo -en plein public- hoeft het nu ook weer niet. Ik denk dat het al een brug te ver is om nog te kunnen spreken van een goede samenwerking. Dat van die exit-strategieën had ik dan toch gedeeltelijk juist vandaag, lol.
    05-08-2023 20:10
    Tis natuurlijk vintage Lefevere, alles gewoon in de krant zetten.

    SQS-fans verdedigen dat altijd dus die zullen dit ook wel kunnen waarderen, zou je denken.
    05-08-2023 20:28
    Toch zie ik ook veel QS fans in een spagaat zitten. Enerzijds zijn ze fan van Remco, anderzijds van QS. En die zien ook langzaam maar zeker in dat wat ooit zo mooi leek (Remco bij QS in een poging om de TdF te winnen) uit lijkt te draaien op een implosie van de hele QS ploeg. Van de spirit die ooit heerste in the Wolfpack lijkt eigenlijk niks meer over doordat "leeuwenkoning Evenepoel" het evenwicht heeft verstoord. Haal Evenepoel nu uit die ploeg weg, en wat decennia zorgvuldig en met veel succes is opgebouwd, valt dan als een kaartenhuis in elkaar.

    Dat lijkt me voor iedere die-hard QS fan een gruwelijke gedachte.
    06-08-2023 04:53
    @Wouter Van hout ...het concept van fan van een wielerploeg te zijn is me totaal vreemd, ik kan me moeilijk voorstellen dat je voor een supermarktketen zou gaan supporteren, bijvoorbeeld, of een shampoo-merk.
    Al die supporterscafé's in -voornamelijk- Vlaanderen, volgen renners, naar welke ploeg die ook heen gaan. Er zijn er trouwens ook heel wat voor niet-Belgische renners.

    Ik vermoed dat weinigen wakker liggen van een blauw, rood of groen truitje rond de schouders van Remco, zolang die maar met de best mogelijke teammakkers aan de start van de tour kan verschijnen.

    Als Landa, met alle respect maar een renner op de terugweg, de enige versterking is, dan is dat erg magertjes.
05-08-2023 20:29
Vader zo beter zwijgen naar mijn gevoel
Hij heeft met Landa, de hirt van giro 20 en Van wilder gewoon 3 toppers bij hem voor zijn 1ste tour.

Het is klasbak absoluut maar dat hij eerst is bevestigd in de Vuelta voor ze zoeen grote mond opzetten over de tour.

Voor al zijn andere doelen is hij tot nu toe perfect ondersteund kijk maar naar dat palmares dus vind het enorm onrespectvol naar Van Wilder en Vansevenant bv die hem 2 jaar na elkaar perfect hebben afgezet in Luik of het BK waar ze ondanks Merlier vol zijn kaart trekken


Het enige waar ik ze in kan volgen is dat de langere termijn onzeker is
Maar tem 25 zit hij zeker nog goed en ALS de ploeg dan verdwijnt kan die gaan en staan waar die wilt
05-08-2023 21:46
Vader Evenepoel lijkt een beetje in de rol van Jos Verstappen te zitten (van een aantal jaren terug): de druk richting het team er op houden om alle randvoorwaarden op orde te krijgen.

En wellicht heeft Evenepoel ook wel een vergelijkbaar contract: als het team niet voldoet aan een bepaald aan (contractueel vastgelegde) voorwaarden, denk aan materiaal, voeding, trainingsprogramma dan kan Evenepoel ‘eenvoudig’ onder zijn contract uit….?
    05-08-2023 22:04
    Dat is niet wat blijkt uit het verhaal van Lefevere op Sporza. Iets over vaste UCI contracten zonder kleine lettertjes.

    Verder heb ik toch een iets hogere pet op van hoe Jos Verstappen dit aan heeft gepakt. Die heeft imo zelf net wat meer gezien van de wereld dan pa Evenepoel. En ik denk dat voor Jos vooral het sportieve het belangrijkste is geweest (het financiele deed Vermeulen volgens mij), terwijl ik hier toch echt het idee heb dat geld een belangrijke drijfveer is van pa Evenepoel.
06-08-2023 06:55
Allemaal oud nieuws Evenepoel heeft al getekend Het Uci contract waar Levebre het over heeft is een wasse neus.
06-08-2023 07:26
Ik lees het allemaal toch als : rijdt volgend jaar bij ineos, Bahrein of Bora. QS' grootse rennersprokkel komt niet vd grond, misschien gaan die flink bieden op een Flandrien en de hele boel weer omgooien.
06-08-2023 07:56
Kijk je feitelijk naar de ondersteuning voor volgend jaar en reken je dan inclusief Landa (toch p13 op PCS over dit seizoen) en een weer sterkere Van Wilder, dan is er toch een prachtige ondersteuning op te zetten in de Tour?
Kuss = Landa. Kelderman (of Arensman of De Plus) = Van Wilder.
Vul dat aan met een erkende derde week man (Hirt), een alleskunner (Alaphilippe), drie hardrijders (Asgreen, Lampaert en Cattaneo) en je hebt een team dat niet onder doet voor de Tourploeg vorige maand van Bora, Ineos. Vader Evenepoel geeft m.i. te veel belang aan de helpers. Hoe lang is het geleden dat de sterkste renner de Tour niet won vanwege zijn zwakke team? Om de Tour te winnen moet Remco allereerst op gelijkwaardig grote ronde niveau komen als Vingegaard, Pogacar en Roglic. Ik vind dat de uitslagen van Remco van het laatste anderhalf jaar in ieder geval aantonen dat zijn ploeg hem op topniveau kan ‘afzetten’ richting de grote doelen. Qua trainingen, hoogtestages, materiaal en voeding lijkt het ook wel goed te zitten.
Er gaat heel veel druk zijn richting de aankomende Vuelta, want daar gaat blijken of de verhoudingen binnen het team nog goed zijn, hoe Soudal zich kwalitatief verhoudt tot Jumbo en hoe een fitte Evenepoel zich in drie weken verhoudt tot een fitte Roglic en een iets vermoeide Vingegaard. De antwoorden (waar o.a. de zwakke schakel zit) welke we in de Vuelta gaan krijgen, zullen duidelijk maken of Patrick Evenepoel recht van spreken heeft.
    06-08-2023 08:12
    Mwoah. Het zegt wel iets maar niet alles. Grootste factor is Gouvenou. Tijdrit van 50k en Revket is mede favoriet vd tour aankomend jaar.
    06-08-2023 08:58
    Wederom spot-on panache.

    Vuelta gaat inderdaad een ronde worden met heel veel druk. Zowel vwb de ploegsfeer na dit gedoe (het is als knecht niet leuk om te horen dat de kopman je niet goed genoeg vindt terwijl je keer op keer ballen uit je broek rijdt) alsook de mogelijkheden van Evenepoel zelf om na een perfecte voorbereiding Vingegaard (en Roglic) te kunnen volgen of verslaan. Krijgt hij op zijn doosje omdat hij simpelweg niet kan volgen, dan plaatst dat het gedrag van kamp Evenepoel meteen in een heel ander perspectief.

    Voor QS zou het zoveel makkelijker geweest zijn als Evenepoel zich vooral zou richten op eendagswedstrijden en kleine rondjes...
    06-08-2023 09:21
    @Romāns Vainšteins klopt helemaal, Pogacar en Vingegaard zijn beide slechte tijdrijders en verliezen minuten op Evenepoel in een tijdrit. Vingegaard had deze Tour bijna verloren door zijn waardeloze tijdrit.

Reacties zijn gesloten.