Tweevoudig wereldkampioen tijdrijden Rohan Dennis naar Jumbo-Visma
donderdag 17 juni 2021 om 15:06

Tweevoudig wereldkampioen tijdrijden Rohan Dennis naar Jumbo-Visma

Jumbo-Visma heeft zich voor volgend jaar versterkt met tweevoudig wereldkampioen tijdrijden Rohan Dennis. De Australiër had zijn contract bij INEOS Grenadiers kunnen verlengen en had ook een aanbieding van UAE Emirates, waar zijn oud-ploegleider bij BMC Allan Peiper aan het sportieve roer staat, op zak. Diverse bronnen bevestigen nu aan WielerFlits dat de 31-jarige Dennis toch voor de Nederlandse formatie heeft gekozen.

De kwaliteiten van Dennis als tijdrijder zijn bij iedereen bekend. In 2018 en 2019 veroverde hij de wereldtitel in de individuele strijd tegen de klok. Vorig jaar maakte de ‘Aussie’ echter ook een enorme indruk in de beslissende bergritten in de Giro d’Italia (o.a. over de Passo delle Stelvio) door bergop kilometers op kop te sleuren voor de latere winnaar Tao Geoghegan Hart. Alleen Jai Hindley kon destijds aanhaken bij de twee INEOS-renners.

Rohan Dennis wereldkampioen tijdrijden in Harrogate in 2019 – foto: Cor Vos

Bij Jumbo-Visma zien ze Dennis dan ook als een versterking in de klassementstrein in de grote rondes. Zeker omdat ze de afgelopen twee jaren hebben gezien van welke grote waarde hardrijder Tony Martin voor de ploeg is. De Duitser heeft ook nog een contract voor volgend seizoen, maar is inmiddels 36 jaar waardoor er ook aan de opvolging van hem moet worden gedacht.

Rohan Dennis kwam in 2011 reeds uit voor de opleidingsploeg van Rabobank. Jumbo-Visma wilde geen commentaar geven op de komst van Rohan Dennis.

158 Reacties
17-06-2021 15:07
Zo, dat is een prima aanwinst zeg.
    17-06-2021 22:13
    Als z’n psycholoog ook meekomt wel ja. Overal met n raar verhaal weggegaan, ruzie over z’n fiets… ik hoop maar dat het goed gaat.
    17-06-2021 23:13
    @Dramaqueen Schildpad. Hij gaat een keer weg om een fiets. Als 't al waar is dan geen slechte reden me dunkt.
    17-06-2021 23:28
    @leDouche
    Maar dat was niet de eerste keer, hij is ook al eens halverwege het seizoen van Garmin naar BMC gegaan bvb.

    Ik heb het wel voor Dennis, maar 't is wel een renner met een handleiding
17-06-2021 15:08
Jammer, past niet bij het team vind ik. Had 'm liever bij UAE gehad
    17-06-2021 15:10
    Ja daar past hij, wat een onzin
    17-06-2021 15:17
    @Glorius
    Ja denk het wel, vind UAE toch een team waarbij cohesie minder belangrijk is dan bij Jumbo. In combinatie met z'n reputatie als niet al te makkelijke renner denk ik dat ie daar meer z'n gang kan gaan.
    17-06-2021 15:28
    Pogacar hirschi onbetrouwbaar en gianetti
    17-06-2021 16:13
    @Glorious
    Ho ho, Pogacar niet betrouwbaar? Waar heb jij het over?
    17-06-2021 16:53
    Moehahaha.
    17-06-2021 21:56
    Ik begrijp wat Jurne bedoelt, de afgelopen vier jaar heeft Dennis voor vier verschillende teams gereden, maar BMC was hij heel trouw, wellicht dat met goede begeleiding hij bij JV op zijn plek is. Ik ga optimistisch van dat laatste uit, dan heb je zeker een goede kracht aan hem. Tony vind ik trouwens ook een geweldige positieve aanwinst en een mooie coureur.
    18-06-2021 00:50
    Versta niet wat ze bij JV daarmee gaan doen, omdat hij verleden jaar eenmaal in dienst gereden heeft? voor de rest is het altijd een einzelgänger geweest, ze denken toch niet dat hij de job van Tony gaat overnemen? neem je hem op in de tourploeg ben je met een man minder tov de andere ploegen.
17-06-2021 15:11
Benieuwd waarom hij bij Ineos weg wil?
    17-06-2021 15:32
    Twee woorden: Rod Ellingsworth
    17-06-2021 16:13
    Leg uit? Ik heb dat blijkbaar gemist. Wat heeft Rod Ellingsworth gezegd/gedaan?
    17-06-2021 16:38
    @ Murcia
    Goed punt. Rod Ellingworth is dit jaar vanuit de Bahrein ploeg teruggekeerd op zijn oude nest. En Rohan Dennis is allergisch voor alles wat met de Bahrein ploeg te maken heeft.
    17-06-2021 17:17
    @Scibby
    Scott Sunderland is correct, Ellingsworth en Dennis hadden een enorme clash na diens verdwijntruc bij Bahrein in de Tour en het omwisselen van zijn fiets bij het WK tijdrijden.
    Rod keert terug bij INEOS dit jaar en dit conflict bleef hangen.
    17-06-2021 17:55
    Wie zegt dat hij niet wil blijven maar gewoon weg moet?
17-06-2021 15:13
BREKEND!

De moeilijke topper keert terug naar de plek waar ze 'm niet konden waarderen.
Dat gaat wat geven.
    17-06-2021 15:16
    Jij vergelijkt het rabo development team van 2011 met het jumbo-visma van 2021? Lol
    17-06-2021 15:28
    [i]edit wf: niet doen[/i]
    17-06-2021 16:04
    Kun jij Olland voor mij eens op de kaart aanwijzen, heb namelijk nog nooit van die plek gehoord. Ligt het toevallig in de buurt van 020, Olle en al die andere plaatsen wiens naam de meest zielige sportfans niet kunnen uitspreken?
    17-06-2021 16:06
    Dit zegt Dennis er zelf over: "De ploeg was toen zeer Nederlands gericht. Ik was de enige buitenlandse renner en sprak behalve 'verdomme' geen woord Nederlands. Je kunt de opleidingsploeg van toen totaal niet vergelijken met het huidige Jumbo-Visma".
    17-06-2021 16:09
    Olland ligt in de driehoek van Boxtel Schijndel en St Oedenrode..
    17-06-2021 16:24
    @Luca, geen idee dat Jumbo zich gevestigd heeft in een Brabantse gemeenschap met 1000 inwoners maar weer wat geleerd vandaag ;p
    17-06-2021 16:25
    Olland ligt vlakbij ‘Elgië. ;)
    17-06-2021 16:46
    Olland is een gehucht tussen Boxtel en Sint Oedenrode, ten noorden van Eindhoven of ten zuiden van Maaskantje.

    @Westhoek: van Rabo Development door generaliseren naar "olland" en zo tot de conclusie komen dat hij in Nederland niet gewaardeerd werd. Goede manier om je eigen waarheid te scheppen en lekker gelijk te hebben.
17-06-2021 15:15
Als het klopt: mooie scoop van WF!

als Dennis alles op een rijtje heeft is hij een beest van een renner. En zo niet, dan is het een ongeleid projectiel. Met Cervelo heeft hij m.i. in ieder geval goed materiaal voor de tijdritten, daar kan het niet aan liggen.
    17-06-2021 15:17
    De scoop lag 30 mei in Italië: https://twitter.com/cirogazzetta/status/1398978545335029761
    Met voorbehoud, maar sindsdien is er best wel wat over geschreven en verraste het mij dat WF zo lang stil bleef rondom deze toch wel grote transfer.
    17-06-2021 15:38
    onze toscaan leest geen italiaanse kranten, dat weet je toch Panache
    17-06-2021 16:11
    Nee, ik volg alleen het "Ollandse nieuws"....
17-06-2021 15:16
Waarom wil jumbo-visma geen commentaar geven? Dat maakt het vreemd?
    17-06-2021 15:17
    Transfers mogen voor 1 augustus niet bevestigd worden. Niks vreemds aan
    17-06-2021 15:17
    Mag niet voor 1 Augustus. Is niet zo heel bijzonder dus
    17-06-2021 15:17
    Transfers mogen pas vanaf 1 augustus officieel bekend gemaakt worden, dus ze kunnen letterlijk nog geen commentaar geven.
    17-06-2021 15:19
    Omdat het nog niet 1 augustus 2021 is
    17-06-2021 15:24
    Volgens mij heeft het iets te maken met een deadline van 1 augustus waarna dat pas bekend gemaakt mag worden of zo :)
    17-06-2021 15:31
    Zou dat niet zijn omdat transfers pas vanaf 1 augustus officieel bekend mogen worden gemaakt?
    17-06-2021 15:36
    Doorgaans mogen transfers pas vanaf 1 augustus bekend gemaakt worden.
    17-06-2021 15:36
    Is nog geen 1 augustus
    17-06-2021 15:38
    Jullie hebben gelijk, helemaal niet meer aan gedacht.
    17-06-2021 15:42
    Als ik een inschatting moet maken, komt het doordat het pas officieel gecommuniceerd mag worden na 1 augustus. Maar misschien ben ik de enige die dat zo ziet? Iemand anders enig idee?
    17-06-2021 16:16
    Vreemd dat er geen antwoord komt op zo'n eenvoudige vraag.
    17-06-2021 16:24
    Vraag me af wat de 1 augustus regel nog voor waarde heeft als je ziet hoe de transfers bij de vrouwen doodleuk worden bevestigd..
    17-06-2021 17:58
    Misschien toch goed om nog even te zeggen dat transfers pas na 1 augustus mogen worden bevestigd.
    17-06-2021 18:50
    Al dat gespeculeer hier ook. Ik heb het dus even grondig uitgezocht, maar dan ook echt grondig. En wat blijkt nu, wielertransfers mogen niet voor 1 augustus bekend worden gemaakt.
    17-06-2021 19:19
    Het schijnt wat met 1 augustus te schaften hebben.
    17-06-2021 20:06
    Ik las net op Wielerflits.be dat dit pas per 1 augustus bekend mag worden gemaakt.
    17-06-2021 21:54
    Ik lees net in de UCI statuten dat transfers pas vanaf 1 augustus publiek bekend gemaakt mogen worden.
    18-06-2021 15:48
    Was er niet een bepaalde datum waarop tranfers pas mogen bekendgemaakt worden?
    18-06-2021 16:43
    Ja, na 31 juli. Merkwaardig dat niemand dat hier signaleert!
17-06-2021 15:20
Na Laporte toch weer een redelijk dure vogel.

Zullen er (top)renners vertrekken bij Jumbo of hebben ze het budget kunnen verhogen?
    17-06-2021 15:22
    Wie weet wel bezuinigingen op de schaatsploeg...
    17-06-2021 15:27
    @Peetvader De selectie van 2022 is zo goed als rond. Dus er zullen geen toprenners vertrekken dit jaar, tenzij jij Bennett, Pfingsten, Harper en Tolhoek als toprenners ziet.
    17-06-2021 15:28
    Sven stopt natuurlijk na de Spelen in 2022 dus daar komt wel wat budget vrij maar niet zeker of dat zo 1 op 1 in het wielrennen kan gaan binnen die constructie.
    17-06-2021 15:29
    Dylan en Tom worden niet verlengd.

    U las het hier voor het eerst.
    17-06-2021 15:37
    Die liggen gewoon nog vast voor volgend jaar, dan kunnen ze wel niet verlengen maar die moet je volgend jaar gewoon nog betalen dus de financiële ruimte komt ergens anders vandaan.
    17-06-2021 15:50
    @Westhoek: dat is fijn voor 2023. Maar volgend jaar liggen die nog onder (een dik) contract vast.
    17-06-2021 15:54
    @ Westhoek, ik weet dat de hitte sommigen snel naar het hoofd stijgt, maar probeer het toch een beetje kalm aan te doen op deze site
    17-06-2021 16:17
    Westbroek zou best een punt kunnen hebben. Ik ben benieuwd als Dylan ooit nog echt voor de overwinning weet te gaan in een grote ronde. En wat Tom doet, dat weet niemand maar zou het in ieder geval opvallend vinden als hij na de OS er gewoon weer vol voor gaat. Maar wie weet.
    17-06-2021 16:21
    Ik schreef ook niet verlengd dus na de jaren die ze nu nog voor de boeg hebben.
    Goh wat zulle ze daar spijt van hebben.
    17-06-2021 16:59
    Eerst maar even komend jaar afwachten, in plaats van voorbarige conclusies te trekken. Ik vind dat je behoorlijk aan het provoceren bent Westhoek. Doe gewoon aardig en laat dat.
    17-06-2021 18:00
    Wie zegt dat Bennett weg gaat? Dat heb ik helemaal gemist.
    17-06-2021 18:56
    Der Tony is ook wel bijna aan zijn laatste kunstje bezig en dat is Dennis meer dan een vervanger voor.
    18-06-2021 03:42
    Wout en Primo zijn ook al flink duurder geworden, ze zullen wel meer geld binnen hebben van de sponsors.
17-06-2021 15:21
Deze move snap ik niet.
Je zou toch denken dat ineos ruim betaalt.
TJV wordt meer een meer een allegaartje van nationaliteiten.
    17-06-2021 15:22
    Lijkt er toch echt op dat het budget van Jumbo dik omhoog is gegaan. Ze trekken echt dure renners aan als knechten.
    17-06-2021 15:47
    @Jungle man Het aantal renners bij JV is en blijft voornamelijk Nederlands. Ten opzichte van dit jaar blijft het aantal Nederlanders in 2022 waarschijnlijk ongewijzigd. Er gaan buitenlanders weg en daarvoor in de plaats komen buitenlanders terug. Reden: deze type renners zijn (nog) niet te vinden in NL dan wel willen niet voor JV rijden. Vanuit het Development team moet de aanwas van Nederlandse renners komen. Dit jaar waren dat Leemreize en Kooij en voor 2022 misschien Van Dijke. In 2022 hebben ze minimaal 14 en ik verwacht 15 van de 27 Nederlanders onder contract. Hopelijk gaat dit door de komst van het Development Team in de toekomst verder toenemen.
    17-06-2021 15:57
    @harryjohan, zal ik maar niet teveel op rekenen. JV-D haalt zijn renners vooral van de betere nationale junioren ploegen vandaan, en daar loopt het ook steeds meer vol met buitenlanders. WWV bijvoorbeeld stelt bij de belangrijkste wedstrijden soms van de 6 renners slechts 1 Nederlander op.
    17-06-2021 16:00
    Wat is er mis met meerdere nationaliteiten in de ploeg te hebben. Kijk naar ploegen als Ineos en UAE die hebben ook tal van nationaliteiten, maar de prestaties zijn er niet minder op. Kijk naar Engelse voetbalclubs hebben tal van nationaliteiten in de ploeg maar is wel de beste competitie te wereld.
    En in het verleden heeft Jumbo (en Rabobank) genoeg succes gehad met buitenlanders als Freire en Menchov. Nederland is een relatief klein land kan ook gewoon een keer een paar jaar iets minder talent doorstromen, waarom dan niet gewoon kwaliteit uit andere landen halen?
17-06-2021 15:21
Zal ze wel een aardige euro hebben gekost. Het kan niet op blijkbaar na laporte. Dat zijn 2 erg dik betaalde renners om de helft van de tijd in dienst te rijden hoor. Zonde wel vind ik dat een aantal teams zo kapitaalkrachtig worden dat ze de rest uitkopen, begint meer en meer op de voetbalmarkt te gelijken.
    17-06-2021 15:26
    Zal zeker wat gekost hebben.

    Maar uiteindelijk rijdt volgens mij 90% van het peloton in dienst van een ander. En dan heb je het liefst zo goed mogelijk mensen die in dienst rijden lijkt me.

    Voordeel van een type als Dennis is m.i. dat hij het even zelf geprobeerd heeft als klassementsrenner, maar daar duidelijk niet geschikt voor bleek. En dan is het logisch dat je als renner kiest voor een andere rol, zoals hij bij Ineos ook had. Mogen gaan voor de tijdritten (met alle ondersteuning mbt materiaal), maar voor de rest in dienst van de ploeg.

    Laporte vind ik een ander verhaal. Dat wordt m.i. een schaduwkopman, die niet altijd 100% in dienst gaat rijden van een ander. Die is goed genoeg om ook zelf te winnen, en gaat dus op die manier de winstkansen van het team vergroten.
    17-06-2021 15:39
    ze kopen alles weg, boehoe
    17-06-2021 15:55
    @Westhoek Express TJV koopt elk jaar zo goed als geen renner weg bij andere ploegen. Het team wijzigt elk jaar maar op enkele plekken. Ook voor 2022 is het aantal nieuwe renners bij TJV op 1 hand te tellen, waarvan ook nog vermoedelijk enkele van hun Development team.
    17-06-2021 18:08
    @Michelangelo: Ik heb gedacht dat Ineos het misschien wel ging proberen om hem dan toch te laten slagen als ronderenner. Dat-ie ineens in een ronde als een duiveltje uit een doosje zo komen. Maar buiten een paar bijzonder goede dagen in de Giro vorig jaar hebben we het niet meer gezien. Hij komt er ook maar moeilijk aan met de TT's. Toch interessant wat JV hier binnen gaat halen.
17-06-2021 15:24
Grote naam en vorig jaar heeft Dennis bewezen om ook aan zijn ploeg te denken (Hart, Giro). Of het qua karakter een goede match is dat betwijfel ik wel. De sfeer lijkt nu uitstekend en daar breng je wel een risicofactor in binnen. Al in sfeer ondergeschikt aan de inhoud natuurlijk...
    17-06-2021 18:18
    Datzelfde las ik een paar jaar terug ook bij de overkomst vanTony Martin en die heeft het tegendeel bewezen lijkt mij. Scheelt ook hoe je kopman er in staat en die is momenteel een van de meest dankbare kopmannen uit het peloton
17-06-2021 15:24
Hij zal wel voor Jumbo kiezen vanwege de kwaliteit van het tijdrit materiaal. Nog 2x proberen het WK TT te winnen. Jumbo neemt hier m.i. toch wel een onnodig risico. Dennis kan een fantastisch coureur zijn, maar het is ook een eigengereid baasje die niet zomaar in het gareel springt en teamorders opvolgt als ze hem niet zinnen. Hij kan zich wel wegcijferen voor een ploeggenoot (zie Hart vorig jaar), maar hij kan ook zomaar nik doen. Zijn vormpeil is daarnaast vaak ook geen pijl op te trekken.
    17-06-2021 15:43
    Ik vraag me af of het hem om het tijdrit-gebeuren te doen is. Hij zal wel bekend zijn met de cijfers achter de prestaties van stalgenoot Ganna en inmiddels wel weten dat een WK-trui er voor hem niet meer in zit. Maar als ik denk aan hoe hij in de Giro van vorig jaar bergop en door de valleien aan het sleuren was dan snap ik wel wat TJV met hem wil. Deze gozer kan in vlakke en heuveletappes in grote ronden als superlocomotief fungeren en het met zijn fysiek is het ook wel iemand die in de voorjaarskern niet misstaat.
    17-06-2021 16:34
    Barry,
    hij zal vast de cijfers van Ganna kennen. Maar met cijfers alleen win je geen koersen, daar kunnen sommige ploegen en renners je vanalles over vertellen.

    Ik denk dat Ganna gewoon een goede dag moet hebben om een een goede Dennis te kloppen in een tijdrit. Wat Rohan Dennis op een superdag kan, kon je zien toen hij WK tijdrijden werd in 2019. Daar reed hij de tegenstand op een hoop (zowel Ganna als Evenepoel). Net zoals hij het jaar daarvoor de tegenstand vermorzelde op het WK. Nu zijn tijden misschien wel iets veranderd, maar het zegt denk ik alles over de mogelijkheden van Dennis. Hij zal vooral de puzzelstukjes juist moeten leggen.
    17-06-2021 22:46
    Binnenkort als de medailles en de truien weer uitgedeeld worden zullen we het zien.
17-06-2021 15:27
Vreemde transfer. Benieuwd of dat wel goed gaat uitpakken.
17-06-2021 15:27
Sterke aanwinst, maar zeker geen 1 op 1 vervanger van Tony Martin, die veel meer een teamspeler is.

Dennis lijkt me vooral geïnteresseerd in het beste materiaal en de vrijheid om in tijdritten (ook in grote ronden) altijd voor eigen kans te rijden. In ruil daarvoor zal van hem verwacht worden in de grote ronden in de trein plaats te nemen. Daar zullen ze wel uitgekomen zijn. Als hij nog klassementsambities had gehad, zou hij een andere ploeg hebben uitgekozen.
    17-06-2021 15:38
    In de Giro die Hart won heeft hij wel degelijk aangetoond een hele waardevolle teamplayer te zijn.
17-06-2021 15:27
Lekkere aanwinst, het team staat. Alleen wie moet de kopman zijn tegen Bernal, Pogacar en Evenepoel?
    17-06-2021 15:29
    Uhm Roglic..
    17-06-2021 15:44
    Serieus? Misschien wel een schansspringer?
    17-06-2021 15:53
    Denk dat JV wel degelijk alvast moet gaan doorselecteren voor een gt nieuwe kopman in de toekomst. Jong is Roglic niet meer en Pogacar en Bernal worden komende jaren waarschijnlijk alleen nog maar beter. Daarnaast is slechts 1 kopman die voor podium kan gaan in GT sowieso wat magertjes voor een ploeg met de status die JV inmiddels heeft.
    17-06-2021 16:13
    Roglic lijkt nog wel zeker t/m Tour 2023 goed te kunnen zijn, dus eventueel heb je voor 2024 een nieuwe sterke podiumkandidaat nodig. Alle tijd om ergens iemand weg te kopen.
    17-06-2021 16:15
    @vespa waarom denk je dat ze jongens als Foss en Vingegaard in de ploeg hebben? De nieuwe garde klaarstomen terwijl de oude garde nog steeds kan oogsten. Overigens denk ik zelf dat Roglic nog wel een jaar of 3/4/5 mee kan doen voor eindoverwinningen in grote rondes. Hij leek dit jaar in Parijs-Nice en het Baskenland weer een beetje sterker dan vorig jaar dus de sleet zit er denk ik nog niet op.
    17-06-2021 16:59
    Ik bedoelde meer voor na volgend jaar, maar misschien kan Roglic inderdaad nog wel iets langer mee. Qua ondersteuning zie ik TJV als top2, maar qua kopmannen vind ik dat toch wat mager - met het oog op de toekomst met name dan. Vingegaard en consorten zie ik niet van hetzelfde niveau als de hierboven genoemden.
    17-06-2021 22:14
    Primoz is laat begonnen dus kan zijn hoge niveau wellicht ook langer doortrekken.
    Daarbij is het mentaal een van de sterkste renners in het professionele circuit. Vaak wordt die eigenschap nog wel eens onderschat als de houdbaarheidsdatum van een renner ter sprake komt.
    Valverde is ook zo’n schoolvoorbeeld van ultieme winnaarsmentaliteit, maar wel met een gezonde ‘win some, lose some’ instelling. Primoz vind ik hier zelfs nog een niveau hoger in gaan. De Dalai Lama zou nog jaloers worden van zijn Zen gehalte.
    18-06-2021 00:14
    Wat doe de prins in dat rijtje?
17-06-2021 15:28
BAM. Terug naar Rabobank.
17-06-2021 15:28
Super!
17-06-2021 15:29
Top versterking, natuurlijk iemand met een gebruiksaanwijzing maar hij was het meest gelukkig bij BMC en het huidige TJV lijkt daar wel heel erg op. Kan zijn aandacht voor het detail bij tijdrijden perfect kwijt bij Heijboer en de andere nerds binnen de ploeg. En is een geweldige man in rondes van een week voor een tijdritzege of zelfs klassement. Voor Primoz een gedroomde man binnen de trein bergop.

Het lijkt wel duidelijk dat het de ploeg menens is om de strijd te blijven aangaan met UAE en natuurlijk INEOS. Deze versterkingen zijn van een ander kaliber dan in het recente verleden als je Dumoulin en de zichzelf aanbiedende Martin buiten beschouwing laat.
17-06-2021 15:32
Is Cervelo wel een goeie fiets voor hem? ;-)

Natuurlijk is dit een topaanwinst.
17-06-2021 15:35
Ondanks zijn soms grillige persoonlijkheid lijkt me dit een topversterking. Je ziet dat bij Jumbo dit jaar de spoeling onder Wout en Primoz vrij dun is maar met Dennis en Laporte heb je iig twee renners die ieder jaar zo’n 5 overwinningen(waaronder ritten in grote rondes, WT-rondjes van een week en eventuele semi-klassiekers) kunnen pakken. Hoe dit budgettair kan(rijden Kruijswijk en Gesink toevallig volgend jaar voor een lager salaris?) is een vraag die anderen voor mij misschien kunnen beantwoorden.
17-06-2021 15:36
Kom maar op met die TTT's. De opvolger /vervanger van Martin of Dumoulin?
17-06-2021 15:38
Hele bijzondere transfer! In zekere zin de grootste 'aankoop' van Jumbo, aangezien je bij Dumoulin en Van Aert nog naar andere factoren kon wijzen die een belangrijke factor waren bij de overgang. Het aantrekken van een renner die bij Ineos vorig jaar nog een eindoverwinning van een grote ronde voor elkaar reed, is nog een stapje groter.

Duidelijk dat er voor volgend seizoen meer mogelijk is geworden met de verlenging van Van Aert, het aantrekken van Dennis en Laporte en geen of nauwelijks vertrekkers uit het linker rijtje van de selectie.
    17-06-2021 16:53
    Misschien komend jaar de eerste Jumbo supermarkten in Australië?
17-06-2021 15:44
Toch wel enigszins verrassend dat hij TJV verkiest boven UAE of een langer verblijf bij Ineos. Het materiaal en de aandacht voor tijdrijden bij de ploeg zal wellicht wel een rol hebben gespeeld.
Verder is Dennis natuurlijk een beetje een rare snijboon, maar wel een steengoede coureur. Zonder hem had Hart nooit de Giro gewonnen. Hopelijk krijgt hij bij TJV ook wat kansen om voor een eigen klassement te rijden in het korte rondewerk. Dat lijkt er bij Ineos niet echt in te zetten, terwijl hij in bepaalde rondjes met zijn kwaliteiten toch best wel hoge ogen zou gooien.
Verder kijk ik alvast uit naar een ploegentiijdrit in de volgende opstelling:
Martin - Van Aert - Dennis - Roglic - Affini - Foss - Dumoulin - Van Emden (Vingegaard of Teunissen mag ook)
17-06-2021 15:48
Daar heb je het al, een aanwinst die overduidelijk gericht is op de tour. Ik denk dat de extreme focus van Jumbo op de tour de ploeg later gaat opbreken. Antwan Tolhoek, toch een renner met potentie, vertrekt er zelfs puur om te ontsnappen uit de tour obsessie. Denk dat er nog veel renners gaan volgen, misschien uiteindelijk zelfs WVA.
    17-06-2021 15:58
    In de Tirreno was dit ook een prima renner geweest om Van Aert te ondersteunen, toen hij daar voor het klassement ging. Er zijn meer rondes dan de Tour.
    17-06-2021 16:21
    Niet mee eens, het aantrekken van Dennis en Laporte lijkt mij juist onderdeel van het plan om te zorgen dat ze door het jaar heen meer renners hebben die een overwinning kunnen pakken, itt dit jaar waar ze eigenlijk van 3/4 renners afhankelijk zijn. Tolhoek vertrekt denk ik vooral omdat hij in alle eerlijkheid gewoon niet goed genoeg is om in de ploeg van een van de topfavorieten te rijden. Leuke aanvallende renner die zeker zijn koersjes kan winnen maar te weinig klasse voor de absolute top. Als zo’n jongen toch een keertje de Tour wil rijden moet hij idd vertrekken.
    17-06-2021 16:22
    Laporte versterkt het voorjaar, Dennis de ronden van een week en de Tour. Ik heb nu niet het idee dat deze transfer de balans op deze wijze verstoort.
    17-06-2021 16:24
    Tolhoek heeft toch geen last van Tour obsessie? Die komt in deze selectie niet in aanmerking, dus kan in alle vrijheid voor andere koersen gaan. Het is eerder zo dat hij vertrekt om weer eens de Tour de rijden. Wellicht vanuit een obsessie voor die koers..
17-06-2021 15:59
Natuurlijk is Rohan Dennis een aanwinst voor Jumbo, want het is een toprenner die ook in de bergen tegenwoordig zijn mannetje staat. Maar op de één of andere manier
had het voor mij niet gehoeven. De arrogantie straalt ervan af.
Denk dat Rohan Dennis niet de makkelijkste persoon is om mee te werken.
Jumbo Visma zal duidelijke lijnen moeten uitzetten om onenigheid te voorkomen vrees ik. Ben benieuwd hoelang het goed gaat, want betwijfel of Jumbo wel de juiste ploeg is voor hem.
Maar ontegenzeggelijk is het wel een superploeg aan het worden met tijdrijders als Dumoulin, Van Aert, Roglic, Dennis, Bouman, Van Emden, Laporte en T. Martin.
    18-06-2021 08:43
    Foss, Kruijswijk,Affini :)
17-06-2021 16:08
Verbaast me dat hij weggaat bij Ineos. Bij hen zag ik hem voor het eerst (ook) in dienst van anderen rijden en ook nog wel met plezier, zo leek het..

Reacties zijn gesloten.