Tour 2020: Winnende Pogacar rijdt Roglic uit leiderstrui op La Planche des Belles Filles
foto: Cor Vos (archief)
zaterdag 19 september 2020 om 18:11

Tour 2020: Winnende Pogacar rijdt Roglic uit leiderstrui op La Planche des Belles Filles

Tadej Pogačar heeft de Tour de France in de voorlaatste etappe op zijn kop gezet. De Sloveen van UAE Emirates won zaterdag de tijdrit naar La Planche des Belles Filles en reed Primož Roglič uit de leiderstrui.

Met een voorsprong van 57 seconden op naaste belager Tadej Pogačar was de eindzege van Primož Roglič in de Tour de France nog geen zekerheidje. Zaterdag kreeg de renner van Team UAE Emirates op La Planche des Belles Filles nog een kans om zijn landgenoot uit de leiderstrui te rijden.

Voor deze Sloveense tweestrijd om de gele trui moesten nog 144 andere renners hun tijdrit afwerken. Te beginnen met Roger Kluge, die om 13.00 uur aan zijn tijdrit begon. De rodelantaarndrager kwam meer dan een uur later als eerste renner boven op La Planche des Belles Filles. De Duitser mocht als eerste renner plaatsnemen in de hot-seat, maar al snel werd zijn tijd verbeterd door ploegmaat Frederik Frison.

Cavagna zet scherpe tijd
Zij zouden nog geen richttijd voor de favorieten neerzetten. Daarvoor moest het Tourpubliek wachten op de finish van Remi Cavagna, die als eerste renner binnen het uur finishte. Met zijn tijd van 57 minuten en 55 seconden mocht de Frans kampioen tijdrijden geruime tijd in de hot-seat zitten.

Cavagna zet een uitmuntende tijd neer – foto: Cor Vos

Enkele schaduwfavorieten wisten daarna niet in de buurt van Cavagna te komen. Soren Kragh Andersen, Kasper Asgreen, Nelson Oliveira en Thomas De Gendt kwamen minuten tekort, terwijl David de la Cruz strandde op 43 seconden. Voor echte kandidaat-winnaars moest er worden gewacht tot de top-30 van het algemeen klassement.

Ook de meeste renner uit de top-30 beten hun tanden stuk op de tijd van Cavagna. Daniel Felipe Martinez, Lennard Kämna, Thibaut Pinot en Julian Alaphilippe wisten allemaal niet in de buurt te komen van de tijd van Cavagna.

Wout van Aert zet nieuwe beste tijd
Wout van Aert was de eerste renner uit de top-30 die vooraf goede kansen op ritwinst werd toegedicht. De Belgisch kampioen kwam 39 seconden na Cavagna aan bij het eerste tussenpunt, maar wist daarna steeds verder in te lopen. Aan het tweede tussenpunt had Van Aert zes seconden van zijn achterstand gesnoept. Bij het derde tussenpunt was de renner van Jumbo-Visma Cavagna zelfs voorbij. Aan de finish noteerde Van Aert de nieuwe beste tijd: 57 minuten en 26 seconden.

Van Aert op weg naar de nieuwe beste tijd – foto: Cor Vos

Dumoulin verbetert tijd Van Aert
Om 16.56 uur begon Alejandro Valverde als eerste renner uit de top-10 aan zijn tijdrit. Veel kans om nog een plekje in het klassement op te schuiven had de Spanjaard niet met Tom Dumoulin voor zich. Sterker nog, Dumoulin wist Valverde halverwege de tijdrit in te halen.

De Nederlander van Jumbo-Visma reed een uitmuntende tijdrit. Dumoulin wist zelfs bij het eerste tussenpunt in de buurt te blijven van Cavagna. Maar nog belangrijker: Concurrenten Adam Yates en Rigoberto Uran waren al snel hun voorsprong op Dumoulin in het algemeen klassement grotendeels kwijt.

Bij het tweede tussenpunt had de Limburger zijn achterstand omgezet op Cavagna omgezet in een voorsprong. In tegenstelling tot Cavagna en ook Van Aert, wisselde Dumoulin op La Planche des Belles Filles niet van fiets. Aan de finish bleek het een goede keuze te zijn: Dumoulin kwam binnen in 57 minuten en 16 seconden. De nieuwe beste tijd. Daarmee zou hij de Tour de France als zevende besluiten.

Dumoulin op weg – foto: Cor Vos

Pogačar zet Tour op zijn kop en rijdt Roglič uit de leiderstrui
Pogačar maakte de strijd om de gele trui heel spannend. De Sloveen had bij het eerste tussenpunt al twaalf seconden van zijn achterstand op Roglič gehaald. Aan de voet van La Planche des Belles Filles had Roglič nog maar een voorsprong van 21 seconden.

Na een mislukte fietswissel bij Roglič werd het steeds duidelijker dat een sensatie in de maak was. Roglič verloor snel terrein op Pogačar op La Planche des Belles Filles. Niet Roglič, maar Pogačar zou de Tour gaan winnen. Met een dubbelslag op La Planche des Belles Filles schreef de jeugdige coureur van UAE Emirates wielergeschiedenis.

Roglic buigt het hoofd – foto: Cor Vos

Podium voor Porte
Richie Porte wist zichzelf in deze tijdrit het podium op te rijden. De Australiër van Trek-Segafredo eindigde in dezelfde tijd als Tom Dumoulin op de derde plaats in de daguitslag. Dat was ruim voldoende om Miguel Ángel López, die een dramatische tijdrit reed, van het podium af te stoten.

477 Reacties
19-09-2020 19:13
Ik misdraag me helemaal niet. Ik geef enkel mijn mening. Omdat die niet overeenstemt met wat de gemiddelde Nederlandse wielerliefhebber denkt, zou dit trollen zijn.
19-09-2020 19:14
Zo zie je maar: zo'n bergtrein werkt alleen als je kopman in staat is om na het laatste wagonnetje een aanval te plaatsen.. 3 weken lang hebben ze Pogacar geen strobreed in de weg gelegd, afgezien van wat geluk met de waaierrit..
De aanvallen van Froome destijds waren zo gecontroleerd en zo berekenend.. Misschien maar een paar minuten in het rood gaan en dan temporiseren.. Bij Roglic heb ik dat principe nergens teruggezien..

Ik denk zelfs dat als hij een ruimere marge in het klassement had gehad, dit verschil in de tijdrit ook nooit zo ver had kunnen oplopen..
    19-09-2020 19:51
    Dan ga je er dus vanuit dat Roglic veel beter had gekund in de bergetappes.

    Dat denk ik niet. Op momenten dat hij er echt voor ging was het hooguit een paar secondjes of helemaal niets.
    19-09-2020 20:36
    Geen woorden in de mond leggen aub.. Je doet een aanname over een aanname die ik niet doe..
19-09-2020 19:18
Dit is toch helemaal goud? Jumbo die even het suffe sky recept dacht te kopiëren maar die van een koude kermis thuis komt. Ik vind helemaal mooi.
    19-09-2020 20:38
    +1
    Gelukkig is het rijden in die suffe treintjes a la sky afgestraft. Jumbo heeft nou niet echt voor spektakel gezorgd, hoe knap het ook is hoe ze presteerden.
    Wel sneu voor roglic die zich een sportief verliezer toont.
    19-09-2020 22:39
    Oneens. Volgens mij heeft Jumbo aangetoond dat je met zo’n suf treintje inderdaad alles kapot kan rijden en de concurrentie lam kunt slaan. Sterker nog: er was eigenlijk al vrij snel geen sprake van concurrentie meer. Er was alleen ineens een wonderkind, dat eerst wat tijd mocht terugpakken van landgenoot Roglic (zo leek het) en later ineens bizar uit zijn slof schoot tijdens een tijdrit terwijl Jumbo man Roglic een mindere dag had. Geloof me nou: met de tactiek die Jumbo hanteerde maak je echt veel meer kans om de Tour te winnen dan wanneer je als team tegen je kopman zegt: "vlieg er maar lekker in jochie, we zien wel!".

    We hebben vandaag gewoon iets unieks zien gebeuren. En dat is wel leuk natuurlijk, de eenling die als underdog de grote krijgsmacht verslaat.
19-09-2020 19:23
De Fransen zullen weer blij zijn dat een potentiële saaie Tourwinnaar van een Nederlandse ploeg nog net op tijd op een zijspoor wordt gerangeerd... Benieuwd wat de invloed van dat gepruts aan de fiets van Roglic is geweest. Dumo en WVA zijn er ook erg stil van. Zegt ook wel veel.
19-09-2020 19:24
Mja, ik heb nx met Roglic, en met dat doodcontroleren van een koers met zulke dominante treintjes, en heb een vreselijk saaie Tour gezien, maar dit vind ik toch wel rot voor Roglic, ik ken daar wel medelijden mee hebben, ook al vind ik het een beetje eigen schuld dat hij het ijzer niet gesmeed heeft toen het heet was. Daar ken je het verder ook bij laten; ik bedoel, aangeven dat hij daar misschien wel eigen schuld aan heeft, niet meers, niets minder. Nergens voor nodig om dan meteen weer met al die kinderachtige en stoere teksten te komen hier met al die misgunners met hun 'arrogantie' en 'hoogmoed' en lekker Jumbo afzeiken.
Poeh, wellicht had hij wat meer tijd moeten pakken waar het misschien mogelijk was (had je ook nog maar moeten zien natuurlijk), maar zo'n sterke Pogacar had ook niemand verwacht natuurlijk.
Maar al die 'haters' hier op Wielerflits, echt te kinderachtig voor woorden al die lui met hun gezeik over het knechten van Wout. Kolere zeg wat een triest leventje moeten dat soort lui hebben. Ik wil niet generaliseren, want er zitten ook normale Vlamingen hier, maar er is toch ook een flink aantal die geen knip voor de neus waard zijn hoor.
Ik ken hier altijd redelijk onpartijdig tegenaan kijken. Waar ik als trotse Rotterdamse Feyenoordsupporter ook gewoon durf toe te geven dat op voetbalfora toch meestal wel de Feyenoorders zijn die het ergst zijn in calimero en kinderachtig gedrag, merk ik nu toch wel dat het hier op Wielerflits toch vooral de Vlamingen zijn die hierin doorslaan hoor, mozeskriebel... wat stellen sommige mensen zich aan...
    19-09-2020 21:32
    Yep. Het gedrag was vele dagen tenenkrommend. Jammer dat ze keer op keer gevoed werden met tegenreacties.
19-09-2020 19:28
A. Schleck, Basso en T. Dekker: wij zijn de jonge helden. Pogacar: hold my beer..

Heel straffe prestatie. Ook echt geen onbevangen aanvallen van hem gezien, maar een hele knappe overwinning is het wel. Hopelijk jaren later niet te knap
19-09-2020 19:29
De beste renner van de klassementsrijders heeft verdiend gewonnen, uiteraard is het wel makkelijker koersen zonder druk. Volgend jaar zal het wel moeilijker zijn, dan moet hij de Tour winnen, vraag maar eens aan Egan Bernal dat dit niet makkelijk is.
Als hij volgend jaar gaat bevestigen met een minuut of 7 voorsprong, dan zie ik hem wel een reeks neerzetten, maar het is niet iedereen gegeven om met de druk om te gaan.

Bijkomende vraag : Was Tadej Pogacar de beste man in de Tour of Wout Van Aert ?
    19-09-2020 20:25
    Tadej natuurlijk. Kijk eens naar de achterstand van Wout. Die heeft vaak chillend naar de finish mogen rijden.
    19-09-2020 22:46
    Van Aert natuurlijk. Knechten op t vlakke, sprints winnen, peloton kapot trekken in de bergen....

    Eigenlijk moet je niet willen vergelijken. Er waren een aantal mannen de man deze Tour: SKA, Hirschi, Roglic, van Aert en Pogacar, wat mij betreft. Misschien zie ik iemand over het hoofd?
19-09-2020 19:31
Zou er 1 Nederlander durven toegeven dat Jumbo met Van Aert als kopman de tour wel had gewonnen?
    19-09-2020 19:38
    Sorry u bent wss net als ik Belg maar dit is grote nonsens
    19-09-2020 19:51
    Hahahahahaha.
    20-09-2020 01:00
    Als jou dat blij maakt, wil ik dat best toegeven. Ik denk ook dat van Aert minstens 10 etappes had kunnen winnen en het groen en de bollen. Tevreden?
19-09-2020 19:32
Eigenlijk zijn Roglic en Pogacar bergop de hele tour gelijkwaardig geweest, behalve vandaag. Roglic heeft de laatste klim ongeveer dezelfde tijd gereden als Dumoulin, terwijl de laatstgenoemde op een zwaardere tijdritfiets reed. Daarnaast heeft hij de klim langzamer op gereden dan Van Aert, Porte, Mas en Landa. Dus volgens mij is de conclusie dat Roglic gewoon onder zijn niveau heeft gepresteerd.
19-09-2020 19:36
Voor mij mogen er ook meer tijdritten in de Tour en andere grote rondes zitten, het is de mooiste en eerlijkste discipline in de wielersport. De renner met de beste benen wint. Wel mag er ook eens een lange vlakke tijdrit van 60-70 km gehouden worden, hoe lang is dat al niet geleden ?
    19-09-2020 19:45
    Helemaal mee eens.. Veel mensen vinden dit saai, maar het is prachtig om naar te kijken.. En het ontwikkelen van de tijdverschillen brengt toch ook wel wat spanning mee..
    19-09-2020 19:47
    Dat zal wat te lang zijn. Maar een tijdrit van een goede 40 kilometer zie ik graag terug zien.
    19-09-2020 19:48
    Dat is dus vreselijk saai als de beste altijd wint. Verrassingen zijn leuk. Ik kijk ook naar wielrennen om het tactisch steekspel.
    19-09-2020 20:13
    Vandaag maakt de tijdrit de tour maar in het algemeen slaat deze de boel dood.
    Als er een lange in moet meteen op dag 1 om de specialisten met de last van voorsprong verdedigen op te zadelen.
19-09-2020 19:37
Zeer verdiende winnaar. De immer passief koersende roglic krijgt alweer de rekening gepresenteerd voor het uiterst berekende koersen. En neen dumo ging deze tour nooit winnen sommigen maken zichzelf wat wijs vrees ik.
    19-09-2020 22:50
    Volgens mij was het voor iedereen gaandeweg de Tour wel duidelijk dat Dumoulin niet ging winnen? Daar heb ik dan ook al 1,5 week niets meer over gelezen. In het begin was er bij velen inderdaad wat (valse) hoop, maar zogezegd heeft men dat samen met Dumoulin al vrij snel laten varen. Suf om daar nu nog over te beginnen zeg.

    Wat bedoel je eigenlijk met Roglic "krijgt alweer de rekening gepresenteerd"? Hij wint nochtans bijna alles waar hij aan de start verschijnt?
19-09-2020 19:41
Nog maar eens bewezen dat niet het sterkste team maar de sterkste kopman wint.

Had toch ook wel te doen met Roglic toen hij daar wezenloos voor zich zat uit te staren aan de meet. Hij heeft geprobeerd om zijn energie zo goed mogelijk te spreiden over de 3 weken, maar aan het eind is er net eentje beter. Denk niet dat hij het ergens echt heeft laten liggen, het beste was er gewoon af op de dag waarop hij het moest afmaken.

Ikzelf ben Belg (en fan), maar vind niet dat Wout van Aert meer ruimte had moeten krijgen. De ploeg was naar hier gekomen voor geel, niet voor etappes of groen. Ik vond het prima hoe ze het aangepakt hebben, ze stuiten gewoon op een wonderbaarlijk sterke Pogacar.

Op zich was dat de meest aanvallende klassementsrenner en dus zou ik normaliter blij moeten zijn dat hij het haalt, maar het was allemaal wel érg sterk vandaag (en dus flitsen automatisch enkele bedenkingen door je hoofd, daar heeft de sport zelf voor gezorgd).

Anderzijds is het een toptalent en kon je bij pakweg een Bernal misschien wel dezelfde bedenkingen hebben. Heel straf in ieder geval en 1 van de meest ijzingwekkende ontknopingen uit de Tour-geschiedenis.
19-09-2020 19:48
Erg zuur dit voor JV.
Pijnlijk om Roglic te zien zitten voor zn ploegmaten met de nederlaag op zn schouders. Dit was wel HET momentum om de Tour te winnen voor JV.
De eerste week heb ik me groen en geel geërgerd aan het openlijk uitspreken het geel niet te willen.
Ik denk toch dat ze toen met deze sterke ploeg kansen hebben laten liggen om meer tijd te pakken en ze waren al defensief aan het koersen terwijl er nog niks gewonnen was.
Door vandaag toch nog wat spectakel tussen de favorieten deze tour...
Dat dan weer wel
19-09-2020 19:49
Verdiende winaar. Jumbo gestrand in het zicht van de haven.
Benieuwd naar de reactie van Zeeman.
    19-09-2020 19:51
    Die is gevlucht
    19-09-2020 19:53
    Ben ook benieuwd wat die te vertellen heeft. Dat zal wel lastig voor hem worden gezien zijn kinderlijke emotionele labiliteit.
    19-09-2020 22:58
    @Boehoe
    Jij lijkt me inderdaad een specialist op het gebied van kinderlijke emotionele labiliteit. Kun je middels een persoonlijke anekdote eens een parallel trekken met wat er de afgelopen drie weken aan schortte bij Zeeman?
19-09-2020 19:50
Ik denk meer werk aan hun helmen dan aan hun tijdrijdpakken bij Jumbo.
Maak me meer zorgen voor al die toeschouwers zonder mondmasker.
Wanneer zal men beseffen dat de situatie zeer ernstig is?
Maar ja, geld, geld ,geld?
    19-09-2020 20:28
    Als klassementleider reed Roglic en Pogacar met pakken van de organisatie.
19-09-2020 19:50
Terechte winnaar. Arrogantie van Plugge en Zeeman afgestraft. De fietswissel van Roglic was ook niet de snelste.
    19-09-2020 19:52
    Welke arrogantie?
    19-09-2020 19:54
    Nou je kunt niet anders stellen dat Jumbo dacht dat het in de pocket was en dat er dus niet meer gekoerst hoefde te worden voor tijdwinst.

    Zoals Van Aert zei: "We waren bij wijze van spreken al klaar om te vieren". Dat geeft toch duidelijk aan dat Jumbo dacht dat he allemaal wel snor zat.
    19-09-2020 19:55
    De fietswissel leek vooral niet afgesproken!
    19-09-2020 21:05
    Men moet niet zo overdrijven hun drang om op Jumbo te kennen schieten.
    Ja, ik vind ook dat je ijzer moet smeden wanneer het heet is, maar het is in het wielrennen natuurlijk ook geen bijzonderheid dat je wat rustig aandoet omdat je weet dat Parijs nog ver is. Het is een gok, en daarmee ken je verliezen, maar dat hoeft toch niet per se meteen arrogantie te zijn?
    19-09-2020 23:02
    Arrogantie? Volgens mij ben je hier een beetje aan het projecteren?
19-09-2020 19:53
Prachtige ontknoping! Dit maakt wielrennen mooi. De onvoorstelbare vreugde bij Pogacar en de doffe teleurstelling bij Roglic en JV. Vreugde en verdriet, dat maakt het mooi. Pogacar zit in de zevende hemel en Roglic zit in de diepste put die er is. Ik hem met hem te doen net zoals met Laurent Fignon toendertijd. Ook Herman van Springel is er nog steeds niet overheen.
Sterkte aan hem.
    19-09-2020 20:01
    Ja, ik vind het ook vooral rot voor die jongen. Ik heb nx met Roglic, en ook al gun ik het de Nederlandse Jumbo natuurlijk wel, heb ik ook nx met dat doodcontroleren van een koers met dominante treintjes en heb ik daardoor weer een vreselijk saaie Tour zitten kijken. Maar op zo'n moment ben ik toch een te emotioneel gevoelsmens om nu geen medelijden te hebben met die knul.
    19-09-2020 20:55
    Ik begrijp en onderschrijf de mening van Lalsacien helemaal. Heb dezelfde spannende ervaringen van ongeveer generatiegenoot Lalsacien meegemaakt en dat maakt wielrennen en specified de Tour zo mooi!
    Ondanks alle ingekochte en voorbedachte ploegsamenstellingen, voorbereidingen, hoogtestages,, tactieken, verwachtingen en een algemeen te sterk groeiend JV gevoel alhier, en daarbij nogal iets te veel ondersteund door AD's die een onafhankelijke wielersite niet zo sieren. Bij wielrennen hoort gewoon de beste renner op dat moment te winnen en hebben we weinig aan alle vooringenomenheid, chauvinisme en overige (gele) blindheden) waar we bijna met z'n allen ingetrapt zijn.
19-09-2020 19:57
Ik ben nog steeds sceptisch bij het vertoon van deze middag.
Even terug in de tijd: WK Innsbruck 2018.Pocagar doet mee aan de tijdrit bij de beloften en doet > 1 min slechter dan Evenepoel (toen junior) op hetzelfde parcours en met meer versnellingen dan Evenepoel.
2 jaar later rijdt dat ventje alle specialisten-profs naar huis, terwijl hij nog geen noemenswaardige prestaties in tijdritten heeft laten optekenen.
Raar niet?
    19-09-2020 20:06
    Als je oplet maakt hij ook geen of nauwelijks oogcontact met zijn interviewers tijdens interviews. Meestal een teken van liegen.
    19-09-2020 20:06
    Hij is gewoon Sloveens kampioen... het land van..... ?
    19-09-2020 20:16
    Inderdaad dat is opvallend,Jij denkt misschien aan snoepjes? Ik denk dat alles te leren en te verbeteren is als het maar in je zit,talent hebt. Zo zijn er renners geweest die in hun jonge jaren iedereen weg fietsten, en bij de prof total niets presteerden.
    19-09-2020 20:19
    Dan ben je zeker nog veel wantrouwender wat Evenepoel betreft?
    19-09-2020 20:26
    Je moet de tijdrit in het laatste weekend van de tour niet vergelijken met een kampioenschap. In grote rondes gaat het veel meer over wie nog het meeste over heeft en je ziet vaak klassementsrenners hoog eindigen.
    19-09-2020 20:41
    @Tuubke
    Bij Evenepoel zag je het toch minstens aankomen dat hij goed zou zijn.
    Pobabar was niet meer dan een grijze muis uit een nog veel grijzer land.
    19-09-2020 20:48
    Klimrecord op deze berg, heel iets anders dan 'het meeste nog over hebben'.
    19-09-2020 21:06
    @Gibi
    Als jij zegt dat Pogacar een grijze muis was bij de beloften heb jij gewoon niet opgelet. Hij wint niet voor niets de ronde van de Toekomst. Hij reed ook een sterke tijdrit in de ronde van Slovenië waar hij voor Uran eindigt. Urán rijdt vandaag in de top 10.
    19-09-2020 22:03
    De ronde Slovenië, dat is echt wel een topreferentie. Had ik inderdaad niet opgemerkt, sorry.
    20-09-2020 09:02
    @Gibi
    Maar de prestaties van Evenepoel in een ploeg met Lefevre als ploegleider volstrekt normaal vinden...
19-09-2020 20:01
Inderdaad fietswissel in volle klim bij Roglic , kom dan maar eens terug in je ritme.
Zo te zien lijken ze niet al te snugger bij jumbo.
    19-09-2020 20:25
    Was dat gepland of pure paniek?
    19-09-2020 20:29
    Was niet gepland.. die van van Aert werd op de goede plaats gedaan
19-09-2020 20:05
Schijnt dat Plugge bij de toto op Pogacar had ingezet
19-09-2020 20:06
Als ik mijn mening moet geven vond ik de tour,buiten enkele ritten, wel wat saai, teveel overmacht door Jumbo Visma,ze waren nog dominanter dan Sky in hun jaren. Gelukkig kwamen er wel talenten naar boven,die de komende jaren voor meer vuurwerk gaan zorgen.
19-09-2020 20:18
Heel sneu voor Roglic en Jumbo. Maar geweldig voor Pogacar. Dit maakt wielrennen zo mooi. Maar hopelijk trekt Jumbo, maar ook Grenadiers, of welke ploeg dan ook er lering uit om niet alleen "geen tijd te willen verliezen", maar ook "tijd te willen winnen". Erin knallen zoals Pantani van onder aan een berg en dan een strijd man tegen man blijft het allermooist. Al zal dat wel nooit meer op die manier terugkomen.../weemoed
    19-09-2020 23:08
    Dat waren inderdaad mooie tijden zeg! En daarna lekker sterven aan de cokeverslaving of zelfmoord, of het gewoon overleven maar af en toe met een weirde psychotische xtc trip het nieuws halen zoals Ulrich...

    Koers is geen koers meer tegenwoordig. Stelletje sportieve lafbekken.
19-09-2020 20:28
375 reacties dus niet alles gelezen, maar twee dingen vielen me mega op:
-Roglic had nooit motards vlak voor zich, had verder iedereen uit de top 10 (TDM zelfs twee)
-hij reed zo licht dat kon echt niet, en hij had voldoende kracht om zwaarder te rijden, ploegleiding? Of zijn die net zo amateuristisch als het live commentaar bij de NOS? (Ze etaleerden constant hoe ze alles in de smiezen hadden, zelfs een boekje van Phil Jackson gelezen, ik vraag je..)
    19-09-2020 20:31
    Dit verklaart e.e.a.
    https://twitter.com/seppkuss/status/1306635302308655106?s=21
    19-09-2020 20:46
    Dus z’n billen naar de kloten?
    19-09-2020 21:08
    Hij had er nochtans weinig last van op de col de la loze waar hij pogacar eruit reed.
19-09-2020 20:28
Veel te defensief gereden. Maar wellicht kon Roglic niet beter. Pogacar is een renner naar mijn hart
19-09-2020 20:30
Wat een fenomenale ontknoping!!! En zo hard ik meevoelde met Roglic en bij uitbreiding heel TJV, zo blij was ik voor Pogacar. Dit was als een eenzaat die wint van het allersterkste Sky/Ineos - stel je voor hoe fantastisch we dat allemaal gevonden zouden hebben de afgelopen jaren.

Reacties zijn gesloten.