Tom Dumoulin na tijdverlies: “Zonder die kopbeurt was ik er ook afgegaan”
© Cor Vos
zaterdag 5 september 2020 om 21:42

Tom Dumoulin na tijdverlies: “Zonder die kopbeurt was ik er ook afgegaan”

Tom Dumoulin is in deze editie geen kandidaat-Tourwinnaar meer. “Op de Port de Balès zat ik er nog bij, maar dat was met hangen en wurgen. We zijn hier om de Tour te winnen, in eerste instantie met Primoz of met mij, maar ik voelde vandaag dat het voor mij niet zal lukken.”

Dumoulin is er de man niet naar om excuses in te roepen. De Limburger vertelt dat hij vandaag gewoon niet goed genoeg was. “Ik had het zwaar tijdens de laatste kilometers van de Port de Balès, toen Wout overnam van Robert. Ik wist toen al dat ik niet de benen had om met de besten mee te gaan tot aan de finish.”

Dat hij een gaatje moest laten, vertelt hij. “In de afdaling kon ik er nog aanhangen, maar ik heb dan de keuze gemaakt om op kop te rijden voor Primoz. Kijk, we zijn hier om de Tour te winnen. In eerste instantie was het de bedoeling met Primoz of met mij, maar nu gaan we vol voor Primoz. Hij heeft nog hele goede kaarten.”

Minpunt is dat Roglic op de Peyresourde geïsoleerd kwam te zitten. “Dat is niet wat we willen”, geeft Dumoulin toe. “Maar als ik niet op kop rijd, dan was ik er wel vanzelf afgegaan, zonder kopbeurt. Het is een lastige finale geweest voor ons. Natuurlijk hadden we met meer renners de finale in willen gaan. Maar nog eens: Primoz staat er nog steeds heel goed voor.”

157 Reacties
05-09-2020 21:44
Zonder kopbeurt had je de schade nog kunnen beperken, en had de ploeg in jou nog een wapen gehad voor de 3e week.

Blijf het erg jammer vinden. Was er persoonlijk van overtuigd dat Dumoulin in de 3e week boven zou komen drijven en een goede kans had om daar de Tour te winnen.
    05-09-2020 21:50
    Nou nou wat een wapen zeg, een renner die in de 1e echte bergrit met hangen en wurgen de voorlaatste berg over komt


    Nee, die staat er echt nog bij in de 3e week
    05-09-2020 21:58
    Psst, herinner je de Giro van 2 jaar geleden nog?
    05-09-2020 22:27
    Tom niet eerst weer eens echt coureur worden.
    05-09-2020 23:22
    Waarom Gesink en Van Aert zo laten tempo rijden dat Tom het gevoel krijgt niet tot het eind mee te kunnen? Iets matiger tempo of van kop af gaan had hem dat gevoel misschien wel gegeven.
    05-09-2020 23:46
    Van Aert en Gesink doen dit in opdracht van de ploeg. Dus ofwel geeft de ploegleiding dan foute opdrachten, ofwel is Dumoulin niet duidelijk over zijn niveau. Ik zou in elk geval niet schieten op renners die wel niveau halen.
05-09-2020 21:45
Een week in de wielen mogen zitten, geen trap te veel hoeven geven en de eerste beste rit dat hij moet presteren, moet hij afhaken.
    05-09-2020 21:49
    Je spreekt dat uit alsof het een schande is. Het zijn mensen hoor en geen racepaarden. Zijn vorm vandaag was geen verrassing. Hij is nog niet de Tom van twee jaar geleden.
    05-09-2020 21:50
    Dan moet je hem niet meenemen om de Tour te winnen of zeker niet als medekopman.
    05-09-2020 21:51
    Dan ben je niet goed genoeg zoals hij zelf ook al aangeeft. Jammer gezien zijn toch knappe positie in het AK.
    05-09-2020 21:54
    Er waren genoeg signalen dat hij niet de absolute topvorm had. Hij stond al bekend als de schaduwkopman. Maar zelfs een Tom op 90% is van grote meerwaarde voor de ploeg en voor Roglic, dus natuurlijk neem je hem mee. Hij heeft ook een goede tijdrit in de benen.
    05-09-2020 21:57
    Dan wil ik toch wel eens weten wat de meerwaarde van Dumoulin is geweest in deze eerste tourweek? En zeg aub niet die halve kilometer dat hij vandaag tempo heeft gemaakt. Hij brengt gewoon veel te weinig in mijn ogen.
    05-09-2020 22:01
    Klaver, AK rijden? Wat ten opzichte van de concurrentie tot vandaag opvallend goed ging toch?
    05-09-2020 22:01
    @Tijmuh
    Klaver is Belg en het zit hem nog steeds dwars dat zijn held Wout van Aert moet knechten. Hij zal vanmiddag hebben zitten juichen toen Tom moest lossen en kan nu meesmuilend melden dat Tom, de Ollander, gewoon niet goed genoeg is.
    Blijf het altijd frappant vinden dat zo'n Hollander hater toch gewoon op een Nederlandse site blijft kijken. Is dat wel goed genoeg voor je?
    05-09-2020 22:05
    Wat een vervelende zuiger ben je toch steeds, beste klaver. Ga toch ergens anders teuten.
    05-09-2020 22:07
    In tegendeel zelfs, heb Dumoulin hoog zitten. Kan je aub stoppen met dat Nederland - België gezever? Als je niks beter kan posten dan dit, blijf dan weg. Jaak, vandaag was dan ook pas de eerste echte afspraak voor de klassementsrijders dus... Ik denk niet dat het morgen veel beter gaat zijn, maar ik hoop het wel. Precies toch moeilijk voor sommigen om met een fatsoenlijk argument af te komen. De frustraties druipen er af...
    05-09-2020 22:11
    Gast, we zijn een week in de tour. Afspraak was dat Roglic en hij de kopmannen waren. Daar heeft hij naar gefietst. Dat was nu eenmaal de gekozen tactiek. Niet meer dan logisch als je naar zijn palmares kijkt. Nu blijkt dat Tom niet goed genoeg is en hij besluit zelf te knechten. Wat is je probleem?
    05-09-2020 22:15
    Mooi dan denken we er hetzelfde over. Ik typ even neer wat jij dus ook denkt: Dumoulin komt te kort.
    05-09-2020 22:18
    Dit krijg je dus wanneer je iemand met onbegeleid verlof stuurt....klaver stop er gewoon mee jongen. Je bent zo doorzichtig!!!
    05-09-2020 22:26
    Het is geen gamen!
    05-09-2020 22:26
    Tom komt te kort om de tour te winnen idd. Zal zijn waarde voor Roglic heus nog wel tonen...
    05-09-2020 22:32
    Miko, de meerwaarde graag i.p.v. jouw eeuwigdurende gezeur!
    05-09-2020 22:45
    @Klaver: ongeveer zeven jaar geleden dat ik Wielerflits ontdekte, was er ene Purito als reageerder/wielerflits gebruiker. Alles, maar ook alles, omtrent Rodriguez praatte hij goed. Ik vond dat toen echt de meeste irritante gebruiker op Wielerflits, omdat hij zijn eigen waarheid had en in zijn eigen wereld leefde.

    Geen idee hoe het met die Purito (de reageerder/wielerflits gebruikers) is afgelopen, aangezien ik hem al jaren geen reactie meer heb zien plaatsen. Maar gefeliciteerd, bij deze heb jij zijn plaats ingenomen als meest irritante gebruiker op Wielerflits met zijn eigen waarheid!
    05-09-2020 22:48
    Kan jij ook ontopic blijven i.p.v. oude koeien uit de sloot te halen?
    05-09-2020 23:11
    Purito was inderdaad een grote Rodriguez fan, maar hij wist wel verschrikkelijk veel van de koers.
    05-09-2020 23:16
    Zijn meerwaarde was 2 e ijzer in het vuur zijn en zijn meerwaarde wordt meesterkechtschap. De ingeving om op eigen houtje de kop te pakken was misschien geen super begin ervan alleen. Bovendien duurt een tour best lang en met 1 geluksdag staat hij er misschien wel weer tussen straks.
    05-09-2020 23:50
    @Klaver
    Als iedereen jou een zuur, naar mannetje vind, zou dat dan aan iedereen liggen of zou er misschien een kern van waarheid in zitten?
    06-09-2020 01:03
    @ adelaarvanantwerpen: ondanks zijn Purito adoratie, vond ik dat hij weinig van echte koers kennis had, mijn mening uiteraard!
    @klaver: Ik kan zeker on topic reageren, als de reactie realistisch is. Reacties als die van jou (ook die van jou, dat Mollema alleen maar volgt en volgens jou moet aanvallen), zijn alleen maar of provoserend of calimero gedrag... Daar reageer ik liever niet on topic op, alleen sarcastisch..
    06-09-2020 06:14
    Na meer dan een jaar geen koers weer ingestapt. Nu voor het eerst weer 7 koersdagen op het hoogste niveau achter elkaar waarbij de laatste een zware bergrit is. Zo slechts is het allemaal niet hoor, zijn ook nog mensen hè.
    06-09-2020 07:46
    @klaver ben het wel met je eens. Zijn trainers zeggen dat zijn waarden goed zijn. Ik interpreteer dat als, hij zou gewoon mee moeten kunnen, maar mentaal is hij er nog niet klaar voor. Hij heeft meer koers nodig vooraleer hij zich weer durft te meten met de rest. Daarbij rijd hij voor het eerst in een ploeg waarbij je ploeggenoten hebt die bergop beursweek verrichten en iedereen achter zich op de pijnbank leggen. Ik hoop dat hij in een Vuelta of misschien in een kleinere rittenkoers zich weer terug de kampioen voelt die hij is.
    06-09-2020 08:12
    @ervee @adelaarvanantwerpen purito is nu redacteur bij wielerflits !
    06-09-2020 08:21
    Wat een gehuil wanneer je hier gewoon de feiten aangeeft. Het is moeilijk om feiten te aanvaarden geloof ik Ab Normaal en Ervee. Gelukkig hebben jullie zelf jullie waarheid: hij lijdt aan zelfonderschatting, hij weet niet hoe goed hij zelf is, hij heeft te veel op kop gereden, bla bla bla... De eerste echte test en hij kan de beste 15 renners niet meer volgen, face it. Zorgwekkend om te lezen dat van die hele Jumbo hoerastemming van de afgelopen 2 weken niets meer overblijft terwijl Roglic nog steeds op de 2de plaats staat. Maar het is de meesten niet te doen om Jumbo, maar wel om een ijdele Nederlandse tourhoop. Het neemt niet weg dat Jumbo met foute intenties gestart is en gisteren tactische (zelf)overschattingsfouten heeft gemaakt.
    06-09-2020 08:50
    @Klaver
    Daar hoor je mij niets over zeggen, of Dumoulin wel of niet goed is.
    Ik reageer enkel op jouw vooringenomen, provocerende posts.
    06-09-2020 12:20
    Als de feiten weergeven gelijk is aan provoceren dan denk ik dat het aan jou ligt.
05-09-2020 21:47
Zonder kopbeurt had hij in groepje van Bauke kunnen binnen komen
    05-09-2020 21:57
    En dan?
05-09-2020 21:47
Wout en Robert hadden niet zo hard op kop moeten rijden als Tom niet zo goed was. Gewoon Tom uit de wind houden en een andere ploeg het werk laten doen.Dan had Tom misschien kunnen volgen . En op betere dagen wachten. Nu zijn Tom en Roglic aangeslagen. Tom omdat hij moest lossen en Roglic omdat hij al het zware werk van zijn ploeggenoten niet kon afmaken.
    05-09-2020 21:53
    Wout rijdt over een col van buiten categorie met peloton waar de helft op hangen en wurgen hangt. Wat verwacht je nog meer? Dumoulin geeft zelf aan dat hij Wout zijn tempo niet kon volgen. Lees het artikel toch eens fatsoenlijk i.p.v. achter excuses te zoeken man.
    05-09-2020 21:53
    Jezus wat komt er veel diaree uit jouw toetsenbord. Allebei aangeslagen? Mijn God ontzettende dramaqueen
    05-09-2020 21:56
    Tsja klaver dat is niet zo slim dan van Wout. Zo hard rijden dat zowel Dumoulin als Bennett kapot gaan.
    05-09-2020 21:58
    Ja dat is niet zo slim van Wout in een omgekeerde wereld waar de kopman minder is als de knecht.
    05-09-2020 22:03
    Waarom doen jullie zo naar tegen Fred.
    Het Covid-19 virus heeft z'n hersenen aangetast. Daar kan hij ook niks aan doen.
    Dus spaar die arme jongen.
    05-09-2020 22:04
    Precies klaver daar zeg je het. Wout is knecht. En wat behoort een knecht te doen? Juist ja zijn kopman steunen en niet in de vernieling rijden.
    05-09-2020 22:10
    Dan kunnen ze beter de rollen omdraaien!
    05-09-2020 22:13
    Robert reed ook niet zo hard. Was vooral Wout. En dat vinden we helemaal niet raar blijkbaar...
    05-09-2020 22:15
    Nee joh. Wout moet niet als een "kieken zonder kop" op kop rijden en gewoon een beetje nadenken. Hij weet echt zijn plaats wel binnen het team. Knecht, waterdrager in dergelijke ritten......
    05-09-2020 22:18
    Tja, pijnlijk is het wel...
    05-09-2020 22:24
    Fred kijkt voor het eerst wielrennen hahaha, wat een domheid komt er uit jou hanjes iedere dag :)
    05-09-2020 22:30
    Gaap!
    05-09-2020 22:35
    Het zit u wel allemaal dwars he.
    05-09-2020 23:39
    Helemaal eens Fred. Wout reed zo hard dat hij z'n eigen ploeg om zeep hielp. Daarna kon hij zich uit laten zakken en genieten. Wout is een renpaard en ongeschikt voor een rijtuig.
    05-09-2020 23:44
    Misschien is de oplossing dat Tom op een duidelijke manier moet aangeven dat hij niet goed is?
    06-09-2020 06:43
    Fred Postma, omdat jij - beter dan Dumoulin zelf - weet dat hij zijn benen weer zal vinden?

    Het verwondert mij voortdurend dat ‘wij’ op Wielerflits vaardiger zijn in het inschatten van wat goed voor Dumoulin is, dan hijzelf. En Roglic had een prima dag gister, waarbij de invalshoek van Klootje Kriekeljon (alliantie met Pogacar) een heel interessante is.
    06-09-2020 12:30
    Als de oorzaak van het falen van een kopman de topvorm van zijn helpers is dan lijkt me dat toch het goedkoopste excuus dat er is.
05-09-2020 21:49
Die kopbeurt heeft hem echt wel twee minuten extra gekost.
05-09-2020 22:00
Volgens Tankink lijdt Tom aan zelfonderschatting en de ploeg aan zelfoverschatting. Klopt wel een beetje maar Dumoulin kan zelf wel inschatten lijkt me of hij de vorm heeft om de Tour te winnen... Of zou hij na nog wat achterstand te hebben een monster ontsnapping kunnen afronden en met de tijdrit in zicht opeens op een zakdoek staan.

De Tour duurt nog lang.
    06-09-2020 08:07
    De Tour duurt inderdaad wat lang, daarom was het voor Jumbo beter geweest als Tom wat dichter in het klassement had gestaan. Waarschijnlijk was dat het geval geweest als hij niet op kop had gereden.
05-09-2020 22:10
Zelf bedacht dus. Bij Sunweb zullen ze zich wel kapot lachen. Wat een ontzettende egotripper is t toch.
Ik hoop dat Zeeman hem helemaal verrot scheldt vanavond.

Edit: dank voor de tip mbt spelling ;)
    05-09-2020 22:17
    *verrot scheldt
    05-09-2020 22:19
    Ha ha ha, makes my day!
    05-09-2020 22:25
    Sunweb de ploeg met 10x minder resultaten op ieder gebied. Lekker boeiend en Jumbo gaat de Tour winnen.... en minimaal 3 zeges :)
    05-09-2020 23:27
    @Glorious

    Ik ben de eerste om te lachen met de domme beslissingen die Sunweb gemaakt heeft in het recente verleden. We kunnen echter niet vergeten dat ze de afgelopen jaren een grote ronde, de groene en de bolletjestrui gewonnen hebben. Dus om nu te zeggen dat ze qua resultaten op ieder gebied 10x minder bereikt hebben, lijkt me een overstatement.
05-09-2020 22:15
Eigenlijk is hij altijd emotioneel in zijn beslissingen. TD. Het voelt niet zo goed als je zou willen dus gooi je kaarten maar op tafel zonder dat je die van de anderen kent. Dan vind ik koele Roglic slimmer en Bauke meer een vechter, die zegt elders er komen goede dagen voor me aan. TD is een klasse renner maar niet koel genoeg.
    05-09-2020 22:26
    Klopt. Maar maakt het wel mooi :).
    05-09-2020 23:19
    Het hoort bij hem, dat is gewoon de renner Dumoulin.
    05-09-2020 23:53
    Ik denk ook te emotioneel. Reken maar dat Bernal 2 dagen terug ook een hele slechte dag had, maar die zet zijn team op kop en laat een gemoedelijk tempo rijden.
    06-09-2020 09:54
    Pokerface op en niet piepen. De beste NL ronderenner is mentaal geen bikkel. Jammer.
05-09-2020 22:17
Waarom moest er voor roglic zo hard op kop gereden worden... Laat toch gewoon een andere ploeg rijden en spaar je (als knecht)
05-09-2020 22:18
Bijzonder dat jullie het beter weten dan Dumoulin zelf, die bekend staat als iemand die zijn lichaam extreem goed kent.

Ik snap de teleurstelling. Precies 40 jaar na Joop Zoetemelk, dat was mooi geweest. Maar wat er niet in zit, zit er niet in. Dan kan je Dumoulin niet verwijten.
    06-09-2020 07:29
    Een Sloveense overwinning is ook mooi. Primeur.
    25 jaar is ook een mooi getal, laatste Franse overwinning.
05-09-2020 22:18
Tom zou een vrouw naast zich moeten hebben in de ploegleidersauto die hem adviseert. Zijn gevoel laat hem steeds in de steek. Vrouwen zijn daar beter in.
    05-09-2020 22:21
    ?
    05-09-2020 22:35
    Maakt het postuur van de vrouw nog uit toevallig?
    06-09-2020 07:29
    Natuurlijk niet!
05-09-2020 22:20
Het kan weleens een voordeel opleveren. We kennen de motor van Dumoulin, die is gigantisch. Hij heeft nu een achterstand waarbij er waarschijnlijk niet direct op hem gereageerd zal worden als hij demarreert. Het zal een helse klus worden om hem vervolgens terug te halen als die grote motor op gang is. Lachende derde is dan Roglic.
    06-09-2020 00:49
    Droom lekker verder
05-09-2020 22:23
Tom is Tom niet meer. Rijd nooit meer top 3 in een grote ronde. Roglic wint de tour niet dit jaar. Nooit niet.
    05-09-2020 22:26
    Roglic gaat de Tour winnen, 100%.

    Jumbo Visma is top!
    05-09-2020 22:29
    Mooi, nooit niet is altijd. In the pocket.

    NB waarom zit geen enkele Belg op de .be versie van deze site.
    06-09-2020 00:51
    Ik vind het zo’n onzin om als Nederlander Roglic te supporteren omdat hij voor een Nederlandse ploeg rijdt. Die Leipheimer en Menchov waren ook verschrikkelijk.
05-09-2020 22:27
Vraag me wel eens af of Dumoulin wel tegen de druk kan?

Bijv. Tijdrit in Utrecht ‘verloren’, Olympische tijdrit, Vuelta.

Tuurlijk een fantastische renner die ook vele prachtige overwinningen heeft geboekt, maar als er spanning op komt zie je hem toch regelmatig door het ijs zakken of gefrustreerd reageren ( wat ik kan begrijpen)

Leek wel of hij vandaag op eigen initiatief op kop ging rijden en daarna ‘kon’ lossen om overal vanaf te zijn
05-09-2020 22:31
Ik vraag me af hoe lang de carrière van Dumoulin nog gaat duren. Hij lijkt zelf geen vertrouwen meer te hebben dat hij het kan. Het is toch bizar dat er na een week nog tien renners in dezelfde tijd staan, waaronder hijzelf, en dat hij op laatste klim van een zware bergetappe nog bij de laatste 20 (?) zit, maar dat hij toch denkt dat hij niet goed is? Volgens mij is het mentale aspect heel belangrijk in de wielrennerij want hard rijden kunnen ze allemaal in de top.
    05-09-2020 22:51
    Het mentale aspect is natuurlijk belangrijk bij alles in het leven
05-09-2020 22:36
Tom geeft veel te snel op
05-09-2020 22:47
Dan toch het echte verhaal door Maassen.
05-09-2020 22:48
Het blijkt zijn eigen iniatief te zijn geweest. Niet zo handig van Tom
    05-09-2020 23:05
    Dat is toch wat hij wilde, niet alles opgedragen krijgen maar zelf zijn beslissingen nemen...? zie het resultaat!
    Voorlopig moet hij nog bewijzen dat hij betere resultaten neer kan zetten dan bij Sunweb en dat mag toch ook wel als "duurste" renner bij TJV?
    06-09-2020 08:31
    Geeft de fout ruiterlijk toe ....
05-09-2020 22:50
Dumoulin is veel te onzeker over zijn eigen kunnen. Misschien komt dat ook door z'n blessure, maar het is echt niet handig om zo te koersen.
05-09-2020 22:50
Tom rijdt bijna Bernal eraf (aldus Bernal). Als dat gelukt was, was het een briljante move geweest.
    05-09-2020 22:51
    Dat laat dus gewoon zien dat hij helemaal niet zo slecht is. Hij moet eens kappen met die zelfonderschatting.
    05-09-2020 22:58
    Iedereen ken toch wel zien dat Bernal op het moment niet zo super is? Roglic moet dat ook doorhebben. Als je ziet dat Bernal er bijna af moet door Tom's werk, dan moet je het ijzer smeden wanneer het heet is. Als je toch de kans hebt op Bernal wat tijdverlies aan te smeren, ga je dat toch niet laten joh.
    Wat Tom's kant, idd ververlend die zelfonderschatting. Ik weet wel dat je zelf heus wel vaak het beste weet hoe je je voelt en wat er in zit, of niet in zit, maar waarom dan meteen zo rigoreus 'opgeven'
    05-09-2020 23:09
    Roglic had samen met Quintana en Pogacar moeten doorrijden. Hadden ze Bernal minimaal op 2 minuten gereden.
05-09-2020 22:54
Frans Maassen met de pijnlijke waarheid zojuist tijdens de avondetappe.. Tom heeft z'n eigen glazen ingeworpen vandaag
    05-09-2020 23:00
    Dat is dan inderdaad niet snugger, hij heeft daarmee zijn eigen rol in de Tour om zeep geholpen. Vanaf nu is het dan ook alleen maar knechten voor Primoz. De visie van Tankink dat Tom aan zelfonderschatting leidt wordt hiermee bevestigd.
05-09-2020 22:57
Was dit ook gebeurd met de ervaren Kruijswijk erbij?
Dit zei hij in de Tour de L'ain over Tom na de etappe waarin Jumbo de boel liet ontploffen: [quote]Het afhaken van Tom was niet gepland. Hij vertelde ons dat hij zich niet super voelde, maar uiteindelijk trok hij wel de hele boel op gang. Zo slecht was hij dus helemaal niet. Dat zal ik hem ook wel zeggen.[/quote]
https://www.wielerflits.nl/nieuws/kruijswijk-over-ploegmaat-dumoulin-hij-is-op-de-goede-weg/

Zonder die val in die grindgatenafdaling had Jumbo misschien wel 3 renners in de top10. En natuurlijk is het het belangrijkst dat Roglic goed in het AK staat, maar Jumbo slaat door met zelfisolatie. En Roglic moet volgende week misschien lauw ijzer smeden.
    05-09-2020 23:04
    Ook na de 4e etappe had hij "slechte benen", terwijl Heijboer in de avondetappe die avond aangaf dat Tom niet in het rood had gereden, en Roglic daarentegen wel.
    05-09-2020 23:13
    Zelfs niet in het rood? Interessant. Jammer dat de ploegleiding niet voorkwam dat Dumoulin hetzelfde deed als in de Tour de l'Ain. (Waar Jumbo het netjes afrondde.)
05-09-2020 22:58
Fysiek is Tom gewoon in absolute topvorm, het probleem is puur mentaal, al jaren eigenlijk. Hij had makkelijk meegekunt als hij niet zo weinig vertrouwen in eigen kunnen had. Al heel zijn carriere lijdt hij aan chronische zelfonderschatting en overdreven pessimisme..
    06-09-2020 01:08
    Onzin, hij is gewoon niet goed genoeg. Hij is geen mentale dwerg, de rest is gewoon beter.
    06-09-2020 06:51
    Maxtin, fascinerend dat Dumoulin zelf niet weet dat hij in absolute topvorm is... en jij klaarblijkelijk wel. En met jou velen...

    Dit soort ismes zijn ondoorgrondelijk.
05-09-2020 23:02
De ietwat hautaine houding bij TJV begint steeds meer collega's in het peloton en ook de rest van de karavaan lichtelijk te irriteren. Stop met dat overdreven machtsvertoon JV op momenten dat dat helemaal niet nodig is. Spaar je ploeg eens wat meer en laat het dirigeren ook eens over aan andere ploegen. Jullie zijn niet de enige ploeg de de Tour willen winnen ! Let maar op de komende twee weken: Bardet, Martin. Bernal, Quintana...ze komen allemaal op jullie af ! Succes Primoz, want de rest van de ploeg lijkt nu al opgebrand. Of hebben ze vandaag geleerd om te sparen (Kuss) ?
    05-09-2020 23:06
    Welke collega's? Ben benieuwd...
    05-09-2020 23:10
    Ik denk dat Mitchelton het prima vond vandaag.
05-09-2020 23:10
Een paar kilo terug aankomen en weer lekker richten op tijdrijden en ritten kapen, zoals in 2016. Per se klassementsrenner willen zijn in een tijdperk met zo idioot weinig tijdritkilometers heeft geen nut.

Zeker niet het restant van je carrière verspillen met knechten in dit treurige vreemdelingenlegioen.
    05-09-2020 23:55
    Dit treurig vreemdelingenlegioen heeft nochtans heel wat mooie wedstrijden gewonnen.

    Moet elke ploeg enkel uit renners bestaan van het land van oorsprong? Gelukkig is het wielrennen tegenwoordig veel te internationaal daarvoor.

    Alsof "lekker richten op tijdrijden" iets gaat uitmaken... Van Evenepoel gaat hij niet winnen in een tijdrit hoor... En wellicht ook niet van WVA.
    06-09-2020 01:06
    Eens met Hollow Knight. Het ziet er niet best uit voor Tom, afgezien van zijn salaris. Toch leuk als je meer verdient dan Roglic en van Aert samen en nog niet de helft presteert.
    06-09-2020 07:19
    @rogierb noem maar de de getallen van de drie renners met hun inkomen!
    06-09-2020 11:49
    Zonder tijdritkilometers in 2018 was Dumoulin ook 2e geworden in de Tour, nadat hij al 2e was geworden in de Giro achter Froome. Waar hij zonder tijdritkilometers ook 2e zou zijn geworden...
    In die Tour was alleen Thomas beter dan hij bergop. In de Giro was hij de meest constante klimmer...
    Dumoulin is gewoon een enorme klasbak die in elke grote ronde podium kan rijden.

Reacties zijn gesloten.