Remco Evenepoel zegeviert in slottijdrit Ronde van Zwitserland, eindzege voor Geraint Thomas
foto: Cor Vos
zondag 19 juni 2022 om 16:20

Remco Evenepoel zegeviert in slottijdrit Ronde van Zwitserland, eindzege voor Geraint Thomas

Geraint Thomas heeft de Ronde van Zwitserland geworden. De Brit werd tweede in de afsluitende tijdrit en reed Sergio Higuita zodoende uit de leiderstrui. De tijdrit in Vaduz werd gewonnen door Remco Evenepoel, die naast Thomas ook Stefan Küng van zich afhield.

De laatste etappe van de Ronde van Zwitserland was een individuele tijdrit over 25,6 kilometer door en rond Vaduz, de hoofdstad van Liechtenstein. De route ging kloksgewijs eerst langs de oevers van de Rijn en kende tot aan Eschen weinig hoogteverschil. Vanaf dan werd het iets lastiger. Na 12,9 kilometer werden de tussentijden opgenomen. Via Mauren, Nendeln en Schaan ging het parcours dan terug richting Vaduz, waar de eindtijden op een rij werden gezet. Sergio Higuita mocht als leider beginnen aan deze chronoproef, maar voelde de hete adem van – de op papier betere tijdrijder – Geraint Thomas in zijn nek.

Richttijden Haga en Van Baarle
Voordat Higuita en Thomas de strijd om de eindzege zouden uitvechten, zouden nog 79 andere renners hun tijdrit afwerken. Onder wie nog een flink aantal tijdritkanonnen, zoals Chad Haga en Dylan van Baarle. Met 29 minuten en 51 seconden voor Haga en 29 minuten en 31 seconden voor Van Baarle zouden zij de eerste richttijden neerzetten. Toen de klassementsrenners echter van start gingen, bleken deze tijden niet veel meer waard meer te zijn.

Bob Jungels, Maximilian Schachmann, Felix Grosschartner, Daniel Felipe Martinez: allemaal zouden zij onder de tijd van Haga en Van Baarle duiken. De Luxemburger, Oostenrijker, Duitser en Colombiaan maakten ondanks hun goede tijd geen kans op de ritzege. Wie dan wel? Stefan Küng en natuurlijk Remco Evenepoel.

Evenepoel zou met een tijd van 28 minuten en 26 seconden als eerste onder de 29 minuten duiken. Alleen Küng leek daarna nog bij machten om de Belg uit de hot-seat te rijden. Het eerste deel was hoopvol voor de Zwitser, omdat hij twee seconden sneller dan Evenepoel aan het tussenpunt kwam. In het tweede deel verloor de Zwitser echter toch nog flink wat terrein, waardoor hij de tijdrit niet ging winnen. De ritzege zou daarom naar de Belg gaan, want klassementsrenners als Thomas, Higuita en Powless konden ook niet aan de tijd van Evenepoel tippen.

foto: Cor Vos

Thomas kroont zich tot eindwinnaar
Al kwam Thomas nog heel dichtbij. De Brit van de INEOS Grenadiers kwam aan de meet drie seconden tekort. Veel zal het hem niet deren: door zijn sterke tijdrit reed hij Higuita ruimschoots uit de leiderstrui en werd hij eindwinnaar van de Ronde van Zwitserland. Higuita hield wel vast aan de tweede plek: naaste belager Fuglsang kwam drie seconden tekort.

87 Reacties
19-06-2022 16:22
Thomas dik in orde, kan misschien nog wel top 5 in de tour rijden als hij geen Corona oploopt.
19-06-2022 16:25
Fantastische tijdrit weer van Evenepoel.

Zet me echter ook aan het denken.
Gezien zijn prestaties de afgelopen dagen vermoedde ik dat hij ziekjes was of iets dergelijks, zeker in / na de heuveletappe waar hij ruim 2 minuten verliest, toch op zijn terrein.

Het lijkt me niet mogelijk zo'n tijdrit neer te zetten met ziekte, wat zijn prestaties de afgelopen dagen toch in een wat negatiever perspectief zet.
    19-06-2022 16:31
    Evenepoel is in deze fase van zijn carrière gewoon (nog?) niet goed genoeg voor de serieuze beklimmingen. Twijfels die er al waren en die nu bevestigd zijn. Het tijdsverlies in die heuvelrit kan toegeschreven worden aan een slechte dag.
    19-06-2022 16:46
    Minimaal verschil voor tijdrijder remcootje
    19-06-2022 18:00
    [quote]Evenepoel is in deze fase van zijn carrière gewoon (nog?) niet goed genoeg voor de serieuze beklimmingen[/quote]

    Misschien niet voor de echte zware cols in grote rondes, maar de beklimmingen in Zwitserland dit jaar zou hij toch echt wel moeten aankunnen. In het Baskenland deed hij het op een aanzienlijk moeilijker parcours tegen sterkere tegenstand veel beter. Hij was hier gewoon niet top, maar werd wel beter tijdens de wedstrijd, wat je dan weer als goed punt kan zien (qua duurvermogen/recuperatie)
    19-06-2022 18:49
    We hebben de afgelopen dagen wel degelijk voorbeelden gezien van zieke renners die geweldige prestaties neerzetten, denk maar aan Vlasov. Ik denk trouwens ook dat er wat anders moet gespeeld hebben, aangezien hij meer tijd verliest in de heuveletappe (op toch wel zijn terrein) dan in de bergetappe met klimmen van buitencategorie. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij niet goed genoeg was.
    19-06-2022 19:34
    Evenepoel is misschien toch geen ronderenner maar een tijdrijder/ééndags-specialist? Niks mis mee natuurlijk.
19-06-2022 16:25
De verwachte uitslag al zit G. verrassend dicht bij winnaar Evenepoel. Küng kan misschien de tol betalen van een hele week tot het uiterste gaan en de rest van INEOS was ook sterk. Terecht overigens maakte Traksel een einde aan die obsessie vandaag van de Babbelbelg over de (nog) mogelijke Top 10 AK voor Remco.
    19-06-2022 16:29
    Wat zei Traksel dan?
    19-06-2022 16:32
    @Marik
    Dat voor de renner Evenepoel, een achtste, negende of 12e plek in het AK hier geen reet uitmaakt terwijl Babbelbelg echt de hele uitzending een verschrikkelijk irritante focus had op de Top 10 kans voor Remco. Hij hield maar niet op te miepen daarover.
    19-06-2022 16:38
    Klopt Murcia, viel mij ook op.
    19-06-2022 16:44
    Dat is nu het fijne van de optie voor Engels commentaar. Totaal geen last gehad van enige Evenepoel-obsessie.
    19-06-2022 16:51
    Ja, idd jammer dat gezwelg van die Belg.
    19-06-2022 17:11
    ...fijn dat er nog een babbel-Belg bij zit, om wat evenwicht te brengen met de Nederlandse navelstaarders. Benieuwd of ze "Kwinten" Hermans nu kennen, voorheen was het "Kweintàn". Overigens zou die ganse Eurosport Academy of Cycling best eens op bootcamp gaan: namen instuderen en koerstactieken interpreteren.
    19-06-2022 17:21
    Tjsa navelstaarders. Leek er juist eerder op dat die babbel Belg te navelstaarderig bezig was met een heleboel Evenepoel.
    19-06-2022 17:33
    Eens, was zeer irritant.
    19-06-2022 17:36
    Bijna alle commentatoren zijn navelstaarders. Bij van Belleghem valt het gewoon op omdat Eurosport voornamelijk NL commentatoren zijn en die focussen dan vooral op Nederlanders.
    19-06-2022 18:01
    Jup....tenenkrommend
    19-06-2022 18:05
    Bij Traksel valt het wel mee qua fixatie op landgenoten, bij Kroon is 't doorgaans even erg als bij Vanbelleghem.
19-06-2022 16:27
Indrukwekkende tijdrit weer van Evenepoel en alweer zijn 9e seizoenzege. Alleen Pogacar en Jakobsen doen beter
    19-06-2022 17:17
    Ik vind persoonlijk de tijdrit die Higuita hier rijdt nog indrukwekkender.
    19-06-2022 17:27
    Idd, niet bepaald onaardig van Hiquita. Thomas lijkt ook z'n ttmodus weer gevonden te hebben.
    Martinez eveneens sterk.
    Evenepoel verdient hier bovenal respect voor z'n mentale veerkracht naast zijn fysieke. Blijft opmerkelijk dat hij qua klimmen ver achter de dik 20 kg zwaardere Kueng blijft, maar in de tt er voor. Misschien zit Evenepoel tijdens het klimmen te aërodynamisch op z'n fiets.
19-06-2022 16:27
Zo het Remco Evenepoel Journaal door Jeroen van Belleghem zit er weer op. Chapeau Thomas en Evenepoel. Niet verwacht dat Thomas dit nog kon.
    19-06-2022 16:29
    Ik heb nog nooit iemand zo vaak in zo weinig tijd het woord “Evenepoel” horen uitspreken.
    19-06-2022 16:32
    Gelukkig doet hij niet aan de TDF mee want dan was het 3 weken lang kwijlen voor Evenepoel. Zonder Karsten is het commentaar van Eurosport toch van een bedenkelijk niveau.
    19-06-2022 17:38
    Ik ga "Even een Poule" starten, wie doet er mee ??
    19-06-2022 19:19
    Met hem niet minder dan zonder hem.
19-06-2022 16:28
Thomas voegt weer een mooie zege toe aan zijn palmares. Voor de rest is het natuurlijk doodzonde dat een groot percentage van de deelnemers is uitgevallen.
Evenepoel bevestigt als groot tijdrijder. Als klassementsrenner valt hij gewoon hard tegen. Ik denk dat iedereen hem hoger in het eindklassement had verwacht. Zeker met al die uitvallers.
19-06-2022 16:28
Mooie zege van De Eef. Thomas kwam dichtbij, maar knap gereden. Dat mag ook gezegd worden. In ITT is de man absolute wereldtop. Dit rondje had hij daarom echt kunnen winnen. Alleen heeft hij bergop weer duidelijk gemaakt (nog) niet mee te kunnen met de beste mannen bergop. En, laat niet eens de beste mannen bergop hier aanwezig zijn geweest. Dat maakt het best pijnlijk.

Thomas pakt een mooie zege mee. Die lijkt in orde voor de Tour en idd een mooi gevecht voor de plekken 5-10.
19-06-2022 16:30
Wauw meer dan een minuut sneller dan Van Baarle.
19-06-2022 16:31
Samen met Woods pakt Fuglsang hier een behoorlijke sloot punten. Woods had er 150 ofzo binnengehengeld in Occitanie en Fuglsang hier 350(?). 500 punten, daarmee komen ze extreem dichtbij Lotto en BEX.
    19-06-2022 18:08
    Lotto pakt er ook bijna 300 in de Baloise Tour. Zou wel kunnen dat BEX op een degradatieplaats komt nu.
    20-06-2022 09:05
    Israël nog steeds onder Lotto. Op Laterne Rouge staat een overzichtje. Lotto heeft wel op een fractie na Bike Exchange te pakken. Staan ongeveer gelijk in punten. Het kruipt onderin enorm dicht bij elkaar.
    20-06-2022 09:13
    Degradatiespook Youri zal een dezer dagen ook wel weer de balans opmaken.
    20-06-2022 09:40
    Exact 0,33 punten verschil tussen nr 18 Bike Exchange en nr 19 Lotto.
    EF heeft ongeveer 500 punten voorsprong op die twee, Israël ongeveer 500 punten achterstand
19-06-2022 16:33
Van Bellegem kan beter gaan trouwen met Evenepoel.
Proficiat remco.
19-06-2022 16:34
REV is buitencategorie zoals WVA en MVDP. Alledrie superrenners die nooit een grote ronde gaan winnen en dat ook niet moeten willen.
    19-06-2022 17:29
    Ze mogen dat uiteraard gewoon willen. Geen punt. Of het verstandig is...
19-06-2022 16:38
Eigenlijk niet echt geruststellend voor Evenepoel zijn GT-ambities. Zal misschien niet de allerbeste tijdrit geweest zijn uit Remco zijn carrière, maar als je hier wint is de vorm toch meer dan prima.

Na de Tirreno is ook zijn 2de examen als ronderenner op hoog niveau dus niet geslaagd.

Nog heel veel werk aan de winkel om er te komen als klassementsman en een constante te vinden in zijn prestaties. En ik denk dat hij ook wel bereid is om hier nog enkele jaren in te investeren, want zijn ambities liggen toch echt in het rondewerk. Als jonge kerel heeft hij ook wel nog tijd om daaraan te werken en het is er weinig gegeven om wel van jongs af klassementen te rijden.

Zijn natuurlijk talent ligt evenwel meer in het tijdrijden, zien we ook weer vandaag. Daar komt hij keer op keer bovendrijven, zoals Pogacar (om toch maar weer hem te noemen) dat ook meteen deed in de rondes die hij reed.

Thomas overigens verrassend sterk. Als die een keer van pech bespaard blijft, zit er misschien nog eens een mooie Tour in. Al verwacht ik ook niet dat hij echt om eindwinst kan meedoen.
    19-06-2022 16:48
    Zelfs die hard fans van Evenepoel zullen erkennen dat het er als AK-man (nog) niet in zit. Hij was nog het best in de Ronde van het Baskenland met een 4e plek, maar ook daar werd hij bergop gesloopt door de betere mannen. In de Tirreno zeer matig, hier zeer matig en hij stelde ook teleur in de Giro. Daarnaast is hij ook in andere koersen bergop er regelmatig doorgezakt. Hij heeft (nog) nimmer bewezen een goed klassement te kunnen rijden in een GT of etappekoers met zware bergetappes. In de Vuelta gaat het ook zeer zwaar worden, want daar staan straks echte serieuze mannen aan de start. Die mannen maken geen geintjes. Hij kan daar top 10 rijden, maar zoals het nu gaat lijkt dat ver in de top 10 met meer dan 10 minuten achterstand te worden.
    19-06-2022 16:49
    Ook in Baskenland zaten de omstandigheden mee: Roglic die een knieblessure had, Vingegaard en Vlasov die op elkaar knalden, Mas die de ravijn invloog en die Martínez terug naar Evenepoel slingerde,...
    19-06-2022 17:04
    Zoals de omstandigheden voor wie goed eindigt, altijd meezitten. Er is altijd wel iemand anders niet in vorm of niet fit of er gebeurt altijd wel wat tijdens de race. Zo kan je dus quasi elke overwinning van eender welke renner gaan afzwakken als ''de omstandigheden zaten mee''.
    19-06-2022 19:09
    Ik vind het allemaal best streng. Naast 9 overwinningen waaronder LBL wordt hij als 22-jarige 4e in het Baskenland en 11e in de Tirreno en Zwitserland. Nee, het is niet de gedroomde pletwals die er ook in het rondewerk meteen staat, maar het zijn nog altijd resultaten die perspectief tonen. Hij heeft gewoon nog veel meer te leren dan verwacht en hij loopt met z'n grote bek constant tegen de muur. Maar hij staat ook elke keer weer recht om er een klasseflits tegenaan te poefen. Leren is hij klaar en duidelijk aan het doen en in dit soort rittenkoersen gaat hij ongetwijfeld ooit nog dichter eindigen.

    Waar ik het wel mee eens ben is dat hij zijn eerste Vuelta met een andere focus moet ingaan. Opnieuw: eerst leren. Uitrijden en z'n motor vergroten. Daarna een paar keer proberen uit te pakken, proberen een tijdrit en eventueel andere rit te winnen. Misschien komt er dan automatisch wel een degelijke klassering. Maar vooral een bredere basis naar komend seizoen.
19-06-2022 16:50
Sterke tijd van Martínez. Zeker gegeven de afstand. Voor wat betreft het grote rondwerk: daar zit muziek in!
    19-06-2022 16:57
    Eindigt 25s voor de 4 jaar jongere Evenepoel in het klassement, maar daar zit blijkbaar geen muziek in voor het grote rondewerk.
    19-06-2022 17:01
    Het gaat om de groeicurve 11, maar dat snap jij ook wel. Jij kiest bewust voor een eierschaal als hoofddeksel.
    19-06-2022 17:05
    Vreemd, ik dacht dat deze Martinez twee jaar geleden al de Dauphiné won. Dan zou je zeggen dat die erop achteruit gaat.
    19-06-2022 17:06
    Niet slecht van Martinez gezien zijn verrichtte arbeid voor zijn kopman.
    Evenepoel kan echter nog wat betere ondersteuning gebruiken.
    19-06-2022 17:06
    @11 na 11

    Ik heb Martínez zien knechten voor kopman Thomas. Voor wie heeft Evenepoel geknecht?
    19-06-2022 17:07
    Precies dat 11 na 11. Sommigen maken zich hier af en toe kinderlijk belachelijk. 22 jaar. 32 profzeges waaronder Classica San Sebastian, Luik-Bastenaken-Luik, en een Europese titel tijdrijden. In alle eerlijkheid, noem 1 renner buiten Pogacar die beter doet. 1 is genoeg. Ik wacht...? (En zal nog heel lang wachten, want er is er gewoon geen) punt aan de lijn.
    19-06-2022 17:10
    Ik heb Martinez op dag 1 al een minuut aan zijn broek zien krijgen, als hij daarna dan heeft moeten knechten, heeft hij dat vooral aan zichzelf te danken.
    19-06-2022 17:12
    @ 11 na 11
    Jij begrijpt toch wel context. Martinez is alleen maar naar deze RVZ gekomen om te trainen voor de Tour. Was verschrikkelijk slecht de eerste dag en is telkens beter geworden en zal uiteindelijk met een zeer goed gevoel deze ronde verlaten.

    Martinez heeft al bewezen dat hij met de wereldtop kan meedoen bergop zoals in PN, Baskenland, CD twee jaar geleden, de giro waarin hij op sommige dagen gewoon beter was dan Bernal.

    Voor Evenepoel was deze RVZ het grote doel voor de Vuelta en zijn derde test als AK man op het hoogste niveau. Hij had zeer veel vertrouwen na zijn sterke Ronde van Noorwegen, maar hij zakte er gewoon doorheen. Wel een goede maar verwachte tijdrit.
    19-06-2022 17:16
    Zoals gezegd wil 11 liever het slachtoffer uithangen.
    19-06-2022 17:17
    Evenepoel is idd uitzonderlijk goed, alleen niet als ak man. Ga voor bergtruien, etappe zeges en klassiekers. Dan kom je heel ver. Tijdrijden niet vergeten uiteraard
    19-06-2022 19:13
    Altijd maar die kinderachtige eierschaal opmerking. Te pas en te onpas. Het is betekenisloos en leeg.

    Zoals 11 zegt, Martinez moest knechten omdat hij er op dacht 1 al afmoest. Dat is dus geen argument.
    19-06-2022 19:28
    Het tegenovergestelde van betekenisloos. De eierschaal is telkens weer van toepassing. Mede mogelijk gemaakt door dit soort opmerkingen.
    19-06-2022 20:17
    Gewoon leeg losergedrag Marik. En totaal niet van toepassing, want het klopt Gewoon wat 11 zegt.
    19-06-2022 21:07
    Inderdaad, achterlijke opmerkingen van Marik. Ik lees hier steeds opnieuw de dingen die Evenepoel niet kan. Vlasov wordt hier een grote rondetoekomst voorspeld. Vlasov heeft dit seizoen pas zijn eerste 2 rondjes gewonnen (Valencia en Romandië) en hij is bovendien 4 jaar ouder dan Evenepoel. Waarom zou Evenepoel dan wel niet in staat zijn om op termijn dit soort rondjes te winnen en mee te doen in de grote rondes?
    19-06-2022 21:17
    Baroudeur, op termijn zeker. Daar twijfel ik ook helemaal niet aan. Tegelijkertijd kunnen we toch vaststellen dat de belofte de eerste paar jaar nét niet is ingelost. Veel overwinningen, zeker. Een echte grote rittenkoers, nog niet eens dichtbij, en dat was wel verwacht.
    19-06-2022 21:40
    Alsof Remco Evenepoel het gaat lukken om 3 weken in de spaarstand te rijden. Deze Remco Evenepoel. Al bind je hem de benen van Contador onder.
    19-06-2022 22:10
    Mja, als de prestaties van renners tegenvallen om dat de geprojecteerde verwachtingen van fanboys niet worden gehaald, dat zijn de 2 alleskunners uit het veld ook serieuze underachievers. Die had men ondertussen ook wel een drietal verschillende monumenten en wat wereldtitels toegedicht.
    19-06-2022 22:17
    Ik concludeer enkel dat hij op zijn 22ste 9 rondjes heeft gewonnen, terwijl renners, die hier als zogenaamde rondetoppers worden bestempeld, dit palmares bijlange niet kunnen voorleggen. Contador, Froome, Nibali,... niemand deed hem dat op zijn leeftijd voor en ze wonnen pas hun eerste grote ronde rond hun 25ste. Als jij dan de belofte niet ingevuld vindt... Ik moet echter wel toegeven dat ik ook dacht dat hij 1 van die 3 World Tour-rondes die hij dusver reed op zijn naam ging schrijven. Ps Er is op mijn hele theorie 1 uitzondering.... natuurlijk Pogacar en in mindere mate Bernal.
19-06-2022 17:00
Mooie overwinning en mooi dat G eindelijk weer in orde is.

Ik had wel de indruk dat de laatste rijders meer windvoordeel hadden tov Van Baarle.
19-06-2022 17:03
Mooie overwinning van Evenepoel in een ronde waarin weer duidelijk wordt dat hij nu nog niet klaar is voor een klassement in een grote ronde. Als hij dat zelf ook weet; helemaal niet erg. Hij is pas 22 en heeft wellicht de komende 3-5 jaar nog om door te groeien. Ik heb echter ook niet het idee dat hij dit jaar bergop echt grote stappen maakt, maar we zullen zien in de komende jaren.
    19-06-2022 17:24
    In de Ronde van het Baskenland hebben ze hem er toch enkel in de slotetappe -even- afgereden, zoveel tijd verloor hij daar trouwens niet. Er is wel degelijk progressie.
    19-06-2022 17:32
    Baskenland zag er inderdaad goed uit, maar daar klimmen ze niet erg lang, het is allemaal 4-5km max.
19-06-2022 17:06
Wat is er met van Wilder gebeurt?
    19-06-2022 17:11
    Gecrasht 500 meter voor de finish.
    19-06-2022 22:29
    Ernstig gewond? Want ik zie een DNF.
19-06-2022 17:21
Knappe zege van Remco! Misschien wordt het tijd om eens te genieten van wat kan (en niet fixeren op wat hij nog niet kan). Dan wordt het lijstje overwinningen in 2022 alsmaar groter. LBL en deze tijdrit zijn toch prima koersen van niveau om te winnen. En voor het overige toch mooie klasseringen gereden dit voorjaar.
    19-06-2022 17:26
    100% akkoord. Twee WT overwinningen waaronder een monument en negen overwinningen in totaal. Toch een zeer sterke klimprestatie in de Ronde van Noorwegen. Onder zijn zwaktes toch wel bij de vijf beste renners van het jaar op dit moment.
    19-06-2022 22:29
    Voorlopig ligt hij wel weer op koers voor een Vélo d’or-nominatie denk ik, vooral dan dankzij zijn nummer in LBL.

    Met nog 2 grote rondes en de wereldkampioenschappen op het menu zal er wel nog een mooie prestatie bij moeten komen om er na ‘19 en ‘20 weer bij te zijn vermoed ik.
19-06-2022 17:22
Knappe prestatie van G. Goede tijdrit en zijn bekende sterke kilometer in de bergen. Hopelijk gaat dat voor een mooie strijd zorgen om het podium.
    19-06-2022 17:32
    G rijdt een plaat a la Honchar. Niet normaal
    19-06-2022 17:41
    En bij de start al. Ik dacht die komt niet op gang.
19-06-2022 17:35
Wat betreft REVKET en grote rondes, dat snotjoch is nog steeds niet op de leeftijd dat WvA en MvdP hun wegcarriere aanvingen en er hier met betraande ogen in de rondte gekweeld werd van de jeugd dit en dat.
    19-06-2022 18:00
    Tja, die waren op die leeftijd nu eenmaal al wereldkampioen veldrijden.
    19-06-2022 18:09
    Het is weer gelukt Romans. Je hebt opnieuw aangetoond dat je een hekel hebt aantal patriottisme. Dat je daardoor een vast patroon laat zien waarmee je doorschiet naar de andere kant is je zeker nog niet helder?
    19-06-2022 18:46
    @steven de wolf , veldrijden is Vlaamse pensenkermis ergens in een weide waar alleen bier zuipende Belgen en een paar Nederlanders in geïnteresseerd zijn
19-06-2022 17:36
Ik had bij Kueng het idee dat hij groter had moeten rijden. Het zag er zo makkelijk uit.
19-06-2022 17:47
Goed zo remco! Toch nog een mooie troostprijs na deze tegenvallende week
19-06-2022 17:51
Remco is (alweer) de beste
Hup Remco
19-06-2022 18:07
Hij doet het toch maar weer menig renner had de handdoek allang gegooid
19-06-2022 18:14
Hehe, Evenepoel wint iets en een meerderheid heeft het weer over alles wat hij niet kan en alles wat hij nooit gaat winnen.

Zit het hier vol bots of zo? Je zou denken dat echte mensen toch wat minder voorspelbaar zouden zijn. Of op zijn minst wat meer variatie aanbrengen in hun repertoire van boeiende meningen.
19-06-2022 18:49
Mooie zege van Thomas. En leuk dat Evenepoel nog een prijsje pakt.
Zal van Bellegem er al uit zijn wie er allemaal voor Evenpoel zijn geëindigd?
Commentaar op ES was weer eens tenenkrommend. Van historie weten ze ook niets. Dat vind ik eigenlijk nog erger.

Reacties zijn gesloten.