Remco Evenepoel vijf kilo lichter: “Ik ben dat babyvet nu écht kwijt”
foto: Cor Vos
Nico Dick
dinsdag 24 november 2020 om 17:00

Remco Evenepoel vijf kilo lichter: “Ik ben dat babyvet nu écht kwijt”

Interview Remco Evenepoel werkt in Spanje naarstig verder aan zijn revalidatie. Dat hij een maand voorligt op schema, vertelde hij deze namiddag tijdens een Zoom-interview vanop zijn hotelkamer. Opvallend, in vergelijking met vorig jaar weegt Evenepoel vijf kilogram minder. “Ik wist dat elke kilogram die ik zou pakken, een kilogram te veel zou zijn om terug de top te bereiken.”

“Hoe het met me gaat? Er is nog werk te doen, maar het gaat de goede kant op”, vertelt Evenepoel. “Het gaat zelfs beter dan gehoopt. De eerste verwachtingen waren dat ik nu pas de fietstrainingen zou kunnen hervatten, maar dat deed ik een maand geleden al. En ik voel elke week progressie. Ik zit steeds steviger op de fiets, ik vind steeds meer power. Ik heb er vertrouwen in.”

Of hij even ver staat als een jaar geleden, kan het rondetalent niet inschatten. “Ik heb nog geen testen gedaan. Het is ook moeilijk te vergelijken, want mijn gewicht schommelt op dit moment tussen de 59 en de 60 kilogram. Dat is vier, vijf kilo minder dan een jaar geleden. Mijn babyvet is weg”, lacht hij. “En het spreekt voor zich dat je dan minder Watts moet duwen om even snel te rijden. Maar binnen een paar weken zullen wel testen worden gedaan en heb ik daar een beter zicht op.”

763 kilometer
Dat gewicht is een aandachtspunt geworden bij Evenepoel. “Uiteraard verloor ik veel spiermassa door die lange inactiviteit, maar die is er intussen opnieuw bij. Maar mijn lichaam heeft een reset gedaan. Een soort van opkuis, om het zo te zeggen. Daarnaast zat het ook in mijn hoofd: ik wist dat elke kilogram extra er een te veel zou zijn om opnieuw de top te bereiken. De schrik om zwaarder te worden, zat er wel in. Dus lette ik extra op.”

“Het is niet dat ik nu een anorexia-patiënt ben, hé. Maar mijn bovenlichaam, dat is toch wel vel over been. Ik heb de voorbije maanden de ernst ingezien van de belangrijkheid van voeding, heb veel opgezocht en geleerd. Het is nu een nieuwe levensstijl geworden: ik verzorg me in de week supergoed, maar laat me één keer per week ook wel eens gaan. Zoals hier op stage na een langere training en een hoger calorieverbruik, gaan we (hij en zijn vriendin Oumi, die hem in Calpe vergezelt, red.) wel eens op restaurant.”

Zijn mooiste zege in 2020, vindt Evenepoel – foto: Cor Vos

Evenepoel is intussen acht dagen in Spanje. “Ik heb een eerste mooie week achter de rug. Hoe intensief? Ik zat 26 uur op de fiets, goed voor 763 kilometer. Willen jullie het exact weten? Ik maalde respectievelijk 118, 112, 141, 51, 105, 141 en 95 kilometer af. Na de training genieten we van de zon, maken we een strandwandeling. Koersmonopoly, FIFA, Netflix en YouTube zijn andere alternatieven om de tijd te doden.”

Ronde van Valencia?
Van de naweeën van zijn val heeft hij amper nog last, vertelt hij. “Wat nog gevoelig is, is de binnenkant van mijn rechterbeen: een spier die zorgt voor de aanhechting op mijn schaambeen. Dat bot groeit iets trager dicht omdat die bij het neerzitten altijd weer wat uitrekt. Gelukkig is het een spier die je niet echt nodig hebt tijdens het fietsen. Maar mijn heiligbeen en bekken zijn helemaal in orde. En er is ook geen sprake meer van een verschil in kracht tussen beide benen. Ik zit stabiel op de fiets.”

“Verder heb ik af en toe last van de rechterkuit. Die voelt nog stram aan na een zware training en slaat nog steeds wat geel en blauw uit. Door de slag tegen dat muurtje daar in Lombardije was er sprake van vochtophoping. Het duurde even voor de doorbloeding weer in orde was. De impact van die slag was toch niet min.”

Evenepoel benadrukt dat hij intussen meer focust op zijn comeback in het peloton dan op zijn revalidatie. “Ik was graag al van start gegaan Down Under, maar dat gaat dus niet door. Het is nog niet duidelijk wanneer ik wel in competitie treed, maar wat mij betreft zo snel mogelijk. De Ronde van Valencia is misschien een optie, al maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit. Gewoon… zo rap mogelijk.”

Uitkijken naar eerste grote ronde
Hij kwam ook nog een keer terug op zijn val in Lombardije. “Wat ik ervan geleerd heb? Dat ik in het vervolg maar beter als eerste kan zitten als we met een kopgroep van zeven aan een afdaling beginnen. Je moet toch niet trappen. Nu zat ik laatste en dat is de allerslechtste positie. Er vallen altijd wat gaatjes en je ziet de lijn niet meer die de eerste volgt. Dat is iets wat ik onthouden heb.”

Dat hij er geen schrik aan overgehouden heeft, is hij overtuigd. “Dat merkte ik snel. Toen ik naar koersen op tv keek, heb ik nooit mijn hoofd afgewend. Ik genoot ervan om bijvoorbeeld Hirschi te zien dalen. Ook hier in Spanje daal ik vlot. Dat is positief, ook voor straks tijdens de ploegstage.”

Evenepoel en Alaphilippe – foto: Cor Vos

Volgend jaar staan de Olympische Spelen op zijn programma, maar de Vlaams-Brabander kijkt net zo hard uit naar zijn debuut in een grote ronde. “Eindelijk, hé! Ik heb een jaar verloren en ben ongeduldig. Om het even welke van de drie. Ik heb het er wel eens over met Iljo (Keisse, red). Het zou mooi zijn om mijn eerste grote ronde samen met hem te rijden. De eerste kans is in mei, maar dat is nog ver weg.”

Tot slot werd Evenepoel gepolst naar de samenwerking met Julian Alaphilippe. “Ik denk dat we heel complementair zullen zijn”, klinkt het. “Stel dat we samen de Waalse klassiekers rijden, dan starten we met meerdere opties en tactieken. Julian kan wachten tot de laatste hellinkjes om iets te proberen, terwijl ik het van ver kan proberen. Maar we zien elkaar binnenkort op stage. Dan hebben we nog tijd zat om daarover te praten.”

64 Reacties
23-11-2020 18:10
Gaat geheid ten koste van zijn tijdrit en dus zijn sterkste wapen, het kunnen wegrijden van de rest. Zonde.
    23-11-2020 18:17
    Niet als het effectief vet is dat hij kwijt is.
    23-11-2020 18:37
    Uiteindelijk is het hele gewicht-gebeuren balanceren op een slap koord. Te zwaar, en je moet te hard duwen om omhoog te komen. Te licht / mager, en je verliest vaak kracht of wordt vatbaarder voor ziektes.

    Overigens is 5 kg wel heel erg veel voor zo'n klein ventje. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit gezond is of zonder negatieve consequenties blijft. Ook al zat er twee seizoenen geleden nog wel wat babyvet aan. Nou ja, laat hem mij maar verrassen.

    Verder ben ik ook wel benieuwd of hij daadwerkelijk geen angst heeft opgelopen. Dat je leuk je fiets durft laten rollen op een afdaling, is nog wat anders dan wanneer je in volle koers het wiel van een ander moet / wilt volgen. Eerst zien, dan geloven. En ik denk dat er zat reners in het peloton zijn die dat ook willen uitproberen.

    Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang zijn echte herstel gaat duren. Of hij van zijn pijntjes gaat af komen. Nu zijn het ritjes van 100 km op eigen tempo, hoe gaat het straks zijn in een ronde van 3 weken op koerstempo? Als je dan last hebt van pijntjes dan worden het 3 zware weken.

    Waar hij wel gelijk in heeft, is de tandem die hij kan vormen met Alaphillipe in de klassiekers. Ze zijn complementair. De hele lange poef van ver van Evenepoel, en de korte harde poef van Alaphillipe. Kun je mooi mee spelen in de klassiekers. Enige nadeel is dat je jezelf daar ook mee kunt klem zetten; Evenepoel kan niet naar de streep met een explosieve poefer als Van Aert, VDP, Roglic of Hirschi in zijn wiel. Zeker niet als de laatste km niet bergop is, maar vlak zoals dit jaar in LBL. En ik denk niet dat ze hem nog ooit de ruimte geven zoals in San Sebastian...
    23-11-2020 18:40
    "Nu zijn het ritjes van 100 km op eigen tempo, hoe gaat het straks zijn in een ronde van 3 weken op koerstempo? Als je dan last hebt van pijntjes dan worden het 3 zware weken."

    Remco's eigen tempo ligt gelukkig voor hem hoger dan het gemiddelde koerstempo.
    23-11-2020 19:00
    @cochise: effectief vet?
    23-11-2020 19:09
    5 kilo is inderdaad veel, zeker voor iemand van 20j, maar hoe zit het in zijn hoofd? hoe gaat hij reageren als Nibali weer eens snel afdaalt? gaat de grijze dan de politie erbij halen? er zijn al veel rondes in een afdaling verloren, de tegenstand weet dat hij daar een probleem heeft, ze zullen het zeker uitspelen.
    23-11-2020 19:31
    @Cochise
    Zal geen vet zijn, heeft veel minder getraind en is toch afgevallen, dan raak je geheid spiermassa kwijt.
    24-11-2020 00:03
    Hij woog tijdens Algarve (waar hij de tijdrit won van Küng, Dennis, Thomas...) 61kg. Hij woog tijdens Polen (waar hij een solo van 53km uit zijn sloffen toverde en wegreed van de groep der favorieten) 60kg. Hij woog op dat moment dus even veel of weinig als nu.
    24-11-2020 08:54
    Vijf kilo lijkt waanzinnig veel. Volgens de DQS site is hij 171cm en woog hij 61kg. Nu dus kennelijk 56kg. Dat levert een BMI op van 19,2. Dat is laag maar zit ruim boven de grens van ondergewicht. Lijkt me dus geen probleem en eigenlijk was hij voor een wielrenner dus wat zwaar.

    Edit: kennelijk zo rond de 59kg dus. Lijkt me nou echt geen enkel probleem. Voortaan lees ik eerst het artikel :)
    24-11-2020 09:45
    Denk dat het kijken naar BMI veel te simpel is. Dat is een algemene rekensom die min of meer van toepassing is op de gehele bevolking. En die houdt geen rekening met renners met overmatig zware benen en een onderontwkkeld bovenlijf.

    Veel meer zegt m.i het vetpercentage. Ook daar zijn normen voor wat gezond, mager en gevaarlijk is. En als hij inderdaad nog 5 kg kwijt is geraakt, ben ik benieuwd hoe het daarmee is gesteld.

    Als we die 5 kg moeten geloven, want voor mij is Evenepoel nogal een blaatschaap dat graag wat overdrijft....
    24-11-2020 15:53
    @Cech: welk deel van "vergeleken met dezelfde periode vorig jaar" snap je niet? Misschien moet je het artikel zelf ook eens lezen en niet enkel de titel. Daarin staat duidelijk dat zijn gewicht nu tussen de 59 en 60kg schommelt.
23-11-2020 18:29
Waarom waarom elke dag een artikel over die twitteraar, je kan geen Belgische krant openslaan of het gaat over dat ventje.Vandaag ook weer een groot artikel in de Belgische media. Vroeger elke dag Boonen nu ELKE dag Evenepoel. Of er geen andere renners zijn.
    23-11-2020 18:35
    Ik veronderstel omdat hij naast twitteraar, ook één van de meest beloftevolle renners is van de afgelopen jaren. Dan wordt er al eens een artikel over je geschreven op een wielersite en/of in een krant uit een wielergek land als België.
    23-11-2020 18:38
    Maar dit is een Nederlandse site dus leuk voor .be. voor mij is dit mannetje niet anders dan toptalenten als Pogacar en Bernal. Lezen we ook niet dagelijks over..
    23-11-2020 18:44
    @FDJ: Als er dagelijks zoveel Slovenen/Colombianen als Vlamingen naar wielerflits zouden surfen, ben ik er zeker van dat er ook over hen meer artikels zouden verschijnen. En het is nu ook niet zo dat er helemaal geen artikels over Pogacar en Bernal gepost worden.
    23-11-2020 18:50
    Denk dat het ook mee speelt dat deze jongen graag zelf de publiciteit zoekt.

    Het zijn allemaal keuzes. Van de redactie van WF om het te plaatsen (ja hij krijgt altijd veel clicks), maar vooral ook van de renner in kwestie om open te staan voor dit soort interviews op je stage / fietsvakantie.

    Van mij mogen ze lekker dit soort dingen blijven plaatsen. Alleen al de reacties eronder zijn vaak goed genoeg om je bakje popcorn erbij te pakken...
    23-11-2020 18:57
    De sponsors zijn ook wel tevree met dit knaapje denk ik.
    23-11-2020 18:57
    Nee, maar we hebben hier de Evenepoeldaily. Denk jij serieus dat Sporza omgekeerd elke scheet van een Nederlands toptalent publiceert? Nogmaals .be is uitermate geschikt daarvoor. Enkel de echt nieuwswaardige berichten op .nl
    23-11-2020 19:03
    Totaal eens. Geouwehoer over dat over-het-paard-getilde gastje elke keer. Snap dat Belgen daar enthousiast over zijn, maar verder moet 'ie eerst maar weer iets presteren voordat 'ie buiten het Vlaamse newsworthy is.
    23-11-2020 19:55
    Pol
    De gemiddelde wielerflitser slaat niet iedere dag een Belgische krant open. Verder is het ook geen dagelijks iets en ben je een notoire zeikerd.
    23-11-2020 20:35
    We zitten in de tijd van het jaar dat Vlaamse kranten aan gazettenvulling doen. Geen koersen meer en dus moet er af en toe een artikel zoals dit verschijnen om het koersvuur van de koersminnende Vlaming op te poken.
    Niet zoveel inhoud, maar de supporter is weer mee met het wel en wee van de renner en de sponsor krijgt wat hij wenst; zichtbaarheid en aandacht!

    Iedereen content? De meesten. Alleen de Remco-haters niet want 't ventje krijgt wééér die aandacht en hij moet er verdikke zelfs niks speciaals voor doen.
    23-11-2020 21:50
    Ik kan best begrijpen dat Remco wat weerstand oproept, maar wie zich stoort aan de vele artikels over hem en vindt dat die enkel op de Belgische site thuishoren, moet misschien toch even wat verder kijken dan zijn neus lang is.
    Evenepoel is momenteel gewoon hot, en alles wat hij zegt of doet is nieuws, en niet alleen in België. Ditzelfde artikel kan je bijvoorbeeld vandaag ook (ongeveer) terugvinden op Cyclingnews (https://www.cyclingnews.com/news/remco-evenepoel-impatient-to-make-grand-tour-debut-in-2021/), Spaziociclismo in Italië (https://cyclingpro.net/spaziociclismo/worldtour/deceuninck-quickstep-remco-evenepoel-devo-togliere-ancora-un-po-di-ruggine-ma-sono-gia-concentrato-sulle-corse-del-2021/), Esciclismo in Spanje (https://www.esciclismo.com/actualidad/carretera/64237.html), en Antena 2 in Colombia (https://www.antena2.com/ciclismo/evenepoel-habla-de-su-estado-fisico-y-futuro-deportivo-en-el-ciclismo)

    Wielerflits doet dus gewoon wat alle internationale media doen.

    Zelf ben ik overigens Belg, maar geen Remco fanboy. Ik stoor me niet aan deze artikels, maar zou hier vandaag even graag of liever artikels over de overwinning van Diego Camargo in de Ronde van Colombia of Orluis Aular in de Ronde van Venezuela.
    24-11-2020 00:37
    Heerlijk hoe sommigen proberen zich de site "wielerflits.nl" toe te eigenen omdat het een Nederlandse website is, en omdat zij Nederlander zijn. Dat is zo een beetje alsof ik naar ebay.be zou gaan en daar even zeggen hoe ze hun website moet beheren, omdat ik ook Belg ben en het een ".be" is. "Hey, er staan te veel buitenlandse producten op ebay.be!!! Gelieve je Nederlandse rommel op ebay.nl te zetten!!!"

    Of wordt Wielerflits gesubsidieerd door de overheid ofzo? Is het met Nederlands belastinggeld dat deze website beheerd wordt? Dan zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen, maar ik dacht van niet. Dus ongeacht of het de ".nl" is, waar ze overigens jaarlijks voor betalen om die domeinnaam te mogen gebruiken, beslist de redactie toch gewoon lekker zelf wat ze willen publiceren. Maar ik vind het wel vermakelijk dat er steeds zo gereageerd wordt. Keep it up. De Belgische bezoekers kunnen er hoe langer hoe meer mee lachen om zulke reacties te zien, en de redactie wordt slapend rijker gezien deze artikels meer clicks opleveren.
    24-11-2020 08:40
    @kelder is de man
    Als je wielerliefhebber bent moet je wel elke dag Belgische kranten lezen. Want in de Nederlandse kranten staat er bitter weinig over de wielersport. En wat die laatste zin van jou betreft is wederzijds.
    24-11-2020 08:56
    Ik vind Evenepoel die 5kg een stuk interessanter wielernieuws dan ex-renner Kittel die gaat trouwen. Maar dat schijnt een hele zure reactie te zijn.
    24-11-2020 09:41
    @boenk: de oplossing is een .com website :-D
    24-11-2020 10:44
    Cyclingflash.com with special contributions from Raymond Graveyards and John Brownale.
23-11-2020 18:37
Kan niet wachten om deze kerel weer te zien uithalen. Benieuwd of die 'reset' na een zware blessure bij hem even goed uitpakt als bij WVA.
23-11-2020 18:44
Dat zinsbouw een lastig ding is, vertelde één van de eerste zinnen al.

Verder komt t met Remco zo te lezen helemaal goed, dat is een fijne gedachte :)
23-11-2020 19:04
Aan zelfvertrouwen geen gebrek. Die 5 kilo is veel, moet wel op het randje balanceren. Je zou zeggen: tijdrit wat zwakker, maar klimpotentie versterkt.
Heb het gevoel dat Evenepoel nog moet leren pieken. Nu is het a la Valverde en Roglic altijd en overal goed. Meestal is dat onvoldoende voor de grootste wedstrijden en is een doelgerichte aanpak beter (daar zijn maar heel weinig uitzonderingen op).
Waar de Belgische fans zich m.i. wel zorgen over moeten maken is de DQS aanpak. Vrijwel al hun klasbakken worden getraind om uit te blinken in de combi tijdrijden en punch, dieselcapaciteiten komen als tegenhanger dan in het geding. Ik heb het gevoel dat de aanpak van DQS zal zorgen voor een zware 3e week (ballon die leeg loopt), maar dat is goed voor de spanning.
    24-11-2020 00:46
    Remco zijn trainer (trouwens een Nederlander), Koen Pelgrim, heeft jaren de stiel geleerd bij prof Hespel in Leuven. Dat is zowat de grootste autoriteit in België. Ik heb zo'n vermoeden dat dàt het probleem niet zal zijn, en dat ze inmiddels begrepen hebben dat Evenepoel geen Boonen of Alaphilippe is.
23-11-2020 19:14
Goed voor hem en zijn w/kg. Oei voor zijn tegenstanders...
    23-11-2020 19:47
    Goed voor zijn kg... ja
    Goed voor zijn W... da's nog maar de vraag.

    W/kg tellen met name bergop. In vlakke tijdritten is het vooral de W die telt. En hij zal er met dunne armpjes misschien wel iets aerodynamischer op worden, maar toch.
23-11-2020 19:19
Poeh wat staat hij mager, het zal inderdaad balanceren worden, vooral in de winter. Voor je het weet pak je elk virus op.
23-11-2020 19:55
Net de beelden gezien. Mij lijkt hij niet scherper dan tijdens het junioren-WK (toen jij 61,5 kg woog) integendeel zelfs. Ik zou het allemaal maar met een korreltje zout nemen. Elke (top)renner maakt er een sport van om geheimzinnig te doen over zijn w/kg (VO2max). Moet je in die context zien denk ik. We zullen het (misschien) zien op PCS, als binnenkort de gegevens (met o.a. gewicht, nu 61 kg) worden aangepast.
    24-11-2020 00:13
    Toen woog hij inderdaad 61, waarvan hij na het WK zei dat het op dat moment te weinig was. Toen hij in 2019 uit de winter kwam, woog hij 64 à 65. Hetgeen dan weer te veel was (en toen volgde die opmerking van Lefevere dat hij te dik stond). Bij het seizoensbegin dit jaar (in San Juan) zei hij al dat hij 4 kilo verloren was tov begin 2019. Daarmee was hij overigens al begonnen in de loop van 2019, want toen hij het EK, San Sebastian, rit in AI won, woog hij al maar +/-62 kg meer.
23-11-2020 20:30
Die jongen brengt leven in de brouwerij. Met z'n gezever over restaurantjes babyspek en fietskilometers. Daarnaast is ie goed gebekt, arrogant en een echte topsporter. Ego voorop. Blaaskaak en so on.... Hij zal een magere teddybeer zijn voor z'n poepescheetje Oumi ( wat overigens 'mijn moeder' betekent in het arabisch/ mocro,dacht ik)
Heerlijk toch deze artikelen.
23-11-2020 20:35
-5kg tov vorige winter waarschijnlijk. Maar helemaal niet tov de periode Polen-Lombardije. Zat toen al tegen de 61 geloof ik.
Man, die gaat gewoon vliegen volgend jaar.
    24-11-2020 00:22
    Dat zegt hij ook letterlijk, ten opzichte van deze tijd vorig jaar. En toen stond hij te zwaar en kreeg hij een veeg uit de pan van Lefevere. Halverwege 2019 woog hij al maar +/-62 meer.
    24-11-2020 08:06
    [i]Edit redactie: Doe normaal[/i]
23-11-2020 20:52
5kilo.. Eddy heeft voor mij nu alle 3 grote rondes al gewonnen
    24-11-2020 00:49
    Ja, die won hij al begin jaren '70. In 1973 om precies te zijn, won hij de Vuelta. De Tour en Giro had hij toen al meermaals gewonnen.
23-11-2020 20:52
Hij is geen kiloknaller meer.
23-11-2020 21:44
5 kilo is zeker een kiloknaller. Ben benieuwd of hij volgend seizoen net zo kan knallen als afgelopen jaar. Niet tegen muurtjes natuurlijk.
23-11-2020 23:40
De heer Dick schijnt nogal dik te zijn met Evenepoel, misschien dat er dan ook nog eens opheldering verkregen kan worden over het verlies van liters bloed door Evenepoel, zoals door zijn ploegleider werd gememoreerd.
24-11-2020 00:22
Mediageiler dan deze jongen worden ze niet geboren.
24-11-2020 00:45
Ongelofelijk dat er nog steeds mensen zijn die niet inzien wat voor exceptioneel talent hij is. Simpele vraag hoeveel mensen trappen meer dan 400w in een TT bij 60 kg? Of hoe vaak heb je Dumoulin Froome etc minuten weg zien rijden op een vlak parcours tov jagend peloton?
    24-11-2020 06:29
    Vooral zijn talent voor vallen is memorabel :p

    Zo zie je maar, je moet een compleet pakket aan talent hebben om een echte grote meneer te zijn.
24-11-2020 07:10
Het is heel simpel:
Op dit artikel in verband met een herstellende Evenepoel zitten we al aan 40 reacties.
Op het verslag van de veldrit van Merksplas - toch de wieleractualiteit van zondag - waren in totaal 14 reacties.
Evenepoel slaat dus aan, of hij nu al-dan-niet koerst, een scheet laat, in zijn bed pist, het afgemaakt heeft met zijn lief, aanwezig was op een coronafeestje, enzovoort ... er wordt druk over geschreven EN het wordt ook nog gelezen. Een interessant onderwerp dus voor journalisten.
    24-11-2020 07:44
    In deze redenatie is de term ‘boerenjaar’ al interessanter dan de gehele cross... Auw.
    24-11-2020 08:31
    Ik vind het hilarisch - de mensen die zich het meest storen aan nieuws over Evenepoel en 'Vlaamsche' woorden zijn zij die het meeste commentaren schrijven/veroorzaken bij die artikels. En dus blijven die komen. Oh ironie :-)
    24-11-2020 09:00
    Ik vond de "kwestie boerenjaar" zelf ook interessanter dan die folklore in de modder zonder de twee enige renners die er echt goed in zijn van zondag.
24-11-2020 08:44
Leuk toch, een beetje gebabbel over hoe hij de winter doorkomt. Ik zou graag ook nog weten wat hij zoal eet in die Spaanse restaurants (geen Ironie), en soortgelijke Interviews lezen met andere toprenners. Je moet iets in de wintermaanden.
24-11-2020 08:56
Het lijkt mij dat Evenepoel wel erg vroeg op gewicht is. Is het niet gezonder om in de winter met 2 kg extra te trainen? Beter voor het herstel en ter preventie van griepjes en verkoudheden lijkt mij. Richting het seizoen kunnen de kilo's er dan weer af.
    24-11-2020 10:42
    Hij is veel spiermassa kwijtgeraakt. Als dat terugkeert neemt zijn gewicht weer toe.
24-11-2020 11:37
Het zal je maar gebeuren dat je gewicht breeduit gemeten op het 7-uur Nieuws komt en onderdeel is van een "maatschappelijk debat." En, dat je dat zelf initieert. Triest, obsessief, waanzinnig en nergens een sprankje te bekennen van de o zo nodige "Belgische nuchterheid," als die al zou bestaan. De hunkering naar een ronderenner bij onze Zuiderburen begint stilaan ziekelijk te worden.
    24-11-2020 13:02
    We hebben het hier wel over het uithangbord van Monopoly Koers, he.
24-11-2020 13:47
Die lijkt me niet gezond bezig te zijn met zijn gewicht. Het klinkt eerder als een obsessie.
Zeker sinds Lefevere hem te dik heeft genoemd.
    25-11-2020 16:46
    Er werd hem door Lieven Maesschalk verteld dat de revalidatie sneller gaat zonder extra gewicht. Wat hij nu minder weegt dan voor zijn val is voornamelijk spiermassa. Ik denk dat zijn BMI nog best een stuk hoger ligt dan die van pakweg Sosa ofzo.
24-11-2020 16:57
Opvallend hoe vaak voor deze aankomende superster (nou ja, even afwachten) verkleinwoordjes worden gebruikt: ventje, mannetje, knaapje, gastje...
    24-11-2020 17:04
    Gelukkig in dit geval van Wuyts geen Waaltje erbovenop.
    24-11-2020 18:59
    Tja, hij is 1m40 groot.
24-11-2020 19:22
Het spannende van de wielerwedstrijden van 2021 wordt wie er een kwartier na Evenepoel als 2e over de streep bolt, Van der Poel of Van Aert.
24-11-2020 19:47
Als hij dezelfde wattages kan blijven trappen als vroeger, zal het bingo zijn.
Dan moet hij niemand vrezen, ook Pogacar niet.

Reacties zijn gesloten.