Giro 2021: Remco Evenepoel verlaat Giro d’Italia
Remco Evenepoel - foto: Cor Vos
woensdag 26 mei 2021 om 22:05

Giro 2021: Remco Evenepoel verlaat Giro d’Italia

Remco Evenepoel zal donderdag niet aan de start staan van de 18e etappe van de Giro d’Italia. Zijn ploeg Deceuninck-Quick-Step laat weten dat de 21-jarige Giro-debutant de ronde verlaat als gevolg van zijn val in de etappe van woensdag.

Ook dit jaar maken we met RIDE weer een lekker dikke zomereditie. Een 212 pagina's dik wielermagazine waar je deze zomer uren van kunt genieten en die de sportzomer nog nét iets leuker maakt. Bestel nu jouw exemplaar online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

Evenepoel kwam in de etappe naar Sega di Ala tijdens de afdaling van de Passo San Valentino ten val. Hij kwam op een vangrail terecht en had medische hulp nodig, voordat hij verder kon. Uiteindelijk kwam hij in het bijzijn van zijn ploeggenoten Iljo Keisse, Mikkel Honoré en Rémi Cavagna als 132e over de streep, op 36 minuten van etappewinnaar Dan Martin.

Na afloop had Evenepoel vooral pijn aan zijn elleboog. Op foto’s uit de koers is te zien dat het gewricht flink is gezwollen. Onderzoek in het ziekenhuis heeft uitgewezen dat er geen breuken waren. Wel heeft hij meerdere schaafwonden en een kneuzing van het tweede middenhandsbeentje in zijn linkerhand, zijn spaakbeen, elleboog, bekkengewrichten, knieschijf en rib.

Na deze diagnose besloot de ploeg dat het beter zou zijn dat Evenepoel de Giro zou verlaten, om zodoende zo snel mogelijk te herstellen en zich te kunnen richten op zijn doelen later dit seizoen. “Er is weliswaar niets gebroken, maar ik heb veel kneuzingen,” reageert Evenepoel op de site van zijn ploeg. “Het heeft weinig zin om door te gaan met deze pijn. Dus ik ga terug naar België voor CT-scans. Dan zullen we zien”, geeft hij aan.

Hij sluit zijn eerste grote ronde in mineur af. “Natuurlijk is het triest om de wedstrijd vroegtijdig te verlaten, maar uiteindelijk was het een mooie ervaring. Ik hoop op een dag weer terug te keren”, kondigt hij aan.

162 Reacties
26-05-2021 22:07
Noodgedwongen de beste keuze
    27-05-2021 05:28
    Had op de rustdag moeten gebeuren. Was de enige optie en zelfs Sporza had m niet in de poll staan. Het ego van Sporza èn Leverere reikt verder dan de gezondheid van een compleet geïndoctrineerde fietser. En het koerszicht omtrent Almeida laat ik maar even in het midden. Hij gaat op eigen houtje wraak halen.
    27-05-2021 09:32
    Eens met Al! Die jongen had gewoon op de rustdag wegens oververmoeid want trainingsachterstand moeten afstappen. Eigenlijk op gezag van PL.
    27-05-2021 10:09
    Hij kan nu weer effe zijn studie oppakken.
26-05-2021 22:08
Zo, nou alle ballen op Joao! #noexcuse #iedernadeelhebznvoordeel
    26-05-2021 22:16
    Met wie? Ze hebben keisse cavagna honore knox en serry. Geen ploeg om iets mee te forceren
    26-05-2021 22:18
    Ideale waaierploeg. Nu nog wind, in de goede richting, in een open stuk.
    26-05-2021 22:20
    Heb je Serry vandaag op kop zien sleuren nadat hij zich had laten terugzakken?

    Prima en beproefd scenario alla Movistar of Astana... 2 of 3 knechten vooruit sturen, die zich in de laatste vallei of aan t begin van de laatste berg in laten lopen en dan vol erop gaan...
    26-05-2021 22:40
    In een rit als morgen kan je daar -op de verrassing- aardig huishouden met een Cavagna die je noemt.

    Trek die motoren eens flink open op wat smalle wegen en je kan zo breuken veroorzaken.
    26-05-2021 22:41
    Ja hoor Ineos heeft Ganna
    27-05-2021 08:01
    Cavagna is een uitstekende renner net als de andere vier. We gaan ze vandaag al zien.
26-05-2021 22:09
De beste beslissing, al had ik hem als ploegleiding er al op de rustdag uitgehaald. Als je de beelden van vandaag weer ziet blijkt de combinatie van angst en een gebrekkige stuurmanskunst in de afdalingen een te groot obstakel te vormen voor het rijden van een klassement in een grote ronde en de kans op zwaar letsel neemt dan navenant toe.
    26-05-2021 23:42
    Eens, de manier waarop die ook op die vangrail knalt is op z'n minst toch als onhandig te omschrijven. Hij zit nota bene áchter die AG2R knakker terwijl die er netjes omheen slalomt.
    27-05-2021 01:20
    Inderdaad, de 4 renners voor hem kunnen alle vier remmen en de gevallen renners langs de binnen bocht ontwijken, Remco beoordeelt fout en denkt aan de buitenkant rond de gevallenen te kunnen, dus onmogelijk en foute beslissing.
    Stilaan weet heel het peloton dat hij problemen heeft met afdalen, sommige zullen daar gebruik van maken maar meerderen zullen voor hem willen rijden in de afdalingen wat voor hem een groot nadeel gaat worden.
    27-05-2021 07:51
    Oneens. Het ziet er wat knullig uit maar Remco zit als het ware gevangen aan de buitenkant van die ag2r man doordat hij er iets naast rijdt. Het is een bocht dus hij kan niet harder remmen, dan ga je glijden zoals jullie wel weten. Hij kan ook niet scherper insturen door die ag2r man. En met die snelheden heb je nou eenmaal weinig tijd om te reageren dus denk echt dat dit vooral brute pech was. Wel sneu dat ie de Giro moet verlaten nu.
    27-05-2021 08:03
    Remco heeft gewoon pech. En de ploegleiding zit er het dichtste op. Zij nemen, samen met Remco, de juiste beslissing
    27-05-2021 08:19
    Kijk de beelden maar terug. Feit is dat hij 4 man voor zich heeft die er allemaal omheen sturen omdat ze (op tijd) genoeg remmen. Daarna zit hij pas 'gevangen', maar dat is toch echt zn eigen (inschattings)fout. Maar goed, dat de 4 man voor hem wel door rijden en hij op de vangrail beland zegt al genoeg. Een foutje, niet erg ofzo, en dat dalen op dit niveau is ook gewoon letterlijk gekkenwerk. Heb altijd een zwak voor renners die toegeven daar niet in mee te kunnen / willen ( Menchov, Dan Martin, etc.)
    27-05-2021 08:45
    De factor die je denk ik vergeet mee te nemen is dat hij hiervoor na elke bocht het gat al dicht heeft moeten sprinten. Hij is inderdaad een wat minder ervaren dalen, wat je dan sloopt is dat je wat minder effectief de bochten door gaat en je dus elke keer dat gat dicht moet rijden, in de afdaling. Er komt een bocht dat je dan door de vermoeidheid wat minder scherp bent en niet de juiste inschatting maakt.

    Ja hij is een wat mindere daler, dat is te verklaren door zijn ervaring, maar laten we het niet dramatischer maken dan het is. Hij weet zijn aandachtspunt voor het komende jaar.

    Ik bedacht me net dat het goed zou zijn een keer een bergetappe in de bus bij de sprinters mee te zitten. Of anders met zijn teamgenoot Cavendish eens afdalingen te gaan rijden. Uiteraard kan een goede daalcoach ook. Winter crossen of mtb behoort ook tot de opties.
    27-05-2021 08:51
    Hij is ook wat aan de lichte en kleine kant om lekker te dalen, ook daar verliest hij de aansluiting waarop hij wat leip in de bochten moet gaan doen. Hij heeft een loods nodig die hem naar beneden meeneemt denk ik, nagenoeg alle al mannen hebben er daar van.
    27-05-2021 09:22
    in de bus bij sprinters afdalen?? ..... die gaan met een beetje pech nog harder/gekker naar beneden om op tijd binnen te zijn
    27-05-2021 09:27
    De beste loods is het wiel voor je. Maar dan moet je die wel kúnnen en dúrven te volgen.
    Verder eens hoor Derierre, het is gewoon een foutje in een split second gemaakt doordat hij gehaast (en vermoeid) naar beneden knalt. Maar het is dus wel een foutje, en niet alleen maar 'pech'. Verder is hij volgens mij helemaal niet zo'n beroerde daler, alleen maar als het op het scherpst van de snede gaat (of op gravel). Inderdaad gewoon op stage gaan met die Spaanse koekenbakker die ook Menchov en Gesink onder handen heeft genomen, en hij vliegt naar beneden.
    27-05-2021 09:56
    Die 4 man ervoor zitten allemaal meer aan de binnenkant. Remco zit al vanaf het begin van de beelden aan de buitenkant van de AG2R man, wat echt een groot nadeel is en waardoor je simpelweg niet naar binnen kan sturen en niet heel hard kan remmen omdat je moet blijven sturen. De initiële val is vooral ook knullig maar niet per se heel hard, ik denk niet dat hij daar echt iets aan over heeft gehouden.

    Een Sagan of MvdP had dit ongetwijfeld wel opgelost, maar ik denk dat 70% van het peloton in deze situatie was gevallen.

    Hier nogmaals de beelden, kijk maar eens goed. En besef dat slowmo altijd wat vertekend.

    https://twitter.com/Eurosport_NL/status/1397558536574545926
    27-05-2021 09:59
    @RV: je hebt helemaal gelijk. De ploeg waarmee RV op pad is gestuurd past niet bij de ambitie om voor het podium te gaan vanaf het begin van de Ronde.
    Wat dat betreft triest voor REV, maar echt verwijtbaar aan Ome Pat en co.
    Iedere ploeg die podium wil bereiken heeft zijn kopman omringd in de bergen. DQS was vooral los zand, met veel krachtpatsers, een geschoffeerde 'schaduwkopman' en dan nog Masnada en eventueel Knox (en soms Serry) voor in de bergen.
    Gisteren hebben ze het hem zelf uit laten zoeken, om weer ouderwets te kunnen aanvallen, maar dat gaat niet samen. Had gewoon Serry nog de hele week met hem mee laten rijden, om rust en vertrouwen en ervaring op te doen.
    27-05-2021 10:28
    Op 1:29 zie ik hem duidelijk achter de AG2R man rijden. Wel iets breder op de weg, maar verre van opgesloten en genoeg ruimte om nog uit te wijken. Probleem is dat de stoet voor hem eerder afremt. Remco remt later waardoor hij naast de AG2R man komt omdat hij breder de bocht aansneed. Daar kan hij idd geen kant meer op. Ik heb als mindere daler altijd geleerd het achterwiel van je voorganger te pakken en vooruit te blijven kijken. Hij kiest hier zijn eigen lijn en remt duidelijk later dan de rest. Klein foutje waar met die snelheden niks meer aan te doen is. Ik zou wss nog over die rails zijn geklapt :) Maar goed, ik ga er over ophouden, dit gaat nergens over :O Dat hij zijn dalen nog wat kan aanscherpen lijkt me iig duidelijk.
    27-05-2021 11:23
    En dat hij er dan aan de buitenkant langs wil in een bocht, terwijl hij meer snelheid heeft, dat is al een stuurfout op zichzelf. Je wil naar de binnenkant van een bocht, niet naar de buitenkant, dat is namelijk een recept om de bocht uit te vliegen.
26-05-2021 22:10
De beste keuze, de pijp was stilaan leeg en het had geen nut om verder te rijden. Daarnaast zijn valpartij en mogelijk meer leed.
26-05-2021 22:11
Heeft deze Giro zo wat alles meegemaakt wat je in een grote ronde als klassementsman gaat meemaken. Hier gaat hij heel veel van leren.

Nu vol de focus op de OS!
    26-05-2021 22:44
    Wat een klisjee
    26-05-2021 22:45
    Met 17 km afdalen in die tijdrit is dat wel een uitdaging...
    26-05-2021 23:17
    De OS van 2024 dan zeker? Als hij dit jaar nog doorgaat wat ik betwijfel zie ik hem daar niet heel veel presteren.
    27-05-2021 01:24
    Ik lees dat 'het bekkengewricht' gekneusd is? zijn vroegere blessure is daar dichtbij, in vond dat hij direct na de val 'heel' aardig wandelde, hopelijk is het niet waar.
26-05-2021 22:11
Tfoe, ik denk niet dat Remco in zijn wielercarriere nog zulke tegenslagen heeft gehad. Die was echt gewend aan winnen.
    26-05-2021 23:00
    Wordt ie misschien wel beter van, tegenslag is iets wat de meeste wielrenners vroeg of laat tegenkomen.
    27-05-2021 10:00
    @Wheely: net als Gesink bedoel je? Die is vooral slechter geworden van steeds blessures, koersen niet uitrijden en missen...
26-05-2021 22:11
Ja, jammer. Vooral omdat Almeida er door begint te komen, had hij nog wat kunnen werken, maar die val van vandaag zag er niet zo goed uit. Recupereren, op stuurtraining bij die Amerikaanse MotoGP-er en volgend jaar nog eens proberen in een grote ronde dan maar?
    26-05-2021 22:30
    Jammer voor Joao inderdaad. Die had zonder te hoeven werken voor Remco nu top-5 kunnen staan. Remco had hem komende dagen nog terug kunnen betalen. Jammer dat hij dat niet doet.
    26-05-2021 22:46
    Ik gok dat het dan gaat om Ben Spies van elbowzracing.com
    27-05-2021 09:03
    Stuurtraining ? Hoeft zo ver niet te gaan. Bij Henk Lubberding in Voorst (NL) op 't erf van z'n boerderij heeft ie Remco in een uur tijd de nodige stuur- in combinatie met remtraining in no time geleerd.
    (spreek uit ervaring !).
26-05-2021 22:15
Morgen dag van nationale rouw in België
    26-05-2021 22:26
    Morgen alle kranten hier in het zwart!
    26-05-2021 22:36
    Dat is Nederland al de volledige Giro
    26-05-2021 22:55
    We hadden de winner taco
    26-05-2021 23:01
    @mirra: valt mee, denk niet dat Nederland veel verwachtingen had deze Giro, waarbij de ritwinst van Taco een mooie bonus is en Bouwman toch een nette top 15 lijkt te halen.
    27-05-2021 00:02
    Overwinning Taco was inderdaad een mooi moment! Maar ik had het over de klassementshoop
    27-05-2021 00:42
    Er is toch geen Nederlander gestart met klassements ambities?
    27-05-2021 00:50
    Treurig stoken van Mira... maar goed, in ieder geval staat er geen Nederlander laatste in het Daal klassement. Hoewel de nummer laatst is zo lees ik uit koers...

    Overigens de grap van nationale rouw vind ik ook maar matig.
    27-05-2021 07:17
    @mirra: zoals ik al zei, volgens mij had Nederland niet veel verwachtingen voor een goed klassement. Bouwman die voor hem een nette top 15 lijkt te gaan halen, is alleen maar mooi meegenomen.
    27-05-2021 08:15
    @Merzbow, heet staat niet eens op de voorpagina van DS.
    27-05-2021 08:49
    Ik denk dat de grootste teleurstelling voor de Nederlanders is dat Mollema geen etappe heeft.
    Wat deze reacties vooral uitlokt is natuurlijk de enorm grote heisa die er was in de eerste week dat prins Remco de Giro wel "even"ging winnen. Om daar nu een nationalistische discussie van te gaan maken vind ik laag bij de grond. Ik denk dat bijvoorbeeld Pidcock hetzelfde gebeurd was.
    27-05-2021 13:03
    @Fietshhemerin6, bizar dat je mij als stoker aanwijst. Had België dan zoveel verwachtingen voor deze Giro? Remco gaf zelf aan niet direct voor een klassement te gaan, en terecht zo blijkt. Het is maar wat jullie en de pers er van maken. Dat 04398 dan over nationale rouw begint, is dan ook volledig bij het haar getrokken.
    27-05-2021 14:20
    @Derrière la course
    Hoeveel mensen zeiden dat dan exact? Dat Evenepoel zomaar eventje de Giro ging winnen met volle overtuiging?
    Ik schat 2 gekkies, 3 opjuttertjes en 24 mensen die het daar heel moeilijk mee hebben.
26-05-2021 22:18
#prayfortheflemish!!!!

Goede keus overigens Remco, eerst maar eens de tijd nemen te bekomen van alle gekte! Die komt wel sterk weer terug, en vele ervaringen rijker in zijn rugzak!
    26-05-2021 22:49
    #Make Evenepoel Great Again! #MEGA
    27-05-2021 07:39
    Prachtig! Rode petjes van laten maken en een Trumpiaanse propaganda campagne van maken, je loopt binnen in Vlaanderen!
26-05-2021 22:18
Die heeft Italië nog eens goed verkend.
26-05-2021 22:19
Spijtig voor die jongen, die komt er wel
26-05-2021 22:19
Weer dat dalen
26-05-2021 22:20
Gaat hij nog ergens rijden voor de Olympische Spelen?
26-05-2021 22:22
Zoals er in Belgische pers werd aangehaald: bij de junioren won hij 33 van de 38 wedstrijden waaraan hij deelnam, ofwel via een lange solo ofwel een tijdrit, maar nooit uit een peloton of op zware cols. Hij zal hier veel uit geleerd hebben, maar zijn entourage ook.
Kan je stuurvaardigheid nog leren als je op latere leeftijd op de fiets kruipt? Van Avermaet, een keeper tot zijn 18de, kon het toch ook.
    26-05-2021 22:59
    Als je er voor open staat zeker, maar als je al met een slechte stuurvaardigheid naar de Giro wordt gestuurd....
    27-05-2021 01:36
    Ik twijfel eraan, ge kunt het of ge kunt het niet, als ge het niet 'goed' kunt en ge begint eraan te werken op jonge leeftijd kan je wel verbeteren, maar 'er op trainen' doe je niet in koersen als de Giro of De Tour, bijkomend groot probleem voor Remco is dat zij die kunnen voor hem zullen willen rijden in de afdalingen, mijn ervaring in zowel de cross als op de weg, iedereen weet achter wie je niet moet 'blijven hangen', en geloof me, voor je het weet hang je laatste.
    27-05-2021 08:32
    Hij weet nu in elk geval hoe het niet moet. Of het nou angst is of onbehouwen sturen of een gebrek aan kijktechniek weet ik niet. Maar met acrobaatje Alaphilippe in de ploeg moet er toch zeker wel aan gesleuteld kunnen worden. GoPro's voor en achter op de fiets, karren en kapot-analyseren. Er zit heus wel ergens winst maar die knop moet wel om want als je hiermee steevast je kansen verspeelt wordt het wel vervelend.
    27-05-2021 08:50
    Ik denk dat Evenepoel en zijn entourage professioneel genoeg is om hier mee aan de slag te gaan op een goede manier. Denk wel dat hij dit volgend jaar een stuk beter beheerst.

    Dit komt er ook pas echt uit wanneer hij onder druk gezet wordt. RvL vorig jaar was blijkbaar een voorteken maar het was voor hem de winter er niet naar om hier wat aan te kunnen doen.
26-05-2021 22:23
Als pakweg Arashiro morgen niet zou starten hadden we dan nu rond 22u nog een heel bericht en artikel gezien?
Bedankt voor je sprint voro die 2 boni's moet er nog steeds om lachen :)
Spoedig herstel!
    26-05-2021 22:30
    Nee, tuurlijk niet. Maar als Bouwman of Mollema niet meer zou opstappen wel. Logisch toch?
    26-05-2021 22:32
    Oh nee een nieuwssite verspreidt nieuws!!!!
    26-05-2021 22:32
    Ben ik zeker van dat er om 22u geen berichrt zou komen als Mollema of Bouwmann afstapt :)
    26-05-2021 22:47
    En waar ligt die grens dan volgens jou? Rond 21.00? Vlak na half 9 werd hier nog het nieuws neergezet dat Schultz morgen niet start. ..
    26-05-2021 22:50
    Opzich nergens. Maar om 22u komt er bijna nooit nog nieuws op WF geplaatst.
    26-05-2021 23:04
    Toch logisch dat REV nieuws is? Hij is een van de hoge bomen van het wielrennen...
26-05-2021 22:23
Dat is nogal een gifbeker.

Maarrr... er zijn er met zwaardere blessures afgehaakt, dus ben ik benieuwd of het hem lukt hier snel sterker uit te komen.

Hopelijk haken Patje zijn nieuwe sponsoren niet af :)
    27-05-2021 01:41
    Een goede uitvlucht voor Lefèvre om geen volledige ploeg te hoeven maken rond Evenepoel, de transfer van Sagan is vandaag is stuk dichterbij gekomen.
    27-05-2021 06:29
    @Craig Vanderswag kom er maar in!
26-05-2021 22:23
Zonde. Had de hoop dat hij nog punten zou scoren in de tijdrit.

Enfin: genoeg egoïsme. Verstandige keus van Remco
26-05-2021 22:26
Wilde niet knechten voor Almeida ;)
    27-05-2021 01:43
    Klopt, is ook nooit zijn bedoeling geweest, zelfs vandaag eiste hij nog twee knechten op om hem de laatste helling op te duwen.
26-05-2021 22:28
Dat sturen wordt nu wel echt een serieus probleem....fysieke en mentale schade gegarandeerd zo.
Misschien maar eens met een echt goede daler een weekje in de bergen vertoeven en enkel oefenen op t dalen. In de camion de berg op en op t fietsje terug....en dat X 20 op een dag. Ik hoop dat hij snel hersteld...maar het zou nog wel even kunnen duren voordat het vertrouwen terug is. Vandaag ook weer extreem klungelig.
26-05-2021 22:30
Italie is leerzame grond voor Remco. Hij heeft de afgelopen twee weken ervaren wat het is om een grote ronde te rijden tussen de grote jongens. Regen, kou, gelost worden in de afdaling, de benen niet hebben, en nu ook nog een keer een valpartij. Goed beginnen en wegzakken, van euforie naar deuk in het vertrouwen.

Dit gaat veel beter voor hem zijn dan een rondje Oostenrijk, del Sol of Hongarije. Waar hij in zijn comfortzone zit, met een tijdsduur die hij gewend is en op een minder hoog niveau. En waar hij waarschijnlijk met twee vingers in de neus ergens helemaal bovenin het klassement was geeindigd.

Nu heeft hij de gifbeker helemaal leeg, en het is een goed moment om hem uit koers te halen (ik had het eigenlijk op de rustdag al verwacht). Laat hem deze lessen meenemen naar de toekomst, daar wordt hij normaal gesproken alleen maar beter van.
    26-05-2021 22:42
    De renner die je het gunde om te vallen, zoals je eerder schreef...!
    27-05-2021 01:47
    Als hij op de rustdag gestopt was dan had hij deze traumatische ervaring niet meegemaakt, nu staat hij er slechter voor dan voor de Giro, deuk in zijn imago, vertrouwen en met veel schrik naar de volgende afdaling.
26-05-2021 22:31
Zal toch nog heel wat progressie moeten maken om mee te doen voor winst in een grote ronde.
Vooral technisch en tactisch moet hij flink verbeteren.
    27-05-2021 10:09
    Ja, maar dat stukkie vol in de wind achter Ganna en Bernal aan (en daarna erop en erover) is toch nog steeds op mijn netvlies blijven hangen. 't is wel een speciale....
    27-05-2021 11:23
    Turtlehead,
    Was een leuk moment in de giro, een mooi wedstrijdje verpissen.

    Maar hij zat zeker niet vol in de wind daar. Neemt niet weg dat het wel een leuk prikkie was richting Bernal (die daar gisteren nog duidelijk last van had;-))
26-05-2021 22:31
Het was van het goede teveel. Nochtans een knappe prestatie.
Achteraf is het natuurlijk mooi wonen, maar de ploegleiding had hem nooit met rugnummer 1 achterop laten fietsen. Dan leg je als ploeg zélf druk op die jongen.
    26-05-2021 22:33
    Kwam naar het schijnt niet op vraag van zijn ploeg, maar kwam van de organisatie. Alé als we ome Pat mogen geloven.
    26-05-2021 22:36
    @tvm
    Zeker, maar Remco is er natuurlijk nog altijd zelf bij. Hij had ook kunnen aangeven dat Almeida de kopman hier was en dat hij hier kwam om te kijken wat er mogelijk was. Ik miste ook een ervaren ploegmaat die hem had tegengehouden met dat zinloze boni-gedoe maar Keisse leek dat zelfs actief aan te moedigen en te bedenken.
    27-05-2021 01:50
    Was een zet van Lefèvre , een dagje roze en de sponsors zouden wel overstag gaan, dus totale mislukking.
    27-05-2021 10:10
    @Staf: ik denk dat dat zéker heeft meegespeeld, het bouwen van een succesverhaal. Wat dat betreft deksel op de neus bij Ome Pat.
26-05-2021 22:36
Mooi excuus
26-05-2021 22:40
Kan, vind ik , met opgeheven hoofd de Giro verlaten ondanks deze wijze. Een 21-jarig kereltje die ' genoot ' van ontzettende grote druk/verwachting van Belgisch minnend Wielrennen plus de Media. En dat voor iemand die zijn laatste koers reed Augustus vorig jaar. Hij zal nog veel moeten leren, maar we gaan van een fitte Evenepoel nog veel zien in de toekomst!
    26-05-2021 22:48
    We gaan ook nog veel van hem zien, die rare reflex om topsporters bij tegenslag maar meteen af te schrijven is stupide.
    Om Phil Mickelson te quoten die ook werd afgeschreven: I’ve failed many times in my life and career and because of this I’ve learned a lot. Instead of feeling defeated countless times, I’ve used it as fuel to drive me to work harder. So today, join me in accepting our failures. Let’s use them to motivate us to work even harder.
    Zeer Amerikaans natuurlijk maar in de kern gaat het hier wel om na teleurstellingen of nederlagen.
    26-05-2021 23:08
    Ben ik maar deels met je eens Andy.
    Hij heeft (net als zijn ploeg) gegokt en verloren. In het begin heeft hij het kopmanschap opgeeist en gekregen/afgedwongen/in de schoot geworpen gekregen door de offday van Ameida. Vervolgens heeft hij met zijn ploeg de eerste week rondgereden met een air dat hij de giro wel ff zou winnen. Inclusief het "we hoeven de roze trui nog niet want dan moeten we controleren".
    Vanaf week 2 kreeg hij tik op tik. Wat ik hem moet nageven is dat hij steeds strijdbaar bleef, in ieder geval in woord. En zelf niet wilde uitstappen, tenminste dat liet hij uitschijnen. Als dat voor jou voldoende is voor een opgeheven hoofd, da's prima.

    Ik denk vooral dat hij en de ploeg teleurgesteld moeten zijn in wat de Giro ze tot nu toe heeft gebracht, en teleurgesteld in dat de fantastische trainingswaardes blijkbaar niet leiden tot succes in een grote ronde.

    Als er iemand pek en veren verdient, dan is het wat mij betreft vooral de ploegleiding die dit niet goed heeft aangepakt. Mogelijk ingegeven door een iets te ambitieuze jonge renner.
    27-05-2021 01:56
    Volledig mee akkoord, wat hij presteert op zijn 21ste en zonder ervaring is extreem, maar spijtig dat hij in dezen misbruikt is door de manager om sponsorbelangen te dienen, beter was hij gestart is koersen zoals de ronde van Limburg bv, en zonder de ploeg bescherming, daar kan hij leren sturen en alert reageren op koerssituaties.
26-05-2021 22:43
Wat een klungelige valpartij was dat zeg. Hij is eigenlijk nooit echt onder druk gezet en toch heeft hij alle moeite om in afdalingen te volgen en gaat hij zelfs onderuit. Ik had niet verwacht dat dar zou belabberd zou zijn.

Reacties zijn gesloten.