Remco Evenepoel duidelijk over eventuele Tourdeelname: “Dat gaan we niet doen”
foto: Cor Vos
donderdag 28 april 2022 om 08:43

Remco Evenepoel duidelijk over eventuele Tourdeelname: “Dat gaan we niet doen”

Julian Alaphilippe kwam in Luik-Bastenaken-Luik zwaar ten val en liep daarbij de nodige blessures op. Het is zodoende nog niet zeker of de Fransman op tijd klaar gaat zijn voor de Ronde van Frankrijk. Remco Evenepoel, die te gast was bij het Belgische televisieprogramma Extra Time Koers, kreeg de vraag voorgelegd of hij de wereldkampioen eventueel zou vervangen in de Tour. “Nee, dat gaan we niet doen”, antwoordde de 22-jarige renner resoluut.

“We hebben daar zelfs nog niet over nagedacht en dat zal ook niet echt meer gebeuren”, aldus Evenepoel. “De planning ligt vast. Klaas (Lodewyck, ploegleider, red.) zei in een interview nog dat we vorig jaar de fout gemaakt hebben om de plannen te veel te veranderen en te wisselen. We behouden de strakke planning met de gepaste hoogtestage en de Vuelta.”

Evenepoel gaat dus gewoon naar de Ronde van Spanje, die op 19 augustus start in Utrecht. De kersverse winnaar van Luik-Bastenaken-Luik zal tot die tijd echter niet stilzitten. Hij zal de nodige wedstrijden rijden. “De Ronde van Noorwegen, de Ronde van Zwitserland, het Belgisch Kampioenschap en dan een hoogtestage. Daarna volgen de Clásica San Sebastián, de Ronde van Burgos en dan de Vuelta. Het heeft ook niet veel zin om de planning nog te veranderen, want alle koersen die ik gereden heb waren heel intensief. Van Valencia tot Luik, alles was met heel hoge gemiddelde wattages en hartslagen. Ik heb nu rust nodig.”

Ronde van Lombardije
Nu Evenepoel LBL heeft gewonnen, kijkt hij ook alweer verder naar andere monumenten. “De Ronde van Lombardije”, zegt hij, gevraagd naar de koers die hij ooit nog zou willen winnen. In 2020 had de renner van Quick-Step Alpha Vinyl nog een zware crash in de Italiaanse klassieker, waarna hij lang moest revalideren. “Niet als revanche ofzo, maar omdat dat toch een parcours is dat je kan vergelijken met Luik. Nog iets lastiger zelfs, dus daar ga ik nog iets sterker voor moeten worden. Maar vooral de symboliek om daar nog te winnen zou mooi zijn.”

55 Reacties
28-04-2022 08:51
Goedzo niet zomaar het programma omgooien als er wat gebeurd. Ik denk af dat alaphilippe het nog wel gaat halen. Zo niet. Zou ik lampaert toevoegen. Met die kasseien rit kan hij daar toch ook een etappe pakken. Hebben we alleen niks in het hooggebergte maarja.maarja naast Remco en alaphilippe hebben we ook niet veel anders. Masnada is er maanden uit en Knox komt niet vooruit. Dus voor in het hooggebergte is de spoeling sowieso dun
    28-04-2022 12:31
    Precies. Dat is het enige wat de tuinbroeken kunnen. Ritten pakken in grote rondes. Liefst in sprints en overgangsettapes. Want voor de rest hebben ze gewoon geen klimmers van waarde. Laat staan iemand die mee kan doen in het ak.
28-04-2022 09:00
Ik zou nu zeker gewoon Jakobsen én Cavendish meenemen. Asgreen voor het geel in de eerste dagen, daarna alles op de sprinters.
    28-04-2022 10:11
    Akkoord - ze hebben een moeilijk voorjaar gehad en gooien het programma van Remco niet om, maar gaan wel heel veel moeite hebben om een Tour ploeg in elkaar te zetten, dan zou ik ook gaan voor meerdere sprintzeges en op twee paarden wedden met zowel Cav als Jakobsen.

    Als er dan 1 van de 2 uitvalt in een valpartij, dan heb je nog altijd de tweede achter de hand!
    28-04-2022 11:53
    Gisteren pleitte ik al voor Merlier + Philipsen in de Tour.
    Dan lijkt deze me nog een stuk lastiger. Eerst maar eens kijken hoe Cavendish het in de Giro doet?
    En dan hopelijk niet als haantjes (sic) vechten voor het wiel van Morkov…
28-04-2022 09:21
He jammer... kan toch aardig wat betekenen in het treintje van Jakobsen? 5 tot 2 km voor de finish Remco laten sleuren en dan de laatste twee kilometers door Asgreen, Stybar, Morkov... winnen gegarandeerd :)
    28-04-2022 09:31
    Je vergeet dat Cavendish Jakobsen om mietert.
    28-04-2022 12:32
    Sowieso gaat Remco dan weer de eikel uithangen door veel te hard te gaan waardoor Jakobsen en de rest van de trein niet kunnen volgen.
28-04-2022 09:33
Als Evenepoel over 3 jaar een grote ronde wil winnen, dan moet hij dit jaar op zeker niet meedoen met de Tour. Enige doel moet zijn om de Vuelta uit te rijden en te ervaren hoe je in 3 weken je krachten verdeelt.
    28-04-2022 12:33
    Vuelta uitrijden ja. Denk dat hij niet eens in de top 20 eindigt.
28-04-2022 09:45
De Vuelta komt met rit 2 door mijn dorp. Zal eens flink klappen
    28-04-2022 11:04
    Zolang je maar geen spijkermat neerlegt!
    28-04-2022 14:11
    Nee dat niet. Maar misschien kunnen we een Lampaertje doen :D
    28-04-2022 14:33
    De Vuelta komt met rit 1 en 2 door mijn straat (Biltstraat in Utrecht). Het repertoire is groot geworden de laatste jaren. Een Opi Omi, een lampaertje of als verstandelijke gehandicapte op het parcours lopen zoals in Turkije . Het zal in ieder geval geen Guerini worden, daarvoor is het te vlak.
    28-04-2022 15:19
    En ook geen volle zwembadjes leeg laten lopen!
28-04-2022 09:50
Ben heel benieuwd wie ze eigenlijk meenemen naar de Giro ter vervanging van Van Wilder.
    28-04-2022 11:28
    En ter vervanging van Masnada … Geen idee of Bagioli alweer fit is.
28-04-2022 09:59
Helemaal geen fan van Eddy, maar toch heel erg benieuwd naar de Vuelta. In de vorm van Baskenland moet daar toch een mooi resultaat te halen zijn.
    28-04-2022 12:34
    Nooit. Elke steile pukkel gaat hij eraf. Dat doet hij al in rondjes waar ze twee dagen moeten klimmen. Laat staan als ze 5/6 dagen achter elkaar moet klimmen.
    28-04-2022 20:11
    @Geel Zwarte Bril ...armzielig ook he hoe hij de 4000 hoogtemeters nog even afsluit met een tijdrit, die 259 km's zijn bijna 2 vuelta-etappes na elkaar. En de puisten in de Ronde van het Baskenland stellen natuurlijk ook niets voor.
28-04-2022 10:18
Hij zag er heel blij en ontspannen uit gisteren, alsof er een brok druk van zijn schouders is afgegleden. Lief stukje over Gilbert ook.

Wat betreft de Vuelta, hij kan zeker een aantal ritten pakken daar, helemaal als hij het klassement laat varen. Dat zou mijn insteek zijn. (Een beetje afhankelijk van de concurrentie nog)
    28-04-2022 10:24
    Dat was ook een vraag die ik me achteraf stelde - gaat het hoogste doel zijn om te kijken hoe hoog hij kan eindigen in het AK, of laat hij dat varen en richt hij zich (naast het tijdrijden) eerder op ritten-in-lijn. Dat eerste is wellicht het interessantste met het oog op de toekomst, het tweede zou de amusementswaarde (voor hem én ons) van de Vuelta serieus verhogen. Mijn verwachting is dat het hoofddoel AK is, en dat er geschakeld kan worden als hij er op een zware dag eens helemaal doorzakt. Niets mis mee eigenlijk als ze het zo zouden aanpakken (en dat al van tevoren wereldkundig maken).
    28-04-2022 10:32
    Ook mijn verwachting Limal. Hij liet duidelijk doorschemeren dat klimmen en rondjes meer zijn ding zijn dan het eendagswerk. Maar rondjes rijden gaat hij niet doen als rittenkaper lijkt me.
    Als ze snugger zijn communiceren ze gewoon dat het een "ontdekkingstocht" gaat worden, met LEREN als voornaamste doel en waar uitrijden het belangrijkste is. Starten met een "mooi klassement" voor ogen, maar dit loslaten vanaf het moment dat het niet lijkt te gaan. En wegblijven van uitspraken als "ik ga naar de Vuelta om te winnen". Laat dat lekker vooral in zijn achterhoofd blijven zitten als drijfveer, maar gooi het niet in de media om de druk onnodig groot te maken. Want als het niet lukt, word je overal fijntjes herinnerd aan dit soort ambitieuze uitspraken. Staat natuurlijk tegenover dat het extra stoer is mocht je het dan wel voor elkaar krijgen... maar niet iedereen houdt van stoer.
    28-04-2022 11:41
    De Vuelta is wat dat betreft een prima speeltuin. Ook als aanvaller kun je uiteindelijk nog in de top 10 eindigen zolang er niet te veel pure klassememtsmannen meedoen. Jammer voor hem dat de tijdrit niet op het eind zit, dat was een ideaal scenario geweest.
    28-04-2022 11:41
    Uiteraard moet hij voor klassement gaan in de Vuelta, dat is toch de ambitie, eerder dan voor enkele ritten te gaan. Lukt het niet om bovenaan het klassement mee te strijden, dan gaan voor ritten, zoals menig klassementsrenner dit deden/doen. Van mij mag hij gerust zeggen dat hij gaat om te winnen, althans om dat te proberen. Té bescheiden ambities uitspreken is ook een dooddoener. Top 5 met de ambitie om te winnen, ik denk dat dat realistisch is.
    28-04-2022 11:49
    De afgelopen jaren scoor je op 20 minuten gewoon top-10 in het eindklassement van de Vuelta en kan je rittenkapen combineren met af en toe laten lopen en gewoon een klassement rijden (zie bijv. Hagen 2019). Niet zelden krijgt een vluchtgroep immers een kwartier.
    28-04-2022 12:37
    Natuurlijk gaat hij voor ritten. QS kan geen klassement rijden en geven daar ook niks om. Bij Lefevre telt alleen maar het aantal zeges op het eind van het jaar. Liefst allemaal sprint zeges.
    28-04-2022 13:19
    Helemaal eens, Wheely. Hij gaat een paar ritten pakken, tijdrit en iets met een afdaling, en het klassement wordt maximaal top tien.
28-04-2022 10:18
Ik vond het spijtig dat er niet wat verder op doorgevraagd werd, in de zin van "zouden jullie in de toekomst overwegen om de grote ronde in functie van het parcours (tijdritkilometers, steilte beklimmingen) te kiezen?". Ik juich toe dat ze vasthouden aan het plan en hem dit jaar nog weghouden uit 'Heksenketel Tour', maar zoals vaak is dat wel de GR die het meest op zijn maat gesneden is. Evenepoel zou op dat vlak serieus geholpen zijn als er nog eens een typische jaren-´90 Tour uitgetekend werd, ipv de (veel interessantere!) spektakel-GR's van tegenwoordig.

Van Ruben VG mag je spijtig genoeg niet meer verwachten dan het zielloos afhaspelen van voorbereide vragen (vaak gevolgd door de vreemde verontschuldiging "ja, ik vraag het maar hè"). Met Karl of pakweg Lieven Van Gils zou Extra Time Koers meteen een pak interessanter kunnen worden, onafhankelijk van de gasten.
    28-04-2022 10:57
    Voor mij is het feit dat het parcours van de Tour hem op zich beter op het lijf geschreven is dé reden om hem daar dit jaar nog weg te houden.
    Dat zou immers verwachtingen mbt klassementsambities in de pers zwaar in de hand werken, wat je zelf ook communiceert.

    Ik zou ervoor opteren hem aanvallend te laten koersen in de Vuelta, zoals ie zelf duidelijk het liefste doet, ook als dat betekent dat hij er in het klassement vroeg of laat helemaal doorzakt. En verder vooral te laten uitrijden natuurlijk.

    Om ooit kans te maken op een goed klassement, gaat hij een stuk economischer moeten rijden. Ik denk dat hij daar zelf minder plezier uit haalt en dat het ook de druk opvoert. Laat hem die aanpak eerst maar eens proberen in een WT wedstrijd van een week.
    29-04-2022 18:33
    Met Lieven Van Gils? De vleesgeworden dweil?
28-04-2022 10:25
1 van de betere passages in Extra Time koers van gisteren als je het mij vraagt. Het gedeelte over wel of geen TdF, wel of geen MSR, het maken van een realistisch en toekomstgericht plan en dit blijven volgen.

Dit staat in schril contrast met het opportunisme van 2021. Het "plan" om heel snel en zonder wedstrijdkm's terug te keren in de Giro. Het plan om ook extra mager terug te komen na de blessure. Niks toekomstgericht, allemaal opportunisme.

Ik ben daar destijds heel kritisch over geweest, en kreeg daarover vaak de wind van voren hier. Want kritiek op de grote Evenepoel of Don Patrick en zijn ploeg, dat is voor sommigen taboe. Maar nu zien ze eindelijk zelf ook in welke fout ze gemaakt hebben. En ik denk dat ook Remco zich na vorig jaar lijkt te beseffen dat het misschien mooi is om al heel snel grote wedstrijden te rijden (je zag/hoorde duidelijk dat hij graag MSR of de TdF zou proberen), maar hij laat zich nu overhalen met het grotere plaatje / toekomst als argument. Mocht deze kans zich voorgedaan hebben met de mindset van 2021, dan had hij dit jaar gestart in TdF en ook in MSR..

De rest van het programma was wat voorgekauwd, maar ik denk dat dit voor het imago van Remco beter is dan wanneer hij zwaar werd opgehemeld, en hij ook weer in superlatieven over zichzelf zou spreken. "Wolfke" mogen ze van mij lekker op Tenerife laten, daar heb ik het wel een beetje mee gehad.
    28-04-2022 10:28
    Sterk! Masterclass 'Evenepoelverhaal op jezelf betrekken in de hoop dat er vanuit een perfect (saai) interview toch nog wat polemiek ontstaat'...
    28-04-2022 10:39
    @Limal,
    Polemiek ontstaat er blijkbaar sowieso, bij alles wat ik over Evenepoel schrijf. Er zijn hier een berg huiluien die zelfs na een oprecht compliment voor Evenepoel de gifpijlen op mij richten. Ik kreeg zelfs de schuld van de matige vragen van Ruben.

    En misschien ben je zelf ook wel zo'n huilui, Limal. Want je reageert niet op zo'n beetje alles wat er staat, maar begint dat ik de boel op mezelf betrek om een polemiek te laten ontstaan.

    Ik zit niet te wachten op huiluien die op de man spelen. Maar op mensen die inhoudelijk ook iets te melden hebben. En onder die categorie valt jouw bijdrage niet.
    28-04-2022 10:41
    Echt bizar knap van jou dat je dat vorig jaar gezien hebt en daardoor volledig terechte kritiek hebt geuit op Evenepoel en zijn omkadering. Ik sta echt perplex bij zoveel parate wielerkennis en ben ook vooral verwonderd dat Lefevre en consorten jou met zoveel kennis nog niet hebben ingehuurd als speciaal begeleider voor Remco in zijn verdere carriere.
    28-04-2022 10:47
    Ik snap daar ook niks van KJP...
    28-04-2022 11:03
    Ik vond het saai. Evenepoel die een soort van ideale schoonzoon probeert te spelen, compleet met cliché-antwoorden en belegen mopjes gericht op grootmoeders. Alsof je naar een mislukte les mediatraining voor voetballers zat te kijken. Zo moet het dus niet, het is veel interessanter om iemand vrijuit te horen praten. Zelfs al zijn de overgevoelige zielen dan weer in hun wiek geschoten.

    Ondanks de soms nogal ongemakkelijke Van Gucht vind ik 'Extra Time: Koers' eigenlijk altijd een interessant programma om naar te kijken, maar nu kon het mij amper boeien.

    Dat lag eigenlijk niet aan Evenepoel alleen, veel renners die daar aan tafel niet veel verder komen dan de clichés. Bovendien kan ik me na al de bedreigingen en haatberichten wel voorstellen dat Remco niet zit te wachten op een nieuwe polemiek. Lijkt me sowieso een kerel die vooral op de fiets interessant is om te volgen, en niet echt iemand die in dergelijke praatprogramma's een grote meerwaarde is.

    Maar dan moeten de andere tafelgasten wel voor wat leven in de brouwerij zorgen en vooral het initiatief van het gesprek naar zich toe trekken i.p.v. Ruben Van Gucht met zijn ongemakkelijke grapjes en 'we gooien er nog eens een kwisje tegenaan' in de driver's seat te laten zitten.

    Klaas Lodewyck deed op zich wel wat je van een ploegleider kan verwachten, maar Bert De Backer is echt geen José of Adrie en Wolfke kan ik wel hebben maar niet elke week blijkt nu en ook niet samen aan tafel met een renner waarbij hij al weken doet alsof hij hem en zijn familie met de regelmaat van de klok bijstaat met raad en daad.

    Doe mij dan maar Wuyts & Boonen, waar je toch tenminste iéts van analyse krijgt i.p.v. dit soort angelloze televisie.

    On: prima natuurlijk om Evenepoel zijn programma te laten vervolgen zoals op voorhand voorzien en in alle rust. Na 1 slechte dag in de Tirreno beginnen roepen dat hij het Vlaamse voorjaar moet doen, sloeg op niet veel. Laat hem de komende jaren het traject volgen met klilmklassiekers en rondes. Daar ligt zijn potentieel en zijn interesse. Binnen een jaar of 5 kan hij nog altijd zijn vizier wat meer richten op het Vlaamse werk, mocht het hooggebergte toch niet zijn terrein blijken.
    28-04-2022 12:00
    Niet gekeken, dus benieuwt het me wel wat hij over MSR te vertellen had.
    Volgend jaar aanvallen vanaf de Cipressa (en aanhaken bij een vooruitgestuurde Masnada of Vansevenant om samen het stuk naar de Poggio te overwinnen ) moet toch een plannetje zijn…
    28-04-2022 12:06
    @Kopinkas,
    Het last minute toevoegen van MSR dit jaar vanwege de geblesseerden. Maar hoogtestage was belangrijker met het oog op de doelen die nog kwamen. Dus niks opportunisme, en gekozen voor het grotere plaatje. En dus Jakobsen naar MSR
    28-04-2022 12:13
    ...als je het mij vraagt zijn àlle wielrenners, wielerploegen en al wat daar rondhangt "opportunisten". Veinzen dat je goed/ziek bent, fake-demarrages zetten, een ander zijn bord leegeten, in het wiel hangen, surplacen,... ik ken geen ploeg/wielrenner die niet opportunistisch naar een wedstrijd gaat. Dat bluffen op voorhand vind je ook in de bokssport. Ik hou ervan, in de sport welteverstaan.
    28-04-2022 12:20
    @Michelangelo
    Bedankt! Ik herinnerde me zelfs niet dat MSR rijden met Evenepoel ooit aan bod gekomen was. Goeie beslissing om het nu nog niet te doen.
    28-04-2022 13:02
    @Alfons,
    Het was inderdaad gewoon een retesaaie aflevering waar slecht 10% is uitgehaald van wat er eigenlijk in zat.

    Maar ik denk ook dat Remco en de ploeg ergens op het punt zijn aangekomen dat het 'hypen' en grootspraak weliswaar leuk zijn voor de polemieken op WF, maar niet bijdragen aan een gezonde en succesvolle wielerloopbaan. En in deze setting hebben ze prima aan beeldvorming gedaan: geen controversiele uitspraken, respectvol, collegiaal en gezond ambitieus met een gedegen plan. Enige controverse ook hier op WF is of hij niet beter een grote bek en een dikke nek had meegebracht, maar geen negatief gedoe hier over welke uitspraak dan ook.

    Nu moet dit natuurlijk niet enkel voor de buhne zijn. Als ik kijk naar de emoties na LBL, dan zag ik bijna meer opluchting dan blijdschap. Alsof het iets was wat volbracht MOEST worden ipv iets waar hij heel erg van droomde. Hopelijk valt dit "MOETEN" met deze overwinning ook weg in zijn hoofd, en wordt het vooral "WILLEN" en "MOGEN". Dat zijn namelijk veel betere drijfveren om gezond en lang topsport te bedrijven. En op mij kwam hij nu heel rustig en stabiel over, dat is wel eens anders geweest.

    Verder had ik in de aflevering wel meer willen horen over het proces dat Evenepoel heeft doorgemaakt sinds zijn rentree. En dan met name afgelopen winter, na een mix van mooie resultaten, teleurstellingen en veel gedoe. De keuzes mbt trainingen en gewicht, verandering in begeleiding ook psychisch, hoe hij er zelf op terug kijkt, hoe hij dingen nu een plek probeert te geven, etc. Een goede vragensteller en goede analisten aan tafel hadden absoluut betere TV gegeven dan Van Gucht en Wolfie.
    28-04-2022 13:15
    Remco Evenepoel krijgt véél te véél aandacht. Moet ze je zien hoeveel woorden (en tijd) mensen eraan spenderen. Wat een hype bah, wordt nooit wat.
    28-04-2022 13:25
    Voor hemzelf is het inderdaad wellicht beter om zich even bescheiden op te stellen, of je hebt weer een wekenlange hetze aan je been. Maar ik vond het gewoon geen interessante tv-uitzending.

    Verder kan ik me voorstellen dat het als renner ook makkelijker is om de sociaal wenselijke antwoorden te geven in interviews om gewoon van die media af te zijn zonder enige gevolgen. VdP zie ik het ook wel eens doen. En de meeste voetballers houden het in interviews ook bij wat afgevijlde gemeenplaatsen.

    Maar persoonlijk zie ik liever iemand wat meer vrijuit praten. Niet dat je altijd het achterste van je tong moet laten zien, maar iets meer inhoud en eigenheid kan ik wel appreciëren. Dit is nota bene de jongen die al goat-sikkend over de meet kwam, die hoef ik niet elke poging tot ophemeling ho maarend 'zo makkelijk is het allemaal niet!' te zien afzwakken.

    Enkel nog maar met de benen spreken is natuurlijk ook een piste voor deze REV (en wellicht zelfs een heel goede), maar interessante praatprogramma's vul je daar niet mee.
    28-04-2022 13:53
    Alfons,
    Ook ik had op veel meer gehoopt deze uitzending. Maar in dit geval lag het echt aan de vragenstellers en analisten aan tafel. Die zaten daar als parende egeltjes (en Wolfie als kwijlende fanboy).

    Ze hoeven met hun vragen geen controverse op te zoeken, en terug te gaan naar het WK vorig jaar. Ik denk ook niet dat mensen kijken om controversiele antwoorden te zien of grootspraak te horen. Maar wel hoe Evenepoel dingen beleefd heeft, wat het met hem heeft gedaan, hoe hij terug kijkt op zaken. En dan niet stoppen bij het buitenste schilletje zoals nu gebeurde. Maar hem en Klaas Lodewyck met betere vragen "dwingen" om meer van zichzelf te laten zien.

    Het kwam nu over als een slecht voorbereide, snel in elkaar geflanste extra time, geregisseerd en gesouffleerd door de PR afdeling van QS.
    28-04-2022 14:29
    @Michelangelo

    Ik heb zelf nog niet kunnen kijken, maar je lijkt de uitzending bij elke comment slechter te vinden, al was het dit keer niet de schuld van Remco ;-)

    Ik vind de quotes over Sanremo, Lombardije, Vlaanderen eigenlijk op zich niet oninteressant, maar verder was het op zich wel wat te verwachten dat dit een "nageniet"-aflevering zou worden, en dat levert meestal kabbelende televisie op.

    Op hoe hij de voorbije maanden beleefd heeft, is Evenepoel al ruimschoots ingegaan op de emotionele persconferentie na Luik (wat niet iedereen hier kon appreciëren). En verder denk ik niet dat hij op dit moment heel veel zin heeft om in te gaan op de fouten die vorig jaar door hem en zijn entourage gemaakt zijn - dat zou alleen maar een bron van mogelijke wrevel zijn en de positieve vibe die nu binnen die entourage heerst mogelijk naar beneden halen. Dus die vragen had hij wellicht toch vrij snel afgeblokt.
    28-04-2022 18:42
    @Michelangelo. Ik ben er redelijk zeker van dat Quickstep Lodewyck heeft meegestuurd om REv onder controle te houden. Daarnaast lijkt het me waarschijnlijk dat ze hebben geëist dat een aantal onderwerpen niet mochten aangesneden worden.
28-04-2022 11:13
Het was inderdaad een pak minder boeiend dan je zou hopen. Geen goede host, geen boeiende analisten en Evenepoel die met Lodewyck een waakhond leek mee te hebben om te temperen indien nodig.
Zoals Alfons hierboven zet zijn die veilige, vlakke antwoorden vermoedelijk een gevolg van de polemieken bij vorige uitspraken.

Ik sluit het nog niet helemaal uit dat hij de tour rijdt trouwens als effectief blijkt dat Alaphilippe de tour niet haalt. Hij is de enige die op commercieel vlak een goede vervanging zou zijn. Onderschat de invloed van de sponsors niet.
    28-04-2022 13:05
    Ik sluit me dan toch eerder aan bij wat Maillot hierboven stelt over tourdeelname. Zelfs met het perfecte parcours is dit niet het goede moment. Er is een kans op succes, maar het afbreukrisico is dermate groot dat je de gok niet wilt nemen. Hij ligt te veel onder een vergrootglas.
    Dan kun je misschien beter nog Van Wilder naar de TdF sturen. Die kan nog gewoon in de luwte fietsen en misschien aangenaam verrassen. Evenepoel kan alleen maar tegenvallen (tenzij hij daadwerkelijk wint en grootse nummers opvoert natuurlijk).
28-04-2022 13:42
Ergens in het achterhoofd hou ik er nog rekening mee dat QS de media een neus zet en een week voor de TdF de deelname van Evenepoel aankondigt. Al was het maar om hem de komende maanden in alle rust zijn voorbereiding te laten doen. Het zou nog zo'n slecht idee niet zijn. Een tour dan waar niets moet, maar waar hij carte blanche krijgt om zich volledig uit te leven. We zullen zien...
28-04-2022 18:00
Mijn filter werkt niet, zie dit nieuws terwijl ik Evenepoel had uitgesloten
29-04-2022 12:23
Kunnen we hier niet nog wat verder over doorlullen vandaag? We zijn dag twee na de uitzending en de commentaar is al opgedroogd. Misschien heeft iemand nog enkele nuances aan te brengen aan de zeer diepgaande analyses ter zake?

Langs mijn kant: goed dat men Dirk Dewolf blijft uitnodigen. 100% liever Dirk dan het halve klanken, woorden en zinnen uitbrakende Brammetje.
    29-04-2022 14:39
    Volledig mee eens, zelf als Dirk niéts zou zeggen, mag hij erbij zitten. Hij is wielererfgoed, en dat moet gekoesterd worden.
    29-04-2022 15:12
    Dirk De Wolf was in deze aflevering geen goede gast omdat hij duidelijk te dicht bij de familie Evenepoel staat - in andere afleveringen heb ik hem meestal beter gevonden, maar vaak ook wat typisch 'over-the-top' Aalsts.

    Voor de rest mogen ze van mij de peper-en-zoutloze Bert De Backer aanhouden tot zodra Sep Vanmarcke stopt met koersen. Die laatste heeft in zijn paar optredens in de studio al meer scherpe analyses gemaakt dan glimlach-KUIF Bertje in de komende 10 jaar zou klaarspelen.

    (tevreden, Dave? ;-) )
    29-04-2022 16:06
    tevreden en akkoord overigens

Reacties zijn gesloten.