Pogacar tergt Van Aert opnieuw met opvallende opmerking: “Hij had de benen niet”
foto: Cor Vos
dinsdag 4 juli 2023 om 09:46

Pogacar tergt Van Aert opnieuw met opvallende opmerking: “Hij had de benen niet”

Jasper Philipsen won maandag de derde etappe van de Tour de France, maar door een vermeende overtreding tegenover Wout van Aert duurde het nog wel even voordat hij de ritzege definitief toegewezen kreeg. In afwachting op het verdict kwam ook Tadej Pogacar nog even buurten. Toen de tweevoudig Tourwinnaar weer vertrok, maakte hij nog een scherpe opmerking over Van Aert.

“Hij had de benen niet”, zei Pogacar nadat hij samen met Philipsen, diens vriendin en de perschef van Alpecin-Deceuninck de beelden van de sprint in Bayonne had gezien. In die sprint raakte Van Aert ingesloten tussen Philipsen en de hekken, waarna de renner van Jumbo-Visma zijn benen stilhield. De jury oordeelde uiteindelijk dat Philipsen niet onreglementair had gesprint en dus behield de sprinter van Alpecin-Deceuninck zijn zege.

Zondag had Pogacar ook al de draak gestoken met Van Aert, die in de rit naar San Sebastián als tweede eindigde. De Belg van Jumbo-Visma was daar dermate teleurgesteld over dat hij na de streep een bidon op de grond smeet. Uitrijdend op de rollen, deed Pogacar die actie lachend na. “Like a child!”, zei hij erbij.

124 Reacties
04-07-2023 10:11
Wat een prachtige analyses hier. Ik zie alleen maar een jongeman die zijn vriend steunt terwijl hij wacht op een jury-beslissing. Iets als: "Joh, je hebt gewoon gewonnen pik, niks aan de hand, hij had gewoon de benen niet".
    04-07-2023 11:01
    Maar het zo opschrijven is totaal niet interessant voor de clicks.
    04-07-2023 11:19
    Dit dus. En ook als Pogacar het wel als plaagstootje bedoelde richting WvA, helemaal prima. Het wielrennen wordt alleen maar mooier van wat rivaliteit tussen de allergrootste die uitgesproken wordt. Ik heb geen fluit met F1, maar vond die mentale oorlogsvoering tussen Hamilton en Verstappen de afgelopen seizoenen genieten. Het wielrennen heeft Pogacars nodig.
    04-07-2023 11:24
    Inderdaad. Volgens mij is het zelfs speels plagend bedoeld van Pogi, zoals vrienden die een rondje fietsen ook wel vaak elkaar plagend uitdagen. Er wordt hier veel te veel achter gezocht.
    04-07-2023 11:59
    Niets mis mee, inderdaad. Maar dan stellen dat Van Aert "de benen niet had" is iets heel anders. Want manifest onwaar. Het lijkt me inderdaad dat Pogacar al sinds een paar jaren naast zijn schoenen begint te lopen. De negatieve invloed van Gianetti. Het feit dat de zachtaardige Peiper aan de kant geschoven werd, maakt duidelijk dat Pogacar gekozen heeft voor de rol van "bad boy", zoals Sagan. Daarenboven heeft hij duidelijk zijn nederlaag tegen de Jumboploeg, en de rol van Van Aert daarin, niet verteerd. Alleszins kleintjes van Pogacar. Inderdaad, het feit dat hij in zijn eigen land "relatief" niet zo populair is, zegt ook veel.
    04-07-2023 12:45
    Mooi beschreven, Zacht! Context is de essentie van elk verhaal.
04-07-2023 11:06
De hetze van wielerflits tegen Pogacar gaat steeds groter vormen aannemen.

Over een paar weken een artikel met de kop:
"Pogacar vermoedelijk vader van kind Wout van Aert, DNA onderzoek volgt".
    04-07-2023 11:19
    @Handige Harry De hetze komt niet vanuit wielerflits. Wielerflits lift mee op de hetze die in België wordt gecreëerd. België is een rare stemming aan het creëren rondom Van Aert en Jumbo-visma. Richting het WK wordt dit nog veel erger met Philipsen, Van Aert en Evenepoel als kanshebbers.
    04-07-2023 11:41
    [Quote]Cycling 4 JULI 2023 OM 11:19
    @Handige Harry De hetze komt niet vanuit wielerflits. Wielerflits lift mee op de hetze die in België wordt gecreëerd. België is een rare stemming aan het creëren rondom Van Aert en Jumbo-visma. Richting het WK wordt dit nog veel erger met Philipsen, Van Aert en Evenepoel als kanshebbers. [/Quote]Er is helemaal geen hetse in België rond Van Aert en Jumbo-Visma, net zoals er geen hetse rond Evenepoel heerst in Nederland. Een handvol 'fans' die doordraven over iets of iemand maakt geen algemeen iets. Veel waarheden die op wielerflits leven zijn eerder te vinden in het hoofd van diegene die ze poneert, dan dat ze effectief kloppen...
    04-07-2023 11:51
    @Ken dcq De reacties op bijvoorbeeld hln.be zijn echt niet anders als op wielerflits.nl. Ik vind het dan ook niet terecht om alleen te wijzen naar wielerflits.nl. ik zeg trouwens niet dat er een hetze omtrent van Aert en Jumbo-visma wordt gemaakt.
    04-07-2023 12:24
    Wielerflits kiest er toch zelf voor om constant deze artikelen te plaatsen.

    Ze knippen en plakken sowieso al teveel naar mijn zin, maar dat ze zulke artikelen blind overnemen is wel een dieptepunt.
    Ze schrijven het dan niet zelf maar als zo'n beetje de grootste wielerwebsite in Nederland en misschien wel de Benelux zulke artikelen plaatsen, gooit zeker olie op het vuur.
    04-07-2023 13:43
    @cylcling, er is een reden waarom je de artikels in het HLN en de reageerders daarop niet als referentiepubliek moet nemen...
04-07-2023 09:59
Armstrongeriaans, heerlijk! Hier hebben we toch op zitten wachten in plaats van de robots van Sky of Jumbo.
    04-07-2023 10:03
    Er zijn weinig dingen aan Amstrong die ik heerlijk vind en zeker zijn vorm waarop hij mensen het zwijgen oplegde schaar ik niet in die categorie.
    04-07-2023 10:04
    Goed punt, man.
    04-07-2023 10:06
    Precies, heerlijk zo’n jongen in het peloton.
    04-07-2023 10:10
    Dat kan AnderJ, maar dat verandert mijn punt niet. Het brengt gewoon wat leven in de brouwerij en dat maakt het allemaal wat minder klinisch.
    04-07-2023 10:12
    Om hem nu te vergelijken met Armstrong die in mijn ogen volkomen onsympathiek is/was klopt in mijn ogen niet. Denk dat het psychologische spelletjes zijn omdat hij niet wil dat hij net zoals vorig jaar er door TJV opgelegd wordt en ook wel ziet dat Vingegaard tot nu toe moeiteloos volgt.
    04-07-2023 11:31
    Jammer dat er geen jongens zoals Jaap Stam of Zlatan in het peleton rijden, die zouden deze snotaap gewoon van zijn fiets aftikken, dan zou hij zich wel leren te gedragen
    04-07-2023 11:56
    Oja, want die moeten we hebben Djaga. Renners die andere renners van de fiets af tikken. Psychologie hoort bij topsport, en Pogacar begrijpt dat heel goed. Verdeel en heers, Pogacar is de boel aan het ontregelen en Van Aert is daar gevoelig voor, dat zag je ook in het voorjaar en met het veldrijden. Van Aert is één van de, zo niet de beste renners ter wereld. Maar mentaal is hij breekbaar, en dat weten jongens zoals Van der Poel of Pogacar heel goed.
    04-07-2023 15:50
    @stinkkaas. Precies dat. Wout lijkt momenteel in een emotionele/mentale spagaat, zijnde de tour en thuis. Dat is voelbaar.
    Als Pogacar daar mee speelt kun je daar wat van vinden. Ik snap dat maar zou het zelf niet zo snel doen.
04-07-2023 09:50
Ik begrijp niet goed waarom Pogacar dit doet. Laat WVA in de waan dat zijn ploeg hem onvoldoende steunde de afgelopen dagen, waardoor die zelf misschien ook net iets minder terug zal doen. Hem op deze manier koeioneren zorgt er alleen maar voor dat hij alsnog extra zijn best zal doen voor Vingegaard.

Het past bovendien niet bij een kampioen (en eigenlijk bij geen enkele renner) om zo laatdunkend te doen tov conculegas.
    04-07-2023 10:02
    @LeoR 16: ik gok dat dit het kind in Pogacar is... Maar mij valt vaker op dat Pogacar een beetje er mee dweept goede vrienden te zijn met de tegenstanders van TJV: denk aan de opmerking dat MvdP Pogacar tips zou hebben gegeven waar te demarreren in de AGR. Ik ben er niet zo weg van...
    04-07-2023 10:13
    Hij zegt hier alleen: "Hij had de benen niet". Als dat nu al laatdunkend is.
    04-07-2023 10:51
    De vraag is ook: waarom gaat Pogacar daar zo nadrukkelijk naast Philipsen staan terwijl de camera's draaien? Ik heb dat nog niet eerder gezien, dat een renner uit een andere ploeg zo duidelijk in beeld erbij staat. Ik denk dat het is omdat hij zichzelf met de 'winnaars' wil associeren. Op zaterdag stak hij beide armen in de lucht toen Yates had gewonnen, op een excessieve manier (de meeste renners juichen een beetje als een ploeggenoot won), op zondag moest Van Aert vernederd worden en gisteren wil hij met 'goede vriend' Philipsen in beeld.

    Het lijkt mij dat hij zichzelf als winnaar wil neerzetten, om zo Vingegaard + TJV te ontmoedigen. 't Komt een tikje panisch over, vind ik. Maar misschien werkt het.
    04-07-2023 10:52
    Hij weet perfect dat wva de cruciale schakel is bij JV, als je die uit zijn lood kan slaan dan is Vingegaard pakken al een stuk gemakkelijker. Al vrees ik dat dit eerder een omgekeerd effect gaat hebben, ik hoop voor pogacar dat hij geen pech kent op een minder goed moment of zijn tdf voor winst gaat er opzitten, je kan best gewoon respectvol omgaan met je rechtstreekse concurrenten lijkt mij.
    04-07-2023 11:26
    @horsm - Pogi heeft de witte trui, waardoor hij naar de ceremonie moet. Philipsen zit er omdat hij de rit waarschijnlijk heeft gewonnen. De enige andere renners in dat afgezette stuk zijn A. Yates, Lafay en Powless voor de trui ceremonie. Pogi loopt toevallig achter Philipsen langs en ziet dat zijn oude ploegmaat nog in de onzekerheid zit qua ritwinst en vanuit interesse in zijn vriend, kijkt hij even mee of hij echt gewonnen heeft.
    04-07-2023 11:47
    Burn

    Omdat Van Aert duidelijk wel goede benen had. Anders zit je zonder lead-out niet helemaal vooraan in het wiel van Philipsen voor de spurt begon. En ga je Philipsen ook niet remonteren tot hij geen doorgang meer had en hem en het vooruitbuigende publiek raakte.
    04-07-2023 11:52
    @horsm, Pogi en Philipsen zijn ook goede vrienden en hebben samen gereden voor UAE Emirates. Kan me voorstellen dat je dan even meeleeft.
    04-07-2023 11:54
    @groetjes, ah haha ja - dat is eigenlijk een veel plausibelere interpretatie....
    04-07-2023 12:10
    Je hoeft 'goeie vriend' trouwens niet tussen aanhalingstekens te plaatsen. Pogi en Philipsen waren al twee handen op één buik tijdens hun tijd bij UAE en zijn zelfs dermate close dat ze samen op vakantie gaan.

    Wat betreft zijn opmerking heb ik dat eigenlijk ook geen seconde geïnterpreteerd als steek naar Wout, maar gewoon als uitspraak van steun aan z'n maatje, dat Wout niet stopte met trappen omwille van een fout van Philipsen, maar omdat hij de benen niet had om er nog over te komen. Wou volgens mij dus gewoon Philipsen en zijn vriendin geruststellen dat de zege binnen was.
    04-07-2023 12:22
    Het kan duiden op onzekerheid bij Pogacar over eigen vorm en team om meermaals laatdunkend te doen over Van Aert. Een grote kampioen heeft dit niet nodig.
    04-07-2023 12:24
    Hahaha wat een gejank uit Hollandse hoek alweer , ik als Belg kan die pogacar wel best smaken met zijn plaagstootjes naar van aert , nu die vingegaard nog een goeie mep rond zijn oren en de tour kan niet meer stuk
    04-07-2023 12:48
    Misschien moet Pogacar zo onderhand maar eens excuses maken aan Van Aert en zichzelf voortaan vooral op eigen kinderlijk en impulsief gedrag corrigeren: https://www.ad.nl/wielrennen/pogacar-maakt-excuses-aan-van-baarle-voor-tirade-na-ronde-van-vlaanderen-heel-tof~a67c594b/
    04-07-2023 17:36
    @sus, goh, wat zit hier weer een hoop haat naar JV in verscholen, aangewakkerd door de Belgische media. Over gejank gesproken.
04-07-2023 10:13
Pogacar leeft op deze manier echt rent-free in het hoofd van de Jumbo en al zijn aanhangers. Staaltje psychologische oorlogsvoering en mind-games van de allerbovenste plank. Heerlijk.
    04-07-2023 10:20
    Het lijkt eerder andersom dat Pogacar Hautacam 2022 nog niet helemaal verwerkt heeft.
    04-07-2023 10:34
    Dit inderdaad, plus hij snapt dat dit natuurlijk zalig gaat zijn voor Unchained season 2. Een beetje extra drama voor de niet-hardcore-wiellervolgers.
    04-07-2023 10:38
    Je kopieert mooi de woorden van Toto Wolff over Christian Horner aan het begin van het F1 seizoen. En kijk eens hoe goed dat geholpen heeft.

    Hier is echt niks slims aan, slim zou zijn om in te spelen op de tweespalt bij JV. Wat hij nu doet is gewoon dom haantjesgedrag, een mooie kopie van z’n vroem vroem gebaartjes voor hij gelost werd op de Granon. Ook z’n ploeg denkt duidelijk weer dat ze kunnen winnen door zich op de borst te slaan.
    04-07-2023 10:38
    @madeinstars
    Pogacar weet juist op basis van vorig jaar dat Vingegaard zonder van Aert de Tour niet kan winnen. En dus probeert hij eerst van Aert uit te schakelen.

    En dat werkt voorlopig donders goed zoals we kunnen zien.
    04-07-2023 10:56
    @HNak - ten eerste: WvA is tot nu toe bij de beste 5 renners van het peloton, dus of dat zo goed lukt is maar de vraag.

    Ten tweede: of dat kan lukken op deze manier, of dat je op deze manier WvA alleen maar tergt en sterker maakt is ook maar zeer de vraag (zie 'Ik moet just niks')

    Ten derde: Vingegaard reed vorig jaar in totaal 4 minuten weg bij Pogacar bergop. Laat het zonder Van Aert een minuutje of twee minder zijn geweest (twijfelachtig) en hij wint nog steeds vrij afgetekend.
    04-07-2023 11:10
    [i]edit wf: niet doen[/i]
    04-07-2023 12:27
    Van Aert zou mogelijk wel meer risico gaan nemen. Als hij etappe 2 zou hebben gewonnen had hij etappe 3 echt niet meegedaan in de sprint, veel te groot risico. Nu kneep hij in de derde etappe in de remmen, mogelijk vandaag in de 4de etappe niet meer.
04-07-2023 10:50
Niet van Aert en ook niet Pogi maar meer dit zoveelste oeoeoe-bit-chy artikel is de loser wat mij betreft. Echt het spoor een beetje kwijt.

Wat hier gebeurt is niet veel meer dan een bemoedigend opmerkinkje richting een collega die je graag mag. Daarnaast lijkt me ‘ook zonder dat ie remt had je hem gepakt Jasper’ eerder de strekking dan ‘hahaha, die h*m* is over & out’.

Deze vervelende manier van nieuws brengen gaat invloed hebben op het animo van je plofkap jongens. Ik zou er eens een vergadering over houden.
    04-07-2023 10:53
    Helemaal mee eens. Pogacar zegt drie woordjes tussen neus en lippen door en Wielerflits doet alsof het een oorlogsverklaring is. Als dit hier niet op deze site was verschenen was het waarschijnlijk niemand opgevallen.
    04-07-2023 11:40
    @Martini87 Het is gewoon een kopieeractie van Wielerflits.nl. Wielerflits.nl was echt niet de eerste met dit artikel
    04-07-2023 11:51
    Ook wel waar ja, al weet Pogacar goed genoeg dat die kleine zinnetjes worden geanalyseerd en uitvergroot, anders zou hij dit niet zeggen wanneer Jasper met zijn neus voor een camera zit. Toch een beetje een klootzakje die pogiboy, maar ik blijf wel fan natuurlijk!
04-07-2023 12:27
Objectief gezien is het enigszins apart te noemen wat Pogaçar hier doet. Tenminste, als dit zo bewust is. Het lijkt er op dat hij in eerste instantie gewoon Philipsen komt feliciteren, en precies op dat moment komt de herhaling van de sprint in beeld. Het plaagstootje na het zien van de beelden zou als flauw uitgelegd kunnen worden, maar persoonlijk heb ik zo'n enorm zwak voor deze Sloveen dat ik het wel kan hebben.

Normaal gesproken (bij andere sporten) ben ik altijd voor Nederlandse ploegen/sporters, maar ik betrap mezelf er nu voor het tweede jaar op rij op dat ik gewoon echt hoop dat Pogaçar de Tour gaat winnen. Zijn er meer Nederlanders bij wie dit zo voelt? Ik denk dat het enerzijds met het type renner dat Pogi is te maken heeft en zijn karakter (of hoe hij overkomt op mij in ieder geval) en anderzijds omdat ik die Vingegaard zo'n enorme natte dweil vind. Natuurlijk een fantastisch renner, maar buiten dat hij heel hard kan trappen, vind ik hem totaal niks uitstralen.
    04-07-2023 12:45
    Bewuste plaagstoot toch hoor, zeg dan 'Jappe je was de snelste' ipv 'Wout kan het niet', op zich dezelfde uitkomst van woorden maar de perceptie is helemaal anders. Het is een klein klootzakje die pogacar, achter dat goedlachs ventje zit toch ook een heel scherp kantje, maar ik blijf natuurlijk ook fan van hem als coureur zoals praktisch iedereen neem ik aan.
04-07-2023 10:59
Ik begrijp de reacties de felle reacties over Pogacar niet zo goed.

Zondag uitte Wout van Aert zijn frustraties op een onhandige manier. Frustratie die er mag zijn, maar dan mogen er toch ook wel grapjes over gemaakt worden? Ik kan me zo voorstellen dat bij veel teams een imitatie is gedaan. Pogi doet het op zijn kenmerkende vrolijke manier, dat betekent niet dat hij het vervelend bedoelde. Ja hij doet het met een camera op zich gericht, maar is dat nou zo erg?

Dit fragment vind ik nog onschuldiger. Pogi komt zijn vriend/oud-ploeggenoot feliciteren en ziet dat hij en z'n vriendin zich zorgen maken over de uitslag. Zijn reactie na het zien van de beelden interpreteer ik als geruststellend richting Philipsen en zijn vriendin. En ja, Pogi lacht erbij, maar kom op, Pogi lacht altijd!
    04-07-2023 11:52
    Altijd lachen? Behalve als het tegenzit, dan lacht hij niet meer. Het masker viel wel af bij die sprint in de RVV vorig jaar. Gewoon een vervelend mannetje die Pogi, zoals je ze hebt op elk schoolplein. Wel leuk om erbij te hebben, geeft een beetje leven in de brouwerij.
    04-07-2023 11:56
    Ach ja, dat moment in de RvV, na het koninklijk verknallen van zijn eigen spurt (zijn allerallerslechtste ooit) en opvolgende woede is natuurlijk ex-act hetzelfde als van Aert die zijn bidon op de grond klettert. Misschien ook daarom dat je er makkelijker mee lachen kan, als je weet hoe het voelt.
    04-07-2023 13:13
    @Mystieke_Monnik, klopt, die ene keer in de Ronde van Vlaanderen... Daar liet hij zich even kennen, maar ik gok dat hij daar inmiddels zelf ook om kan lachen. Toen hij gesloopt werd op de Col du Granon bleef hij ook heel sportief.

    Maar inderdaad: leuk om hem erbij te hebben. Net als Van Aert, ze voegen iets toe aan het peloton. En ik denk dat zij zich er een stuk minder druk om maken dan wij met z'n allen.
    04-07-2023 15:37
    Net zoals het masker afviel bij ROG bij dat Wright incident?
04-07-2023 09:54
Hij kijkt zelfs nog naar de camera. Bewust de boel een beetje ophitsen, maar dat legt gelijk uit waarom roglic zoveel populairder is in zijn thuisland. Pure no nonsens tegenover (negatieve) aandacht en constant in the picture willen staan met overdreven frivool gedrag
    04-07-2023 10:15
    So what. Pogacar is oneindig veel populairder dan Roglic in ‘s werelds grootste wielerland, België. Geen woorden, maar daden.
    04-07-2023 10:22
    's Werelds grootste wielerland?
    04-07-2023 10:33
    Ik denk dat Roglic er behoorlijk wakker van zal liggen dat hij niet populair is in een land waar hij voor hij begin met wielrennen waarschijnlijk nog nooit van gehoord had.
    04-07-2023 10:53
    Geen woorden kun je niet met droge ogen zeggen, uiteraard wel ook daden
    04-07-2023 10:56
    Ik hou er ook niet van. Pogacar komt een beetje zeikerig over. Maar goed, ik heb de showman in Peter Sagan ook nooit leuk gevonden.
    04-07-2023 12:36
    @ kemperren met de sleurhut
    Inderdaad laffe coureurs zoals roglic en vingegaard zijn in België niet geliefd , daar komt niemand nog voor naar de koers .
    Maar renners zoals pogacar, van der poel, evenepoel en ook van aert wel met hun ontembare aanvalsdrift daar klopt ieder Belgisch wielerhart sneller van
    04-07-2023 12:52
    Als je alleen maar kan kwijlen over België, waarom ga je dan niet lekker naar WielerFlits.be? Dan heb je ook geen last van die oh zo vreselijke “Hollanders”.
    04-07-2023 15:38
    @Martini51, of vind je een ander wielerland groter misschien?
04-07-2023 09:56
Hm. De pijn van vorig jaar bergop gelost worden door een sprinter komt naar buiten? Of mentale spelletjes om tjv te ontwrichten? Of toch gewoon overschatting van zichzelf en grenzen van fatsoen uit het oog verliezen...? Hoe dan ook, ik vind dit een onprettige wending, dit op de persoon spelen, die ik niet zag aankomen
    04-07-2023 10:04
    Overschatting???? Snap hem niet, gezien zijn leeftijd en palmares.
    04-07-2023 10:08
    Van Aert is geen sprinter, is een allrounder. Als van Aert een wedstrijdje doet tegen de echte topspurters, verliest ie 9 van de 10 keer.
    04-07-2023 10:27
    Hahaha, de pijn van vorig jaar? Pogacar heeft geen pijn meer van vorig jaar hoor met talloze ritoverwinningen, eindklassementen in week-rondes, verschillende klassiekers en 2 monumenten sinds de vorige Tour.
    04-07-2023 10:54
    Je onderschat het belang van de Tour Barry, daar zit echt nog wel pijn
    04-07-2023 11:13
    Ik denk dat hij die pijn er wel heeft uit gereden in de E3 en in de RvV waar het andersom was
    04-07-2023 11:52
    Nicdt

    Nochtans zou Van Aert gisteren gewonnen hebben zonder de bocht/nadar en het insluiten van Philipsen. Tegen de beste spurters ter wereld. Zoals twee jaar geleden op de Champs en nog een paar keer. Uiteraard is Van Aert geen zuivere spurter, hij is meer dan dat. Hij neemt enkel wat minder risico's dan de kamikazespurters.
04-07-2023 11:24
Pogi zegt wat ie wil, vooral tegen een goeie vriend als Jasper, dat wielerflits hier de boel opblaast boeit niemand behalve jumbo fans..
    04-07-2023 12:39
    Zo is het , wat een zielige jumbo visma reacties hier toch weer
04-07-2023 10:13
Als je zo'n sterke kampioen bent met palmares waar je u tegen zegt, hoef je je toch niet zo te gedragen?

Ik vindt dit toch wel een smetje op zijn karakter, openlijk voor de camera andere renders bespotten.

Er zijn niet veel andere renners die dit doen. Gewoon focussen op je eigen prestaties zou ik zeggen. Aan de eettafel zonder camera's, sure, maar niet voor de camera... En dank heb ik het vooral over etappe 2, maar ook nu weer heeft hij niks bij Philipsen te zoeken. Laat zijn eigen ploegmakkers erbij - wat doe jij daar..
    04-07-2023 12:29
    Nou meneer "ik vindt?', hij staat daar omdat hij een witte trui uitgereikt krijgt...!
    05-07-2023 08:02
    Gelukkig ben jij over twee weken weer van dit platform af....wat een onzin sta je te verkondigen. Dit zijn oud ploegmakkers en vrienden die elkaar opzoeken omdat ze beide podiumceremonie hebben
04-07-2023 11:04
Het is weer tour-tijd, dus het is weer tijd om alles to overanalyseren waar er geen betekenis achter zit.

Pogi zit zicht gewoon te amuseren en is aan het leuteren tegen zijn (ex)ploeggenoten.

Tegen Yates lachte hij gewoon beetje met het feit dat hij die bidon weg gooide.
Nu lachtte hij met Philipsen dat hij gewoon beter was en dat VA de benen niet had.

Mocht dit een andere renner zijn die dezelfde acties deed, zou hij net hetzelfde zeggen en doen. Is niets persoonlijks tegen van Aert of Jumbo hoor.
Pogacar gaat echt zijn slaap niet laten voor Jumbo hoor.
    04-07-2023 11:58
    Ik denk wel degelijk dat hij in zijn maag zit met ene Vingegaard die duidelijk zijn wiel houden kan en ijskoud geen moer doet verder. Hij is een prooi.
04-07-2023 11:27
En ook nog even dit:

Ik lees best veel dat WvA ‘cruciaal’ is etc maar deel dat idee niet echt voor deze tour. Er zitten itt vorig jaar veel minder ritten in waar hij als reddingsboei/laatste man optreden kan en de vorm lijkt ook net een tikkie anders (minder). Ik verwacht sleutelrollen voor van Baerle (pre finales , valleien , eventuele coup etc) die een vergelijkbare rol oppakt en Kuss straks wanneer het gevecht bergop echt losgaat.

Het is niet dat iets per definitie zo is omdat dat eerst ook zo was.
04-07-2023 11:10
'en de perschef van Alpecin-Deceuninck' haha. Hallo Nico
    04-07-2023 11:16
    Die worden inderdaad weer fijn gespaard na het in het water vallen van MvdP’s grand depart.
04-07-2023 15:15
Een bromvlieg heeft een enorme tampeloeris... onder een microscoop!

Alles in de Tour wordt uitvergroot. Zelfs een opmerking als "hij had de benen niet" wordt voorzien van een heel verhaal met een sensatietitel en bijpassende polemiek. Want al die Maxims, Raymonds en aanverwante figuren moeten immers hun aanwezigheid kunnen verantwoorden.

In de Ronde van Oman zou hier niemand ook maar een seconde aandacht aan hebben besteed.

Meer wil ik er niet van maken!
04-07-2023 10:27
Popijopiepogi. Camerabewust sneertjes uitdelen. Denk dat dat averechts gaat werken.
04-07-2023 12:09
Hoe wil je het framen: negatief richting van Aert of positief richting Philipsen? Op de beelden die ik eerst op tv zag (zeg maar de camera achter de finishboog) daaruit zou je zo maar kunnen concluderen dat Van Aert ontploft en opgeeft. Pas op de beelden vanuit de helikopter zie je wat er werkelijk speelde.
04-07-2023 12:18
Gewoon een opm om De Vlam een hart onder de riem te steken. 'Ach joh.. jij was de snelste'. Meer moet je er niet achter zoeken. Maar alles wat Pogi zegt wordt breed uitgemeten in de pers die er een verhaal van willen maken, terwijl er niks te melden valt. Zo ook gisteren met Wout. Die baalde dat ie te laat was en gaf niemand de schuld. Wout is prof genoeg dat ie weet wie welke opdracht heeft. Achteraf gelul van if-then-else doet er niet toe. Je hebt een taktiek die van te voren afgesproken is. Als die dan fout loopt, praat je erover en stel je hem wel of niet bij. Punt ad lijn.
04-07-2023 14:28
Heel die Pogacar is sowieso een nep figuur met dat eeuwige gemaakte lachje.

Als je hem vraagt hoe hij het vindt om de Tour te verliezen zal hij nog zeggen dat hij daar erg blij mee is ?!?!

Ik heb hem nooit gemogen en zal hem ook nooit mogen, als mens wel te verstaan. Ik hou nu eenmaal niet van mensen die een facade ophouden naar de buitenwereld.

Als wielrenner is hij de beste en meest geweldige, maar dat nep gedoe dat hij allemans vriend is en overal vrede mee heeft mag wel eens achterwegen gelaten worden.

Liever een klootzak die eerlijk is, dan een huichelaar.
04-07-2023 11:33
Jumbotjes hebben vorig in de Tour zich arrogant en laatdunkend uitgelaten tov tadej, die heeft mvdp verteld No more presents for Jumbo. Arrogantie van m'n Plugge en van Dongen wordt niet vergeten . OH wie is mijn bron trainingsmaatje mvdp en analist bij t Nieuwsblad.
    04-07-2023 11:40
    Je bron is een fata morgana
    04-07-2023 11:49
    Fata Morgana is Niels verd.....
    04-07-2023 12:00
    Klare taal heh
    04-07-2023 12:01
    Hoog dorpsgek-gehalte blijf jij toch hebben.
    04-07-2023 12:21
    Klopt Niels Verdonck werkt in de dorpsfietsenwinkel en is de beste maat van mvdp en analist , facts don't lie,sorry heren .OH en woutje wint wel een ritje of 2 hoor
    04-07-2023 12:34
    [quote] Niels Verdonck [/quote]

    Bedoel je Niels Verdijck?
    04-07-2023 12:39
    Klopt sorry ben een oude man weet niks van computers en een beetje van de koers
04-07-2023 12:41
Bergop zoek rijden ,en dan roepen dat ie d benen niet had klaar
04-07-2023 12:02
WvA heeft winters lang in z'n uppie rondjes in niemandsland gedraaid achter van der Poel aan, overpeinzend hoe hij die zou kunnen verslaan. Je zult echt met zwaarder geschut moeten komen om hem mentaal 'zeer' te doen, als dat al kan.
04-07-2023 12:10
Moeilijk te zeggen of hij het bij het rechte eind heeft - er was immers geen recht eind gisteren.
Pogiboy probeert duidelijk wel de vinger aan de pols te houden - begrijpelijk in zijn situatie…
04-07-2023 12:13
Waarschijnlijk heel wat reaguurders onder de "zuurballen wet", wat een treurnis.
TJV heeft even een psychologisch tikje gehad en meteen breekt de pleuris uit bij het gepeupel!

Reacties zijn gesloten.