Merijn Zeeman: “Rechtstreeks duel Roglic/Pogacar voorkomen”
Pogacar en Roglic - foto: Cor Vos
Raymond Kerckhoffs
dinsdag 1 juni 2021 om 07:15

Merijn Zeeman: “Rechtstreeks duel Roglic/Pogacar voorkomen”

Ride Jumbo-Visma gaat er alles aan doen om de komende Tour de France niet te laten uitlopen op een rechtstreeks duel tussen Primoz Roglic en Tadej Pogacar. Vorig jaar werd de Tour een tweestrijd tussen beide Slovenen. Op de voorlaatste dag wist Pogacar de tot op dan ongenaakbaar koersende Roglic uit de gele trui te rijden. In de klimtijdrit naar La Planche des Belles Filles wist de 21-jarige Pogacar liefst 1’56 op zijn landgenoot te pakken.

“Het voorjaar van 2021 is een bevestiging geworden van de Tour de France van vorig jaar. Het is andermaal duidelijk geworden dat Primoz Roglic en Tadej Pogacar elkaar niet veel ontlopen”, vertelt Zeeman in een grote reportage in de Zomergids van RIDE Magzine over hoe je Tadej Pogacar in de komende Ronde van Frankrijk moet verslaan. In dit verhaal komen diverse hoofdrolspelers aan bod.

“Roglic en Pogacar zijn fantastische renners die op veel terreinen voor de hoofdprijzen strijden”, vervolgt Zeeman. “Ik denk dat Pogacar in Brest van start gaat als de gedoodverfde favoriet om de Tour de France te winnen. Wij zullen iets moeten bedenken zodat de Tour niet beslist wordt in een rechtstreeks duel tussen Primoz en Tadej. We nemen een groot risico wanneer het een man-tegen-man gevecht wordt. Dat moeten we zien te voorkomen. Dan is er immers een aanzienlijke kans dat Pogacar opnieuw de Tour wint.”

Primoz Roglic na zijn verloren tijdrit met Tadej Pogacar – foto: Raymond Kerckhoffs

Ook Roglic sluit zich in dit verhaal in RIDE Magazine hierop aan: “Hopelijk hoef ik hem niet te verslaan in de tijdrit op de voorlaatste dag. Wanneer hij op die dag andermaal de wattages van La Planche des Belles Filles trapt, dan is hij veel te snel. We moeten plezier op de fiets maken. Hij is de titelverdediger en moet opnieuw bewijzen dat hij de Tour kan winnen. Daar moeten we ons voordeel uit halen. Alle ogen zullen op hem gericht zijn. Ik kan daardoor zonder enige druk van start gaan.”

Bestel nu de RIDE Zomerspecial

De volledige analyse is te lezen in de RIDE Zomerspecial, die op 4 juni verschijnt. Binnenkort te koop bij een aantal geselecteerde verkooppunten, maar nu al online verkrijgbaar. Met onze 212 pagina’s tellende Zomerspecial ben je optimaal voorbereid op de Tour de France en de Olympische Spelen! Het magazine is hier te bestellen.

168 Reacties
31-05-2021 10:23
[i]edit wf: bedankt aangepast[/i]
    31-05-2021 11:35
    En nou maar hopen dat het wel goed staat in de reeds geprinte 'ride'
    31-05-2021 13:39
    Uit nieuwsgierigheid ga ik er eentje halen!
31-05-2021 10:23
Wat een vreemd bericht om zo te lezen. Hoe willen ze klaarspelen dat het geen man tegen man gevecht wordt? Als dit de 2 beste mannen in koers gaan zijn, dan ontkom je daar toch niet aan? Of ze moeten met een tactiek op de proppen komen die redelijk vernieuwend is. Ben benieuwd.
    31-05-2021 10:53
    Waaiers; aanvallen in afdalingen; McNulty een kwartier voorsprong geven.
    31-05-2021 11:03
    Buitengewoon vreemde tekst. Buitengewoon zwak verhaal ook. Hoezo 'dan wint Pogacar'?
    Eén moment vorig jaar was genoeg geweest om te winnen, en dat was in het wiel meegaan in de Pyreneeën. Daar was Pogacar niet beter, maar brutaler en Roglic dommer (en op het verkeerde been gezet door Dumoulin).

    Een lekke band, valpartij, waaierrit, heuvelaankomst die net ff anders loopt of een goede dag in de bergen en je staat voor. Waarom nu al de handdoek gooien? Vooral omdat je dit jaar helemaal geen sterkere ploeg hebt dan UAE.
    31-05-2021 11:34
    Vermoed dat er meer zal staan in het Magazine zelf, maar geen zekerheid natuurlijk. Ze zullen ook nog niet hun hele strijdplan op tafel gooien.
    31-05-2021 12:05
    Wat een onzin is dat met die waaiers? 1 waarom zou Pogacar in de verkeerde waaier zitten? vorig jaar kwam hij terug van materiaalpech en zat dus in de tweede waaier waarom in 2021 weer?

    Verder lijkt het mij inmiddels volledig duidelijk dat Zeeman op zijn klapstoeltje niet krijgt verzonnen hoe hij een Tour moet winnen en schiet daarom de ene berg onzin na de andere in de lucht.

    tweede artikel nu waarin Jumbo bezig is een zogenaamde favorietenrol op een kunstmatige manier bij Pogacar neer te leggen.

    Pogacar moet bewijzen dat hij de Tour weer kan winnen.... ???? Nee Jumbo moet voor al die bergen geld en omdat Roglic de Tour minimaal 1 keer wil winnen aan de bak.. en dat weet Pogacar ook.
    31-05-2021 12:43
    Ze moeten Pogi de koers laten dragen. Dat was vorig jaar de grote tactische misser: koersen als leider, terwijl
    31-05-2021 12:44
    je het geel nog niet hebt. Laat anderen het werk maar opknappen. Je merkt dit jaar dat ze daarvan geleerd hebben.
    31-05-2021 13:07
    Erg vermakelijk.
    Het underdog verhaaltje is dan wel behoorlijk doorzichtig, maar de intentie is niet om Pogacar/UAE extra druk op te leggen of zand in de ogen te strooien. Daar is het Calimero gehalte veel te groot voor.

    Met de overdreven focus op de Roglic/Pogacar tweestrijd wil TJV die andere gigant uit de tent lokken.. INEOS.

    Als sterkste team ter wereld in de meest aansprekende koers ter wereld worden ze door Zeeman niet of nauwelijks ter sprake gebracht. Dat is niet omdat hij het gevaar van INEOS niet inziet, maar om ze juist getergd te krijgen.

    Een op zijn p*k getrapt INEOS kan nog wel eens een heel belangrijke schakel zijn in het breken van Pogacar.
    31-05-2021 13:31
    Dat is natuurlijk waar het om draait: je hebt Ineos nodig om Pogacar te verslaan en je hebt Pogacar nodig om Ineos te verslaan.

    Verder gaat het er niet om dát Pogacar wellicht in een verkeerde waaier of in een McNulty-spagaat terecht komt, maar om hoe je dergelijke eventualiteiten benut. Zoals andere ploegen dat ook deden en zullen doen als Roglic weer eens sputtert met een jasje ofzo.
    31-05-2021 14:11
    "Nee Jumbo moet voor al die bergen geld en omdat Roglic de Tour minimaal 1 keer wil winnen aan de bak.. en dat weet Pogacar ook."

    Welke bergen geld??? Vergeleken met het budget van Ineos en UAE is Jumbo maar een armzalig ploegje. Dus qua budget zijn ze sowieso de underdog en is het vooral Ineos dat móet winnen. Check voor de gein even hoeveel Ineos-coureurs er bij de top 10 best verdienende coureurs zitten (cijfers uit 2020, maar geeft wel aardig beeld van het financiële verschil tussen Ineos en Jumbo), het zijn er 5 voor Ineos! en 0 van Jumbo.

    http://www.granfondoguide.com/Contents/Index/5472/top-20-highest-paid-pro-cyclists-in-2020

    Laten we dus vooral het beleid van Jumbo toejuichen dat ze met relatief weinig geld zoveel hebben kunnen bereiken de afgelopen jaren. :)
    31-05-2021 14:36
    Dus Jumbo stond met 3.8 Mln aan kopmannen aan de start? Dat ze bij Ineos meer hebben maakt niet uit hé. die hebben de tour niet gewonnen en dit artikel gaat erover dat ze dat weer niet gaan doen
    31-05-2021 15:07
    Pogacar is kennelijk een betere wielrenner. Ja dan is het ontzettend moeilijk om toch de wedstrijd te kunnen winnen. Je kan het belachelijk vinden, er om lachen, wijzen op tactische tekortkomingen etc. maar om een betere renner te verslaan moet je toeslaan op het moment dat er iets gebeurt (waaier, lekke band, foutje in afdaling) en dán toeslaan. Wachten op het juiste moment en allereerst hopen dat dit moment zich in die drie weken voordoet (of het proberen af te dwingen zoals Nibali afgelopen jaar tweemaal deed).
    31-05-2021 23:28
    Een man tegen man gevecht moet koste wat het kost worden voorkomen. Ze moeten iets bedenken en hebben bedacht plezier te gaan maken. De druk ligt volledig bij Pogacar dus wordt het s' nachts polonaise lopen van Jumbo voor het hotel van UAE.
31-05-2021 10:26
Ooit moet je hem er een keer vanaf rijden, dus dan heb je altijd een man tegen man gevecht.
31-05-2021 10:35
Als het een man - tegen - man gevecht wordt moet je blij zijn want dan is Pogacar nog in het zicht. Als ze met lol maken bedoelen Pogacar in de mongolenwaaier rijden en/of gas er op wanneer hij weer eens als Bob Marley in de berm op een nieuwe fiets staat te wachten geef ik ze groot gelijk.
31-05-2021 10:39
zorgen voor een waaier etappe en deze keer geen gezeur en iedereen op kop meebeuken als Pogacar eraf ligt :P
31-05-2021 10:42
Samenzweren met Ineos? Of tegen TJV, dat kan ook.
31-05-2021 10:43
Toch een lastige, ik ben het er mee eens dat Pogacar verslaan het beste gaat als je hem buiten de bergen kapot kunt rijden. Zeker omdat dat het zwakke punt van zijn team lijkt.

Echter loop je dan meteen wel het risico als Jumbo zijnde dat je met die tactiek kei hard tegen het sterkere collectief van Ineos op botst. Want tot nu toe is 21 dagen overal attent koersen en mee zitten ook niet altijd het sterkste punt van Roglic gebleken.

Verder denk ik dat de pogingen om Roglic in de underdog positie te zetten niet gaan werken en denk ik dat de concurrentie zowel niet met Pogacar als met Roglic wil gaan werken omdat ze gewoon beide als grootste favorieten starten.
31-05-2021 10:52
Dat is hopen tegen beter weten in denk ik. Roglic en TJV hebben geen schijn van kans om deze Tour voor Pogacar te eindigen.
    31-05-2021 10:59
    Een losse bidon, een toevallig coronabesmetting, een olieplek op de weg ...
    Er zijn duizend redenen waardoor Pogacar ( of Roglic of elke renner) Parijs niet haalt.
    Op je fiets blijven zitten en 3 weken gezond blijven is moeilijker dan effectief te knallen in koers en concurrenten los te rijden.

    En geen schijn van kans is nu toch ook wel zeer optimistisch. Ik geef een 'fitte' Pogacar ook het voordeel, maar dat hij iedereen ( en Roglic ) zal domineren is zeker niet het geval.
    31-05-2021 11:22
    Dat is waar Massimo. ik ging er voor het gemak even vanuit dat beiden Parijs halen. ;)
    31-05-2021 13:36
    Pogacar was toch ook weer niet zoveel beter vorig jaar? Zijn tijdrit was alleen ineens buitenaards goed. Maar vooralsnog is het nog niet 100% vanzelfsprekend dat hij dat kunststukje bij elke tijdrit kan herhalen.
    31-05-2021 19:06
    Dat is totaal nergens op gebaseerd wat je zegt
    31-05-2021 23:27
    Pogacar was vorig jaar, vooral in de laatste week, beter. Dat kan dit jaar totaal anders zijn. Kijk maar naar de vorm van Bernal vorig jaar bijvoorbeeld.
31-05-2021 10:56
Nogal een schrijnend gebrek aan zelfvertrouwen (tenzij het een act is). Alles suggereert dan de kansen 50/50 zijn, maar Roglic lijkt vooral bang te zijn dat Pogacar nog eens zo'n absurde/bizarre mutantentijdrit uit zijn benen gaan schudden. Daar zou ik toch niet vanuit gaan.
31-05-2021 10:59
Sneu laatste qoute, alsof Roglic zonder druk de Tour kan gaan afwerken omdat er niks van hem verwacht wordt... How idiot, hij heeft z'n heel jaar er op afgestemd. Teamtactiek mag dan wel zijn om de underdog te spelen, maar dit is toch je reinste kolder.
31-05-2021 11:05
Roglic heeft de betere ploeg, dus als het een man-tegen-man gevecht wordt, is hij dat voordeel kwijt. Ze brengen het wel een beetje raar, maar neem aan dat ze dit bedoelen.
    31-05-2021 12:14
    Dat van die ploeg durf ik zo hard niet te roepen. Het verschil tussen 'goede ploeg' en 'hele goede/de beste ploeg' is niet van doorslaggevende invloed.
    En UAE heeft de zaakjes volgens mij prima voor elkaar dit hele seizoen al (en vorig jaar ook niet verkeerd).
    31-05-2021 12:17
    Ik denk het. Het is alleen gebracht als nieuws.
31-05-2021 11:08
Dan wil TJV er blijkbaar een driestrijd van maken: Kruijswijk vroegtijdig in de aanval sturen? Hadden ze dat vorig jaar maar met Dumoulin gedaan, maar toen dachten ze dat de buit al binnen was, terwijl ze de superioriteit van de ploeg op geen enkele wijze benut hebben: Pogacar kreeg gratis ritjes tot aan de laatste kilometer. Ben benieuwd.
    31-05-2021 11:24
    Precies.
    01-06-2021 08:23
    Of Kuss. Ligt eraan wie hoger staat.
31-05-2021 11:11
Ze vergeten hier wel de beste ploeg en dat is Ineos. Vorig jaar was once-in a lifetime vrees ik voor jumbo om te heersen in de tour, dat zie ik niet snel meer gebeuren!
    31-05-2021 20:01
    Eens met jou
31-05-2021 11:12
Wanneer hij op die dag andermaal de wattages van La Planche des Belles Filles trapt, dan is hij veel te snel.

Hiermee geven ze indirect mee aan dat ze er geen bal van geloven wat hij toen deed.
    31-05-2021 11:53
    Of dat Roglic toegeeft dat er een andere renner beter is?
    31-05-2021 20:00
    En gelijk hebben ze!
31-05-2021 11:23
In elk geval verstandig dat ze niet opnieuw het gewicht van de koers op zich nemen. Pogacar heeft daar van geprofiteerd. Dumoulin was toen een roepende in de woestijn.
31-05-2021 11:26
Er worden nu wat quotes uit een reportage uit Ride gehaald (voor promotie) en dat begrijp ik natuurlijk best vanuit commercieel oogpunt, maar de vraag is of dit dan het complete verhaal is, waarschijnlijk niet dus ;)
31-05-2021 11:26
Veel reageerders hier lijken Pogacar niet op de juiste waarde(s) te schatten. Ik vrees en verwacht het ergste.
    31-05-2021 12:51
    Roglic is super sterk en in het 1 tegen 1 klassements duel in Catalonie won Roglic. Maar daar moest Pogacar enkele seconden wachten op McNulty in de laatste rit. Zonder die seconden was het al stukken gelijkwaardiger geweest. Bergop won Pogacar zelfs de sprint van Roglic en recentelijk won Poga ook LBL. Ik hoop dat Roglic komende Tour wint, maar ik vrees dat Pogacar net iets beter is.
31-05-2021 11:31
Omdat Van Aert ook nog niet top is, als hij de TdF gaat rijden, is het wel handig om eerst het balletje te leggen bij de Ineos Grenadierstrein, die er ook belang bij hebben om Pogacar te isoleren.
    31-05-2021 13:23
    Daar is Zeeman nu ook het balletje aan het leggen. Dat is juist de clou van het hele interview.
    Hij zal het de komende weken nog wel vaker over ‘hét duel’ hebben om INEOS uit de tent te lokken.
    31-05-2021 15:16
    Bij INEOS hebben ze het niet meer van de zenuwen...
    31-05-2021 16:57
    @ J.A
    Zenuwen zijn niet de kwestie. Je kan allicht proberen INEOS te prikkelen door ze te negeren of als secundair te beschouwen. Zeeman wil wind zaaien om storm te oogsten. Of dat nu de juiste tactiek is betwijfel ik ook. Beter was het om maar gewoon wat open deuren in te trappen, maar dan wordt het weer zo’n bloedeloos interview.
31-05-2021 11:38
TJV heeft vorig jaar één (fictieve) prijs verdiend. Die van de allerdomste ploeg in koers.
Pogacar op de bagagedrager over de bergen naar de streep brengen. Nu heeft deze ploeg nog nooit uitgeblonken op tactisch gebied maar zo dom en ook arrogant als vorig jaar... Hopelijk wint Pogacar dit jaar weer en veegt hij over een aantal jaar het record van 5 Tourzeges uit de boeken.
    31-05-2021 11:44
    De tactiek van Roglic leek perfect. Voorafgaand aan de tijdrit was bijna iedereen er van overtuigt dat de marge voor Roglic voldoende was. Nu nog steeds lees je alleen maar dat de tijdrit van Pogacar verrassend goed was. Met dit in het achterhoofd is het onzin om de tactiek achteraf dom te noemen. Dit omdat je een tactiek vooraf bepaald met de kennis die je dan hebt. Het zou dom zijn als ze dit jaar hetzelfde nogmaals proberen.
    31-05-2021 12:05
    Wanneer je vorig jaar de Tour hebt verloren op de laatste dag dan ís de tactiek achteraf gezien toch ook dom geweest? Te weinig de kracht van de ploeg gebruikt en Pogacar een aantal keer gewoon weg laten rijden is onderschatting geweest. Of zelf als ploeg te arrogant. “Kijk ons eens even heersen hier”. En ik vrees dat het vorig jaar de laatste kans was voor Roglic om de Tour te winnen.
    31-05-2021 12:16
    De laatste week won Roglic in de bergritten juist tijd op Pogacar, dus zo dom was die tactiek dan dus niet. Roglic heeft hem zelf in de eerste echte bergrit één keer weg laten rijden, verder is er weinig aan te wijzen als dom.
    31-05-2021 13:53
    Je kunt een tactiek achteraf niet op waarde schatten...

    Achteraf heeft Pogocar gewonnen, dus Roglic heeft verloren. Dat klopt. Maar een tactiek verzin je altijd voordat iets gebeurt, en dan moet je het doen met de kennis uit het verleden. Daarop bezien lijkt me de tactiek prima...
    31-05-2021 14:16
    Volgens mij geldt de prestatie van Pogacar in de tijdrit bij iedereen als onverwacht. Dat reiger wel feilloos wist te voorspellen dat Poggie zoveel tijd zou goedmaken op Roggie is natuurlijk heel knap van hem. Maar het geeft hem nog niet het recht om anderen
    'dom' te noemen.
    31-05-2021 14:44
    Vooraf had ik zeker niet gedacht dat Pogacar het ging doen. Ik vind alleen de taktiek van TJV én ook de taktiek van andere ploegen om maar in slagorde over de bergen te rijden niet slim. Zo speel je in mijn ogen niet de kracht van je ploeg uit. Isoleer de kopmannen van de andere ploegen en laat je luitenanten in de aanval gaan. Zo kun je op meerdere paarden gokken en rijdt je echt als ploeg. Nu heb je altijd de onzekerheid dat jouw kopman iets kan overkomen en is je klassement om zeep.
    31-05-2021 15:29
    @Reiger,
    Had je voorafgaand aan de tijdrit je geld gezet op Roglic of op Pogacar?
    Ik op Roglic, afgaande op de eerdere tijdritten en de laatste bergritten. En ik denk dat 98% van de mensen dacht dat die minuut genoeg zou zijn voor een goede klimmer/tijdrijder als Roglic.

    Natuurlijk hadden ze achteraf dingen anders kunnen doen, maar ze stonden er gewoon prima voor. Maar het lult wel lekker weg met de wetenschap van nu....
    31-05-2021 15:38
    Wanneer je de beste renner in koers hebt, en dat was Roglic tot die tijdrit, is het dan niet heel vreemd om dan niet uit te gaan van eigen kracht? Waarom zou je die verhoudingen gaan vertroebelen door iemand anders ernaast naar voren te schuiven, die dan wellicht minder is dan degenen die hij mee krijgt?
    31-05-2021 16:02
    @michelangelo Achteraf lult het zeker lekker weg! Maar mijn punt is dat TJV vorig jaar wel een kopie leek van de Sky ploegen die de Tour wonnen. Alleen met dat verschil dat die ploegen ook andere renners dicht bij de gele trui hadden staan. Er is teveel op 1 paard gewed bij TJV en ik vind dat dom ja. Er hoeft maar iets fout te gaan en de Tour is om zeep. Want Roglic heeft écht verloren vorig jaar terwijl er ook renners zijn die een 2de plaats in de Tour als een overwinning vieren. Dan mag je achteraf toch vraagtekens zetten bij de taktiek die is gevolgd? En ik vond het een domme naïeve koerswijze. Ze reden alsof ze alles al in hun zak hadden zitten en dat werd dus afgestraft.
    31-05-2021 16:08
    Als je geen tweede paard heb heb je geen tweede paard. Ze hadden geen tweede paard en gingen dus vol voor paard 1.
    31-05-2021 16:14
    Ach, en toen Yates elke keer aanviel was dat natuurlijk super slim van hem (in jouw ogen). Maar uiteindelijk krijgt hij een inzinking, maar toch was het een slimme tactiek, ook al heeft Yates er nu van geleerd en is voorzichtiger aan het koersen.

    Of was dat ook dom, en zit je gewoon lekker achteraf te l***en omdat je slim wilt overkomen?
    31-05-2021 16:23
    @michielH Van Yates was dat ook dom. Hij had beter zijn krachten kunnen sparen voor de laatste week. En als jij het wel slim vond heb je zojuist een nog dommere reactie gehad dan ik al dacht. En je mag nog veel meer koerssituaties beschrijven die ik wel weer dom of slim zal vinden(net hoe t jouw uitkomt) maar hopelijk heb je er geen probleem mee dat ik niet met jouw wind meewaai.
    31-05-2021 16:49
    Even beter lezen kerel.
    31-05-2021 17:01
    Want? Ik ben niet zo slim als jij blijkbaar..
    31-05-2021 20:21
    Er is m.i. maar één discutabel moment geweest vorig jaar en dat was de waaieretappe waar de dagzege belangrijker werd gevonden dan extra tijdwinst boeken (dat zou Ineos niet overkomen).
    Ik ga er van uit dat ze daar van geleerd hebben. TJV weet nu dat Pogacar binnen de drie minuten gevaarlijk blijft. Die kerel krijgt het op zijn heupen en rijdt alles aan flarden in een bergrit en pakt daar anderhalve minuut, idem in de tijdrit.
    Vorig jaar dacht men dat een minuutje vóór de tijdrit voldoende zou zijn, foute inschatting. Of dat arrogantie was? Misschien. Tactisch falen was het niet, immers werd de tactiek volgens plan uitgevoerd. De fout zat 'em in de taxatie van de kracht van Pogacar, die werd te laag ingeschat en de tactiek die daar op volgde gaf daardoor niet de gewenste veilige marge.
    01-06-2021 04:29
    Reiger je smijt met superlatieven, maar mijns inziens volledig onterecht. Jumbo-Visma domineerde volledig, namen verantwoordelijkheid en geen ‘onnodige’ risico’s. Niemand behalve jij kon weten dat Pogacar zo een ongeloofwaardige tijdrit los zou schudden. In de eerdere Ride staat dat ook zijn management erdoor verrast werd.

    Daar was amper rekening mee te houden. Ik ga mee met de gedachte dat vorig jaar een unieke kans was om het geel te winnen, waar het ook 20 etappes naar uitzag.

    Maar hoe ik ook baal(de), ik verwijt de ploeg helemaal niets.
    01-06-2021 07:53
    Joh zelfs bij Movistar -blijkt in de documentaire s2- wisten ze niet wat ze zagen. Ook hoor je in eerdere aflevering Valverde spreken over welk wattage hij haalt en hoe snel die anderen rijden.
    Ammel prima, maar die hele Pogacar dat sloeg natuurlijk nergens op die tijdrit.
31-05-2021 11:41
Natuurlijk is dit volkomen logisch. Stel dat je zegt dat beide gelijkwaardig zijn in hun kwaliteiten. Dan heb je dus een 50-50 kans om te winnen (ik laat voor het argument de rest van de kanshebbers buiten beschouwing). Je zult dan tactisch iets moeten vinden om je kansen te vergroten. De Ronde van het Baskenland laat mooi zien dat je met danwel een goede eigen tactiek, danwel door te profiteren van de tactiek van je tegenstanders zo'n situatie met betere kansen kunt creëren. Wat ik ze denk te horen zeggen is dat zij de kansen zelfs iets minder dan 50-50 inschatten. In dat geval wil je helemaal tactisch een voordeel creëren. De tactiek van vorig jaar was op zich heel goed. Roglic leek de sterkste man in koers. Als je dan je tegenstander de hele tour achter je aan kunt laten rijden, weet je dat je zou moeten winnen. Het bleek alleen op de één na laatste dag net iets anders te zijn.
31-05-2021 11:41
Types gevalletje van beetje psychische oorlogsvoering van de koude grond. De druk bij Pogacar leggen. Alsof TJV het prima vindt als Roglic 2e wordt, want hij heeft de Tour immers al een keer gewonnen. Het is juist andersom Pogacar hoeft het niet meer te bewijzen. Zeer merkwaardige column. Alsof er geen andere favorieten meedoen.
31-05-2021 11:49
TJV wil klein duimpje blijven en veel te graag in de underdog rol kruipen. Denk dat Pogacar in de Tour een sterker team zal hebben dan de voorbije Tour de France, dus het zal dan vanzelf wel weer op een man tot man gevecht uitdraaien.

Maar geen zorgen voor TJV het zal niet tot een man tot man gevecht komen. Ineos gaat de Tour weer domineren en winnen.
    31-05-2021 12:07
    Wie gaat dat voor ze doen denk je?
    31-05-2021 14:18
    Carapaz, Thomas en Hart met z’n drieën op het podium. Als je dat invult in een pouletje zit je 100% goed. Ughhh sarcasme
    31-05-2021 18:02
    Nee, joh. Je bent niet goed wijs. Geen enkele renner van Ineos is beter dan Roglic of Pogacar. Dat zegt niet dat ze niet kunnen winnen, maar ze komen op voorhand duidelijk voor plek 3 op het podium.
    31-05-2021 21:00
    Er is er eentje die ik wel op hetzelfde niveau durf te zetten als Roglic en Pogacar mits verdere fysieke malaise hem bespaard blijft. Maar die heeft gisteren al een mooi roze truitje op mogen halen.
31-05-2021 11:50
Dat duel gaat er natuurlijk vroeg of laat wel komen. Maar als ze nu eens doen wat ze vorig jaar moesten doen zal Primoz genoeg marge hebben om de Tour te winnen. 1. Steven in de top laten staan 2. Verschil pakken in de eerste twee weken door waaiers of boni’s 3. Niet onnodig de koers dragen 4. Genoeg marge overhouden en zodoende de derde week overleven
31-05-2021 11:51
Wat een onzin om te doen alsof Pogacar zoveel beter is... Zowel van de mensen hier als van TJV :)
31-05-2021 12:19
Scheve redenatie: druk ligt bij Pogacar. Ik zou het wel omdraaien: alle druk ligt bij roglic, poga heeft em al in de pocket en Jumbo zet alles op alles voor die tourzege

Reacties zijn gesloten.