Merijn Zeeman over gewijzigd Tour-plan Jumbo-Visma: “Dauphiné en Zwitserland geen meetmomenten”
foto: Cor Vos
Youri IJnsen
vrijdag 10 juni 2022 om 19:00

Merijn Zeeman over gewijzigd Tour-plan Jumbo-Visma: “Dauphiné en Zwitserland geen meetmomenten”

Interview Met het Critérium du Dauphiné en de Ronde van Zwitserland staan deze twee weken de belangrijkste voorbereidingskoersen op de Tour de France 2022 op het programma. Jumbo-Visma had al zes namen op papier voor de Franse grote ronde, maar onlangs kwam naar voren dat voor de laatste vijf plekken acht renners in aanmerking komen. “Waarvan die zes namen nog altijd een heel grote kans maken”, vertelt sportief directeur Merijn Zeeman aan WielerFlits. Alleen Wout van Aert, Primož Roglič en Jonas Vingegaard zijn zeker.

Na een tweede plek voor Primož Roglič in 2020 en diezelfde plaats voor Jonas Vingegaard vorig jaar, mikt Jumbo-Visma opnieuw op de eindzege. “Er staan elf renners op onze lijst”, verduidelijkt Zeeman. “Zij zijn zich allemaal op de Ronde van Frankrijk aan het voorbereiden. Als je naar de laatste jaren kijkt, is er altijd wel een renner uitgevallen na de Dauphiné of in Zwitserland. Denk aan 2020, toen we Mike Teunissen vlak voor de Tour verloren. Amund Grøndahl Jansen werd toen op het laatste moment opgeroepen. Maar hij had bij lange na niet dezelfde voorbereiding gedaan als de overige zeven. Dat risico nemen we niet meer.”

Jumbo-Visma maakt na de Ronde van Zwitserland de balans op. “Er zal nog iemand ziek zijn, er valt er nog eentje – al hopen we uiteraard van niet. In die gevallen moet de vervanger klaar zijn. Daarbij komt dat er een heel specifiek Tourparcours is, waar een goed uitgebalanceerd team heel belangrijk is. We gaan op grote hoogte klimmen, maar er wachten ook kasseien en een lange eerste week. Er zijn veel verschillende kwaliteiten uit ons team nodig om daar door te komen. Die afweging zijn wij nu met z’n allen aan het maken. Na Zwitserland kijken we wie er gezond zijn en wie er beschikbaar zijn, als alles verlopen is hoe wij het zouden willen.”

Keuze gemaakt vanwege corona
Op basis daarvan zal de ploeg knopen doorhakken. “De zes namen die we aan het begin van het seizoen gecommuniceerd hebben (Wout van Aert, Rohan Dennis, Steven Kruijswijk, Sepp Kuss, Primož Roglič en Jonas Vingegaard, red.), die maken een heel grote kans. Máár: daar zetten we nog andere mannen bij. Dat doen we mede door onze ervaringen van dit jaar. Gijs Leemreize reed een fantastische Giro d’Italia, maar zijn voorbereiding was niet goed. Zes dagen voor de start van de Giro kregen wij namelijk het bericht dat Chris Harper positief testte op corona. Dat is precies een reden waarom wij nu onze opties open houden.”

Zeeman (links) wijst zijn ploeg de weg in de Tour van 2022 – foto: Cor Vos

Zeeman onderstreept dat de maatschappij corona misschien alweer halfvergeten is, maar dat wielerteams er nog altijd mee af te rekenen krijgen. “Als je besmet bent, is het niet zo dat je daar zo maar klaar mee bent. Sommigen hebben alleen een snotneus, maar anderen zijn er nog altijd echt ziek van. Als dat je overkomt, kun je gewoon een streep zetten door de Tour. Je kunt dan geen topprestatie meer leveren. Dat gebeurt nog steeds. Je leest het niet allemaal meer in het nieuws, maar wij hebben nog altijd te maken met coronabesmettingen tussen onze renners. Daarom moeten we voorbereid zijn om last minute te schakelen.”

Knoop doorhakken na Zwitserland
Naast de eerdergenoemde namen gaat het om Tiesj Benoot, Robert Gesink, Christophe Laporte, Mike Teunissen en Nathan Van Hooydonck. Krijgen zij de komende twee weken de kans om zich te laten zien en zo hun selectie af te dwingen? “Nee, absoluut niet”, weerspreekt Zeeman. “Deze beide wedstrijden rijden we in functie van de Tour. We kijken naar hoe wij verwachten dat onze vorm zich ontwikkelt tijdens drie weken Tour de France. Daarbij is het natuurlijk ons doel om in de laatste week goed te zijn. Dan zijn de Dauphiné en Zwitserland geen meetmomenten om te laten zien dat je beter bent dan een ander.”

“We zijn onderweg naar onze topvorm”, gaat hij verder. “We kijken niet alleen naar uitslagen. Door alle data weten we wat onze renners potentieel kunnen, hoe ver ze daar nu vandaan zitten en of we het vertrouwen hebben dat zij hun absolute topniveau kunnen halen zoals wij het benaderen. Na Zwitserland pakken we alle gegevens erbij. We kijken dan hoe iedereen er fysiek en mentaal voor staat en hoe de groep het beste bij elkaar past met de verschillende karakters. Maar ook welke taken vraagt deze Tour? Voor een heel groot deel hebben we dat goed in het hoofd, maar we willen wel voorbereid zijn op alle mogelijke scenario’s.”

De definitieve selectie maakt Jumbo-Visma anderhalve week voor de Tour de France bekend. Alle elf renners bereiden zich voor alsof ze komende maand de Tour moeten rijden, met volle overtuiging. Het Nederlandse WorldTeam wil daarin geen concessies doen, om te voorkomen dat er door omstandigheden mogelijk een renner opgesteld is die slechts voor 99% voorbereid is. Klassementskopmannen Primož Roglič en Jonas Vingegaard zijn in ieder geval weer volledig fit en belastbaar na hun blessures in april. Zij staan op dit moment derde en vierde in klassement van het Critérium du Dauphiné. Dit weekend volgen twee bergritten.

Vingegaard begon het seizoen 2022 meteen met winst – foto: James Startt/Agence Zoom


flag-nl Jumbo-Visma voor de Tour de France 2022
flag-be Wout van Aert
flag-si Primož Roglič
flag-dk Jonas Vingegaard

Voor de overige vijf plekken komen in aanmerking:
flag-be Tiesj Benoot
flag-au Rohan Dennis
flag-nl Robert Gesink
flag-nl Steven Kruijswijk
flag-us Sepp Kuss
flag-fr Christophe Laporte
flag-nl Mike Teunissen
flag-be Nathan Van Hooydonck


74 Reacties
10-06-2022 06:15
Prima verwoord volgens mij. Deze ploeg groeit alsmaar door.

En al heb ik mijn zeer grote twijfels, ik hoop dat zowel de groene- als gele trui in Parijs van Jumbo-Visma is.

Misschien dat dan eindelijk ook de Giro door een deftige kopman uit dit kamp wordt aangegaan.
10-06-2022 06:45
‘Welke acht renners van Jumbo-Visma zou jij meenemen naar de Tour de France 2022?‘

En er maar 1 kunnen aanklikken? Is dit nou grappig of gewoon dom?

Voor de rest vooral een ruim verhaal rondom een logisch iets. Ze kijken simpelweg welke vooraf bedachte renners de benen missen en vervangen die voor wel in vorm zijnde coureurs, zoals nagenoeg iedereen.

De 3 kopstukken zijn meer dan in orde dus dat is mooi voor ze.
    10-06-2022 08:27
    Je kan er echt wel 8 aanklikken, probeer maar
    10-06-2022 09:47
    Vanochtend nog niet: ze hebben aangepast zonder er even EDIT : Dank je voor de oplettendheid! aan toe te voegen.

    Als straf een selectie doorgegeven zonder haringaandestaartafhappers, (gemeenklinkend)woehahahaha!!!
    10-06-2022 09:50
    Goh leuk RV
    10-06-2022 09:57
    Raar, ik zie nergens een poll. En ik wil zo graag op Van Hooydonck stemmen ;-)

    Edit: in een andere browser lukt het wel.
    10-06-2022 11:15
    Chauvinistischer dan Beer worden ze niet geboren. Tegen het enge aan.
    10-06-2022 11:56
    Ik heb van Aert, Roglic en Vingegaard thuisgelaten
    10-06-2022 12:10
    Heeft niets met chauvinisme te maken; ik vind dat Van Hooydonck erbij moet op basis van zijn kwaliteiten en profiel. Sterke man op het vlakke, pure knecht, ideale man als je daar de controle wil houden en situaties wil kunnen rechtzetten. Daarnaast ook een man die je zowel kan inzetten om Roglic en Vingegaard uit de wind te zetten als om van Aert in een bergrit richting tussensprint te lanceren.
    10-06-2022 12:16
    Maar dat straks 's Neerlands grootste ploeg zonder Nederlanders en 3 Vlamingen afreist naar la douce France is uiteraard leuke bijvangst.
    10-06-2022 21:26
    is dat echt ondenkbaar?

    Robert is een hele goeie knecht maar de jaren beginnen te tellen
    Steven is geen knecht en de jaren beginnen ook te tellen
    Mike... tja, altijd wel iets aan de hand

    Van Hooydonck kan je toch gebruiken in de Declercq rol
    11-06-2022 12:52
    RV: krijgt weinig complimentjes in zijn leven, denk ik.
10-06-2022 06:54
Ik hoop dat ze ook een tactisch plan hebben om het poga lastig te maken en niet te laf gaan koersen
    10-06-2022 09:39
    Ik hoor het Zeeman mompelen, zittend op zijn klapstoeltje: ‘I have a cunning plan’.

    Maar hopelijk mag hij op de Champs Elysees een dikke sigaar roken en grijnzend zeggen: ‘I love it when a plan comes together!’
    Dit voor de oudjes onder ons.
    10-06-2022 10:57
    Hoop het ook maar ben bang dat we Vicino 'I pity the fool' zullen horen zeggen
    10-06-2022 12:05
    Wat is zijn vermomming aan de start van de Tour?
10-06-2022 07:39
Soms denk ik: neem vooral jongens mee die niet veel vallen. Anders is de helft na een week weer thuis.
10-06-2022 07:44
Of die gewoon doorrijden
10-06-2022 08:01
Ik stem pas na Zwitserland als jullie het niet erg vinden.
    10-06-2022 08:33
    Oh ok,ga ik ff terug scrollen tegen die tijd
    10-06-2022 12:00
    De polls van wielerflits zijn zo ontworpen dat je zo vaak kan stemmen als je wilt
    10-06-2022 12:16
    Oh dan stem ik vast een paar keer op Tosh anders vind ik het zielig.
    11-06-2022 12:53
    Niet doen, want Zwitserland is volgens Zeeman "geen meetpunt"...Wat een onzin !
10-06-2022 08:14
Gewoon een redelijk verhaal.

Meestal opmerkelijk, Harper dus corona vlak voor de Giro. Waarom hebben ze dat niet gewoon gezegd toen? Maar goed, wij hier wel weer een middagje zoet met speculeren.
    10-06-2022 08:34
    @fietsvriend Wat een/de reden zou kunnen zijn ; je hebt in ieder geval als Nederlandse werkgever wettelijk niet het recht om over een ziekte/aandoening van je werknemer te communiceren voordat hij/zij daar toestemming voor geeft. Weet niet of dat nu speelt, maar je ziet dat TJV daar altijd voorzichtig mee is.
    10-06-2022 08:54
    't strookt in mijn herinnering alleen niet helemaal met hoe Harper zelf reageerde. Die leek toch enigszins verongelijkt, terwijl aan zo'n positieve coronatest toch helemaal niemand iets kan doen.
    10-06-2022 10:38
    Harper dacht wellicht nog wel op tijd fit te geraken, aangezien je in 6 dagen tijd prima van corona kunt genezen als het een milde infectie is, maar de ploeg heeft waarschijnlijk keuze gemaakt om hem zeker niet mee te nemen.
    10-06-2022 11:22
    @Yogibear je hebt helemaal gelijk - en heel goed natuurlijk. Maar het was meer een beetje de reactie van Harper die toen tot allerlei speculaties leidde (wat Maillot zegt). Bleek het een - doodgewone - coronabesmetting. En nu kan het blijkbaar wel gewoon gezegd worden.
10-06-2022 08:43
Ik vind het geen consistent verhaal. Begin seizoen kun je al weten dat corona roet in het eten gaat gooien. Bovendien is het parcours van de Tour dan ook al bekend, tegenwoordig tot in redelijk detail.
10-06-2022 08:45
Als je ziet hoe goed Leemreize was in vergelijking tot Oomen, Dumoulin en Foss kan je misschien maar beter niet specifiek voor een grote ronde voorbereiden...
    10-06-2022 09:03
    Mijn gedachte ook.
    10-06-2022 09:07
    Nou hadden vooral Foss en Domoulin natuurlijk sowieso een behoorlijk gemankeerd seizoen tot dusver.
    10-06-2022 09:41
    Ik denk dat het makkelijk is daarop een antwoord te geven - ook vanuit de ploeg trouwens - we geven geen ruk om de Giro en willen vooral de Tour winnen, dus wie er ook aan de start staat van de Giro maakt ons niet uit. Wel leuk dat we Bouwman en Leemreize meegenomen hadden!

    Bovendien zijn Giro en Vuelta in principe niet zo gestoffeerd aan deelnemersveld, alhoewel dit jaar de Vuelta toch echt wel vet bevolkt gaat zijn! Als je dan een paar renners/ploegen hebt die echt er willen voor gaan ... Bouwman, Van der Poel, Bora, dan krijg je al snel een leuke ronde!
    10-06-2022 10:05
    Je beseft toch hopelijk zelf wel dat deze simplistische manier van kijken niet echt bruikbaar is. Trekken we dat door; die hele wetenschap en begeleiding bij het wielrennen, allemaal onzin. Gewoon zoals in de jaren voor de oorlog, etappes van ruim 400 kilometer, ieder voor zich en lekker vet eten inde ochtend en je zult winnen.
    10-06-2022 10:06
    Dat nota bene een neoprof die zich niet had voorbereid in zijn eerste grote ronde veel beter is dan renners die een lange en uitgekiende voorbereiding hadden met hoogtestages en al is toch wel een flinke aanklacht tegen de trainers/begeleiders.

    Er is ergens iets helemaal mis gegaan in de voorbereiding op de Giro. Hoop dat ze dat zelf ook inzien en er stevige reflecties hebben plaatsgevonden..
    10-06-2022 13:54
    Ik kan me herinneren dat het Jachtpaard aan het begin van de Giro riep over het falen van de ploegleiding en dat er een onderzoek moest komen, etc. Toen werden er twee etappes en een bergtrui gewonnen, en nu vindt hij de ploeg falen omdat niet de kopmannen winnen meer de knechten en debutanten. Tja, zo kan je altijd wat vinden. Ik zou zeggen: hulde aan de begeleiding die van de (ook volgens hemzelf) middelmatig getalenteerde renner Koen Bouwman een winnaar heeft gemaakt. Een supertalent laten winnen, dat kan iedereen. Koen Bouwman op het eindpodium krijgen, dat is andere koek.
    10-06-2022 14:05
    Dat het Jachtluipaard kritiek heeft op de Jumboploeg vind ik niet zo erg, dat mag en dat is zijn mening. Dat hij dat doet onder het synoniem van een hele goede renner die voor diezelfde ploeg rijdt vind ik dan wel weer storend. Beetje bijdehand richting Olav dit.
10-06-2022 08:53
Iedereen heeft natuurlijk wel een mening.
Maar dit is gewoon een goed verhaal. Misschien was het beter geweest niet de namen naar buiten te brengen in het voorjaar. Maar tussen de regels door lees ik toch wel dat de ploeg al grotendeels vast staat. En dat weten de renners die daar instaan ook.
Ik denk dat het hooguit om één renner zal gaan.
10-06-2022 09:29
Jaja wordt nagelbijten voor de Neerlanders de selectie halen...
10-06-2022 09:39
Kijk, nu is het tenminste duidelijk, we leren van onze fouten en proberen de best mogelijk ploeg aan de start te brengen van de TDF!
10-06-2022 09:48
Het zou toch wel fijn zijn als Teunissen op tijd weer fit is. Belangrijke man voor de kasseien rit.
    10-06-2022 09:57
    En Teunissen is van het rijtje de beste sprintaantrekker (zie Parijs, vorig jaar).

    Als je het tandem Gesink - Dennis neemt, dan heeft Wout wat meer de handen vrij om zich op groen te richten. Bovendien zijn dit alletwee Diesels die bergop lang tempo kunnen maken, zodat Kuss & Kruijswijk in de finale strategisch ingezet kunnen worden.

    M.a.w.: Roglic, Vingegaard, Van Aert, Teunissen, Kruijswijk, Kuss, Gesink.
    10-06-2022 11:34
    Teunissen is de koning van er achteraan nog bij hangen en verder weinig doen. Buiten twee reservewielen die dichter in de buurt zitten dan die bovenop de ploegwagen, vind ik die niet zo heel belangrijk voor een kasseirit. Dat kan een Van Hooydonck ook en die is geschikter om een gat dicht te rijden indien nodig.
10-06-2022 09:52
Ik hoop van ganser harte dat TJV snel de Tour gaat rijden zoals ze dit jaar de Giro reden. Aanvallen, vanuit het instinct en impulsiviteit. Ik heb er van genoten.
    10-06-2022 10:03
    Dat zullen ze ongetwijfeld weer doen als de kopmannen voor het klassement uitvallen. Maar dan zou dit keer zowel Roglic als Vingegaard uit het klassement moeten vallen.

    Vorig jaar, toen Roglic afstapte, gooide het team het roer om en ging vol in de aanval, met o.a. Kuss en Van Aert. Dat leidde toen al tot de kritiek dat de podiumplek van Vingegaard te weinig ondersteund werd (met name in Denemarken). Dit jaar heeft Vingegaard natuurlijk echt afgedwongen dat hij beschermd wordt.

    Maar nu heeft Van Aert wellicht een wat vrijere rol vanaf het begin.
    10-06-2022 10:42
    De Tour staat erom bekend dat die altijd behoorlijk gesloten is. Het parcours bied dan wel wat meer mogelijkheden dan anders met veel aankomsten bergop en een paar tricky heuveletappes.
10-06-2022 10:06
Hoop gedoe om niets. Die eerste zes zijn, mits vormbehoud, negatieve testen etc, gewoon zeker. De laatste twee zullen op het huidige vormsel worden toegevoegd. Ik hoop echt enorm dat Gesink hier op een of andere manier nog bij komt. De ultieme teamplayer en een geweldig renner.
    10-06-2022 10:19
    Helemaal eens
    10-06-2022 10:38
    Gesink stond niet op de rol voor de Tour. Zou dan alleen een optie worden als er rijders ziek gaan worden/ niet in vorm zijn.
    11-06-2022 12:55
    Gesink meesturen is hetzelfde als een vat bedorven bier afleveren bij een volle bierkelder !
10-06-2022 10:42
Vorig seizoen kwam Jumbo naar een behoorlijk succesvolle tour met 4 renners binnen.
De rest lag er al vroeg af..
Martin, Gesink, Kruijswijk waren weer eens meerdere malen gevallen..

Het vallen en iets breken en niks meer kunnen betekenen voor je ploeg hebben we veel vaker gehoord van deze renners.
Het zijn brokkenpiloten!

Ik zou ze in de Tour never nooit meer opstellen, mogelijk vallen ze weer over een korrel zand of druppel water.
Ze kunnen gewoon niet sturen, slechte techniek anders had een Kruijswijk en een Gesink veel meer gewonnen dat hun erelijst laat zien.
Gesink liet ooit waardes Vo2max 501+ zien waar Armstrong jeuk van in zijn broek kreeg, alles. Qua resultaten heeft hij het nooit laten zien en veel tegenslag gekend in zijn leven/loopbaan.
Het minst erge waren de valpartijen, maar hij lag er wel altijd bij..
    10-06-2022 14:03
    Gesink heeft gwn meerdere malen top 10 in een gt, niks mis mee. Daarna is hij meer gaan knechten. Kruijswijk heeft elke gt top 5 gereden en heeft meer top 10 plekken dan de meeste renners van nu. Die hebben er zeker mooie dingen uit gehaald. Ik vind deze klachten dus niet echt terecht. Gesink heeft vaak pech dat ben ik met je eens, maar bij Kruijswijk valt dat reuze mee.
10-06-2022 10:48
Die Zeeman vindt zich wel heel belangrijk zeg hé. Met zo'n zijlijndeskundige zou ik me nooit op mijn gemak voelen, tenzij mijn achternaam Van Aert of Roglic zou zijn. Ik heb sowieso een bloedhekel aan mensen die niet het intermenselijke vermogen hebben om vroegtijdig (bij de planning) woord te houden, maar gaandeweg gaan glibberen en glijden. Bah.

Hup Kruijswijk. Hup Tom. Weg daaro, en volgend jaar lekker eigen kansen grijpen. Bij Wanty of zo, bij de dikvriendelijke Hillaire.
    10-06-2022 11:38
    Zeeman is natuurlijk bij uitstek een gelouterde prof die weet hoe het moet qua selecteren. Reeds in januari de namen vastzetten en ongeacht de vorm hen meenemen want 'beloofd = beloofd' is misschien erg sympathiek maar ook oliedom. Wat heb je aan tot tranen geroerde renners dat ze mee mogen die er vervolgens dik afgereden worden?

    Conceptteam communiceren en dan tegen de deadline checken of dat nog kan is standaard, bij alle teams.
    10-06-2022 12:07
    Alsof Kruijswijk of Kuss niet zelf zouden weten en kunnen beslissen dat als ze niet in vorm zijn niets in de Tour te zoeken hebben. Ken uw renners, en heb daar vertrouwen in. Dat zou de benadering moeten zijn en hou je verdomme aan je plan, aan je beloftes. Ga anders in de politiek.
    10-06-2022 12:15
    Kuss en Kruijswijk kunnen best denken dat ze 'er wel doorkomen' terwijl tests aangeven dat dat hem niet worden gaat. Ook kan het zijn dat ze er mentaal en qua toewijding totaal anders in staan dan begin dit jaar, andere ploeg, andere rol, meer geld weet ik veel. Dit is de grootste koers per jaar en als ploegleiding selecteer je daar de manschappen voor die het er dat moment het beste op aansluiten. Ik vind het eerder onnozel mochten de renners dat zelf niet begrijpen dan dat ik ook maar iets van bah denk bij het logische (her)overwegen van de leiding.

    Dit is overigens niet Jumbo-specifiek hè, bij alle en met name grote ploegen doen ze dit zo.
    10-06-2022 12:24
    Emancipatie in het wielrennen, renners beslissen zelf wel of ze naar de Tour gaan of niet! :)
    10-06-2022 13:04
    Voor een manager maakt 't niet uit of 't om mensen gaat of om hompen klei: ze moeten vooral kneedbaar zijn en bovenal geen au roepen als je ze laat vallen.
    10-06-2022 13:24
    Het klinkt een beetje alsof dit dieper gaat dan Zeeman, Jumbo, Kuss en Kruijswijk...
    10-06-2022 13:37
    Kent u die uitdrukking: Wielrennen is een afspiegeling van de maatschappij?
10-06-2022 12:14
futuristische foto waarop Zeeman de renners de wegwijst . volgens onderschrift de Tour van 2022...... Zou kunnen maar dan niet de Franse Tour.
10-06-2022 12:30
“Het Nederlandse WorldTeam wil daarin geen concessies doen, om te voorkomen dat er door omstandigheden mogelijk een renner opgesteld is die slechts voor 99% voorbereid is.”
Ze verkopen het keer op keer alsof ze de toverformule in handen hebben, maar dat is toch nog niet gebleken. Volgens mij gaat geen enkele ploeg zo obsessief met de Tour om. Dauphiné en Zwitserland? Geen meetmomenten (hoewel de renners daar eerder deze week bij de TT toch anders over spraken). Alleen al daarom zou je hopen dat ze de Tour eindelijk winnen. Dan kunnen ze de Tourobsessie laten varen en de focus een stuk breder leggen. Ze hebben er in elk geval de renners voor…
    10-06-2022 13:56
    Los van een paar Belgische ploegen is de Tour voor elk team de belangrijkste wedstrijd van het jaar.
    10-06-2022 14:32
    Dat is zeker zo. Maar bij TJV moet werkelijk alles wijken voor die heilige graal, dan is het des te pijnlijker om er naast te grijpen. Zo’n interview met de gevolgde strategie houdt eigenlijk enkel steek als hij ook ergens toe leidt (Tourwinst). Tot dan zou ik er geen al te gewichtige uitspraken over doen.
10-06-2022 13:01
Een Nederlands WT team dat waarschijnlijk zonder Nederlanders naar de Tour gaat. Wat mij betreft mag die hele Tour een enorme zeperd voor ze worden. Waarom zou ik ik als Jumboklant blij moeten worden van hoe Vingegaard rondrijd?
    10-06-2022 13:30
    Hear Hear!
    10-06-2022 14:21
    Kruijswijk gaat gewoon hoor... zou complete onzin zijn hem niet te sturen.
10-06-2022 13:36
Als JV-fan wordt ik hier echt warm van.
Je hebt de mannen een tijd niet zien koersen
en dan zegge ze nu dat ze niet vol gaan.
Sta er volledig achter.
    10-06-2022 13:50
    Ik kan wel 50 redenen bedenken waarom ik dit verhaal niet snap.
    10-06-2022 13:52
    stel misschien een excelletje op

    dat maakt het overzichtelijker
10-06-2022 19:37
Neem Kooij maar mee, heb je iig nog kans op een ritzege eerste week. Geen treintje, gewoon vrij. Laat hem maar profiteren van het QuickStep treintje ;). Ow wacht, van Aert.....
10-06-2022 20:23
Ik verwacht dat Kruijswijk en Kuss er gewoon bij zijn. Ook Dennis en Bennoot zullen starten denk ik. Voor plek 8 denk ik dat het tussen Teunissen en Laporte gaat en dan gok ik.op Teunissen. Gesink heeft te vaak pech met valpartijen in de 1ste week dus ik verwacht dat die enkel start als er anderen ziek of gevallen zijn in aanloop.naar de Tour.
10-06-2022 21:22
Merijn solliciteert naar een bouwvakkersreet
10-06-2022 22:09
Aan de poll te zien gaat Kruijswijk gewoom mee. Men vindt hem toch de beste Nederlander

Reacties zijn gesloten.