maandag 28 juni 2021 om 18:22

Merijn Zeeman: “Dit gaat helemaal nergens over, helaas hoort het bij de Tour”

Video Merijn Zeeman was na afloop van de derde etappe van de Tour de France met stomheid geslagen. De manager van Jumbo-Visma zag Robert Gesink uitvallen, en kopmannen Primož Roglič en Steven Kruijswijk vallen en naar het ziekenhuis afgevoerd zien worden voor onderzoek. “Het is gigantisch balen”, vat hij samen voor de camera van WielerFlits.

Kort na de finish kon Zeeman nog geen updates geven over de toestand van de kopmannen die onderweg ten val kwamen. “Primož en Steven worden nu onderzocht”, vertelt hij. “Ik ben wel enigszins verbouwereerd. We waren goed voorbereid op deze finale, maar dit gaat helemaal nergens over. Dan heb ik het over het onveilige parcours. Dit kan helemaal niet. Helaas hoort het bij de Tour, en dat hebben we vandaag ondervonden.”

Zeeman maakte een geslagen indruk, maar wil de strijdbijl nog niet begraven. “Maar hier krijg je wel even een opdoffer van. Het zal niet makkelijk zijn om hiervan te herstellen”, stelt hij. “We gaan zien wat de uitkomsten zijn, maar het is frustrerend om na een derde dag, na zoveel voorbereiding en als je zo goed bent, dat het zo eindigt… Dat is heel hard.”

Plugge: “Neutralisatie hadden ze van tevoren moeten bedenken”
Ploegbaas Richard Plugge liet zich na de finish ook uit over de finale. “Je weet hoe dat gaat in de laatste achttien kilometer. Op smalle wegen, aan hoge snelheid, in een afdaling…”, aldus Plugge tegen WielerFlits.

“Een neutralisatie was nog het minste, maar dat moeten ze van tevoren bedenken”, vertelt hij. Van een oproep tot neutralisatie in de laatste kilometers, zoals Tim Declercq aangeeft, wist Plugge niets. “Daar heb ik niets van meegekregen, maar je weet van tevoren wat hier gaat gebeuren. Dat is dat iedereen van voren wil zitten. En dan ga je ook nog met een afdaling dit stadje in, met een vol peloton. Die tweede valpartij kan je dan ook zien aankomen.”


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

90 Reacties
28-06-2021 18:24
Maar hoe komt het dat roglic viel??
    28-06-2021 18:28
    Rijdt tegen achterwiel van Colbrelli. Heeft niks met parcours te maken gewoon stuurfout.
    28-06-2021 18:31
    Dat had bijzonder weinig met het parcours te maken inderdaad
    28-06-2021 18:31
    Roglic valt vaak, geen toeval meer
    28-06-2021 18:32
    @thereem87 Waar zie je dat Roglic tegen het wiel van Colbrelli rijdt, Het lijkt er meer op dat Colbrelli hem van de weg duwt
    28-06-2021 18:34
    Op het beeld was dit niet te zien. Alleen misbaar van Colbrelli, maar daar zou ik geen conclusies aan verbinden
    28-06-2021 18:34
    @thereem87 Op Twitter wordt gezegd dat Roglic een duw kreeg van Colbrelli. Is ook niet duidelijk in beeld, dus als jij wel beeld hebt…
    28-06-2021 18:36
    https://twitter.com/RJDubbeldam/status/1409542875944304641?s=19
    28-06-2021 18:40
    Colbrelli maakte een enorme zwieper richting roglic waardoor hij viel.
    28-06-2021 18:44
    Heb het nu paar keer bekeken en inderdaad maakt Cobrelli zwieper naar de zijkant waardoor Vingegaard valt. Wat er daarna gebeurt is helaas niet in beeld. Iemand daar wel iets van gezien?
    28-06-2021 19:13
    Wraakactie van Colbrelli (Bahrain) omdat Roglic in Parijs-Nice Mäder niet liet winnen in etappe 7?
    28-06-2021 19:35
    dit is nu een typisch voorbeeld hoe leugenachtige fake news ontstaat op social media op basis van niets
    29-06-2021 03:11
    Heeft zeker met parcours te maken: smalle wegen, iedereen wil van voren zitten, en naar voren schuiven. Geen ruimte, geduw en getrek.
28-06-2021 18:28
Dat het zo eindigt, dan lijkt het erop dat hij de strijdbijl al erbij neergooit ook al zegt hij van niet
28-06-2021 18:30
Jezus Merijn is vandaag 10 jaar ouder geworden.

Volgens mij viel Roglic toch wel door zijn eigen schuld.
    28-06-2021 18:41
    Nee doordat Colbrelli een enorme zwieper richting roglic maakte.
    28-06-2021 21:53
    Uit deze beelden is niet op te maken hoe deze val ontstond. Maar waarom moet Roglic dan ook op persé op de 1e rij?

    Is hij een sprinter?

    Dit is ook onderdeel van het probleem.
28-06-2021 18:33
Aan geen enkel vluchtheuvel, in de finale, stond een seingever
28-06-2021 18:35
'Helaas hoort het bij de Tour' ... met deze instelling zal er nooit iets veranderen.
28-06-2021 18:36
Schandalige reactie van Zeeman die perfect het hele probleem aangeeft. Scheitziek word ik van dat gehaat op de ASO en het parcours. Vandaag was er helemaal niks mis met het parcours.

Er zit echt 0,0 zelfkritisch en zelfcorrigerend vermogen in dit peloton. Voorbeeldje: Ik heb sinds het Groenewegen/Jakobsen incident al weer tientallen sprints gezien waar de renners zich als een stel levensgevaarljke doorgesnoven idioten gedragen. En maar blijven afgeven op de organisatie. Maar in de spiegel kijken, ho maar.
    28-06-2021 18:44
    Ik heb Groenewegen geen rare fratsen zien uithalen. Andere renners idd wel.

    Zoals Thomas die zijn stuur niet goed vast hield, waardoor Gesink nu uit koers is. Of Colbrelli die een zwieper maakt en de kopman van TJV laat vallen.
    28-06-2021 18:51
    Schandalige reactie van Savojor. Wellicht wederom (net zoals met je reactie over de vrouw met het bord) maar weer langs de opticien gaan.
    28-06-2021 18:53
    Zelden zo’n wereldvreemde en naïeve reactie gelezen van Savojor. Ontken de realiteit en droom verder in je cocon.

    Lappartient is geboren in Pontivy en hij heeft het spektakel gekregen dat hij wilde. Hier zullen de sponsors van de wielerploegen echt heel blij mee zijn.
    28-06-2021 18:59
    Voorspelbare en ziekelijke reacties weer.

    De heren renners en de "supporters" zijn al jaren bezig om de sport te vermoorden. Daartegenover staan ontelbare grote en kleine organisatoren die zich met hart en ziel inzetten voor de koers en proberen de sport overeind te houden.
    28-06-2021 19:06
    De enige met een ziekelijke reactie ben je zelf. Kan je wel 5 schuilnamen nemen, elke meer is het raak.

    Vooraf wist iedereen dat dit ging gebeuren. Ja deels verantwoordelijkheid van de ploegen, maar organisaties en omgeving mogen ook wel eens nadenken.
    28-06-2021 19:08
    En erom gaat Savojor niet in op de inhoud. Hij blijft in zijn eigen cocon en ondanks dat zowel uit de beelden alsook de reactie van Roglic blijkt dat een toch wat anders ligt, is het makkelijker om dat te negeren en de rest van de wereld voor gek te verklaren.
    28-06-2021 19:08
    Om ook maar stevige taal te gebruiken, jouw reactie slaat echt helemaal nergens op. De val met Haig is volledig toe te schrijven aan het parcours. Totaal onnodig in de finale.
    28-06-2021 19:19
    Ploegmaat Mohoric wilde zijn dalerskwaliteiten en stuurmanskunsten eens etaleren. Helaas kan het gebeuren dat ze vallen als je onbesuisd de bocht ingaat om het peloton op sleeptouw te nemen.
    28-06-2021 19:44
    [i]edit wf: let op op je taalgebruik[/i]
    28-06-2021 20:21
    Ben jij van de ASO ofzo? Past wel bij jouw schijtzieke reactie mafkees.
    28-06-2021 22:03
    Wat zou Emergo precies gezegd hebben als Henkie er zo mee weg mag komen?
28-06-2021 18:38
Colbrelli maakt zwieper naar links, is op twitter beelden wel te zien. En daar fietste Roglic dus..
    28-06-2021 18:41
    Helemaal mee eens. je ziet het aan de Italiaanse trui. Als Zeeman met Lefevre overweg zou kunnen zou er nu een claim bij Colbrelli liggen.

    Verder snap ik werkelijk niet waarom Vingegaard niet door heeft mogen rijden ???
28-06-2021 18:38
Volgens mij was die val van Rogliz verder dan die van Vingegaard. Maar kan het inderdaad niet zien wat er gebeurd.
28-06-2021 18:38
Ik denk dat de verslaggever/interviewer het goed vraagt: ligt het aan het parcours of de manier van rijden? Ik denk dat het een combinatie is. En als je zo’n parcours gevaarlijk vind wist je dit toch al bij de voorbereiding? Waarom dien je dan geen officiële klacht in?
    28-06-2021 18:40
    Hoorde dat er wel degelijk klachten waren en zelfs gevraagd is om de tijd eerder op te nemen maar niet gehonoreerd is. Als wel dan was het veel rustiger geweest in de laatste 10 km en dus minder ellende.

    Verder hoop ik @TJV dat het uiteindelijk goed komt met de mannen en dat jullie de ruggen kunnen rechten.
    28-06-2021 18:40
    PS: Was info van Tom Veelers op de radio dus ik heb geen linkjes of zo.
    28-06-2021 18:43
    @The Whaler
    Zelfde geluid bij Tim Declercq na de finish.
    28-06-2021 18:50
    Als er daadwerkelijk zoveel klachten zouden zijn vind ik
    28-06-2021 18:51
    Als er daadwerkelijk zoveel klachten zouden zijn vind ik het vreemd dat er niets mee gedaan wordt. Maar dan nog kun je als ploeg(en) al op voorhand een statement maken door dit te publiceren, te protesteren oid. Dat doen ze allen niet, nee integendeel: ze rammen als op een op hol geslagen kudde over dit parcours… iets met kamikaze?
28-06-2021 18:40
Ook naar jezelf kijken Merijn. De manier van rijden van het peloton gaat ook helemaal nergens over. Als ik met mijn auto (sterker nog: op de fiets al) door kleine dorpjes rijd met smalle wegen ga ik langzamer rijden, in de Tour lijkt het wel of alle renners dan juist alleen maar harder gaan rijden.
Als een parcours niet veilig is, ga je langzamer rijden, lijkt mij. DAt hoort toch ook bij wielrennen?
    28-06-2021 18:41
    En dan achter het peloton komen of zo? Het is niet dat zij vooraan reden hé. Juist iets erachter en voorop was men aan het knallen dus dan fiets je mee!
    28-06-2021 18:48
    Ook als je ziet dat het veel te hard gaat? Wat een onzin. Op deze manier is het enige veilige parcours een vierbaans snelweg of een racecircuit. De renners gaan maar door. Eerst die valpartij van Roglic, dan remt er werkelijk helemaal niemand af in die bocht waar Haig onderuit gaat. En vervolgens gaan ze nog als gekken door richting de finish en blijven ze duwen en trekken. Daar was het al lang geen groot peloton meer, maar een groepje van twintig. Zelfs dan gaat het dus mis.
    Hand in eigen boezem steken.
    28-06-2021 18:48
    lachwekkende reactie. We hebben het hier niet over een trainingsrit op de dinsdagavond. Hier word om etappe winst in de belangrijkste wedstrijd van het jaar gestreden dus word er zo hard mogelijk door elk stuk van het parcours gereden. Het is de organisatie zijn verantwoordelijkheid om een parcours voor te schotelen waarop dit goed mogelijk is.
    28-06-2021 18:54
    Helemaal mee eens. Een patron zou moeten aangeven dat het trager moet in gevaarlijke afdalingen zoals hier het geval was.
    Dit zag er stupide uit; net lemmingen die elkaar het ravijn in duwen zonder logisch na te denken.
    28-06-2021 19:00
    Bij Dakar hebben ze, als ze door een dorpje rijden, een snelheidslimiet. Bij de F1 hebben ze in de pitstraat ook een snelheidslimiet en nog vele andere veiligheidsregels (niet over bepaalde lijnen etc). Ik denk dat ze in het wielrennen hier misschien ook meer mee kunnen doen? Door een dorpje rijden met maximale snelheid van 30 per uur bijvoorbeeld: ook leuker voor de toeschouwers, renners kunnen even een minuutje bijkomen en daarna de boel weer in gang trekken. Het kan ook in de tactiek gebruikt worden.
    28-06-2021 19:01
    @Vespa....als je wilt winnen, moet je in eerste instantie op de fiets blijven zitten toch? Bij elke valpartij is het de laatste tijd het zelfde: nou ligt het weer aan de Tour, in de Giro ligt het aan de Giro, in de Vuelta ligt het aan de Vuelta en in de Ronde van Kuttekehuizen ligt het aan de Ronde van Kuttekehuizen.
    Wielrennen is een sport die over de openbare weg gaat. Die is soms breed, soms smal, soms veilig, soms gevaarlijk. De truc is volgens mij om je daarop aan te passen en minimaal voor te bereiden. Daarvoor ben je professional lijkt mij.
    Voortdurend wijzen naar organisatoren begint wat vermoeiend te worden. Kijk ook even naar jezelf, wat er beter kan.
    28-06-2021 19:17
    Beetje rare vergelijking. Het mag de openbare weg heten, maar op het moment dat er een wielerpeloton overheen gejaagd wordt is er weinig openbaar meer aan. Als je de bocht zag waar Haig onderuit ging, dan kun je je afvragen waar je als organisatie op gehoopt had. Het kon bijna niet anders dan dat er renners zouden vallen en ja ze rijden idd als kippen zonder kop, maar ja dat is wat er bij een massasprint altijd gebeurd. Volgende keer toch maar weer op het industrieterrein of het vliegveld eindigen. Jammer voor meneer Lappartient dat ie dan geen finish heeft midden in zijn dorp. Er zal maar weer eens een dode vallen op zo'n dag. Dan sta je als ASO en UCI er toch op zijn zachts gezegd dubieus op.
    28-06-2021 19:17
    @peterwinnen. Je moet zeker op je fiets blijven zitten om een koers te winnen. Feit is wel dat als je 99,9% zeker wilt zijn dat je niet valt, je in het laatste wiel van het peloton moet gaan zitten met telkens enkele fietslengtes ertussen.
    Wielrennen is continue een gok, hopen dat het voor je allemaal goed gaat. Het is de organisatie zijn taak om ervoor te zorgen dat de risico's zo klein mogelijk zijn. Dit zou de organisatie kunnen doen door bijvoorbeeld geen smalle afdalingen neer te leggen in de laatste 5 kilometer van een vlakke tour etappe.
    28-06-2021 19:26
    Dat laatste ben ik met je eens! En natuurlijk is zo'n bocht niet handig, maar soms is een parcours denk ik ook een puzzel voor een parcoursbouwer.
    Neemt niet weg dat renners wat mij betreft zelf ook verantwoordelijkheid hebben. Ik lees dat De Clercq zegt: het was onmogelijk om naar voren te komen. Nou simpel, doe dat dan ook niet, dan had je eerder voorin moeten zitten, lijkt me.
    Zeg ik makkelijk vanaf de bank ;-)
    28-06-2021 21:04
    Ik denk dat de enige manier om relatief veilig te zijn is door keihard met een trein op kop te gaan rijden (precies zoals TJV vorig jaar deed). Dan is het voor jouw ploeg veiliger, en natuurlijk onveiliger voor iedereen achter je.
28-06-2021 18:42
Naast het belachelijke risicovolle parkoers (organisatie) zijn ook de renners zelf en mogelijk de ploegleiders schuld aan deze wanvertoning. Iedereen wil bij de eerste 30 renners zitten. Belangen zijn zo groot dat het een soort kamikaze wielrennen is. Ploegleiders jutten mogelijk ook de renners op via de oortjes om maar vooraan te blijven. Zoals Mohoric de bochten nam vooraan, vlak langs de randen. Je kon erop wachten dat er een valpartij zou volgen.
Dit heeft niets meer met topsport te maken.
    28-06-2021 18:46
    Helaas roept het parcours uit dat iedereen vooraan wil zitten want hoe verder naar achteren hoe erger het remmen en dus botsen is.
    28-06-2021 19:19
    Tsja, als de natuurwetten erbij gehaald worden als verklaring dan zijn we wel klaar met de discussie. :-)
28-06-2021 18:45
Nou hup, morgen Van Aert op standje “niet meer omkijken en vol voor het groen”. Laat die gele droom dit jaar maar zitten, praktisch alle knechten zijn vleugellam.
    28-06-2021 18:47
    Ik vind niet dat Wout voor groen hoeft te gaan als hij ook in Tokio nog wat wil bereiken dus houdt eens op met dat opjutten. Gewoon als team alles op herstel van de kopmannen want er nog niet eens heel veel verloren tenzij we opgaves zien. En dan Wout woensdag vol voor het geel. Heeft gewoon een kans daar.
    28-06-2021 18:53
    Ik denk niet dat wout dit leest…
    28-06-2021 18:57
    Ewan is uit de Tour en Sagan lag vandaag beurs op het asfalt. Van Aert heeft misschien wel meer kans op het groen dan op ritwinst en geel woensdag. En ik weet niet of je dat gevalletje Gesink misschien gemist hebt, maar de kopman is momenteel beurs in het ziekenhuis voor onderzoek en zijn meesterknecht Gesink is uit koers. Teunissen beurs van zaterdag, Vingegaard en Kruijswijk beurs van vandaag. Hoe gehavend moet een ploeg volgens jou zijn voordat je begrijpt dat inzetten op herstel een kwestie van uitgestelde teleurstelling is?
    28-06-2021 19:12
    Totdat morgen Wout zelf in de kreukels ligt in de ziekenhuistombola... Je wenst het niemand toe maar dit recept lijkt een zekerheid voor renners in de kreukels.
    28-06-2021 19:44
    Ja jemig, dan kunnen we er beter een kietel-wedstrijd van maken.

    Tony Martin, die was ik trouwens nog vergeten bedenk ik me net. Van Aert is volgens mij zo’n beetje de enige van TJV die nog een mooie glanzende vacht heeft en zonder pleisters rijdt. Alle ballen op Woutje! Ook mooi voor Wuyts in zijn afscheidsjaar.
    28-06-2021 20:27
    Wout is gisteren ook gevallen en heeft schaafwonden. Hele ploeg ligt dus in de kreukels. Enige die tot vandaag niet in de kreukels lagen waren Gesink en Vingegaard.
28-06-2021 18:45
Als ze allemaal voor de etappe klagen, kunnen ze er toch ook voor kiezen om met alle klassementsrenners achterin het peloton te gaan fietsen en elke sprinter 1 helper mee te geven? Ja het parcours is gevaarlijk, maar als je van a naar b wilt over openbare wegen zal er soms een smalle weg tussen zitten.
28-06-2021 18:51
Ik herinner me de wijze woorden van Jose de Cauwer van enkele maanden terug. Niet letterlijk, maar hij vond het zeer onverstandig van Roglic om maanden niet te koersen doch zich met hoogtestages voor te bereiden op de Tour en als toch al niet al te stuurvaste renner je weer in het peloton te begeven. Het pleit voor Jose dat hij vandaag geen enkele poging heeft gedaan zijn gelijk te halen.
    28-06-2021 19:03
    Dus ga jij nu met zijn veren pronken...
    28-06-2021 20:29
    Waar dan, Napoleon?
28-06-2021 18:54
Zeeman: "Podium of jodium"....
28-06-2021 18:54
Tja, dat je kopman valt lag natuurlijk niet aan het parcours Merijn. Goed, het lijkt er inderdaad op dat Colbrelli wat zwiept, maar als je hier al over gaat vallen kun je beter wegblijven uit een wielerpeloton. Verder is een vallende roglic nu toch wel een erg vaak terugkerend beeld. Misschien wat verplichte techniek training of wat dan ook. Op deze manier loopt hij teveel prijzen mis.
    28-06-2021 19:10
    Alsof hem dat geholpen zou hebben. Heb je wel goed naar de beelden gekeken?
    28-06-2021 19:15
    Waarschijnlijk niet, een bodycheck krijgen een daardoor vallen heeft niets met techniek te maken
    28-06-2021 19:19
    Een bodycheck krijgen? Waar hebben jullie het over? Colbrelli moet hoogstwaarschijnlijk ergens voor uitwijken en stuurt daarom naar links. Iets wat 100 keer gebeurd tijdens een dag in het peloton. Als je als nota bene prof renner niet in staat bent om daar op te anticiperen moet de techniek verbeterd.
    28-06-2021 19:52
    @Vespa op zo'n smalle weg, rijen dik???
    28-06-2021 20:30
    Tuurlijk Vespa: Iedereen rijdt rechtdoor en Colbrelli moet uitwijken. Was gewoon een bewussie omdat Roglic niet opzij wilde.
    28-06-2021 21:35
    @nickdt, dat iedereen rechtdoor rijd wilt toch niet zeggen dat hij per definitie nergens voor uit zou moeten kunnen wijken? Misschien maakte een renner voor hem een rare beweging, misschien ging de renner voor hem wild staan. Daarnaast vind ik dat we sowieso te weinig beeld hebben om de uitwijkreden van colbrelli vast te stellen, maar dat hij roglic expres de berm in zou duwen geloof ik niet. Zoiets doet ie niet, hij heeft er zelf ook vaak zat bij gelegen.
    28-06-2021 22:26
    @Vespa..

    Als je Zeeman en Roglic zonodig moet bekritiseren, kijk dan wat verder dan de waan van de dag. Kijk naar de voorbereiding. Daar zit de angel.

    Als een stel monniken afgezonderd van de buitenwereld rode bloedlichaampjes kweken en Roglic twee maanden geen koers meer laten rijden.

    Een team moet op elkaar ingespeeld zijn om individuen te laten excelleren. Daarvoor moet je als team naast je trainingskilometers ook wedstrijdkilometers maken.
    Daar heeft de Tourselectie van JV welgeteld 0,000 van gemaakt. Logisch dat ze nu bij bosjes vallen.

    Dit zijn individuen die de afgelopen maanden alleen maar trots naar hun eigen wattages hebben hoeven kijken, en niet naar een kwak van Colbrelli of een stuurfout van Thomas.
28-06-2021 19:09
Mooi mens die Merijn. Gewoon de emoties op de tong. Natuurlijk is het gewoon zwaar CENSUUR. Uithuilen en opnieuw beginnen. Mss zit er nog een positief randje aan dat ze straks na de tijdrit het geel hebben waar heel Belgi op zit te wachten omdat Wout niet meer voorbij gereden zal worden door Primoz in de tijdrit. Het is wrang, maar wie weet.
28-06-2021 20:07
Nog meer trainen, alleen op de meter kijken en nog minder koersen… dat lijkt me een goed idee voor roglic en kruijswijk..
    28-06-2021 21:54
    Dit vind ik wel hout snijden.
    28-06-2021 22:37
    En precies daar is het fout gegaan.
    JV dacht INEOS te overtreffen met hun steriele laboratorium voorbereiding. Vind het vreselijk om te zeggen, maar ben blij dat ze hiermee letterlijk en figuurlijk op hun snufferd zijn gegaan.
    28-06-2021 22:44
    Ik denk dat Roglic afgelopen jaar bij de renners met het meeste racedagen was.

    Maar laat je verder niet afleiden door feiten....
    28-06-2021 22:46
    Vind dit betreft Roglic toch wat overdreven, rijd over het algemeen veel kleine rondjes, laatste 2 jaar ook eendagskoersen (en wint dan ook nog eens heel veel) en kiest dit jaar voor het eerst voor een andere opstap naar de tour. Of hij de dauphine had gereden of niet had geen verschil gemaakt in deze etappe.
28-06-2021 20:13
WvA op deze wijze schaduw kopman.
28-06-2021 20:21
Je hoort die Zeeman ook alleen maar als zijn eigen mensen vallen.
    28-06-2021 20:52
    Natuurlijk, want als er andere renners vallen dan vragen ze Zeeman toch niks dus.....
    28-06-2021 22:19
    Ja, natuurlijk. Als renners van andere ploegen vallen, dan leren hun eigen ploegleiders commentaar. Duh.
28-06-2021 20:36
Gewoon weer etappes invoeren van 250 km en meer, over lange, vlakke en brede wegen. Net zoals vroeger. Oersaai maar wel veilig.
Oh nee,dat willen we niet. We willen spektakel, net zoals in het oude Romeinse Rijk. De renners slachten elkaar af en wij roepen: 'we want more'.
28-06-2021 22:34
Helemaal eens met Platte Prijs. Wat een dooddoener: ‘ Helaas hoort dit bij de tour’. Kom op zeg. Vecht voor je renners. Die mag je zo’n parcours toch niet aandoen.
28-06-2021 23:16
Snap er niks van.
29-06-2021 03:21
Het grootste jaarlijkse sportevenement van de wereld wordt geregeerd door plattelanders die hun favoriete vakantiestreek of woonplaats als maatgevend houden voor de keuze van finishplaats. Een boer die tien jaar geknecht heeft voor vage sponsors en uitgerangeerde vedetten mag het parcours uittekenen en dan hebben de renners het gedaan. De renners, fulltime professionals die wetenschappelijk worden begeleid.
29-06-2021 06:41
@merijn zeeman: beste stuurlui staan aan wal, maar voor alles is een oplossing: als je dit jaar de boot in gaat, leer je weer bij.

Reacties zijn gesloten.