zondag 14 maart 2021 om 15:53

Mathieu van der Poel rondt spectaculaire solo af in Tirreno-Adriatico, Pogacar lost Van Aert

Video Mathieu van der Poel heeft op magistrale wijze de vijfde etappe in Tirreno-Adriatico gewonnen. De Nederlandse kampioen van Alpecin-Fenix won de ‘Tappa dei Muri’ met aankomst in Castelfidardo na een solo van 51 kilometer. Na een razendspannende finale werd klassementsleider Tadej Pogacar, die op weg was om Van der Poel in te halen, tweede. Een moegestreden Wout van Aert eindigde als derde.

Sterke kopgroep
In een razendsnel eerste uur werd liefst 55 kilometer afgelegd. Een ijzersterke kopgroep reed op dat moment drie minuten voor het peloton uit. In die kopgroep zaten allemaal knechten van kopmannen: Robert Stannard (BikeExchange), Jonas Rickaert (Alpecin-Fenix), Pello Bilbao (Bahrain Victorious), Davide Ballerini (Deceuninck-Quick-Step) en Filippo Ganna (INEOS Grenadiers).

foto: Cor Vos

De voorsprong werd nooit meer dan vier minuten. In het peloton bepaalden UAE Emirates, Jumbo-Visma en EF Education-Nippo het tempo bij het opdraaien van de lokale ronde van 23 kilometer. In elke ronde was de muur naar Castelfidardo (1,8 km aan 9,6%, max. 19%) de grootste hindernis, maar in de omloop stonden nog meer korte en steile muurtjes op het programma.

Van der Poel opent de debatten
Een kleine 70 kilometer van de finish brak het peloton in stukken uiteen op een van de muren, onder aanvoering van Mathieu van der Poel. Met Tadej Pogacar, Wout van Aert, Alex Aranburu, Egan Bernal, Sergio Higuita en Mikel Landa reageerden alle grote namen. Wereldkampioen Julian Alaphilippe ontbrak vanwege een mechanisch defect, maar kon in de afdaling terugkeren met een groepje.

foto: LaPresse

De laatste vroege vluchters werden 57 kilometer voor de meet ingerekend, waarna Bernal demarreerde. Alleen Higuita, Pogacar, Van Aert en Van der Poel konden hem volgen, maar de achtervolgende groep kwam dankzij Bahrain Victorious weer terug. Op kousenvoeten wist MVDP echter twintig seconden weg te rijden. Even kwam Pogacar in de problemen omdat zijn ketting eraf lag, maar de leider zat snel weer in de groep-Van Aert.

Drie minuten voorsprong
Donkere wolken pakten zich samen boven Castelfidardo. Letterlijk, want het regende in de finale en ook de wind stak de kop op. Van der Poel wist op 47 kilometer van de meet de enige tussensprint van de dag te winnen, dertig seconden voor Van Aert en Pogacar. De Belg pakte daardoor één seconde terug op de Sloveen in het klassement. In de elitegroep, waar Alaphilippe ontbrak en Higuita uit loste, kwam de achtervolging van UAE Emirates niet echt op gang, waardoor de voorsprong van Van der Poel groeide tot drie minuten.

foto: Cor Vos

Pogacar lost Van Aert
Bij het ingaan van de laatste plaatselijke ronde had de kopman van Alpecin-Fenix een voorsprong van ruim drie minuten. Wel waren Fabio Felipe, Marc Soler en Alessandro De Marchi in de tegenaanval gegaan, maar zij vormden geen bedreiging. Op 18 kilometer van de meet probeerde Van Aert op een van de klimmetjes Pogacar te isoleren, maar de Sloveen nam de aanval over en sprong op zijn beurt weg bij Van Aert. Het werd daardoor een serieus man-tegen-mangevecht in de slotronde.

Pogacar sloot aan bij Felline en Soler, maar reed tien kilometer voor de meet bij hen weg. Een halve minuut daarachter deed Van Aert hetzelfde bij De Marchi. Pogacar reed in de finale het gat met Van der Poel steeds dichter; vijf kilometer voor de meet was het verschil nog maar 1.15 minuut. Een sterke Van Aert bleef dan weer dertig seconden achter Pogacar hangen.

Op het tandvlees
Van der Poel kwam in de laatste kilometers zichtbaar in de problemen, in de wetenschap dat Pogacar het gat alsmaar verkleinde. Alles wees op een hongerklop. Aan de voet van de slotklim was het verschil nog maar 48 seconden. Op het buitenblad knalde de Sloveense klassementsleider naar de leeggereden Nederlander toe: onder de vod van de laatste kilometer was het verschil nog maar veertien seconden. Dat bleek uiteindelijk tóch genoeg voor Van der Poel om de ritzege binnen te slepen.

Helemaal kapot kwam hij over de finish. Van der Poel was zo moe dat hij geen kracht meer had om te juichen. Pogacar strandde op tien seconden, maar lijkt na zijn ritzege van zaterdag nu wel zeker van de eindzege in Tirreno-Adriatico. Zijn naaste belager, Wout van Aert, finishte op 49 seconden van Van der Poel. Daarachter was het pak compleet uit elkaar geslagen.

Pogacar soeverein aan de leiding
In het klassement staat Van Aert nu op 1.15 minuut van klassementsleider Pogacar. Mikel Landa is de nummer drie op exact drie minuten, gevolgd door Egan Bernal op 3.30 minuut. Maandag staat een sprintetappe op het programma in Tirreno-Adriatico, waarna dinsdag de afsluitende tijdrit volgt.

213 Reacties
14-03-2021 15:56
Cadeautje Pogacar? ;)
    14-03-2021 15:58
    Die zag van der Poel zo spartelen en dacht, ‘ach, why not?’
    14-03-2021 16:01
    Lijkt me ook, van Aert komt in de slotkilometer nog 15 sec dichter bij Pogacar terwijl hij op alle andere stukken wat tijd verloor.
    14-03-2021 16:07
    Iedereen liep in, mvdp toch weer over zijn limiet.
    14-03-2021 16:11
    Ja, leek mij wel. Opeens liep die niet meer in aan het eind.
    Die kunnen hun belangen heel mooi combineren in het komende jaar.
    14-03-2021 16:14
    Ik denk het ook. En alleen deze vraag laat al zien waarom het goed was dat Roglic er gisteren gewoon full pull overheen knalde.
    14-03-2021 16:15
    @LP
    Hier worden geen cadeautjes gegeven, heb gisteren ook al geschreven het is geen cadeaushop het is wielrennen.
    14-03-2021 16:18
    Denk van niet... Hij was ook 'op'.
    14-03-2021 22:06
    Ik heb nog eens specifiek de laatste kilometer terug gekeken. Volgens mij is het een kwestie van dat Mathieu het laatste beetje eruit perst.
    14-03-2021 23:37
    Absoluut, op 1km van de meet zie je Pogacar zich rechtzetten en hij kwam lachend de meet over, dat noemen ze 'klantenbinding', iets wat Roglic en Jumbo Visma niet kennen, het resultaat heb je vandaag in Prijs Nice gezien.
14-03-2021 15:56
Circusartiesten zijn het.
14-03-2021 15:56
Wat een rit! Een moderne klassieker, deze rit.
14-03-2021 15:56
Echt geweldig! Ik kan me niet herinneren dat ik eerder iemand zo over de streep heb zien komen bij winst.
    14-03-2021 16:00
    Maar wel nog helder genoeg om zijn fietscomputer af te duwen. Rare fetish is dat toch :)
    14-03-2021 16:02
    Hahaha ja daar verbaas ik mij ook altijd over. Misschien is het een basisreflex geworden. Of hij ging over de streep met een nederige buiging om te laten zien dat hij niet arrogant is;)
    14-03-2021 16:22
    Hoe kan de socialmediaman van Alpecin anders weer uitpakken met de normalized power etc. morgen?
    14-03-2021 17:05
    Iemand Higuita al gezien.
    14-03-2021 18:00
    Zijn verzorger is doorgaans chagrijnig als hij geen data heeft. Als je het van kleine nuances in inspanning en herstel moet hebben druk je toch dat klokje maar even netjes af.
    14-03-2021 23:39
    Hij mag stilaan stoppen met die show, sterk overdreven, zijn meterke kon hij nog op de juiste moment afzetten, en vallen kan hij ook zonder zich pijn te doen, echt overdreven.
14-03-2021 15:56
Ik heb het gevoel dat ik de laatste twee weken naar het beste wielrennen ooit zit te kijken. De manier van aanvallend koersen is ongekend. Wat in Strade begon vindt zijn vervolg in de Tirreno. En dan ook nog Roglic die op zijn manier aan het huishouden is in Parijs-Nice. Mijn hoofd begint zo langzamerhand te duizelen van al dat spektakel.
    14-03-2021 15:59
    Ik ben het hier zo erg mee eens! De nieuwe mannen brengen een soort nieuwe "swag" mee die ik jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren niet gezien heb. Ja, Sagan had dat - daarom ben ik van hem ook nog steeds zo'n fan. Maar gasten als Vd Poel, Van Aert en Pogacar rijden met een instelling die ze hopelijk NOOIT verliezen, en doen op allerlei parcoursen mee. En dan kunnen ze het ook nog afmaken.

    Laten we het allemaal koesteren en dat zielige geouwehoer over zegegebaren, de vermoeiende discussie over wie er beter is (Vd Poel ;)) en onnodige suggesties gezamenlijk achterwege laten!
    14-03-2021 16:01
    Absoluut, hoogtepunt na hoogtepunt! Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo iets heb gezien.
    14-03-2021 16:02
    Inderdaad. Wat een spektakel en wat een koersen. We worden zeker verwend.
    14-03-2021 16:05
    Ik zou de mening van Arie hier wel eens over willen horen ;-)
    14-03-2021 16:06
    We blijven ongeveer nul kruimels over voor de mindere mannen.
    14-03-2021 16:10
    En dan hebben we nog niets gezien van een jonge Belg en jonge Zwitser. Kan een fantastisch seizoen worden
    14-03-2021 23:43
    Toch wel opvallend dat Mathieu zomaar mag wegrijden, Tim Wellens heeft 5 keer geprobeerd maar mocht niet vertrekken, anderen zoals van Astana of Movistar wel, vreemd toch wel, en dan de overwinning gunnen aan Mathieu, Pogacar zal in de TDF niet te kloppen zijn met al die 'vrienden'.
    15-03-2021 03:05
    Eens ! Beste ooit gezien dit
14-03-2021 15:56
WAT EEN ETAPPE!

Niet normaal. Dit wordt zo langzaamaan elk jaar een absolute must-see, zeker als het regent.
    14-03-2021 15:58
    De Tireno is wat mij betreeft de mooiste eenweekse rittenkoers. Alles klopt aan het parcours.
14-03-2021 15:57
MvdP meest heldhaftige man in koers, Pogacar de beste, van Aert de meest volhardende.

Flip grijnst in zijn vuistje als ie straks langs die lijken rijdt, gne gne.
    14-03-2021 15:59
    Huh?
    Hoe kan je Pogacar hier als beste aanwijzen? Veel minder op kop gereden, veel minder alleen gereden en niet gewonnen.
    14-03-2021 16:02
    @Reusjen

    Tja, rijd in 15 km vervolgens 3 minuten dicht op de man die jij (waarschijnlijk) als beste in koes acht.
    14-03-2021 16:02
    Heldhaftig ja. Toch weer dezelfde fout als op het WK door te laat te eten? MvdP pakte nog een reep op 5 km van de meet en voelde toen de kracht wegvloeien leek het.
    14-03-2021 16:07
    Eh ja op iemand die 60 km op kop loopt te sleuren waarvan 45 in z'n eentje.
    14-03-2021 16:07
    Dat doe ik omdat ik hem vandaag de beste man in koers vond, het slimst ook, op alle vlakken.
    14-03-2021 16:09
    Top onderbouwing!
    14-03-2021 16:12
    Fantastische prestatie van VDP, maar voor mij ook Pogacar de beste. Niet vergeten dat VDP gisteren een snipperdag neemt en 20 minuten verliest op Pogacar en van Aert. In de laatste 10 à 15km rijdt Pogacar 3 minuten dicht en van Aert 2min15. Denk dat we 3 mega-prestaties hebben gezien.
    14-03-2021 16:15
    Ik vond dat hij slim MvdP niet volgde toen deze zeer vroeg wegging maar wachtte tot zijn echte concurrent gaar genoeg was om die er af te gooien. Ik vond het heel sterk hoe hij 3 minuten dichtrijdt in 15 k variabel terrein en 1 minuut wegrijdt op die andere Antwerpse wonderboy tegelijkertijd. Ook meegewogen dat hij gisteren ook geen rustdag had als ritwinnaar. Tenslotte vond ik het enorm jammer dat hij niet nog even Mathieu voor de meet opvrat maar ook dat best slim, het was van een stevigere orde ‘wat zieieieliiig’ geweest dan Mader gisteren en hij gaat MvdP en zijn team nog als tegenstander in de Ardennen krijgen gok ik. Hij zal het het hem ook wel oprecht gegund hebben na zo’n dappere aanval.
    14-03-2021 16:24
    Pogacar reed de snelste sprint, MvdP kwam als eerste over de meet.
    14-03-2021 16:46
    Formolo was ook top, daar heeft pogacar van geprofiteerd, anders was het gat veel groter geweest. Mvdp ondanks toch weer een hongerklopje de sterkste.
    14-03-2021 16:56
    Vooral argumenten waarom het slim was van Pogacar om te wachten dus. Dat degene die minder slim koerst wint is zelfs nog een extra argument om hem sterker te vinden. Ik ga er maar vanuit dat je je verplichte tegendraadse momentje hebt.
    14-03-2021 17:01
    Doe even normaal, zeg. Pogacar knalt even 3 minuten dicht op de "beste"? VDP zijn exploot was mooi, maar Pogacar was ontegensprekelijk de beste man in koers. Uiteindelijk komt zelfs Van Aert een pak dichter bij VDP.

    Ik ben inderdaad ook van mening dat hij wat inhield op het einde om geen Roglic 2.0-moment op te dienen.
    14-03-2021 17:07
    Formolo was goed, maar zeker niet top. Hij kon VDP niet binnen schot houden.
    14-03-2021 17:21
    MvdP 'kreeg' min of meer de drie minuten. Pogacar reed ze dicht op een VdP die meer in de wind gereden heeft maar bergop en bergaf maakt dat minder uit. Op de steile pentes vandaag heeft een man voor je 0 voordeel.
    14-03-2021 20:12
    Nog even en Felline was de beste, want die liep ook zo hard in. Bovenmenselijk optreden van VDP, de winnaar en vandaag beste.
    14-03-2021 22:28
    Frank v, er stond zoveel wind dat je zelfs bergaf nog moest duwen om niet terug omhoog geblazen te worden.

    Pogacar heeft het grootste deel in de wielen gezeten. En desondanks was mathieu eerder bij de streep dan pogacar. Dus wie was dan de sterkste?
    14-03-2021 22:39
    Overdrijven is ook een vak Michel..

    Die wielen waar je het over hebt, was er maar één, van Formolo, die VDP 3 minuten laat wegrijden wegens totaal ongevaarlijk in het klassement. VDP had zaterdag immers een dagje recup genomen, in tegenstelling tot Pogacar en van Aert. Die 2 slagen er de laatste 15km desondanks toch nog in minuten terug te nemen op VDP. Ik denk dat ze met z'n 3'en wel naast mekaar mogen staan.
14-03-2021 15:57
Hier hebben we het over 10 jaar nog over. Ik houd niet van dominantie, maar dit is (gelukkig) pure strijd.
14-03-2021 15:57
Wat een fantastische rit. Knap voor MVDP.
Pogacar die het aan MVDP gaf de overwinning en zijn klassement is binnen.
    14-03-2021 16:01
    Ik ben bang dat Pogacar idd nog wel wat harder had gekund, maar dacht, daar komen alleen maar vragen van. Maar: fantastische etappe! Wat een karakters!
    Edit: Mooi beeld vAert en Pogacar naast elkaar aan het uitrijden, een van de twee is uitgewoond, de ander heeft even boodschappen gedaan
14-03-2021 15:57
Ik hoop dat Karsten Kroon het fout zag en Pogacar niet op het buitenblad reed op een stuk met 12% stijgingspercentage.
    14-03-2021 15:58
    Leek me echt geen 12% daar
    14-03-2021 15:59
    Dat deed hij wel, dat kon zien aan dat die ketting op dat grote tandwiel lag.
    14-03-2021 16:00
    En buitenblad zegt natuurlijk ook niet alles als je achter een groot blad op jet staan, maar ik vond het heel raar klinken.
    14-03-2021 16:00
    @Romans, het ging me vooral om die 12% in combinatie met het buitenblad. Niet om het buitenblad perse.
    14-03-2021 16:01
    Ik heb ooit eens in mijn jonge jaren, toen ik nog niet lang fietste, de volledige Eyserbosweg op het buitenblad opgereden. Het kan, aanrader is het niet. :)
    14-03-2021 16:03
    Volgens mij had ie wel een 11-34 cassette. Flink groot gestoken achter in ieder geval.
    14-03-2021 16:03
    Dat was inderdaad geen stuk van 12%
    14-03-2021 16:04
    Of het 12 % was kon ik op mijn scherm niet nauwkeurig inschatten, dat buitenblad wel.
    14-03-2021 16:16
    Altijd bijzonder waarom die coureurs in de klim nog op het buitenblad rijden. Is niet nodig.
    14-03-2021 23:49
    Toch was het zo, op het buitenblad en achteraan op de kleinste, niet erg slim, een beetje daarvoor had hij noch zijn ketting er zo afgeslagen in een putje.
14-03-2021 15:57
Mooie overwinning. Weekje uitbollen en op naar de Primavera.

Verras on maar weer!
14-03-2021 15:58
Geweldige prestatie van MvdP, ook als hij niet gewonnen had.
14-03-2021 15:58
Genoten. Vergeet ook niet dat hij ver voor die 50 kilometer al vol in de weer was. IJzersterk.
    14-03-2021 17:04
    @FW07
    Was hij nu goede positie ? want daar schort het bij jou nog wat aan.
14-03-2021 15:58
Kan niet gezond zijn hoe Vd Poel zich uitput.
14-03-2021 15:59
Tjah, wat kunnen we hier nog over zeggen? Petje af, eeuwig respect, grote kampioen! Idem voor Pogacar. En Van Aert gestreden als een leeuw. Absurde etappe!
14-03-2021 15:59
Wat een koers. Matje met de hem kenmerkende zin voor dramatiek, incl. levensloos van de fiets vallen 50m na de meet.

Pogi die het inderdaad slimmer doet dan Roglic door af en toe eens iets aan een ander te gunnen, maar wat kwam die oerend hard. Wie houdt deze man tegen?

Van Aert lijkt ook dik in orde. Zag er onderweg onderkoeld uit, maar is toch de enige die enigszins in de buurt kon blijven van een ontketende Pogacar.

Hebben we het beste al gehad in dit wielerseizoen?
    14-03-2021 16:02
    Denk het niet, alle klassiekers komen nog.

    Ik denk dat Mathieu gewoon beredeneerd heeft dat op de grond liggen het mooist past bij geen zegegebaar, dat klopt ook wel.
    14-03-2021 16:03
    Niet gunnen... of net niet kunnen.

    Hoe dan ook puntje van de stoel
14-03-2021 15:59
Wat een heerlijke rit, nog nooit iemand zo over de finish zien komen.
14-03-2021 15:59
Wat een held is het ook.

Epische rit.

Pogi ook belachelijk sterk
14-03-2021 15:59
Zo sterk. Maar WVA valt wel tegen hoor. Dit hoort hij toch juist heel goed te kunnen. Is hij moe van gisteren? Dan zou hij niet echt een goede ronderenner zijn, maar ik denk dat dit het plan was. We zagen het al in strade bianche, wellicht hebben ze met hem toch vooral gegokt op rondes en niet op heuvelritjes?
    14-03-2021 16:01
    "valt tegen"....

    Als je niet weet waar je het over hebt misschien?
    14-03-2021 16:02
    Van Aert wordt 3e na een epische rit.. Als alles lager dan de 1e plek al tegenvalt bij mensen, weet je hoe groots de renner is.
    14-03-2021 16:03
    Na de tijdrit staat hij waarschijnlijk zo'n 2 minuten voor op de nummer 3. Verliezen van Pogacar is geen schande, toch?
    14-03-2021 16:04
    Ehh sorry maar hij is bizar sterk, maar dat kan je natuurlijk elk blog wel noemen. Het gaat mij om relatief. Als je WVA 2021 vergelijkt met WVA 2020 en 2019 zien we gewoon overduidelijk dat hij niet in staat is om op de heuvels echt mee te kunnen met VDP. Maar dat niet alleen, zelfs klimmer Pogacar rijdt hem eraf. In strade bianche zagen we Bernal. Hij heeft gewoon, voor zover we dat dit jaar kunnen inschatten, niet meer echt de benen op de heuvels.
    14-03-2021 16:04
    [i]edit wf: let op je taalgebruik[/i]
    14-03-2021 16:04
    Je hebt ook gezien dat V. Aert hier iedereen behalve Pogacar los rijdt?

    Pogacar heeft daarnaast ook al vaker laten zien een uitstekende heuvelrenner te zijn en niet alleen maar een 'pocket-klimmer'. Het is leuk dat je dit jaar voor het eerst andere wedstrijden dan de Tour gaat volgen, maar neem dan gewoon even de tijd om te wennen aan hoe het wielrennen buiten die Tour werkt.
    14-03-2021 16:05
    Wat Pocagar hier vandaag deed, is heel speciaal, dat is een niveau dat MvdP en WvA niet aankunnen (2dagen na elkaar), daar kan enkel een Remco aan tippen.
    14-03-2021 16:05
    Ja joh, het is niet alsof WvA hier ruim een minuut pakt op Bernal in 15km en meer op het volledige veld op Poga na.
    14-03-2021 16:05
    Heel tegenvallend inderdaad. 4x podium en een negende plaats in vijf ritten... 2e in het AK na de tourwinnaar en maar 2 minuten voorsprong op plaats 3. Kan er beter mee stoppen.
    14-03-2021 16:06
    "Zelfs klimmer Pogacar"

    Je weet dat dit zo'n beetje het grootste talent allertijden is die op 21 jarige leeftijd de Tour wint?
    14-03-2021 16:07
    Ik kan me niet voorstellen dat het je doel is om zinnige dingen te zeggen, dus laten we dan ook maar niet zinnig op je reageren..
    14-03-2021 16:08
    Correct, echt een ontzettende panne(n)koek die WvA. Totale miskoop van TJV.
    14-03-2021 16:08
    Vanaf de bank met een biertje? Van Aert met zijn +13kg ten opzichte van Pogacar, de enige die twee dagen in de buurt kan blijven, valt tegen? Jouw leven moet wel één grote teleurstelling zijn?!
    14-03-2021 16:08
    Lees nou even goed. Ik vind niet dat WVA slecht is geworden. Het valt mij op dat hij op de heuvels niet laat zien wat hij eerdere jaren wel deed. Hij laat het in de bergen ontzettend knap zien. Dit is totaal geen schande. Maar dit is niet de 'heuvel' WVA die we de afgelopen jaren zagen. Ik denk niet dat hij AGR, LBL, Waalse pijl en dergelijke kan winnen. Maar nogmaals, in de bergen ben ik echt onder de indruk.
    14-03-2021 16:11
    Deze (opeenvolging van) hellingen waren veel meer op het profiel van de klimmer dan de Vlaamsche Ardennen kasseipuistjes...
    14-03-2021 16:11
    Ik denk dat jij wel de domste reactie van de dag hebt. Eerst en vooral dit was eerder een muur dan een gewone heuvel waar vroeger de Rodriguez en Valverdes wegreden van Gilbert. Ten tweede is pogacar een top 5 renner in de heuvels die zelf op hellingen als de Cauberg met de beste mee kan. Ten derde WVA is 75 kg en deze klim is 1 km aan 14% das nog veel zwaarder dan de muur van hoei. Pogacar is in het voordeel

    Ik begrijp niet dat gij na zo’n rit zo’n negatieve en ongenuanceerde reactie kan hebben.
    14-03-2021 16:12
    Wat een commentaar weer, denk dat je de rit niet hebt gezien.. Al eens gezien waar hij eraf wordt gereden door de tourwinnaar en wie er nog achter hem is gestrand.

    Commentaar die op niks slaat en duidelijk bewijs is dat je geen kenner bent
    14-03-2021 16:12
    Wat een commentaar weer, denk dat je de rit niet hebt gezien.. Al eens gezien waar hij eraf wordt gereden door de tourwinnaar en wie er nog achter hem is gestrand.

    Commentaar die op niks slaat en duidelijk bewijs is dat je geen kenner bent
    14-03-2021 16:14
    Jongens toch, de Wout van Aert van vorig jaar kan hier toch mee met Pogacar? Dat kun je toch niet ontkennen?
    14-03-2021 16:14
    We zullen zien...
    14-03-2021 16:17
    Huh, Wout Van Aert was de enige die de schade kon beperken tegen een ontketende Pogacar. Ook Wout heeft 2 (van de 3) minuten teruggepakt op Van Der Poel en ook grotendeels alleen.
    14-03-2021 16:19
    Als jij denkt dat de klimmen in deze rit te vergelijken zijn met die van Amstel dan ken jij er heel weinig van. Er is geen helling in de amstel dat komt close tegen de lastigheidsgraads van vandaag. Ook in luik en de wp is er geen helling zo zwaar de castelfidardo
    14-03-2021 16:26
    @ Vespa

    Ik twijfel toch of de WVA van vorig jaar Pogacar kon volgen. Hij moest ook lossen bij Alaphilippe en bij Fuglsang en Kwiatowski op het wk op een helling die veel minder lastig was als die van vandaag.
    14-03-2021 16:30
    Houd nou op met steeds reageren, je maakt jezelf steeds belachelijker.
    14-03-2021 23:57
    Pogacar rijdt van Van Aert weg op een klim tot 18%, boven heeft hij een dikke 30sec, tot aan de meet blijft die marge constant op een sterk heuvelend parcours, op Mathieu loopt hij 2.15min in, geef Pogacar ook eens een rugzakske van 12 kilo mee en dan zullen we nog eens zien.
14-03-2021 16:00
Allemachtig, wat een rit. Vraag me wel af hoe verstandig dit is met het oog op MSR. Zo diep gegaan....
    14-03-2021 16:02
    Als je ziet hoe snel hij in Luik gerecupereerd was van zijn raid in de Binckbank... Hoewel hij hier wel helemaal einde Latijn was, dat was toen wel anders.

    Maar toch, voor MSR geen probleem denk ik.
    14-03-2021 17:23
    Denk eerder niet verstandig met het oog op Roubaix. Voor San Remo herstel hij nog wel op tijd, maar hij lijkt zowel op korte als lange termijn niet echt bezig met doseren van zijn vorm.
14-03-2021 16:01
Ik meende dat de klassementsmannen in de Tirreno aanwezig waren? Ik zie er maar 2.
Wat een fenomenale prestatie van vdp, die heroïsche overwinningen liggen hem wel.
    14-03-2021 16:02
    Volgens mij vergeet je nu echt Wout.
    14-03-2021 16:11
    Huh? Die rijdt parijs-nice toch?
14-03-2021 16:01
Kolere waar hebben we naar zitten kijken??
14-03-2021 16:01
Man man man man man man man man man man man man man man man man man...
    14-03-2021 16:28
    Dit vind ik werkelijk een objectieve reactie. Daar kunnen veel WF'ers van leren...
    14-03-2021 18:05
    Deze reactie hoef je niet op de site van OPZIJ te maken...
14-03-2021 16:01
Pogacar ziet er nog opmerkelijk fris uit.
    14-03-2021 16:39
    Klopt.Viel mij ook op. Ongelooflijk na deze rit.
14-03-2021 16:01
Dacht dat het wat minder spannend werd dan in de binck bank tour.... Maar tegendeel is waar.

Die zal morgen wel zware poten hebben.
    14-03-2021 16:13
    Morgen lekker beetje uitrijden in het peleton ;)

Reacties zijn gesloten.