Mathieu van der Poel klopt Tiesj Benoot in vermakelijke Dwars door Vlaanderen
foto: Cor Vos
woensdag 30 maart 2022 om 17:02

Mathieu van der Poel klopt Tiesj Benoot in vermakelijke Dwars door Vlaanderen

Mathieu van der Poel heeft in aanloop naar de Ronde van Vlaanderen zijn topvorm geëtaleerd in Dwars door Vlaanderen. De Nederlandse kopman van Alpecin-Fenix was in een spectaculaire finale beter dan Tiesj Benoot in een sprint met twee. Zij waren in de ultieme finale weggereden uit een kopgroep van acht.

Voor de start waren alle ogen natuurlijk gericht op comeback-kid Mathieu van der Poel en Tourwinnaar Tadej Pogacar, die voor zijn debuut stond in de Vlaamse klassiekers. De twee topfavorieten zagen toe hoe in de beginfase veel aangevallen werd. Na ruim dertig kilometer was het raak voor een vijftal, bestaande uit Nils Politt (BORA-hansgrohe), Johan Jacobs (Movistar), Kelland O’Brien (BikeExchange-Jayco), Aaron Verwilst (Sport Vlaanderen-Baloise) en Mathijs Paasschens (Bingoal Pauwels Sauces WB).

De grote namen aan de start – foto: Cor Vos

Van der Poel opent vroeg de finale
De voorsprong van de Nederlander, de Belg, de Australiër, de Duitser en de Zwitser groeide richting de vijf minuten aan het begin van de heuvelzone. Alpecin-Fenix had daarachter de touwtjes in handen en bleef, met Van der Poel op de voorposten, zo uit de gevarenzone. Sterker nog, op 90 kilometer van de finish schudde het Belgische team al flink aan de boom. Welke ploeg snel reageerde? Het UAE Emirates van Pogacar.

Veel resultaat had die inspanning echter niet. Een volgende aanval, op de Kortekeer, kwam van Mick van Dijke. Zijn poging was het startsein voor een reeks demarrages. Het kwam de nervositeit niet ten goede, want het regende valpartijen in die fase. Onder meer Gianni Vermeersch, Florian Vermeersch, Mick van Dijke en Jens Debusschere gingen onderuit.

INEOS Grenadiers met twee man vooruit
Op Berg ten Houte trok vervolgens INEOS Grenadiers door met Tom Pidcock en Ben Turner, een versnelling waar Van der Poel, Victor Campenaerts, Stefan Küng en Tiesj Benoot op reageerden. Zij pakten al snel een halve minuut weg van de rest. Trek-Segafredo, Quick-Step-Alpha Vinyl, TotalEnergies en Team DSM hadden de slag gemist, net als Pogacar, maar de achtervolging kwam moeilijk op gang.

foto: Cor Vos

Zdenek Stybar probeerde op de Kanarieberg de sprong te wagen, maar dat lukte niet. Vlak onder de top had Pogacar meer succes; de Sloveen sloeg een gat en ging solo op weg naar het zestal. Even kon Pogacar die favorietengroep ruiken, maar daar werd versneld en zo belandde de Tour de France-winnaar in een heuse chasse patate.

Pogacar in de achtervolging
Na de Knokteberg schoof het hele spel in elkaar. De groep-Van der Poel greep de vroege vlucht op 48 kilometer van de meet en vanuit het peloton reed een groepje met Pogacar, Søren Kragh Andersen, Greg Van Avermaet, Bryan Coquard, Valentin Madouas en Jan Tratnik weg. De zes volgden op 25 seconden van de elf koplopers en na de Mariaborrestraat was het verschil een halve minuut.

Op Ladeuze trok Benoot door om een schifting door te voeren in de kopgroep. Van de vroege vluchters hielden alleen O’Brien en Politt stand. De achtervolgende groep verloor ondertussen steeds meer terrein. Op de kasseien van Doorn wisten Pogacar, Tratnik en Madouas weg te rijden, maar dat was nog altijd op een veertigtal seconden van de kop. Uiteindelijk zouden zij niet meer terugkeren.

Van der Poel probeert weg te rijden
Vooraan was het Van der Poel die op Nokereberg – twintig kilometer voor de meet – de benen nog eens testte, maar alles kwam weer samen in de kopgroep. Campenaerts gebruikte een stil moment om op kousenvoeten weg te rijden. Hij pakte een gevaarlijk gat, maar de rest wist dat ze de werelduurrecordhouder niet te veel ruimte moesten geven. In de laatste vijftien kilometer stonden nog de kasseien van de Herlegemstraat en de klim van de Holstraat op het menu.

foto: Cor Vos

Op beide hindernissen werd een strak tempo gereden, maar niemand geraakte weg. Kort na de top plaatste Campenaerts zijn verwachte aanval. Turner en Küng zaten niet meteen op zijn wiel en ook Pidcock wist het gaatje niet te dichten. Van der Poel trok zichzelf ook uit elkaar, maar viel ook stil. Toch wisten Benoot en Pidcock met een ultieme inspanning het gat te dichten.

Spectaculaire finale
Op dat moment lag alles weer open, want Van der Poel was met een tussensprint ook weer aangesloten. Op drie kilometer van de meet reden Campenaerts en Benoot opnieuw weg. Het Belgische koppel smeet zich in de technische finale, maar Küng, Pidcock en Van der Poel gaven zich in de zware slotfase niet gewonnen. Op twee kilometer van de meet volgde daardoor een hergroepering.

Benoot en Van der Poel kozen daarna het juiste moment om aan te vallen, op 1.500 meter van de finish. De Belg van Jumbo-Visma draaide mee met de Nederlander van Alpecin-Fenix, maar wist ook dat het voor de tweede plek ging zijn. In de sprint stond er namelijk geen maat op Van der Poel, die zo zijn tweede Dwars door Vlaanderen won. Benoot werd tweede en Pidcock sprintte in de achtergrond naar de derde plaats. Pogačar werd uiteindelijk tiende.

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door WielerFlits (@wielerflits)

94 Reacties
30-03-2022 17:04
Sjongejongejonge, wat een niveau... Campenaerts ook sterk. Verwacht een hoop van De Ronde!
30-03-2022 17:07
Leuke finale. Een viertal aan elkaar gewaagd. Mathieu heeft dan nog iets extra.
30-03-2022 17:10
Pfff quick step. Komt niet meer goed dit Vlaamse voorjaar.
    30-03-2022 17:24
    Pech en ziektes achtervogen de quikies...
    30-03-2022 17:35
    @Dikke vrouw, dit is echt onzin. In het openingsweekend wel ja. Vorig weekend kon Honore niet starten? Is nu niet de man die het verschil gaat maken. In Wevelgem hadden Asgreen, Lampaert gewoon geen benen. Vandaag starten ze met Lampaert, Stybar ook die hebben geen benen. Dus beetje jammer om nu hele tijd over pech ziektes te blijven praten. Elke ploeg heeft er mee te maken.
    30-03-2022 17:43
    Op 70km van de finish zagen we de grote baas in zijn zwarte Mercedes naast het parcours staan, en hij zag er allesbehalve tevreden uit...
    30-03-2022 18:04
    Prachtige auto, gekregen door jaren goede renners in de juiste ploeg te hebben. Ik vind dat ze niet echt door selecteren. Waar is het jonge grut?
    Patrick mag de koers bekijken, maar ook hij is verantwoordelijk voor het aantrekken van de juiste renners. Stybar is ver over z'n top heen( met alle respect), lampaert blijft hangen in de middelmaat(te kleine motor) alleen asgreen en allaphillipe zijn toppers.
    Dan is de spoeling niet breed. Zn benoot ipv stybar was beter geweest voor het team. Echter koersen ze nu met een wolfpack die oud en versleten zijn. Allemaal goede renners voor de reservebank maar niet voor in het elftal om te winnen..
    30-03-2022 18:16
    Klopt!

    Ik vind een Steimle, Knox, Van Lerberghe, Steels, Van Tricht ( in twijfel), Cerny en Stybar echt geen renners meer voor bij QS...
    30-03-2022 18:30
    Patrick kan zijn geld ook maar één keer uitgeven, het verlengen van Julian, Asgreen en Evenepoel heeft een flinke hap uit zijn budget genomen. Maar dat is geen excuus voor de belabberde voorjaarsresultaten. Met nadruk op het voorjaar want de sprinters zijn gewoon goed tot uitstekend op dreef. Maar een ploeg die geen echte AK-ambities heeft zal nooit genoegen nemen met het niet meedoen in het Vlaamse werk. Keuzes zullen gemaakt moeten worden en dus ook versterkingen aangetrokken.
    30-03-2022 18:40
    Lampaert is een prima schaduw kopman geweest in best wat jaren, senechal in vorm is zoals Laporte vorig jaar, stybar was in 2019 nog één van de allersterkste die e3 en omloop won, asgreen vorig jaar man van het voorjaar. Prima team, maar nu allemaal net niet lijkt. Zoals bij jumbo iedereen wel op z'n top is. Vaak heeft qs dat juist gehad afgelopen jaren, nu lukt het niet. Ben het ermee eens dat stybar wellicht niet meer terugkomt op dat niveau en senechal misschien geen stappen meer gaat maken. Maar als lampaert en asgreen op hun best zijn zijn ze beiden in Roubaix en asgreen in Vlaanderen serieuze kanshebbers
    30-03-2022 19:30
    Geen BMW van de sponsor?
    30-03-2022 20:00
    Ja, hun klassieke kern is verouderd he idd, ze hebben ook al jaren aan een stuk vooral mensen moeten laten gaan, ipv aantrekken. Maar er is een jonge garde en ze hebben overwinningen, alleen niet in het Vlaamse werk. Dat doet een beetje denken aan dat ene jaar dat ze domo farm frites waren en de échte Vainstains de kopman was ... nadien hebben ze zich aardig herpakt. never waste a good crisis, en je kan ervan op aan dat ze daar nooit bij de pakken blijven zitten..
30-03-2022 17:11
Prachtige finale waarin het nog alle kanten op kon gaan. Jammer voor Campenaerts dat hij net buiten het podium valt, maar hij mikte op deze race en hij stond er. Verder knappe kennismaking met O'Brien, Van der Poel prima maar niet top-top? Pogacar was in orde maar miste het cruciale moment.
30-03-2022 17:12
Hele slimme koers van VDP. Blijft me verbazen hoe ze losjes met hem blijven doorrijden, vandaag Benoot en Ineos vooral. Ze zouden stilaan toch moeten weten dat ze op deze manier gezien zijn.
    30-03-2022 17:17
    Idd beer. Blijkbaar zijn de meeste renners al blij met een toptien notering. De enige die slim koerste in de finale waren pidcock en campenaerts
    30-03-2022 17:20
    Benoot doet het toch ook slim, kiest precies het juiste moment om te gaan, alleen mvdp kon meteen mee.
    Campenaerts leek weg te zijn en hij maakt de oversteek.

    De enige die ik wat lafjes vond was Kung, de rest heeft allemaal geprobeerd om het niet op een sprint met mvdp te laten uitlopen.
    30-03-2022 17:35
    Is vrij logisch dat ze doorrijden met die groep.
    -Je weet dat je weg blijft als iedereen meewerkt.
    -Als er een paar zijn die niet meedraaien houdt de rest het ook voor gezien.
    -Vervolgens moet je opnieuw weer proberen in de beslissende ontsnapping te komen, waar MvdP natuurlijk ook gewoon in zit.
    -Je kan nog genoeg qua aanvallen in de laatste 10km, zelfs MvdP reageert niet overal op.
    30-03-2022 17:49
    Over ronddraaien bij het tot stand komen van de ontsnapping is niks verkeerd mee. Het is in de finale wanneer er tactisch gereden en aangevallen wordt dat het meeste werk normaal op de ineossen en vdp terecht zou moeten komen. En daar heb ik weinig van gemerkt. En zo wordt je natuurlijk makkelijk verslagen door een klasbak als vdp
    30-03-2022 18:13
    @bartp25
    Als er nu één renner is die je nooit lafheid kan verwijten, die zich altijd geeft, en vaak slechte taktische keuzes maakt, dan is het toch Küng?
    Zonder Küng en in mindere mate Politt, maakt Campenaerts het hier volgens mij af...
    30-03-2022 18:19
    Komt er misschien anders uit dan bedoeld. Hij rijd altijd mee, soms tegen beter weten in. Wat ik bedoelde te zeggen is dat hij continu in het defensief zat en zelf niet de aanval heeft gekozen. laf was niet de juiste woordkeuze
    30-03-2022 18:25
    @Bartp25
    Ok, daar volg ik je dan in.
    Heeft zelf geen sterke punch in huis en hoopt mee te kunnen schuiven met een andere aanvaller.
    Uiteindelijk is Campenaerts met ook al een beperkte punch dan slim genoeg om van achteruit te komen met een monsterverzet (beter dan in Le Samyn waar hij een paar keer van de kop af aanviel). Daar zou Küng een voorbeeld moeten aannemen om zelf eens aan te vallen , want hij heeft zeker de motor om dan vooruit te kunnen blijven…
30-03-2022 17:13
Vermakelijk tot en met! Matthieu op niveau natuurlijk maar ook een uitmuntende en dapper koersende Benoot en Vocsnor. Heerlijk ook om het gebit van Politt en de altijd rijdende Kung te zien. Pogacar kreeg vandaag een spoedcursus positioneren en QSA, Tsja!
    30-03-2022 17:15
    Pogacar werd opgehouden door de val van Florian Vermeersch en dat was een km of drie voor de Berg Ten Houte. Ik denk niet dat er veel mis wat met zijn positionering.
30-03-2022 17:13
Wat reed vocsnor sterk! Proficiat Mvdp
30-03-2022 17:14
Waarom de gaten dichtrijden met vdp in je wiel? Om te winnen moet je durven pokeren en de sterkste/snelste de gaten laten dichten
    30-03-2022 17:16
    Het grootste gat heeft hij toch echt zelf gedicht met een geweldige inspanning.
    30-03-2022 17:18
    Nadat hij eerst het bord heeft kunnen leegeten van kung en pollit. Voor de rest werd hij altijd teruggebracht door zn medevluchters
    30-03-2022 17:25
    Eens met beiden, de inspanning van Matthieu was geweldig maar op het moment dat Benoot en Vocsnor weg waren is het Küng die vol gaat rijden en op dat moment was de rest al geneigd om die twee te laten rijden. Dat vind ik vermakelijk van hem, die rijdt altijd ook als het tactisch geen enkele zin heeft met betere sprinters in je groep.
    30-03-2022 18:10
    Het viel gewoon net zijn kant op. Heeft zelf een paar gaten dichtgereden en had het geluk toen hij stik kapot zat dat andere reden en dat hij op het juiste moment genoeg hersteld was om Bennoot te counteren. Klasse en geluk dus.
    30-03-2022 18:58
    @meqadon ik ben het niet met je eens. De andere renners hebben kleine kopbeurten gedaan om het gat niet te groot te laten worden en hebben geprofiteerd van het feit dat Mathieu het grootste gat alleen moest dichten. Dus wat dat betreft hebben ze het goed gedaan, ze hadden echter niet de benen om daarna ervan te profiteren.
    30-03-2022 21:06
    Jij hebt het over de groep benoot pidcock en victor die een gaatje hadden. Idd daar heeft vdp de laatste kloof subliem gedicht nadat hij profiteerde van de onbegrijpelijk lange kopbeurt van kung, die daar het minste baat bij had om de kloof zo klein mogelijk te houden en zich zo volledig murw te rijden. En dat op een moment dat vdp bijna in de touwen lag. Hierdoor verkwanste hij niet alleen zijn eigen kansen maar ook die van andere niet spurters, omdat ze steeds dichter kwamen bij de finish en hij op die manier de perfecte leadout was voor vdp zn ultieme jump.
    Voor de rest zijn er nog verschillende kloofjes gedicht door de ‘mindere’ goden op andere ontsnappingen in de laatste 10km en daar ook heeft vdp van geprofiteerd in een comfortabele zetel.
    Zo heeft de sterkste renner wel de overwinning kunnen behalen. Maar voor mij is dit tactisch onbegrijpelijk.
30-03-2022 17:14
Zo zo. Mathieu is helemaal top.
Mooi resultaat ook van Tiesj en de INEOS-jongelingen Tom en Ben. Ook Campenaerts was bij de les.
Het lijkt erop dat QuickStep inmiddels al omgevormd is tot een grote rondeploeg?
    30-03-2022 20:05
    Wat heb je aan een ronde ploeg zonder een goede ronderenner?
30-03-2022 17:15
Wat een koers. Echt genoten. Chasse patate van Pogacar (2x), een ijzersterke kopgroep met een verbluffende Benoot en Pidcock. Turner die zich aan het manifesteren is, Campenaerts die overal aanviel en dan uiteindelijk toch Matje die wint. Wat een voorproefje voor zondag.
30-03-2022 17:15
Wat een geweldenaar en strijder. Misschien niet eens de sterkste vandaag, maar ik zie niemand in het peloton die zo vaak zo diep in het rood kan gaan als MvdP.
    30-03-2022 17:20
    Van Aert kan anders ook 100 keer sterven.
    30-03-2022 17:34
    Van Aert is mentaal sterker in de zin dat hij langdurig kan lijden in achtervolging, ook als de overwinning verkeken lijkt. Van der Poel geeft sneller op als de boel praktisch kansloos lijkt. Maar Matje's mentale kracht is juist dat wanneer hij de overwinning ruikt, hij nog eens een extra tand kan bijschakelen om de definitieve KO uit te delen.
    30-03-2022 18:19
    Mja, klopt idd. Als ze beiden top zijn, heeft Poel net een streepje voor, ook mentaal als het een onderonsje zou worden.
30-03-2022 17:15
Hoppa!
Koers vroeg geopend en mooie finale ook.
Jammer dat Pogacar te ver van achteren zat, had m er graag bij gezien
30-03-2022 17:15
Pogacar die 1 keer niet goed geplaatst zat en dan rijd je achter de feiten aan. Van de Poel sterk maar vond het niet indrukwekkend sterk. Benoot die een goede race rijd maar Van de Poel goed op het wiel, in de sprint is het dan klaar.
Campenaerts heel sterk had het hem zeker gegund.
Pidcock verbazingwekkend, van totale drama naar een derde plaats

De verliezers van de dag; Quickstep, simpelweg dramatisch.
Trek niet gezien.
Ag2r alleen met van Avermaet een beetje in zicht maar dat is gewoon klaar voor hem.
Teunissen krijgt hier de kans om zich te laten zien en een plek te verdienen als schaduwkopman achter WvA en Laporte maar dan hoor je gewoon in de groep te zitten met Pogacar.
    30-03-2022 17:26
    Waar was Simmons ineens? Zat mee met het groepje van Van der Poel, Pidcock, Campenaerts, Turner, Benoot en Küng maar laat zich terugzakken voor kopman Pedersen en verdwijnt vervolgens volledig uit koers.
30-03-2022 17:16
Denk dat Mathieu de juiste observatie maakt dat Benoot en Pidcock de sterksten in koers waren. Hij wint de sprint alvast in de laatste bocht, rijdt puur op techniek Tiesj op een meter of twee, drie.
30-03-2022 17:16
Kijk.... dat is een wedstrijd. Wat n binken.
30-03-2022 17:17
Leukere koers dan toen in 2019, destijds lieten ze zich stompzinnig slachten en nu werd MvdP tenminste wat uitgedaagd. Pogi mist de slag op een manier die ik min of meer aan zag komen en leert daarmee een goede les voor zondag.

Enerzijds kun je stellen 'wow, die gaat er staan!' maar ook 'Pfff, rijdt de nr 3 van Jumbo pas 50 meter van de meet er af' kun je inzetten. Fraaie zege maar 100% aertwaardig? we gaan het zien.
    30-03-2022 18:22
    Het is voor Van Aert toch een serieuze test. Het WK veldrijden en de Strade moesten wijken voor het Grote doel. Als hij moest kiezen tussen Vlaanderen of Roubaix, dan zou hij voor die laatste gaan (liet hij onlangs vallen). Zo zijn we meteen weer ingedekt voor potentieel verlies op zondag. Hehe.
    30-03-2022 20:11
    Van Aert wisselt anders goede koersen met mindere af. In MSR was hij ook niet echt top. We zullen zien dit weekend.
30-03-2022 17:17
Echt een fantastische wedstrijd met een Campenaerts die op de afspraak was zoals hij al maanden had gezegd. Pogacar en Pidcock sterk en die zullen er zondag ook staan. VDP zet zich naast Wout voor de Ronde.
30-03-2022 17:17
Pogacar misschien wel de sterkste in koers. Ook op het vlakke en de kasseien rijdt hij de anderen gewoon kapot. Als die zondag wat meer oplet krijgen ze hem er nergens af.
    30-03-2022 17:22
    Aan de andere kant, die heeft van alle renners vandaag nog wel het meest met z'n krachten gesmeten.
    30-03-2022 17:23
    Misschien ook niet
    30-03-2022 17:28
    Pogi stond er meteen na afloop vrij ontspannen en uitgerust bij, dus lijkt me niet dat hij niet zal herstellen.

    De finale die MvdP & co hebben moeten rijden hakt er denk ik dieper in. Maar ook dat moet geen probleem zijn als je terugdenkt aan hoe MvdP in het veld op zondagen weer tekeer ging na zich zaterdag al kapot te hebben gereden.
    30-03-2022 17:34
    Eens. Pogačar ijzersterk vandaag. Logisch dat hij het gat op de sterke koplopers niet dicht kreeg, maar daarna steeds blijven hangen op 40 a seconden. Indrukwekkend en zondag één van de drie topfavorieten.
30-03-2022 17:17
Echt hele leuke finale gezien met als smaakmaker Campenaerts, Benoot, Pidcock en winnaar van der Poel.
30-03-2022 17:19
Leuke finale tussen een pak aan elkaar gewaagde mannen en met steeds kantelende kansen.

VdP de rapste van de groep natuurlijk, maar leek ook een paar keer te pakken. Niet superdominant, maar binnen een paar dagen volgt al Vlaanderen uiteraard.

Benoot ook erg sterk, maar durfde niet echt te pokeren als strijkijzer. Zal wel blij zijn met zijn 2de plek hier, zoveel dergelijke ereplaatsen heeft die niet.

Voscnor ook goed, ik had het hem wel gegund na maandenlang naar deze race te hebben toegeleefd.

Pidcock ook ineens weer beter, al betwijfel ik toch nog of hij in de Ronde van Vlaanderen ook met de besten mee zal zijn.

Pre-finale gemist dus geen idee waarom Pogi niet mee was, maar die verwacht ik zondag wel in een zwaardere en veel langere koers.
    30-03-2022 17:21
    Pogacar zat veel te ver van achter toen de kopgroep zich vormde. Probeerde daarna nog het dicht te rijden in z'n uppie, kwam tot 8 seconden maar die groep was te sterk met tempomakers als Kung, Campenaerts en VdP.
    30-03-2022 17:38
    Pogacar moet net voor Berg Ten Houte, bij die val van Gogl, vol in de remmen en voet aan de grond zetten terwijl Ineos vol aan het rijden is.
    30-03-2022 18:08
    Pidcock is gemaakt voor de amstel, Waalse pijl. En misschien Luik. Dat worden zijn koersen
30-03-2022 17:20
Hij mag me verbazen, maar als je de knecht van Van Aert er pas afknalt in de laatste 100 meter, dan denk ik dat hij tegen een super Van Aert het niet makkelijk krijgt zondag. Zeker als TJV de boel zwaar gaat forceren.
    30-03-2022 17:24
    Tuurlijk krijgt hij het niet makkelijk tegen van Aert. Maar de finale was ook niet echt geschikt om iemand er af te knallen. Met korte klimmetjes die ook niet steil zijn
    30-03-2022 17:25
    Van Aert eindigde in zijn laatste race ook in dezelfde groep als Benoot. Zo kun je zoals altijd weer alle kanten op. ;)
    30-03-2022 17:47
    Na een winter met rugproblemen is alles extra nu een bonus.
30-03-2022 17:23
Heerlijke wedstrijd gezien!

Toen de uiteindelijk kopgroep zich begon af te scheiden op een klimmetje zat vdP eigenlijk te ver, maar met een indrukwekkende krachtsinspanning zat hij bovengekomen helemaal vooraan. Tot dan reed Pogacar slim volledig op zijn wiel en ik vraag me af of die net dáárom eveneens te ver zat op dat moment. Hij miste in ieder geval die slag en de strijd om bijna-maar-net-niet-helemaal terug aan te sluiten was mooi om volgen. Eens dat beslecht was volgde de diepe finale met slag om slinger attackeren. Campenaerts speelde het een paar keer heel goed, Pidcock en vdPoel zijn zeker terug maar waren niet overheersend, Küng, Turner en O'Brien hadden allemaal hun sterke momenten, Benoot was diegene die maakte dat Vocsnor niet won. Uiteindelijk had Mathieu net genoeg punch in de benen om enkele gaten te dichten en te kunnen sprinten naar een knappe winst.

Ik kan niet wachten op zondag!
30-03-2022 17:24
Mooie koers. Maar dat lag er ook wel aan dat het ‘slechts’ Dwars door Vlaanderen is. Als WvA meedoet gaat een deel van de renners die nu voorop reed, ook anders rijden. Maar nu leuke koers met allemaal renner die het kopwerk niet schuwen. En met Ineos een leuk en jong collectief erbij voor deze koersen.
30-03-2022 17:32
Wat een klasbak!!
30-03-2022 17:39
lekker naar de meet gebracht jongens

bedankt

gr. Matje

toepoeffen van 150m op 500 tarmac was wel nice om zien
    30-03-2022 19:00
    Reed jij mee in de wagen?

Reacties zijn gesloten.