Kruijswijk, Kuss en Dennis nog niet zeker van plekje in Tourploeg Jumbo-Visma
foto: Cor Vos
woensdag 1 juni 2022 om 11:10

Kruijswijk, Kuss en Dennis nog niet zeker van plekje in Tourploeg Jumbo-Visma

Alleen Primoz Roglic, Jonas Vingegaard en Wout van Aert zijn zeker van een plekje in de Tourploeg van Jumbo-Visma. Op de ploegenpresentatie in januari liet de ploeg nog weten dat ook Steven Kruijswijk, Sepp Kuss en Rohan Dennis gegarandeerd geselecteerd zouden worden voor La Grand Boucle, maar daar wordt nu op teruggekomen. “We willen nog wat meer opties openhouden”, zegt sportief directeur Merijn Zeeman tegen het Algemeen Dagblad.

“We hebben de afgelopen maanden heel gedetailleerd naar het parcours gekeken en moeten komen tot de beste samenstelling”, legt Zeeman uit. Heeft de eerste week van de Tour, waarin ook een kasseienrit zit, gevolgen voor de verhouding tussen klimmers en renners met andere kwaliteiten? “Dat zou inderdaad kunnen, maar we willen ook dat er een brede groep klaar is om van start te gaan in de belangrijkste wedstrijd van het jaar. We hebben ook nog steeds met corona te maken. Op het laatste moment kunnen jongens wegvallen, ook vanwege valpartijen en blessures. Daar moeten we klaar voor zijn.’’

Acht renners maken nog kans om Roglic, Vingegaard en Van Aert te vergezellen in de Tourploeg. Het gaat, naast Kruijswijk, Kuss en Dennis, om Mike Teunissen, Robert Gesink, Tiesj Benoot, Nathan van Hooydonck en Christophe Laporte. Vijf van hen zullen op vrijdag 1 juli aan de start staan in Kopenhagen.

“Al deze renners zijn klaar voor de Tour, maar helaas moeten we sommigen teleurstellen. Dat is hard, maar ook topsport. Het is tegelijkertijd ook een logisch gevolg van de ontwikkeling binnen de ploeg. Het niveau is enorm hoog”, aldus Zeeman, die ook gevraagd wordt naar de reactie van Kruijswijk, Kuss en Dennis. “Aan hun voorbereiding verandert niets. De kans voor die acht renners is nog steeds groot dat ze gaan. Ook aan hen is uitgelegd dat we een zo breed mogelijke groep willen hebben die klaar is om te presteren. Een plekje in de Tour is heel duur.”

166 Reacties
01-06-2022 12:53
Roglic - Van Aert - Vingegaard - Dennis - Kruijswijk - Laporte - Van Hooydonck - Benoot

Van Hooydonck ipv Gesink met oog op de kasseirit. Kuss niet zeker genoeg bergop, aangezien dat dit de enige reden is om hem mee te nemen dus niet doen. Kruijswijk kan best wel knechten, heeft dit vorig jaar in de Vuelta getoond. Laporte voor de sprints met Van Aert, Teunissen minder van belang in de rest van de etappes. Dennis is een must en die kan je 100% niet thuis laten. Benoot goed op alle terreinen en kan in een Tour als deze best usefull zijn.
    01-06-2022 14:21
    Gesink in 2015 was best wel prima op de kasseien
01-06-2022 12:54
Vreemde manier van communiceren. Beloofd is beloofd. Ikzelf zou werkweigering doen als ik nu opeens niet de tour mag rijden. Dat zou nergens op slaan.

Het is ook nog eens onzin. Dennis en Kuss gaan sowieso mee.
Daarnaast is de kans aannemelijk dat Gesink valt en de tour niet kan uitrijden.

Dat Kruijswijk geen goede knecht is voor Roglic, dat ziet iedereen. Of je voor hem een extra van Hooydonck, Benoot of Laporte meeneemt is volgens mij de vraag. Ik kan me niet voorstellen dat Teunnissen een kans maakt.
Kruijswijk moet mi ingezet worden als joker. Je wilt de wedstrijd niet controleren, dus heb je een aantal renners nodig die je in de aanval stuurt in 'gevaarlijke' groepen. Als ik afga op de cijfers van strava, zie ik dat Kruijswijk richting zijn topvorm van weleer gaat. Dus dan zou hij die rol kunnen vervullen.

Als je de wedstrijd wel wil controleren omdat je denkt dat Roglic beter is dan Pogacar. Dan moet mi sowieso van Hooydonck mee. Hij rijdt een superseizoen. Bergop heeft hij weer stappen gezet. Hij kan dan het peloton controleren totdat Dennis het overneemt.

Voor het vormen van waaiers en voor het helpen van van Aert is Laporte de meest geschikte renner.
Benoot zie ik sowieso meegaan. Voor alle klussen is hij geschikt.
Gesink is natuurlijk een uitstekende knecht, die daarvan ook kan genieten. Maar van zijn 10 deelnames heeft hij 4 x de finish niet gehaald. Alleen Kelderman en MAL kunnen concurreren met zulke statistieken.
    01-06-2022 12:58
    Beloofd is beloofd gaat niet op in wielrennen en al helemaal niet voor de tour. Als je niet hard genoeg fiietst blijf je gewoon thuis.
    01-06-2022 16:24
    Goed dat je het aankondigt in je eerste regel. Helemaal mee eens.
01-06-2022 12:54
Roglic wint de Tour toch niet en bovendien ligt de NL consument daar niet wakker van. De marketing van Jumbo heeft er ook niks aan als Van Aert een tijdrit wint (België is vooralsnog weinig belangrijk in omzetaandeel). Als Plugge hier geen rekening mee houdt, kan hij beter nu al op zoek gaan naar een nieuwe sponsor. Want alle media-aandacht in NL tijdens de zo belangrijke Tour-weken gaat dan naar Van der Poel en mogelijk snoept een Mollema ook nog wat mee. Ik denk ook dat het verhaal-Bouwman naar meer smaakt. Alleen in termen van sterkste ploeg denken, is veel te kort door de bocht.
    01-06-2022 12:56
    Mooi wel dat jij beter weet dan de ploegleiding van TJV wat de sponsor wil.
    01-06-2022 13:03
    Pogacar is topfavoriet, daarna komt Roglic en daaronder zit een gat tot Vingegaard, Felipe Martinez en anderen. Dat Pogacar kloppen lastig wordt dat is duidelijk maar ook hij kan een keer vallen, op het vekeerde moment lekrijden enzovoorts. Dus dat Roglic de tour niet kan winnen is een beetje voorbarig, in die redenering hoeven we de tour niet meer te rijden en kunnen we Pogacar alvast feliciteren.
    Daarnaast is marketing technisch niet heel veel verschil tussen het winnen van de tour en het winnen van de tour met een Nederlander. Iedereen kent de tour, en als je de winnaar in je team hebt ga je daar als sponsor vruchten van plukken.
    01-06-2022 13:07
    Dit voortdurende argument dat de sponsor niks heeft aan niet- Nederlandse renners binnen de ploeg is inmiddels net zo grijsgedraaid als een elpee van Corry en de Rekels. Het klopt gewoon niet met hoe de moderne marketing werkt in relatie tot topsport. Dat bedrijven als Jumbo en Visma hun geld zo maar in deze ploeg blijven stoppen ondanks het vermeende Oranje/Noors gebrek zegt genoeg.
    01-06-2022 14:12
    @platte prijs

    Onderbouw je gezwets over de Jumbo marketing eens.
    01-06-2022 18:15
    Media moderniseert ook en een team met Roglic en van Aert is meer dan volgenswaardig
01-06-2022 13:02
Klinkt naar een luxeprobleem. Ienemienemutte
    01-06-2022 16:25
    Als ze alsnog naar Gesink uitwijken denk ik niet dat het een luxeprobleem is.
01-06-2022 13:02
Even los van wie er uiteindelijk meegaat, dit komt toch een beetje vreemd/amateuristisch over. Zeg dan in het begin van het jaar: we hebben drie beschermde renners (Roglic, Vingegaard, van Aert) en daaromheen zetten we de sterkste ploeg mogelijk waarbij we kiezen uit deze poule renners.
01-06-2022 13:03
Ik zou die laatste vijf kiezen, die eerste drie vind ik wat saai.
01-06-2022 13:10
Roglic - Vingegaard - Kuss - Gesink - Dennis - Van Aert - Teunissen - Benoot

Kruijswijk eruit (wegens toch net niet goed genoeg) voor Gesink die al jaren een super betrouwbare knecht is op alle terreinen (vlak, heuvel en zelfs bergop)
Men zal wel klagen over tekort aan 'echte' klimmers, maar als Van Aert, Dennis of Benoot een goeie dag hebben, zit er ook geen 20man meer in hun wiel.
Dus voldoende klimmend vermogen in de 'allrounders'
Ik kies voor Teunissen omdat ik er toch een betere sprintaantrekker in zie dan Laporte. Tevens is het een Nederlander, wat toch wat beter is voor de sponsorbelangen.
In de praktijk zie ik wel Laporte starten na zijn fantastisch voorjaar ( en Fransman in de Tour)
En met Van Aert, Teunissen en Benoot wel voldoende 'kassei-renners' voor Roglic (en vingegaard) in de kassei-rit
    01-06-2022 13:29
    Ben ook benieuwd wat van Aert nog van knechtentaken op zich gaat nemen. Ik wil die hele discussie niet opnieuw aanzwengelen, maar het is toch wel duidelijk dat hij heel graag die groene trui wil en wellicht ook een etappezege.

    Vanwege het mislopen van een grote overwinning in het voorjaar mede door zijn covidbesmetting, zie ik persoonlijk van Aert eigenlijk geen Parijs-Niceje doen in de aankomende Tour. Het bergop buffelen met Roglic in zijn wiel zou wel eens integraal aan anderen kunnen overgelaten worden naar mijn gevoel. Ook in de kasseirit zou het mij niet verwonderen dat een Benoot, Laporte of Teunissen de opdracht krijgt om Roglic veilig over de stenen te loodsen en Wout zelf voor etappewinst zal proberen gaan.

    Zijn eisenpakket bij de ploeg zou 'm dit jaar wel eens niet in de ondersteuning van ploegmaats voor het groen kunnen liggen, maar in volledige vrijheid om zijn eigen doel na te jagen.

    Dit is mijn persoonlijk gevoel en ik kan er volledig naast zitten, maar heel benieuwd naar de Tour in ieder geval. Het blijft toch dé wedstrijd van het jaar waar alle groten hun kaarten op tafel moeten leggen.
    01-06-2022 14:44
    Lijkt me ook. Zie nog wel een soort van gulden middenweg waarin Van Aert in de eerste week vrijuit mag koersen voor etappes en geel en dan in de 2e en 3e week zich in dienst stelt van Roglic.
01-06-2022 13:12
Gesink? Kruiswijk? Begrijp dat het een Nederlandse ploeg is maar waarom hun ze zijn allebei (sorry) bejaard
01-06-2022 13:13
Terwijl dat Eenkhoorn veel beter zou passen. Of Bouwman met z’n tricky sprintjes.
    01-06-2022 14:48
    Deze renners kunnen beter hun rust pakken na de Giro, dus geen logische keuze's. Zie ze wel beide de Vuelta doen, alhoewel Bouwman als mede kopman niet verkeerd zou zijn in Lombardije en de rest van de Italiaanse najaarskoersen.
01-06-2022 13:24
Waarom zou Pogacar bergop niet te verslaan zijn? hangt af van zijn vorm en die van Roglic.Of ken jij die al vanuit de glazen bol?
    01-06-2022 13:37
    Als je naar Pogacar's resultaten van de afgelopen 1.5 a 2 jaar kijkt is hij toch veruit de beste...
    Tour 2020 alleen 15 seconden bergop verloren van Roglic op de Col de La Loze. In Baskenland 2021 aan de kant geschoven door tactisch slim spelen van Jumbo.
    Dit jaar alleen niet de beste 'berg'op in de Waalse Pijl.
    01-06-2022 15:47
    @Anna die credits mag je ook voor een redelijk deel toewijzen aan Astana die in een afdaling McNulty liet lossen.
01-06-2022 13:27
Lees weer bijna dezelfde opmerkingen als voor en tijdens de Giro en de Tour van vorig jaar. Toch heeft Jumbo zich (mede door omstandigheden) in beide als smaakmaker laten zien. Dus vooraf roepen dat het toch niets danwel saai wordt blijkt niet echt een succesvol standpunt.
    01-06-2022 13:34
    Klopt. Is inderdaad altijd hetzelfde stramien, eerst roepen dat ze weer saai gaan koersen voor de kopman die toch niks kan winnen daarna bij vroege tegenslag hel en verdoemenis preken om dan stil te blijven bij een ingezette koerswijziging die tot successen leidt en daarna als afsluiting te beweren dat ze met de laatste strategie moeten doorgaan. Meestal aangevuld met de vraag waarom ipv een Kuss niet elk willekeurig Nederlands lid van de ploeg mee kon doen.
01-06-2022 13:31
Het team van de Tour van 2020 was behoorlijk prima. Echter, dit jaar zullen ze niet de topfavoriet in huis hebben. Als Gesink enigszins bij zijn vorm van Tour 2020 komt, kan ie weer kilometers op kop sleuren. Lijkt me ook dat ze minstens 1 iemand als ondersteuning voor van Aert willen meenemen als groen echt een doel is.
Roglic >> Roglic
Bennett >> Kruiswijk / Benoot
Jansen >> Teunissen / Laporte / Benoot / Van Hooydonck om van Aert te ondersteunen
Dumoulin >> Vingegaard
Gesink >> Gesink
Kuss >> Kuss
Martin >> Dennis
Van Aert >> Van Aert
01-06-2022 13:33
wat is dat voor ploeg joh, meer NL man, we zijn toch een NL-ploeg, denk je dat als Foss de bergtrui had behaald in de Giro dat er zoveel aandacht was geweest, nee dus.
    01-06-2022 13:40
    Niet zoveel aandacht in NL nee, maar zou ook belangrijk kunnen geweest zijn voor de sponsor (Visma komt uit Noorwegen, net zoals Foss..).
01-06-2022 13:35
[quote]Op de ploegenpresentatie in januari liet de ploeg nog weten dat ook Steven Kruijswijk, Sepp Kuss en Rohan Dennis gegarandeerd geselecteerd zouden worden voor La Grand Boucle, maar daar wordt nu op teruggekomen.[/quote]

De makke van deze tijd in algemene zin, voelbaar tot in de diepste vezels van samenleving en organisatie: een totaal gebrek aan vertrouwen. Tegen Kruijswijk zou ik zeggen dat ie eieren voor z'n geld moet kiezen en dus moet uitzien naar een andere ploeg om weer te kunnen doen waar ie gelukkig van wordt: meestrijden in het algemeen klassement van een grote ronde; het liefst de Giro.
01-06-2022 13:38
Roglic
Vingegaard
Van Aert
Kruijswijk
Kuss
Laporte
Gesink
Dennis

Kruijswijk moet gewoon mee. Was prima in Romandie en ook in zijn beste jaren was hij in het voorseizoen nooit op zijn allerbest. Een Nederlandse ploeg hoort ook op zijn minst een Nederlandse renner te hebben in de selectie. Neem aan dat Jumbo daar toch ook wel zijn wensen in heeft voor dat geld.

Ik snap Benoot niet zo. Goed voorjaar gereden, maar valt in de Tour eigenlijk altijd tegen. Van Hooydonck is gewoon te licht. Evt Teunissen voor Gesink zou een optie kunnen zijn met oog op kasseien.
01-06-2022 13:40
De vraag die dit opwerpt, Maarten: Waar zit Gesink? Die moet hier toch bijzitten?
    01-06-2022 13:47
    LOL! "Ik zie hem ook nog niet Herbert, ik ga nu even hier uit het raam hangen om een glimp van hem op te vangen."
    01-06-2022 13:54
    In mijn aantekeningen uit 2010 staat dat hij er absoluut bij moet zitten, Maarten'.

    'Ok, Herbert, ik ga op journalistiek onderzoek uit bij de buren van Sporza'.
01-06-2022 13:57
Wat denken jullie over Dumoulin - hij kon de greete ronde nog niet uitrijden? Volgens Kerckhoffs heeft hij wel nog last van long covid, maar in een maand is hij mischien klaar? Alternatief, Bouwman nog kans geven?
    01-06-2022 14:00
    De Tourploeg was bijna rond, op 1 plek na. Dat zou dan logischerwijze Laporte worden. Niet meer aan sleutelen.
    01-06-2022 14:37
    Dumoulin,,, ben je serieus?
    Het grootste twijfelgeval van het moment meenemen in de belangrijkste koers van het jaar. Nee dat gaat never nooit gebeuren. Er alleen al aan denken grenst aan stupiditeit. Alle respect voor Dumoulin en ik hoop dat hij ooit weer iets van zijn klasse gaat laten zien voor een langere periode maar dat is momenteel niet het geval. Je gaat geen twijfelgevallen meenemen naar de tour als je een kanshebber hebt voor de eindzege en het groen. De enige zekerheid die er momenteel is, is dat Dumoulin de tour niet zou uitrijden.
    01-06-2022 16:27
    Wat ik denk van Dumoulin is in relatie tot de Tourploeg totaal niet relevant.
01-06-2022 14:42
Kuss, Benoot en Laporte gaan natuurlijk gewoon mee. Dennis lijkt me ook een no-brainer, dus dan gaat het nog tussen Gesink, Teunissen en Kruijswijk.
01-06-2022 14:43
Denk niet dan Van Aert echt een Teunissen of Van Hooydonck nodig heeft voor zijn groene doel, dan kan je beter de multifunctionelere Laporte meenemen. En als alles tegenvalt en je moet voor ritten gaan, dan is de kans 10 keer groter dat Laporte het kan afmaken dan die andere 2.

Kruijswijk heeft weinig meerwaarde als klimknecht, zelfs als hij in vorm is. Die is alleen geschikt in de rol van Vingegaard en daar heb je dan Vingegaard al voor. Dan zou ik kilometervreter Gesink de voorkeur geven.
01-06-2022 14:48
Ze kunnen het prima voor elkaar boksen om een topequipe zonder 1 nederlander af te vaardigen.

Roglic van Aert Vingegaard Kuss Dennis Laporte Benoot van Hooijdonck is namelijk het beste team dat ik bedenken kan.

Ga je met Dumoulin Gesink Oomen Bouwman van Emden Teunissen Leemreize en nog een kaaskop naar de vuelta toe.
    01-06-2022 14:57
    Nathan vind ik ook een goede keuze, alleen zou ik Kruijswijk voor Kuss nemen. Kruijswijk is multi-inzetbaar, Kuss heeft dat minder. Wel met een knechtentaak.
    01-06-2022 17:10
    100% mee eens, dat zou ook mijn lijstje zijn. Maar het gaat niet gebeuren natuurlijk.

    Voor de Vuelta met vertrek in Utrecht een 100% Nederlandse selectie aan de start brengen, zou natuurlijk een marketingstunt van jewelste zijn. En die 'nog een keeskop' van jou, dat moet dan toch gewoon Kruijswijk zijn?
    01-06-2022 17:29
    Die ja! Dat was m!
01-06-2022 14:53
De conclusie die ik trek uit dit verhaal: Roglic is een onzekere factor geworden voor mogelijke Tourwinst en als dat gevoel in de verdere aanloop en Dauphine bevestigd wordt krijgt Van Aert meer ondersteuning voor mogelijk groen.
    01-06-2022 14:58
    Dat gevoel kreeg ik ook.
    01-06-2022 15:03
    Ik zou nog altijd veel meer inzetten op Roglic dan op Van Aert. Ik zou enkel Van Aert zelf vrijstellen van Roglic-werk.

    Al zie ik het wel gewoon weer gebeuren dat Roglic ergens geel grijpt, in een finale nood heeft aan hulp en enkel Van Aert aanwezig geeft. Beetje het probleem met Kuss, Dennis, Kruijswijk of Benoot... in theorie allemaal genoeg capaciteiten, maar weinig zekerheden. Je hebt nog Vingegaard, maar die lijkt tactisch ook niet altijd de allerslimste.
    01-06-2022 15:24
    Aan de andere kant, wanneer Pogacar onverhoopt pech kent, dan staat Roglic natuurlijk wel op Pole Position om de Tour te winnen. Als ik TJV was, zou ik dit jaar nog een keer vol voor de eindwinst gaan.
    01-06-2022 15:53
    Bij de Roglic van 2020-2021 ben ik het daar volledig mee eens Marik. Maar na een hele moeizame slotdag in Parijs-Nice en een mislukt Baskenland (knieproblemen) weet ik niet of dat niveau nog haalbaar is. Is het haalbaar dan moet je alles op geel zetten, is dat niveau niet meer haalbaar (en dat is tot bepaalde hoogte voorspelbaar) dan hoef je ook geen ondersteunend team neer te zetten maar verander je het geweer van schouder. Voor mijn gevoel is dát aan de hand momenteel, tijd winnen en kijken hoe Roglic presteert in de Dauphine en op basis van die conclusie het team invullen.
    01-06-2022 15:57
    Akkoord Panache, we wachten tot na de Dauphiné en daarna schuiven we aan bij de ploegleiding aan tafel om ons advies wat betreft de definitieve selectie door te geven ;).
    01-06-2022 16:29
    Interessante optie. Andersom kan ook: ze hebben Vingegaard niet aan de praat gekregen, waardoor die meer als meesterknecht van Roglic meegaat dan als schaduwkopman. Dan kunnen ze wellicht met één klimknecht minder af.
    01-06-2022 16:45
    @Panache dat is er inderdaad uit af te leiden, als subtext bij dit bericht.

    Vraag is alleen hoe gewiekst de persafdeling van JV is.

    A. Ze hebben niet door dat ze onbedoeld dit signaal afgeven? (en dat signaal berust op werkelijkheid)

    B. Ze hebben totaal niet door dat ze onbedoeld een signaal afgeven dat eigenlijk in het team niet leeft?

    C. Ze laten bewust deze kruimels achter om het idee te geven dat Roglic niet in orde is, terwijl ze eigenlijk op een plannetje broeden?
01-06-2022 15:07
Het wordt (Plan A) voor Roglic erg moeilijk om de tour te winnen zolang pogacar dat ook probeert. Daarnaast oogt hij minder sterk in het voorjaar dan voorgaande jaren. Maar je kun het natuurlijk wel proberen en daarvoor heb je renners nodig.
Ook leert de recente historie dat aanvallend rijden loont, zowel qua ritwinst als qua zichtbaarheid. Een plan B is derhalve interessant en dan moet je ook renners (afmakers/winnaars) opstellen die in een plan B kunnen voorzien.
Ik zou gesink wel meenemen omdat met een plan A en plan B uit de voeten kan, evenals Kuss, v aert, benoot en laporte. Dennis is mi nodig om plan A samen met Roglic en Vingegaart tot uitvoer te brengen.
01-06-2022 15:11
Logisch in mijn ogen zou zijn:
Primož Roglič
Jonas Vingegaard
Wout van Aert
Rohan Dennis (vanwege inzetbaar op meerdere terreinen)
Tiesj Benoot (vanwege inzetbaar op meerdere terreinen)
Sepp Kuss (in goede vorm de beste ondersteuning bergop)
Christophe Laporte (kan nog best een stukje heuvelterrein aan en is in staat om resultaten te boeken indien de kopmannen daar niet toe in staat zijn plus uitstekende knecht voor de kasseirit)
Robert Gesink (de ideale man voor de eerste kilometers bergop in bergetappes, zal niet meer voor eigen succes gaan als het koersverloop daar niet toe uitnodigd)

Dat wil zeggen dat zouden ontbreken:
Nathan van Hooydonck (zou een sterke knecht zijn maar hiervoor zou ik Laporte niet thuis laten, die ook hetzelfde werk kan opvangen)
Steven Kruijswijk (het zal tussen hem en Gesink gaan waarbij de ondersteunende rol beter lijkt te passen bij Gesink)
Mike Teunissen (zou belangrijk kunnen zijn om de kopmannen voor in het peloton te houden in met name de vlakke etappes. Als Bennoot, Dennis en/of Laporte dat kunnen opvangen kunnen zij meer brengen in mijn ogen).
01-06-2022 15:31
Hoe langer ik kijk naar de namen hoe meer ik denk 'eigenlijk hebben ze dit jaar allemaal nog niet veel klaar gespeeld'.

Van Aert en Roglic daar uitgezonderd van. Maar de knechten gaan toch niet veel zo veel brengen. UAE en Ineos zijn een stuk sterker.
    01-06-2022 15:47
    Wat zeg jij nu. Jumbo was in Parijs-Nice angstaanjagend sterk. Roglic - Vingegaard - Kuss - Benoot - Dennis - Van Aert - Laporte - Van Hooydonck is op papier een ijzersterk team als ze in topvorm zijn.
    01-06-2022 15:49
    Jumbo heeft zich toch best mooi getoond zou ik zeggen.
    Vingegaard wint Drome classic, 2° AK in Tirreno en 6° AK in Baskenland
    Dennis reed een zeer goeie Romandie
    Kuss wat minder getoond idd, maar ook goeie Romandie
    Benoot en Laporte hebben een top voorjaar achter de rug
    01-06-2022 15:52
    Nu ken ik jouw maatstaf natuurlijk niet, maar als ik kijk naar de cqranking dat zie ik vingegaard op plek 29 staan, laporte op 32 en benoot op 57. Dan moet je toch een paar keer voortaan zijn geëindigd
01-06-2022 15:59
Goede ploeg, maar wie gaat er water halen ? Denk dat zowel Van Aert, Roglic als Vingegaard hiervoor wel graag de steun van Van Hooydonck erbij hebben. Eerlijk zie ik ook niet direct de meerwaarde van Gesink in een helpersrol. Als het te snel gaat bergop moet hij toch lossen.
Blijft dan Benoot-Teunissen-Laporte-Dennis-Kuss, hier moet er nog eentje van sneuvelen in dat geval. Laporte niet nemen als Fransman, daarvoor is hij niet gekomen, en het is een belangrijke man voor Van Aert. De enige klimmer die iets kan bijdragen is Kuss. Benoot kan heel belangrijk zijn in het tussengebergte. Dennis is nodig om een groot gat dicht te rijden. Normaliter zou Teunissen hier dan sneuvelen, maar dan is er geen enkele Nederlander in de ploeg ... Ook not done ... Dus toch altijd Teunissen ? Als Van Aert Van Hooydonck niet krijgt, zal het wel Teunissen worden. Een Kuss in vorm geniet altijd de voorkeur op Gesink.

Reacties zijn gesloten.