Kruijswijk, Kuss en Dennis nog niet zeker van plekje in Tourploeg Jumbo-Visma
foto: Cor Vos
woensdag 1 juni 2022 om 11:10

Kruijswijk, Kuss en Dennis nog niet zeker van plekje in Tourploeg Jumbo-Visma

Alleen Primoz Roglic, Jonas Vingegaard en Wout van Aert zijn zeker van een plekje in de Tourploeg van Jumbo-Visma. Op de ploegenpresentatie in januari liet de ploeg nog weten dat ook Steven Kruijswijk, Sepp Kuss en Rohan Dennis gegarandeerd geselecteerd zouden worden voor La Grand Boucle, maar daar wordt nu op teruggekomen. “We willen nog wat meer opties openhouden”, zegt sportief directeur Merijn Zeeman tegen het Algemeen Dagblad.

“We hebben de afgelopen maanden heel gedetailleerd naar het parcours gekeken en moeten komen tot de beste samenstelling”, legt Zeeman uit. Heeft de eerste week van de Tour, waarin ook een kasseienrit zit, gevolgen voor de verhouding tussen klimmers en renners met andere kwaliteiten? “Dat zou inderdaad kunnen, maar we willen ook dat er een brede groep klaar is om van start te gaan in de belangrijkste wedstrijd van het jaar. We hebben ook nog steeds met corona te maken. Op het laatste moment kunnen jongens wegvallen, ook vanwege valpartijen en blessures. Daar moeten we klaar voor zijn.’’

Acht renners maken nog kans om Roglic, Vingegaard en Van Aert te vergezellen in de Tourploeg. Het gaat, naast Kruijswijk, Kuss en Dennis, om Mike Teunissen, Robert Gesink, Tiesj Benoot, Nathan van Hooydonck en Christophe Laporte. Vijf van hen zullen op vrijdag 1 juli aan de start staan in Kopenhagen.

“Al deze renners zijn klaar voor de Tour, maar helaas moeten we sommigen teleurstellen. Dat is hard, maar ook topsport. Het is tegelijkertijd ook een logisch gevolg van de ontwikkeling binnen de ploeg. Het niveau is enorm hoog”, aldus Zeeman, die ook gevraagd wordt naar de reactie van Kruijswijk, Kuss en Dennis. “Aan hun voorbereiding verandert niets. De kans voor die acht renners is nog steeds groot dat ze gaan. Ook aan hen is uitgelegd dat we een zo breed mogelijke groep willen hebben die klaar is om te presteren. Een plekje in de Tour is heel duur.”

166 Reacties
01-06-2022 11:16
Eigenlijk een artikel om niets. Als Kuss, Kruiswijk en Dennis niet gaan hebben ze geen enkele klimmende renners mee.
    01-06-2022 11:21
    Ik denk ook niet dat ze allemaal niet gaan, maar bijvoorbeeld maar 2 vd 3, terwijl eerder was gezegd dat ze allemaal een plek in de Tourselectie hebben.

    Persoonlijk zou ik Kruiswijk niet meenemen. Niet goed genoeg als kopman en als knecht heb je er ook niets aan.

    Roglic, Vingegaard, van Aert, Dennis, Kuss, Gesink, Benoot (Hooydonck of Laporte). Dan heb je een ijzersterke selectie.
    01-06-2022 13:30
    doe mij maar gesink, theunissen en kruijswijk
    01-06-2022 13:35
    Kuss en Dennis gaan op zeker mee hoor. Twijfel ik over Kruijswijk begrijp ik wel. Laporte, Benoot en Teunissen zou ik nog meenemen!
    01-06-2022 14:13
    Het komt op mij over dat ze de twijfel over Kruijswijk verpakken alsof er ook twijfel is voor Kuss en Dennis, terwijl Kuss en Dennis in het verleden hebben aangetoond tot de beste knechten van de wereld horen. Kruijswijk zal wat moeten laten zien deze Dauphiné en anders mag hij lekker de Vuelta doen. Op dit moment lijkt mij qua vorm en parcours het beste dat ze Kruijswijk thuis laten tijdens de Tour. Ik zie dan ook eerder Teunissen of Gesink aansluiten bij het rijtje Roglic, Vingegaard, Van Aert, Kuss, Dennis, Laporte, Benoot.
    01-06-2022 14:55
    De vraag is natuurlijk of de twijfels werkelijk gaan over het niveau van de knechten, of dat de twijfels gaan over realistische verwachtingen van de kopmannen en de renners die deze kopmannen het beste kunnen ondersteunen.
    Lees: Vingegaard gaat de Tour normaliter niet winnen. Roglic enkel wanneer hij echt weer 100% is (dat is onzeker volgens mij en dát is de centrale vraag). De conclusies die daar het gevolg van zijn kunnen we hier allemaal trekken en daar worden met name de Belgen blij van.
    01-06-2022 21:44
    Mee eens. Kuss zou ik zeker meenemen en waarom Gesink ook niet.
    02-06-2022 07:15
    Teunissen is voor mij inderdaad altijd een zekerheidje. Kan op veel terreinen bijstaan en een prachtige renner.
01-06-2022 11:16
Krantvulling
01-06-2022 11:20
Roglic-Van Aert-Vingegaard-Benoot-Teunissen-Laporte-Dennis-Kuss

Ik zie de meerwaarde niet in een Gesink of Kruijswijk.

Klimmers: Roglic-Vingegaard-Kuss
Allrounders: Van Aert-Dennis-Benoot
Spurt: Van Aert-Teunissen en Laporte
Tijdrit: Roglic-Van Aert en Dennis

Enig probleem waarschijnlijk slechts één Nederlander erbij dan. Niet zo leuk voor Ome Jumbo
    01-06-2022 11:23
    Gesink in de T. Martin rol. Kilometers op kop sleuren. Iemand moet het doen en Gesink doet het met liefde waarschijnlijk.
    01-06-2022 11:25
    Teunissen kan je ook vervangen door van Hooydonck
    01-06-2022 11:39
    Eens met Elvs, je hebt ook mannen nodig voor het eerste uur en Gesink is daarvoor meer dan geschikt.
    Roglic, Vingegaard, Van Aert, Kuss, Dennis, Laporte, Gesink en Benoot. Kruijswijk zou ik thuis laten, met Roglic en Vingegaard als kopmannen voor het klassement, Kuss en Dennis als ondersteuning in de bergen, benoot kan een duit in het zakje doen en waar nodig evt van Aert is meer dan voldoende.
    01-06-2022 12:29
    'Roglic en Vingegaard als kopmannen voor het klassement'.

    Benieuwd hoe dat uitdraait. Gaan ze allebei lang bovenaan in het klassement kunnen blijven staan om zo met twee Pogacar onder druk te zetten, of gaat het al vrij snel voor 1 man uitdraaien en zal de ander vooral in dienst rijden?

    Als Roglic na de eerste week in het geel staat, vermoed ik dat Vingegaard toch volledig in de knechtenrol gaat.
    01-06-2022 13:32
    wat is dat voor ploeg joh, meer NL man, we zijn toch een NL-ploeg, denk je dat als Foss de bergtrui had behaald in de Giro dat er zoveel aandacht was geweest, nee dus.
    01-06-2022 14:05
    @djboven

    Fiets je voor de aandacht of voor de prijzen? Mocht het eerste het geval zijn, kun je altijd nog overwegen om als team op je blote reedt te gaan fietsen.
    01-06-2022 15:03
    Sponsoren zijn wars van aandacht idd kelderbjelg
    01-06-2022 16:54
    @Kelderbelg
    Als er een rit in Cannes aankomt, zéker doen. De Helaasheid der Dingen revisited.
    Al zie ik het Van Aert nog niet zo snel doen...
    01-06-2022 20:50
    @Elvs, met alle respect voor Geesink, maar hem met Tony Martin vergelijken, is Tony Martin heeeel erg te kort doen hoor.
    01-06-2022 21:26
    Hij vergelijkt hem niet met Martin, hij heeft het over de rol van Martin. En met alle respect, als je het hebt over respect dan schrijft je toch op zijn minst z'n naam correct.
    01-06-2022 21:48
    Rhoon met jou lijst heb je maar 3 klimmers. Ik zou gewoon Gesink meenemen.
    02-06-2022 08:23
    @xistnc, ho maar...Als hij zegt dat Gesink de rol van ene Tony Martin op zich kan nemen, dan impliceert dat toch dat hij Gesink dezelfde kwaliteiten toedicht, of niet soms smartass? Ik excuseer me bij deze ook bij Gesink omdat ik blijkbaar mijn te dikke vingers iets te enthousiast op de letter 'e' heb gehouden op mijn smartphone. Bij Gesink dus, niet bij jou, lichtgeraakt, onmiddellijk op de man spelend menneke...
    02-06-2022 11:33
    @xistnc. Hij vergelijkt hem niet met Martin, maar hij zegt wel dat hij de rol van Martin moet overnemen. Dat impliceert dus wel dat hij vindt dat Gesink in staat geacht moet worden om hetzelfde te doen dat Martin ooit deed. Dat is dus onmogelijk want Gesink is vele maten kleiner dan Martin. Wie dat betwist heeft ofwel Martin nooit zien koersen, of kent gewoon niet veel van koers. Los daarvan, mijn welgemeende excuses aan de Robert omdat ik met mijn dikke poten iets te enthousiast op de letter 'e' gedrukt heb. Let wel, excuses aan Gesink, niet aan jou. Ik verontschuldig mij niet gauw aan op de man spelende mannetjes. Met alle respect overigens, daar niet van
01-06-2022 11:21
En terecht. Blij dat ze de selectie terug opentrekken. Dennis en Kuss verwacht ik er wel gewoon bij. Verder Benoot (ook goed bergop), Laporte en Van Hooydonck lijkt me ideaal.
    01-06-2022 11:23
    Jij gaat helemaal voor de Non-Nederland selectie
    01-06-2022 11:29
    Hou toch op met dat gedoe van geen Nederlandse renners... je maakt u selectie met de sterkste renners op de plekken die nodig zijn. Je gaat geen Van Aert thuislaten omdat het pakweg geen Nederlander is. Wat Beer zegt is gewoon een sterke selectie Van Hooydonck is waardevoller dan een Gesink waarbij Van Hooydonck ook op de kasseien sterk is.
    01-06-2022 11:37
    Kuss heeft nog geen bal laten zien dit jaar. Hopelijk wel nog vóór de Tour, anders pech.
    Dennis is natuurlijk wél zeker, die heeft al genoeg laten zien. Kruissie was helaas erg doorsnee/matig, moet ook wat laten zien, anders heb je meer aan Gesink of Bennoot.
    Teunissen én Laporte mee lijkt me nodig voor Van Aert, evt. nog extra Van Hooijdonk of Bennoot…
    Die twee truien als hoofdprijs is toch lastig in een ploegje van 8, met ook nog een schaduw-klassementsman.
    01-06-2022 11:46
    Turtlehead vind je niet dat Laporte en Teunissen appels om peren is? twee precies dezelfde renners. Van aert heeft ook al aangetoond geen echte leadout nodig te hebben dus 2 man daarvoor opofferen lijkt me teveel van het goede. Treintje Benoot, Laporte/teunissen en als laatste van Aert is meer dan genoeg. Daarnaast kan een Benoot ook nog van dienst zijn als het wat zwaarder bergop gaat en de overige 3 (van Hooydonck, Teunissen en Laporte) hebben dan veel minder.
    01-06-2022 12:00
    Het is niet gek om een Nederlander mee te sturen met de Tourploeg Lande...

    Zeker wanneer de kwaliteiten vergelijkbaar zijn. Niemand vraagt ook om van Aert thuis te laten. Maar Jezus, van Hooydonck kan je toch wel missen voor Teunissen ofzo
    01-06-2022 13:05
    Teunissen is een betere lead-out dan Van Hooydonck. Op alle andere vlakken is Van Hooydonck Teunissen voorbij. Met ook nog Laporte heb je geen 2e lead-out nodig, een echte 'knecht' lijkt me veel beter en voor mij is Van Hooydonck de beste optie als je op het vlakke wil controleren. Als alternatief zou ik eerder voor Gesink gaan.
    01-06-2022 15:57
    Goede ploeg, maar wie gaat er water halen ? Denk dat zowel Van Aert, Roglic als Vingegaard hiervoor wel graag de steun van Van Hooydonck erbij hebben. Eerlijk zie ik ook niet direct de meerwaarde van Gesink in een helpersrol. Als het te snel gaat bergop moet hij toch lossen.
    Blijft dan Benoot-Teunissen-Laporte-Dennis-Kuss, hier moet er nog eentje van sneuvelen in dat geval. Laporte niet nemen als Fransman, daarvoor is hij niet gekomen, en het is een belangrijke man voor Van Aert. De enige klimmer die iets kan bijdragen is Kuss. Benoot kan heel belangrijk zijn in het tussengebergte. Dennis is nodig om een groot gat dicht te rijden. Normaliter zou Teunissen hier dan sneuvelen, maar dan is er geen enkele Nederlander in de ploeg ... Ook not done ... Dus toch altijd Teunissen ? Als Van Aert Van Hooydonck niet krijgt, zal het wel Teunissen worden. Een Kuss in vorm geniet altijd de voorkeur op Gesink.
    01-06-2022 16:26
    Ik heb ergens het vermoeden dat, zeker gezien z'n wat vreemde Ronde van Baskenland, dat Vingegaard nog niet genoeg gerijpt is om captain te zijn en alles te dragen.

    Natuurlijk zou je zeggen gezien eerdere prestaties dat het een kopman waard is en dat-ie daarom, zoals dat gebruikelijk is, vrijgesteld wordt van obligate inspanningen voor het team. Ik denk echter dat Jonas gerust een bidonnetje gaat halen voor Roglic, misschien zelfs als z'n vorm uiteindelijk hoger blijkt dan die van Roglic zelf.
01-06-2022 11:26
Lijkt me een no-brainer eigenijk: Dennis en Kuss sowieso meenemen.. Kruijswijk sowieso niet..
    01-06-2022 12:55
    Helemaal mee eens. Helaas heeft Kruijswijk na zijn 3e plek in de Tour nooit meer iets serieus goeds laten zien, niet als kopman, niet als knecht. Dennis in de rol van Martin, en Kuss kan mee in ontsnappingen en eventueel een etappe pakken als de kopmannen falen.
01-06-2022 11:29
Eens, Kruijswijk heb ik echt nog nooit zien knechten of helpen. Rijdt altijd voor zichzelf en moet er bergop tegenwoordig te vroeg af.
01-06-2022 11:32
Dennis en Kuss zitten er natuurlijk gewoon in, makkelijk zat. Tenzij er 1 geblesseerd raakt.
01-06-2022 11:32
Kruijswijk moet puur mee als knecht, en zou dat in de INEOS-setting ook moeten; Dennis zou ik absoluut meenemen. Het lijkt een beetje op twijfelkonterij over de doelstellingen. Misschien dat Wout zijn mond open heeft gedaan?
01-06-2022 11:34
Exit Kruijswijk. En terecht.

Ik verwacht een ijzersterke en zelfverzekerde Van Aert de komende Tour, die zijn eigen doelen zonder scrupules zal najagen.

De eerste week is perfect op zijn maat gesneden, met die vroege tijdrit, sprint/waaier etappes, kasseien en heuveltjes.

Er moet iets geks gebeuren wil hij de eerste week geen geel pakken, om vervolgens in week 2-3 het groen te consolideren. In beide missies verdient hij serieuze steun, dus van bv Laporte, Van Hooydonck en Teunissen.

Dat 'kost' Roglic (wiens statuur tov WvA binnen de ploeg gewoon gekelderd is) een klimknecht, maar dat is helemaal geen probleem. Kuss, Vingegaard, Dennis en evt Van Aert zelf klimmen goed genoeg om hem in allerlei scenarios bij te staan. En desnoods kan Roglic bergop gewoon de treintjes van Pogi & co volgen. Kruijswijk 'achter de hand' houden voegt helemaal niets toe.
    01-06-2022 11:43
    Ene van der poel komt ook naar de tour dus die gele trui voor van aert is zo vanzelfsprekend nog niet
    01-06-2022 11:57
    Ik hoop het, als VdP fan, maar feit blijft dat Van Aert in de openingstijdrit gewoon ruimschoots de favoriet is boven VdP. En ook in de vijf etappes erna hoeft Van Aert letterlijk voor niemand in het peloton onder te doen.
    01-06-2022 12:09
    Ik zie alleen Ganna van Aert van het geel afhouden. En daarna komen etappes waar van Aert boni kan scoren. Heeft iig 5 dagen na de tijdrit om het geel over te pakken, mocht dat überhaupt nodig zijn.
    VdP zal in de tijdrit toch redelijk wat verliezen tegenover van Aert en de etappes daarna zie ik hem niet meedoen voor de winst. Tot de 5e etappe iig
    01-06-2022 12:32
    Van Aert ruimschoots favoriet in de tijdrit boven VDP? Ik moet het nog zien
    01-06-2022 13:40
    Hoe kom je aan de wijsheid dat de statuur van Roglic is gekelderd? Overigens zie ik van Aert graag de groene trui winnen. Maar lijkt vooralsnog aan snelheid te hebben ingeboet dit seizoen!
    02-06-2022 08:32
    Van Aert is kansloos tegen Ganna in vorm
01-06-2022 11:36
7e, 8e en 12e in de eindstand van Romandië, dus gewoon op schema om mee te gaan als helpers voor de kopmannen. (Ja, Kruijswijk zal zich volledig bij die rol moeten neerleggen, anders is hij zijn plaatsje kwijt aan Benoot of Gesink...) Tenzij één van de drie er volledig doorheen zakt in Zwitserland/Dauphiné lijkt de enige reden om te wijzigen Van Aert een extra pionnetje cadeau te doen.

Misschien wel interessanter: in welke vorm komen de drie kopmannen terug in koers na hun lange herstel-/trainingskampen. Normaal gezien zal dat wel snor zitten, maar vooral Roglic en Vingegaard kunnen wel wat bevestiging gebruiken.
    01-06-2022 16:20
    Precies. Waarbij Kruijswijk zonder topvorm gewoon top-5 had gereden in Romandië als hij niet achter een valpartij had gezeten en daardoor voor Dennis moest knechten.

    Qua balans in de ploeg zou het echter goed kunnen dat ze tot de ontdekking komen dat alle drie meenemen niet de best optie is. Als er eentje moet afvallen hebben ze alle drie zo hun voordelen en nadelen.

    Op de hoogtestage hebben ze kunnen zien hoe de waardes van de renners zich ontwikkelden en hoe de onderlinge verhoudingen op het persoonlijke vlak zijn. Dat gaat heus meetellen. Goed dat ze bovendien rekening houden met het specifieke parkoers, daar zullen ze allicht ook een plan van aanpak voor hebben gemaakt. Om te kunnen winnen moet immers eerst Pogacar gesloopt worden, bergop rijden ze die er niet zomaar af.
01-06-2022 11:39
Roglic
Vingegaard
Van Aert
Kuss
Laporte
Kruiswijk
Dennis
Gesink

Dit lijkt me de meest voor de hand liggende optie. Gesink en Dennis voor het sleuren op kop van het peloton. Dat zijn twee buffels die dat superhoed kunnen.
Laporte en Van Aert. Dat werkte in de klassiekers perfect.
Kuss en Kruiswijk voor het zolang mogelijk bijstaan van Roglic en Vingegaard.
Van Hooydonk, Benoot en Teunisssen zullen dan afvallen.
Laporte, Dennis en Gesink zullen hum taken als waterdragers voor hen moeten invullen.
Maar dat lijkt me geen probleem. Ook afhankelijk wat voor etappe je hebt.
    01-06-2022 13:59
    Ze gaan Dennis zeker niet gewoon op kop van het peloton zetten om tempo te maken van bij het begin. Dennis is iemand die heel hard, heel lang bergop kan rijden en zullen ze na Van Aert zetten in de zware bergetappes om de concurrentie te vermoeien of lossen, met de uitzondering van Pogacar.
01-06-2022 11:42
Ik vind dit een interressante en opvallende ontwikkeling. Begrijpelijk mijn inziens, dat wel.

Denk dat het WEL voor Jumbo belangrijk is om 1 of 2 NL renners mee te nemen, en dat men niet zonder meer gaat voor de sterkste verwachte opstelling als daar geen NLers bij zouden zitten.

Ik denk dat van deze drie renners Dennis (helaas!) het eerste afvalt, en dan pas Kruissie. Laporte, Benoot, allebei ijzersterk…
01-06-2022 11:43
Wat ik wel aan afleid is dat het waarschijnlijk is dat Theunisse blijft, anders zouden ze hem waarschijnlijk niet eens overwegen.

Op basis van het voorjaar snap ik het heroverwegen van Dennis totaal niet, hij heeft laten zien wat voor klas bak het is en reed totaal in dienst van de ploeg. Benoot en Laporte idem en kunnen waarschijnlijk op alle terreinen mee. (En zeker Benoot maakt een Gesink overbodig)

Verder deel ik de overwegingen al is het een teken aan de wand dat de keuzes opnieuw overwogen worden: er zullen een aantal niet op punt staan of niet zeker zij qua contract onderhandelingen (lag Kuss al vast?)

Dus op basis van het voorjaar zie ik de afweging tussen een klimmer voor het klassement (Kuss of Kruijswijk) of een vlakke renner/ lead out voor WVA (Theunisse of van Hooydonck) en ik zou denken dat Laporte die laatste functie al op zich kan nemen… alleen als Kuss en Kruijswijk duidelijk niet in orde zijn zou ik een extra renner voor de sprints/kasseien meenemen.
    01-06-2022 17:30
    Goed verhaal. Kuss ligt trouwens vast tot en met 2024. En Theunisse heet Teunissen. Niet te verwarren met het Beest van de Bergen, Gert-Jan Theunisse.
01-06-2022 11:45
Daar gaan we weer.

Ik neem aan dat ze gewoon met de 8 besten straks in Kopenhagen gaan staan.
01-06-2022 11:56
Dennis zal gewoon starten, maar om de twijfel over Kuss en Kruijswijk niet teveel te benadrukken hebben ze hem als niet-kopman ook maar aan dit bericht toegevoegd …
    01-06-2022 13:44
    Eens. Hoewel Kuss in de vorige 2 edities van de TDF wel zijn waarde heeft bewezen. Kruiswijk lijkt me meer aannemelijk dat ze hem nog een keer als mede kopman in de Vuelta oid laten starten.
    01-06-2022 15:27
    Ik heb het idee dat kruiswijk heel langzaam steeds ietsje beter wordt...
    01-06-2022 15:36
    Quincy dat idee heb ik ook. En het probleem ligt natuurlijk bij het woord langzaam.
    Dat is zijn zwakke kant. Steven zal ook in de Tour moeten groeien om op niveau te komen en als knecht heb ik hem nooit van toegevoegde waarde gezien voor het team. Dat kan hij gewoon niet zo goed. Hij is een echte aanklamper en zo zou het best kunnen dat hij nog eens een top 10 plek pakt in de Tour. Alleen zit hij daarvoor bij de verkeerde ploeg.
01-06-2022 11:57
Leuk dat rookgordijn van Zeeman maar om bv Dennis maar eens te noemen, die heeft echt wel bedongen de Tour te mogen rijden mits fit en vormbehoud. Dus die gaat, hetzelfde geldt voor Kuss die het vertrouwen geniet van Primoz. Dan hou je Steven over als twijfelgeval maar er zijn niet zoveel alternatieven behalve Gesink en ik vermoed dat ook hij de toezegging al binnen heeft. Vul de zes aan met Tiesj en Laporte en je bent er als je tenminste voor de beste ploeg gaat en niet zo zeer de Oranje vlaggetjes centraal zet.
    01-06-2022 16:22
    "mits fit en vormbehoud", daar zeg je het al.

    En wij hebben ook totaal geen zicht op de waardes die het zogenaamde zekerheidje Kuss heeft laten zien op hoogtestage.
01-06-2022 12:07
Roglic, Vingegaard, Kuss, Benoot, Dennis, Van Aert, Laporte, Van Hooydonck.
    01-06-2022 12:14
    Ik sluit me aan bij Kanibaal
    01-06-2022 12:59
    Is dit een grap?

    Ik zie 3 klimmers waarvan 1 kopman, 1 schaduwkopman en dus slechts 1 klimknecht? Jumbo gaat zeker de Tour niet winnen. Wel veel etappes pakken natuurlijk. Ik heb medelijden met Roglic maar hij heeft zelf zijn contract verlengd bij deze ploeg.
    01-06-2022 13:16
    Ik ben er ook mee akkoord. Misschien nog 1 tijdrijder voor de waaiers
    01-06-2022 15:25
    @Johnny7: Jij denkt dat Benoot, Dennis en Van Aert geen berg over kunnen? Zelfs Van Hooydonck en Laporte kunnen glooiend terrein aan.
    01-06-2022 17:34
    Ook al doet dat een beetje pijn als Nederlander, dit klinkt wel als de beste optie. Hoewel ik me afvraag of de ploeg het lef heeft om geen Nederlanders mee te nemen. Twijfelachtig.
    01-06-2022 17:49
    Klopt als een bus. Daarna alle Nederlanders naar de Vuelta, etappes scoren.
01-06-2022 12:07
Op zich heel begrijpelijk dat ze nog kijken welke renners het beste in vorm zijn en geschikt zijn voor bepaalde parcoursen. Maar niet handig om aan het begin van het seizoen al een selectie naar buiten te communiceren, om daar vervolgens weer op terug te komen.

Wat betreft de renners, Dennis zou ik het voordeel van de twijfel geven. We weten dat hij kan meesterknechten van de Giro 2020 en dat hij nog steeds vorm heeft, gezien Romandië. Nu die dingen nog combineren. Kuss altijd meenemen, kan meestal met de 10 besten mee omhoog (en zakt er altijd minimaal 1 keer doorheen, waardoor hij bereid is om zich weg te cijferen). Dat zijn twee plusjes ten opzichte van Kruijswijk.
01-06-2022 12:11
Zo leuk en sympathiek als Jumbo-Visma zich ontpopte tijdens de Giro, zo antipathiek zullen ze zijn tijdens de Tour.

Het is en blijft bizar dat je de enige race die in Nederland echt het grote publiek weet te bereiken ingaat met een team dat als antagonist zal functioneren voor Van der Poel, Jakobsen en Groenewegen.
    01-06-2022 21:17
    Bizarre redeneringen lees ik hier. Zelfde geldt gewoon voor Deceuninck, Alpecin en Lotto? Plegen die ook landsverraad?
01-06-2022 12:13
Kruijswijk reed een uitstekende ronde van Romandië dus moet mee
    01-06-2022 14:09
    Wat vond je zo fantastisch aan De Kleerhanger in Romandië ?
    Dat hij sneller reed dan Rubio, Cras en Reichenbach ? Dat zijn Top 10 hem opnieum doet geloven het nog steeds te kunnen als kopman ? Dat hij 5de werd in de TT (op een klim die hij onderschat had - hoewel hij die al eerder opreed) ? Dat Romandië wéér veel goeds beloofde naar de toekomst die nooit komt ?
    01-06-2022 15:43
    Hij heeft in de eerste dagen veel kopwerk gedaan voor Dennis en ondanks die inspanningen werd hij toch mooi 7de in ak. Stevie gaat gewoon mee.
01-06-2022 12:17
Ze bewandelen de omgekeerde route. In plaats van aan het begin van het seizoen met een brede selectie voor de Tour te beginnen en daarna toe te spitsen. Niet handig.
    01-06-2022 15:25
    soms loopt het leven net even anders...
01-06-2022 12:23
Bij de giro kon je vooraf nog hopen dat het vanuit Nederlands perspectief interessant zou worden, bij de tour kun je dat vergeten en of TJV wel of geen Nederlandse knechten meeneemt is uberhaupt niet interessant, bij TJV zou een Nederlandse kopman moeten zijn, maar helaas die hebben ze niet......
    01-06-2022 15:25
    Die is er momenteel uberhaupt niet...
01-06-2022 12:38
Ik hoop toch wel op minimaal 2 Nederlanders. Dit is toch ook voor sponsor Jumbo de wedstrijd van het jaar en het gaat hen toch om exposure in Nederland. Een ploeg zonder Nederlanders zal op weinig publiciteit en sympathie kunnen rekenen bij het brede publiek. Hopelijk trekt Kruijswijk de goede lijn van Romandië door en rijdt hij een goede Dauphine. Ik zou gaan, mits de vorm aantoonbaar goed is de komende weken, voor Van Aert, Roglic, Vinegaard, Dennis, Kuss, Kruijswijk, Teunissen en Gesink. Benoot zou mijn eerste reserve zijn.
01-06-2022 12:48
Ben benieuwd wat Gesink nog in zijn mars heeft. Als die nog een degelijk niveau haalt zou ik die samen met Dennis opstellen. Kunnen ze elkaar ook tijdens delen van de ronde ontzien. Moeten ze alleen bij JV wel eens zoals bij Ineos een mannetje vrijaf geven om later in de ronde van groot belang te kunnen zijn.

Zowel Dennis als Gesink kunnen prima meewerken aan de doelen van Van Aert. Zou dan Van Hooydonck thuislaten ook al rijdt die goed voor het team. Die zie ik alleen nauwelijks een bijdrage kunnen leveren in de zware (bergetappes). Of zijn ze zo maf om bij JV in een jacht op groen teamleden mee te willen sturen in etappes en dat steeds te doen met lui als Teunissen, Laporte en Van Hooydonck.
01-06-2022 12:53
Ik vind dit persoonlijk toch wel een apart bericht die vraagtekens op roept? Parcours hadden ze toch al goed bestudeerd alvorens ze de eerste 6 bekend maakte, denk ik?

Optie 1:
Misschien zoek ik te ver, maar zouden Roglic en Vingegaard niet het beoogde niveau hebben om mee te doen voor eindwinst? Maar nog steeds wel de beste klimmers van de ploeg zijn en in aanmerking komen voor etappes?

Van Aert in top-top-topvorm? En daarom een extra mannetje bijzetten voor de groene trui en eerste week (gele trui)?

Ik geloof ook niet dat Dennis niet mee zal gaan. Kuss en Kruijswijk daarentegen zouden weleens ingeruild kunnen worden, maar niet persee vanwege parcours/eigen vorm maar vanwege vorm van de kopmannen?

Optie 2 (misschien meer de hoop):
Ze weten dat Pogacar in een duel bergop niet te verslaan is. Willen nu in week 1 (uitdagend parcours) een aantal coups proberen te plegen om Roglic en/of Vingegaard genoeg voor Pogacar te zetten en hebben daarvoor andere type renners nodig dan Kruijswijk en/of Kuss?
    01-06-2022 14:21
    Optie 3: Kruijswijk is er niet meer zeker van, maar dat gaan ze niet direct communiceren, dus gooien ze dit proef ballonetje eerst op om te kijken of hij nog presteert in de Dauphiné.

    Optie 4: er lopen nieuwe contract onderhandelingen en Kuss en Dennis stellen te hoge eisen.

    En, hadden ze ook Benoot al niet bevestigd voor de Tour?
    01-06-2022 15:34
    Roglic, Vingegaard en Van Aert zijn kopman en dus zeker. Ze willen Kruijswijk thuislaten maar ze hadden hem al een selectie beloofd. Dus worden de twee andere knechten in dezelfde adem onzeker genoemd, terwijl ze dat helemaal niet zijn.

    Kruijswijk grijpt wellicht naast een selectie en de twee overige plaatsen gaan wellicht naar Laporte (beter in vorm dan Teunissen dit seizoen) en Van Hooydonck (noodzakelijke hardrijder/waterdrager).

Reacties zijn gesloten.