zondag 17 juli 2022 om 07:00

Johan Bruyneel: Vingegaard overtreft zelfs Bernal boven de 2000 meter

Opinie De verrassende crisis van Tadej Pogacar en de sterke raid van Jonas Vingegaard op de Col du Granon is tot dusver het absolute hoogtepunt van een fascinerende Tour de France. Met de Alpen achter de rug en de Pyreneeën is het vooruitzicht kende deze ronde een spectaculaire wending in de eerste echte rit in het hooggebergte.

Twee jaar lang dachten we dat Pogacar ongenaakbaar was, maar Jumbo-Visma heeft het hem met een heel goede tactiek toch weten te breken. Het was natuurlijk een verrassende zet dat Primoz Roglic werd ingezet op het makkelijkste stuk van de Col du Galibier rond Valloire tussen de Télégraphe en de Galibier zelf.

Daar maakte Pogacar de fout om té fel te reageren op zijn landgenoot. Als leider in de gele trui moet je je vooral focussen op je belangrijkste concurrent. Dat was Jonas Vingegaard. Hoewel Roglic in het klassement op een dikke twee minuten stond, had Pogacar hem gerust de vrijheid mogen geven en hem probleemloos zo’n drie minuten kunnen geven.

Op dat moment, zo ver van de finish, had Pogacar maar één taak: zijn ploeg zoveel mogelijk bij elkaar zien te houden. Hij had beter een half minuutje kunnen wachten zodat Marc Soler en Brandon McNulty weer aansloten. Op het stuk tussen de Galibier en de Granon hadden zijn ploegmaten de kloof naar Roglic vervolgens zeker verkleind.

Foto: Cor Vos

Op de Galibier wachtte Pogacar niet, maar ging zelf op kop sleuren, waarmee hij zijn eigen ploeg in de vernieling reed. Hij is daar veel te gretig en onbezonnen met zijn krachten omgesprongen. In alles zag je dat hij zich op dat moment nog heel sterk en onverslaanbaar voelde. Zelfs later aan de voet van de Granon speelde hij nog met de tv-camera wat een teken is dat hij zich op dat moment nog fris voelde en het volste vertrouwen in de afloop van de rit had.

Crisis
Dat kan ook kloppen want zo’n crisis komt van het ene op het andere moment. Die voel je nauwelijks aankomen. Ik denk dat Pogacar zo’n instorting nog nooit eerder heeft mee gemaakt. Dat het een compleet nieuwe ervaring voor hem is dat de lichten ineens uitgaan.

Al wil ik daarmee niets afdoen aan de prestatie van Jonas Vingegaard. Ik heb begrepen dat hij op de Granon boven de 2000 meter in 36 minuten liefst 6,1 watt per kilogram wegtrapte. Dat is op die hoogte na zo’n koers een ongekend vermogen. Zelfs Egan Bernal, die een groot deel van het jaar in Colombia op hoogte woont, heeft dit nog nooit boven de 2000 meter gehaald.

Foto: Cor Vos

De opmars van Vingegaard mag geen verrassing worden genoemd. Vorig jaar verloor hij voor de eerste rustdag op Pogacar al 30 seconden in de tijdrit, 4 minuten naar Le Grand Bornand en 1 minuut op Tignes. Maar na die eerste rustdag heeft hij nergens terrein op de Sloveen verloren. Nu wil dat niet alles zeggen, omdat Pogacar zijn slag in die Tour al in de eerste week had geslagen en daarna alleen zijn voorsprong hoefde te consolideren.

In de afgelopen Dauphiné zagen we al dat Vingegaard beter was dan zijn leermeester Primoz Roglic. Ik denk dat de leiding van Jumbo-Visma vervolgens in de weken tijdens hun trainingskamp op Tignes in de diverse testen heeft gezien dat Vingegaard een klasse apart is. Dat hij tussen 2021 en 2022 opnieuw een grote stap heeft gezet.

Met de gele trui om zijn schouders rijdt Vingegaard de afgelopen drie dagen heel solide. Op l’Alpe d’Huez en op de klim in Mende probeerde Pogacar hem een paar keer aan te vallen, maar de Deen geeft hem geen centimeter ruimte. Het gaat dan ook zeer moeilijk worden voor Pogacar om het geel weer terug te winnen. Bergop lijkt Vingegaard niet voor hem onder te doen en in de tijdritten zijn de onderlinge verschillen eveneens niet zo groot.

Tijdritten
In de tijdrit in Laval in de vorige Tour over 27,2 kilometer verloor Vingegaard 27 seconden en in de openingstijdrit van deze Ronde van Frankrijk in Kopenhagen over 13,2 kilometer 8 seconden. In de afsluitende tijdrit vorige Tour in Saint-Émillion pakte Vingegaard over 30,8 kilometer wel 25 seconden, maar voor Pogacar was toen de Tour-zege al binnen waardoor hij niet voluit zal zijn gegaan. In de afsluitende tijdrit in Rocamadour van 40,7 kilometer gaat Pogacar het huidige verschil van 2’22 dus ook niet goed maken.

Foto: Cor Vos

Ik denk dat een goed georganiseerde aanval in de Pyreneeën de enige mogelijkheid biedt voor Pogacar. De aankomsten op Peyragudes en Hautacam zijn zéér lastig. Ik zie dat zijn ploeg UAE Emirates met de dag weer sterker begint te rijden. Op sommige belangrijke momenten is Pogacar zelfs beter omringd dan Vingegaard. Daarom begrijp ik niet waarom Soler onderweg naar Mende mee in de vroege vlucht ging. Krachten sparen voor de Pyreneeën lijkt me nu veel beter.

Over die vroege aanval van Pogacar in de rit naar Mende nog maar te zwijgen. Dat is zinloos met je krachten smijten. Je weet dat Jumbo-Visma zich zo ver nog altijd kan organiseren en dat je nooit weg blijft. Deze actie was doelloos. Net zoals ik me afvraag waarom hij op de aankomst in Mende nog een sprintje trekt om Vingegaard te verslaan, terwijl er geen bonificaties of niks meer te winnen valt. In de Tour moet je elke mogelijkheid om krachten te sparen aangrijpen.

Jumbo-Visma maakt een zeer sterke indruk, maar zij moeten toch voorzichtig blijven. Naar mijn inzicht streven ze te veel doelen na. De groene trui is zo goed als binnen en ze hebben drie ritwinsten op zak. Dan moet je als ploeg nu nog maar één doel hebben, de gele trui naar Parijs te brengen.

Als ik Steven Kruijswijk vervolgens na zijn werk nog volle bak de Granon en l’Alpe d’Huez op zie rijden, dan vraag ik me af waarom dat nodig is. Wil de ploeg ook het ploegenklassement of is Kruijswijk nog bezig met een top-tien klassering? Iedere renner in de ploeg moet nu alleen maar bezig zijn met het geel van Vingegaard. Als je je werk hebt gedaan, dan moet je vervolgens op je gemak naar de finish rijden. Kruijswijk heeft toch al op het Tour-podium gestaan, die hoeft voor zichzelf toch niks meer te bewijzen met een top-tien plek?

Wanneer Jumbo-Visma slim en attent blijft koersen en Vingegaard krijgt niet een totale inzinking, dan zie ik niet hoe Pogacar de gele trui kan heroveren. Zelfs met een mindere dag gaat Vingegaard zijn riante uitgangspositie om de Tour te winnen niet meer verspelen. Daarvoor is hij nu te sterk en dan zal hij zijn verlies kunnen beperken. Het ziet er voor hem heel goed uit.

RIDE Magazine selecteert zes Tourwijnen
Verslaggever en wijnliefhebber Raymond Kerckhoffs volgt voor de 33e keer de Tour de France. In al die jaren heeft hij ook de vele Franse wijnstreken leren kennen. Voor WielerFlits en RIDE Magazine selecteert hij zes wijnen langs het Tour de France-parcours.

Bestel hier het wijnpakket

41 Reacties
16-07-2022 22:15
Een heldere analyse van een kenner. Wat bevestigt wat neutrale analisten en ikzelf voor de Tour en onmiddellijk na de Dauphiné reeds stelden. Vingegaard was toen al duidelijk sterker dan Roglic. Onbegrijpelijk dat heel wat WF-volgers dit bleven ontkennen. Zelfs stelden dat Roglic nog steeds de kopman diende te zijn. Wat totale onzin was. Enkel door samen te werken, maakten de op zijn retour zijnde Roglic en de betere Vingegaard een kans tegen Pogacar. Roglic mocht zeker niet als kopman uitgespeeld worden. De kans dat hij er tijdens de tweede Tourhelft zou doorzakken, was reëel. Ik ben in tegenstelling tot Bruyneel niet zeker dat de ploegleiding dit doorhad na de Dauphiné. Niets wees erop dat Vingegaard de kopman was met Roglic als reservekopman. Het bleek uiteindelijk een zegen dat Roglic crashte in de kasseienrit, zodat Vingegaard automatisch de kopman werd. De rest is geschiedenis.
Uiteraard kan Vingegaard nog een slechte dag hebben, maar dit kan Pogacar en alle achtervolgers uit de top tien ook overkomen. Maar zonder die slechte dag zie ik Pogacar niet meer dan enkele tientallen seconden terugwinnen.
    16-07-2022 22:22
    Ja, maar stel je voor dat Vingegaard uitvalt. Dan heeft TJV geen renner in de top10 meer... Wel een groene trui en (minstens) drie etappezeges.
    16-07-2022 22:49
    Een opmerkelijke post van kenner Marlin die tot aan woensdag alles van TJV afkraakte, met name het Pogacar in de trui houden op dinsdag en de Sloveen onkwetsbaar vond. Kritiek daarop kwam van zwetsers. Nu opeens is Vingegaard altijd al de grote meneer geweest. Een beetje consistentie zou wel fijn zijn.
    Voor wat betreft Bruyneel deel ik volledig diens analyse.
    16-07-2022 22:58
    @Murcia

    Hij zegt "neutrale analisten en ikzelf", dus hij zet zichzelf duidelijk buiten die groep en geeft toe partijdig te zijn. Waarschijnlijk onbedoeld, maar toch...

    Weet trouwens niet of ik de aanval van Pogacar vandaag dom en/of doelloos vond, het illustreerde dat Jumbo vrij snel uit verband kan worden gespeeld als je voor de verrassing gaat en niet gaan aanvallen op de verwachte/voorspelbare/cliché momenten zoals de voorlaatste of laatste klim van bergritten.
    16-07-2022 23:17
    @Deel Koeper
    Je hebt gelijk dat hij zijn partijdigheid toegeeft maar voor iemand met het hoogste woord nu is het voor mij opvallend dat hij na de Granon etappe een paar dagen foetsie was. Wees dan ook een kerel en geef tenminste een reactie op de overwinning van Vingegaard. Om dan nu een paar dagen later eigenlijk weer jezelf op de borst te kloppen en niet terug te komen op je eerdere stelligheid vind ik niet sterk.
    16-07-2022 23:29
    haha rustig maar.. Je kan op basis van 1 grote ronde niets zeggen, zeg ik als kenner van cijfertjes.
    17-07-2022 08:52
    De fietspositie op de volgwagen voor aanvang van de kasseienrit wees er al op dat Vingegaard de no1 was binnen het team.
16-07-2022 22:21
Ploegenklassement? Dat is dik voor INEOS, met 33 minuten voorsprong al, en ze zullen blijven uitlopen. FDJ zal denk ik TJV ook gaan passeren, maar we zullen zien.

Verder vind ik heel veel scorebordjournalistiek terug bij het wielrennen - het lijkt wel voetbal. ;-)
Er wordt gekeken naar de uitslag, en als die goed is dan was er een goede tactiek. Als Vingegaard op de Granon ingestort was, dan was TJV helemaal verketterd, want ze hadden hun ploeg van te voren helemaal opgerookt door nodeloos Roglic terug te brengen.

Het nodeloos Roglic terugbrengen lijkt sowieso een fout, omdat Roglic eerder al moest lossen. Het leek toen al verstandig Wout terug te laten zakken naar Vingegaard, en niet verder, en dan flink gas te geven met veel TJV renners in die groep. ... Dat vond ik toen al. :-)

Vandaag vond ik TJV erg matig in vergelijking met de etappes hiervoor. Waar Benoot bij de beste 30 renners hoorde, vandaag was hij bij de 30 slechtste. Van Aert, Laporte, Vingegaard leken gelukkig als vanouds.
    16-07-2022 22:45
    Benoot gewoon gespaard misschien.
    16-07-2022 23:00
    Het was nóg verstandiger Wout níet te laten terugzakken, en als extra pion achter de hand te houden op de Granon. Dan viel in de groep Vinge-Pogi ook alle druk op Pogacar. Die kon wel wachten op ploegmaats maar dan kwam Roglic net zo goed gratis terug, en had ie nog het probleem dat Jumbo nog een pion vooruit had.
17-07-2022 00:33
Bernal < Vingegaard
Vingegaard = burn all
Zoiets?
17-07-2022 01:56
Volledig eens, ik kreeg ook het idee dat er met een top tienplaats voor Kruijswijk nog een doel is bijgekomen. Kruijswijk heeft zijn kansen gehad de afgelopen jaren. Alles voor het geel.
17-07-2022 05:53
Omgaan met onverwachte gebeurtenissen lijkt mij de achilleshiel van Vingegaard te zijn. De slapstick met de vastgelopen ketting was niet de eerste keer. Zonder pech oid zie ik Pogacar Vingegaard niet lossen, maar zodra Vingegaard 'iets' tegenkomt en weer met een paniekerige reactie komt, zal Pogacar bloed ruiken en toeslaan. Mentaal lijkt Pogacar wel een stapje verder te zijn dan Vingegaard.
17-07-2022 07:41
Kruijswijk moest op Alpe d'Huez doorrijden van de ploegleiding. Bij pech zou hij eventueel sneller te plaatse zijn dan de volgauto....
    17-07-2022 08:30
    Zat mijn vrouw (die echt nul verstand heeft van wielrennen, maar je moet toch tegen iemand aankletsen) gisteren hetzelfde uit te leggen mbt Kuss. Ik had gisteren de hoop dat Kuss wat langer meekon, zodat als Vingegaard iets zou overkomen, ze van fiets zouden kunnen wisselen. Juist op dit soort hectische aankomsten bergop lijkt mij best wat te zeggen voor die tactiek.
    17-07-2022 09:12
    Ik ben verbijsterd dat iemand als Bruyneel die rol van Kruijswijk niet snapt. Op de Granon was Kruijswijk bovendien de factor die ervoor zorgde dat Majka gas bleef geven.

    Kruijswijk heeft zelf al een keer aangegeven dat hij in vlakke(re) etappes voor reservefiets speelt door achterin het peloton te rijden.
    17-07-2022 09:45
    De "experts" kijken niet verder dan wattages tegenwoordig.
    17-07-2022 10:11
    Dat was ook mijn gedachte. De langspeelplaat "Jumbo heeft teveel doelen" moet blijkbaar koste wat het kost genoemd worden. Zelfs als blijkt dat het wel allemaal lukt. Weet iemand in hoeverre de volgauto op die slotklimmen erachter moeten/kunnen blijven of dat bv halverwege daar geen plaats meer voor is. Zeker Alp D'Huez was natuurlijk gekkenhuis waardoor een volgauto volgens mij niet eens binnen 2 km achter de renner kan zitten.
17-07-2022 08:28
Feit: Roglic is samen met Pogacar by far de beste en meest complete ronderenner van de laatste 3 jaar, van kleine rondjes tot rondes van 3 weken
Feit: Roglic is de laatste die Pogacar een nederlaag heeft toegebracht in een serieuze ronde (Baskenland)
Feit: ook dit jaar wint Roglic "gewoon" zowel PN als de Dauphine, echter niet met de overtuiging van andere jaren.
Feit: de achterstand van Roglic voorafgaand aan de rit naar de Granon is voornamelijk te danken aan de val over de strobaal en de gevolgen daarvan. Niemand had tot op dat moment overduidelijk bewijs dat Roglic niet goed in orde zou zijn. Bijvoorbeeld de tijdrit in Denemarken was echt gewoon prima.
FEIT DAT BRUYNEEL EVEN VERGEET: Ergens voor de troepen uit reed nog een brommer in een groen velletje.

Pogacar heeft in die etappe tactisch gezien weinig fout gedaan. Een renner als Roglic laat je niet terug komen in het klassement. Als Pogi daar wacht op zijn makkers geeft hij Roglic een minuut of zelfs 2 op de top, waar Van Aert zijn brommer start. En stapt Roglic van de brommer af aan de voet van de Granon met 3 of 4 minuten voorsprong. Terwijl Vingegaard lachend zit te eten in het wiel van Pogi en zijn mannen.

Nee, reageren op Roglic was op dat moment de enige logische keuze. Misschien had hij nog kunnen kijken of Roglic vanzelf terug zou wapperen, maar er waren nog weinig indicaties van zwakheid bij Roglic op dat moment op de Galibier.

Met de wijsheid achteraf kun je natuurlijk een berg andere keuzes maken. Had ie Roglic moeten laten rijden, want die is dus blijkbaar toch niet in vorm. En had ie 3 gelletjes extra naar binnen moeten frotten op die dag, dan was Pogi waarschijnlijk gewoon met Vingegaard over de streep gebold.

En dan had Johan "Hindsight" Bruyneel waarschijnlijk een heldenepos geschreven over de tactisch ijzersterke Pogacar die alles heel cool speelt. En zelfs Bernal overtreft boven de 2000 meter...

Verder kijk ik al uit naar de volgende analyse. Als Vingegaard in de Pyreneeen er toch doorheen zakt bij een slechte dag, op de klimmen rond de 2000 meter. Dan is dat waarschijnlijk te danken aan het continue aanvalswerk van Pogacar, dat Vingegaard helemaal heeft gesloopt.
    17-07-2022 15:04
    Ondenkbaar dat Roglic en Van Aert in 50km drie tot vier minuten zouden pakken op McNulty, Soler en Majka zonder daar op die moordende slotklim finaal de prijs voor te betalen. Ook de beste Roglic is daar niet toe in staat.
17-07-2022 08:48
Ik herhaal: niemand heeft het nog over Thomas, Bardet en Yates. Pas op , pas op !
    17-07-2022 09:06
    Exact sooike, Pogi en Vinnie focussen wel erg op elkaar.
    17-07-2022 09:16
    Ineos is momenteel de enige ploeg die nog met meerdere pionnen kan spelen inderdaad.

    En Bardet heeft alles al gezien en meegemaakt: die durft denk ik all-in te gaan, tenzij een goed klassement een must is voor DSM gezien de promotie-degradatie.
    17-07-2022 09:46
    In de Giro van 2019 waren Nibali en Roglic ook te veel met elkaar bezig en daar kon Carapaz van profiteren. Het zou wel mooi zijn als we zoiets gelijkaardigs zullen zien.
    17-07-2022 10:23
    Met recht en reden. Tot nu toe op elke klim de mindere gebleken van Pog en Vin. Natuurlijk kan 1 van 2 nog een mindere dag hebben maar de kans dat ze beiden slecht zijn en er een derde met eindwinst aan de haal gaat is echt maar 1% ofzo. Daarnaast moet dit al op de laatste serieuze bergrit vóór de tijdrit gebeuren anders lossen Pog en Vin dit samen met hun ploegen de volgende dag alweer op. Meintjes bv zal na de rustdag ook weer langzaam naar beneden kukkelen. Ook houdt TJV elke etappe het eerste uur behoorlijk goed in de dagen wie wel en niet mogen gaan. Gisteren bv mocht Lutsenko niet gaanaar Meintjes bv wel. Dan zie je dat die grens rond p10 op 10 minuten ligt voor ze.
17-07-2022 09:20
Nog even een sprintje van 200 meter gaat je echt niet opbreken. En leuk voor de kijker.
    17-07-2022 09:49
    Maar veel tijd ga je er ook niet mee winnen. Die sprints kun je maar beter houden om op een beklimming proberen weg te springen van Vingegaard.
17-07-2022 10:09
Exit Roglic. Gisteren dacht ik nog dat hij zich spaarde voor de komende bergritten, maar hij is dus duidelijk geblesseerd. Erg jammer, dat zal ook Vingegaard vinden !
17-07-2022 10:22
Weer heel wat reacties naast de kwestie, zonder argumentering. Ik heb steeds gesteld dat Pogacar individueel de sterkste was. Wie dat ontkent, kent niet veel van koers. Maar dat Jumbo wel als collectief in staat moest zijn om Pogacar te verslaan. Enkel en alleen als Roglic niet als de onvoorwaardelijke kopman zou worden uitgespeeld. Omdat Roglic niet meer de Roglic is van twee jaar geleden. Omdat Pogacar duidelijk sterker is dan Roglic, maar Vingegaard in de buurt komt van Pogacar. Net daarover waren heel wat conservatieve WF-volgers fout. Ik heb inderdaad de Jumbo-ploeg geprovoceerd door te stellen dat ze wel de middelen hadden om Pogacar te verslaan, namelijk door samen te werken en om beurt aan te vallen, maar dat ze het allicht weer niet zouden doen of durven. Ditmaal heeft de Jumbo-ploeg het wel (deels) goed gedaan in de rit naar de Granon. Met Roglic en Vingegaard om beurt aanvallen. De tactiek leidde aanvankelijk niet helemaal tot het gewenste resultaat (Roglic of Vingegaard hadden moeten wegrijden van Pogacar in de Galibier, om nadien opgewacht te worden door Van Aert), omdat Pogacar aanvankelijk te sterk bleek. Uiteindelijk leidde de tactiek wel tot het ontploffen van Pogacar in de slotklim. Toch maakte Jumbo voordien weer een fout (een conservatieve reflex om Roglic te beschermen) door Van Aert te laten wachten op de geloste en verzwakkende Roglic. Vind ik nog steeds een grote fout die tot een catastrofe had kunnen leiden. Roglic was met zijn rugproblemen al niet meer op zijn best, en als je dan lost in de Galibier weet iedereen die iets van koers kent, dat je dan in de slotklim helemaal gaat breken.
Als Van Aert het groepje Vingegaard, Thomas, Pogacar en nog een paar anderen naar de voet van de Granon had gesleurd, dan kwam niet alleen Majka niet terug, maar verliezen ook verschillende rechtstreekse concurrenten minuten. Nu staan deze rechtstreekse concurrenten nog steeds binnen de drie tot vier minuten doordat Van Aert ze terugbracht nog voor de voet van de Granon.

Nu wacht ik nog enkel op het toegeven van het ongelijk van een aantal WF-volgers, dit over het feit dat Roglic zoals door mij voorspeld werd, de mindere was van Vingegaard. Dat de tactiek dus moest zijn, met twee kopmannen Pogacar aanvallen. Waarna Vingegaard de onbetwiste kopman zou blijken. Wat ook zo gebleken is.
    17-07-2022 10:28
    Wat op deze site wel een besmettelijke ziekte is, is een mening poneren en dan aangeven dat als je het daar niet mee eens bent, je geen verstand van wielrennen hebt. Schattig ^^
    17-07-2022 10:37
    Wat ook veel voorkomt is anderen betichten van 'geen argumetatie' enkel omdat je het niet eens bent met de aangedragen argumenten. Selectief lezen heet dat.
    17-07-2022 14:03
    @Marik en Baukema

    De gebruikelijke inhoudsloze reacties. Maar jullie krijgen nog een kans. Geef gewoon toe dat jullie verkeerd zaten. Is op zich niet erg dat jullie zich vergist hebben. Alleen jammer dat jullie toen en nu opnieuw dan maar op de man spelen.
    17-07-2022 15:09
    Veel gewauwel van Marlin weer die zo blij was met het werk van TJV en de overwinning van Jonas dat hij schitterde door afwezigheid op die woensdag. Vraag mij af waarom? Daarnaast klopt het dat iedereen die een andere mening had een zwetser was en er dus niet door hemzelf inhoudelijk werd ingegaan op de argumenten.
    17-07-2022 16:12
    Je schiet met hagel in het rond Marlin. Je hebt nog nooit eerder gereageerd op één bericht van mij op WF zowel toen ik het goed had gezien en ik verkeerd zat. Ik heb wel al eens eerder op jou gereageerd maar helaas zonder tegenreactie. Tip: ga je meest controversiële posts van de afgelopen 2 weken hier eens na en kijk of ik al eens op je gereageerd heb. Zo ja, kijk (of jij vindt) dat ik me vergis en waarom. Laat het me dan maar weten. Mag ook met een PB.
    17-07-2022 16:23
    Hahaha, ‘ik heb de jumboploeg geprovoceerd door te stellen….’ Maak je jezelf niet wat te belangrijk, @Marlin?
17-07-2022 10:57
Als je kijkt naar februari t/m april 2022 heeft Bruyneel gelijk.
17-07-2022 11:07
Achteraf had Wout Roglic niet moeten terugbrengen, achteraf had Pogi niet moeten reageren op Roglic, en achteraf had Roglic natuurlijk met 3km/h die rotonde rond gemoeten zodat hij de hooibaal had kunnen ontwijken…
17-07-2022 11:32
Tikkie voorbarig zou ik zeggen. Hoe vaak hebben die het tegen elkaar opgenomen op die hoogte?
17-07-2022 11:41
En dan te bedenken dat Pogacar door rot en rijp verdacht is gemaakt...
17-07-2022 13:57
Jumbo zou gewoon beter elke dag van de laatste week een grote kopgroep laten wegrijden. Eventueel zelfs met een paar klassementsrenners erin. Dan moet UAE erachteraan. Kunnen ze niet. Kruijswijk en Kuss kunnen lachend bij Vingegaard blijven. Dinsdag verwacht ik een vrij eenvoudige dag (ik denk zelfs dat Wout die rit zou kunnen winnen als hij mee mag in de aanval). Woensdag en donderdag moeten ze bij de les blijven en Vingegaard gewoon netjes in het wiel van Pogacar laten rijden. Die tijdrit zou niet een probleem moeten zijn.
17-07-2022 15:30
Pogacar en Vingegaard schat ik momenteel even hoog in; ze kunnen zich dus allebei niks veroorloven aan misstappen. En dan blijft er nog het gevaar van de derde hond (vooral Thomas, of eventueel Bardet, misschien Yates) voor beiden. Vingegaard al als winnaar aanwijzen is voorbarig.

Reacties zijn gesloten.