INEOS Grenadiers met Thomas, Carapaz en Hart naar Tour, Bernal rijdt Giro
foto: Cor Vos
donderdag 4 februari 2021 om 08:27

INEOS Grenadiers met Thomas, Carapaz en Hart naar Tour, Bernal rijdt Giro

INEOS Grenadiers heeft de plannen voor de grote rondes in 2021 op papier. Manager Dave Brailsford maakte bekend dat de Britse sterrenformatie met Geraint Thomas, Richard Carapaz en Tao Geoghegan Hart naar de Tour de France gaat. Egan Bernal focust zich op de Giro d’Italia en Adam Yates en Tom Pidcock trekken naar de Vuelta a España.

Ook dit jaar maken we met RIDE weer een lekker dikke zomereditie. Een 212 pagina's dik wielermagazine waar je deze zomer uren van kunt genieten en die de sportzomer nog nét iets leuker maakt. Bestel nu jouw exemplaar online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

“We hebben onszelf afgevraagd of we alle toprenners in de Tour wilden opstellen. Of verspreiden we ze over de drie grote rondes? Ik denk dat dit een mooie balans is”, stelt Brailsford. “Dat we de Tour van vorig jaar niet gewonnen hebben en nu de uitdagers zijn, geeft ons de vrijheid om anders te denken. We kunnen met een nieuwe, creatieve strategie komen om de wedstrijd te winnen.”

Drie kopmannen in Tour de France
Met Thomas, Carapaz en Hart heeft INEOS Grenadiers voor de Tour een eigen tridente opgesteld met louter groterondewinnaars. Volgens Brailsford is het parcours van de Franse ronde, met twee tijdritten, op maat gemaakt voor Thomas. Carapaz moet op zijn beurt zorgen voor de aanvallende rijstijl binnen de ploeg. Voor Hart is het rijden van de Tour de ‘beste stap’ in zijn carrière na zijn Girozege van afgelopen najaar.

Naast de drie kopmannen staan ook Richie Porte, Laurens De Plus, Michal Kwiatkowski, Jonathan Castroviejo, Luke Rowe en Rohan Dennis op de shortlist om in juni aan de start te staan van de Tour.

foto: Cor Vos

Bernal naar Giro
In de Giro d’Italia krijgt Bernal in ieder geval steun van Pavel Sivakov, Daniel Felipe Martínez en Filippo Ganna. Het kan zijn dat Bernal daarna ook de Tour nog betwist, maar dat hangt ervan af hoe hij uit de Giro komt. Anders is de Vuelta a España ook een optie voor de Colombiaan.

Momenteel rijdt Bernal in de Ster van Bessèges zijn eerste wedstrijd van het seizoen. Ploegleider Servais Knaven over de vorm van Bernal: “Hij heeft goed kunnen trainen en is klaar om aan wedstrijden te kunnen meedoen, maar hij is er nog niet klaar voor om uitslagen te rijden. Het gaat er nu vooral om dat hij een goed blok heeft waar hij wat koersen kan rijden.”

67 Reacties
04-02-2021 08:36
Wat een belachelijk goed Tour-team.
    04-02-2021 08:50
    Geef mij 50 miljoen per jaar, en mijn Tour-team is net zo goed.
    04-02-2021 08:56
    "belachelijk goed team" lijkt me nogal overdreven.

    Carapaz is geen potentiele Tour winnaar,zoveel werd wel duidelijk vorig jaar. Thomas is over de top. Hart kan in deze Tour met 2 tijdritten nooit de Tour winnen.

    Zouden 3 hele goede meesterknechten zijn maar ze missen eigenlijk gewoon een kopman die de Tour zou kunnen winnen.

    Ben meer onder de indruk van wat voor team Jumbo-Visma naar de Tour kan brengen.
    04-02-2021 09:03
    Zo kun je iedere wielrennen die niet Pogacar, Roglic of Evenepoel heeft natuurlijk wel bij voorbaat kansloos schrijven haha.

    Ze gaan gewoon met een waanzinnig sterk team, met drie jongens die al er grote ronde gewonnen hebben. En daarnaast nog gewoon een aantal super goede meesterknechten.

    Ze hebben op dit moment nu eenmaal niet de allerbeste GT renner van het peloton in huis. Dus ze zullen altijd starten met schaduwfavorieten. Maar daarvan hebben ze er wel drie hele goede in huis. Ineos zal uit een ander vaatje moeten tappen dan normaal, maar als Kuss of van Aert ook maar een etappe niet thuis geven kunnen ze Roglic en Pogacar mogelijk wel in de problemen brengen.

    Ook in de Giro starten ze met drie hele goede klassementsmannen, dus ze hebben het goed verdeeld.
    04-02-2021 09:44
    Op welke manier werd duidelijk dat carapaz de tour niet kan winnen? Ik weet niet of je de vuelta hebt gezien en de giro van 2019?
    04-02-2021 09:45
    @Richard van Wijngaarden: Vorig jaar werd-ie vrij laat pas in de selectie gezet en miste hij een stuk voorbereiding, niettemin liet ie best wat zien. In de Vuelta kwam alvast beter tot uiting wat er in zit.

    Ik denk dat het hoofddoel is om Thomas te laten strijden voor de winst, maar als iedereen daar naar kijkt heb je in Carapaz wel een uitstekende aanvaller die de boel aardig op stelten kan zetten. Geef je 'm zoals in de Giro teveel voorsprong ben je ook gezien. Hart zal wel ala Dumoulin afgelopen jaar mee moeten peddelen en die kan gebruikt worden als Thomas te zwak lijkt te zijn of er iets mis gaat. Zoals ook de Giro is gegaan.
    04-02-2021 10:19
    Hebben ze het over de 'tridente'voor de tour met 3 grote rondewinnaars en met Port e ook nog eens de nummer 3 van verleden jaar van het tourpodium. Wat een weelde.
    04-02-2021 13:01
    Ben het wel (deels) eens met Richard. Het is een weliswaar een waanzinnige ploeg, maar ze m.i. hiermee met dit parcours geen renner die echt tegen Pogacar of Roglic op kan. Daarbij moeten we ook maar afwachten hoe goed de Plus gaat zijn natuurlijk. Die heeft ook al erg lang niet meer op niveau kunnen fietsen.
    04-02-2021 14:48
    Nummer 3 van afgelopen editie meenemen als knecht in 2021 haha. Gewoon de concurrentie wegkopen en vernielen.
04-02-2021 08:42
Oh, heerlijk! Goed nieuws wat mij betreft. Zie al uit naar de Tour.
Maar dan moet het wel zo zijn dat dit team NIET de gele trui heeft, want dit team kan een treintje neerzetten waar dat van TJV van vorige Tour bij verbleekt...

Eerst die enge Covid-19 varianten tijdig onder de knie krijgen, want anders krijgen we echt geen Tour.
    04-02-2021 08:48
    Die Tour krijgen we wel. Die is er zelfs vorig jaar geweest. Vorig jaar in juli ging het ook heel goed met de cijfers en nu is er een vaccin. Alleen Nederland gaat nu nog even voor maximaal experimenteren over de rug van de basisscholen.
    04-02-2021 12:56
    Eens met FDJ, die tour gaat echt wel door dit jaar. De vraag is hoe er met het publiek omgegaan wordt.

    De renners en staf zijn vast al wel gevaccineerd dit jaar. Vorig jaar ging het zelfs zonder vaccin en met tests door. Die tests zijn nu alleen maar sneller en beter geworden.

    Het kan alleen zijn dat het publiek "verboden" wordt zoals vorig jaar om verspreiding onder niet-gevaccineerden te voorkomen. Maar dat zal vooral afhangen van de vaccinatiestatus en besmettelijkheid komende zomer.
04-02-2021 08:49
Niet een team waar Jumbo bang voor hoeft te zijn. Thomas is over de top, Hart heeft denk ik vooral op het juiste moment op de juiste plek zijn kans gepakt en Carapaz wist al niet van Roglic te winnen terwijl die een Tour vol voor een klassement had gereden in de Vuelta. Beide tijdritten leveren hem al een dikke achterstand op.
04-02-2021 08:52
Even pas op de plaats voor de killer wasps. Laat INEOS met haar 3 kopmannen en 5 luxe knechten de kastanjes maar uit het vuur halen. Dit team is in de breedte toch nog een gradatie sterker dan JV.
    04-02-2021 12:24
    Nu vergeet je die aangekondigde creatieve nieuwe strategie, die er voor zorgt dat Thomas wint en Jumbo de kastanjes uit het vuur haalt. UAE heeft ook zo'n creatieve strategie, dus dat wordt lachen.
04-02-2021 08:53
Heel interessant gegeven dat Ineos eens niet met de (op papier) beste renner aan de Tour de France begint. Thomas en Carapaz zijn volgens mij niet (meer) van het niveau van Pogacar, Roglic en Bernal (als die na zijn blessure weer terug op niveau is). Dat maakt het dan een stuk minder zinvol om de ritten te controleren voor hun kopman, in tegenstelling tot hetgeen we de laatste jaren hebben gezien van Ineos en Jumbo.

De beste ploeg die het van een andere tactiek moet hebben lijkt me een verademing.
04-02-2021 09:10
Als ik de reacties lees dan vraag ik me af of ik Carapaz overschat, of de meesten hem onderschatten. Nee, zijn Tour liep niet lekker vorig jaar. Maar heeft wel een Giro gewonnen, van Roglic nota bene en kwam in de Vuelta vorig jaar wel heel dicht bij Roglic. 49 seconden verloren op een tijdrit van 34 km is ook nog te overzien. Als hij degene is die steeds aanvalt dan kan dat slechts nog door individuele klasbakken worden gecounterd. Hopelijk krijgen we een meer open koers, de ogen van Brailsford zijn daar wel voor geopend vorig jaar.
    04-02-2021 10:07
    Carapaz is natuurlijk sterk, maar realistisch gezien had hij de Vuelta eigenlijk moeten winnen vorig jaar. Beide hadden de tour in de benen maar wel 1 belangrijk verschil, Roglic moest iedere dag tot het uiterste vanwege zijn klassement en Carapaz kon zijn ritjes uitkiezen. Carapaz had veel frisser aan de start moeten staan, het feit dat hij alsnog niet kon winnen van Roglic is voor mij veelzeggend.
    Daarnaast zullen we het natuurlijk nooit weten, maar ik betwijfel of hij ooit de Giro had gewonnen als Roglic daar topfit was geweest. Maar goed hij heeft toen gewonnen.
    04-02-2021 10:45
    @bartp +1 volledig mee eens.
    04-02-2021 12:38
    Carapaz wordt onderschat. Waarschijnlijk omdat hij geen jarenlange U23 historie in Europa heeft. Hij is niet de beste wielrenner ter wereld, maar buiten Roglic/Pogacar doet hij als klassementsrenner voor helemaal niemand onder.
    04-02-2021 13:04
    Carapaz wordt volgens mij hier prima op waarde geschat: een hele goede renner die zeker bij de 10 beste ronderenners hoort. Misschien zelfs wel bijnde 5 beste. Maar niet bij de top 3.
04-02-2021 09:16
In de breedte by far de sterkste rondeploeg, alleen de twee beste ronderenners van de wereld (van afgelopen seizoen) rijden bij andere ploegen. Dan kan nog interessante koersen opleveren!
    04-02-2021 09:36
    Wellicht.

    Echter je kunt wel in de breedte "by far" de beste ploeg hebben, je moet nog steeds een renner in de gelederen hebben welke die Tour in dat deelnemersveld kan winnen(Roglic, Froome, Pogacar)......die zit er echt niet tussen met Hart, Thomas en Carapaz.
04-02-2021 09:22
Thomas is over de top? Was niet iedereen het er vorig jaar over eens dat ie met 7 vingers in de neus de Giro ging winnen, voordat ie viel?

En Carapaz lijkt nog steeds schromelijk onderschat te worden.

Individueel misschien niet het niveau van wonderboy Pogacar, maar als team toch absoluut bij de topfavorieten.
    04-02-2021 09:33
    "Carapaz onderschat" op basis van wat hij vorig jaar heeft laten zien zegt u dat? Want vorig jaar viel hij in de Tour volledig door de mand.

    Leek er eerder op dat hij overschat werd en onterecht als 1 vd mogelijke tourwinnaars werd gezien, of tenminste een outsider. Is hij niet, komt tekort.

    Dat zien we wel vaker bij Giro winnaars, dat ze voor het gemak maar bij de Tour favorieten worden geplaatst.
    04-02-2021 09:37
    Thomas had om die Giro te winnen toch niet zijn niveau waarmee hij mee kon doen om de winst in de Tour de France nodig gehad?!
    04-02-2021 10:05
    @Richard, vergeet niet dat Carapaz geen optimale voorbereiding had voor de Tour en eigenlijk enkel de Vuelta ging rijden.
    04-02-2021 10:44
    Inderdaad. Ik zou verre van verbaasd zijn als Thomas de Tour wint.
    04-02-2021 10:44
    @Richard, Carapaz was vorig jaar nog de evenknie van Roglic in de vuelta. Laatsgenoemde had uiteinedlijk de boni's (en veel hulp in de laatste rit) nodig om alsnog de overwinning naar zich toe te trekken.
    04-02-2021 10:46
    @lindalyd Thomas? Nee, Remco Evenepoel had die Giro al gewonnen. Met minuten voorsprong zelfs. Geen twijfel mogelijk. Althans voor velen.
    04-02-2021 11:10
    @LeoR, onder welke omstandigheden was hij gelijkwaardig. Op het moment dat Carapaz niet van Roglic kan winnen terwijl hij een Tour in de benen heeft waarbij hij voor het klassement ging en hijzelf een vrijbuiter tour in de benen heeft vind ik dat veelzeggend. Ja Roglic heeft veel boni's gegrepen maar die tellen ook gewoon mee. Simpel gezegd als Carapaz echt op het niveau van Roglic had gezeten had hij hem moeten slopen in de Vuelta aangezien hij daar een stuk frisser aan de start stond. Op het moment dat ze beide fris aan een ronde beginnen, zonder ongelukken of wat dan ook de ronde beëindigen, gaat Carapaz zelden boven Roglic eindigen.
04-02-2021 09:27
Een line up om van te smullen. Zal Carapaz als het nodig is echt voor een ander gaan rijden?

Ik kijk alweer uit naar de clash met JV. En UAE uiteraard. Hopen dat Roglic of Kruijswijk wint, liever nog de laatste :-)
04-02-2021 09:41
Wordt een mooie tour, hopelijk verschijnt iedereen in topvorm!
04-02-2021 09:43
En hier moet Jumbo bang van worden Hahahahahaha
04-02-2021 09:56
Het verbaast mij dat de nummer drie van vorig jaar akkoord gaat met een rol als knecht
    04-02-2021 10:12
    Daar heeft hij eigenlijk zelf voor gekozen door terug naar Ineos te gaan.
    04-02-2021 10:14
    Zal in zijn achterhoofd misschien wel ergens nog hopen van de beste Ineos-man te zijn na pakweg een week, maar vooral ook realistisch zijn dat die 3e plek het hoogst haalbare is. Deed eigenlijk ook nooit mee voor winst afgelopen jaar.

    Beetje vergelijkbaar met Kruijswijk, die eigenlijk ook niet kan winnen en zich behoudens onvoorziene omstandigheden in dienst zal stellen van Roglic.
    04-02-2021 13:07
    De nummer 3 van vorig jaar is in zijn hele leven volgens mij 1x in de top 5 van een GT geëindigd en is ondertussen een jaar of 63. De beste man weet ook wel dat vorig jaar een uitschieter was en dat er leukere manieren zijn om (dik betaald ook nog eens) een GT te rijden.
04-02-2021 10:11
Een team met veel mogelijkheden. Niet de "klassieke" SKY ploeg waarbij je met Thomas en Froome de perfecte kopmannen had om treintje te rijden.

Maar wel 3 renners die op verschillende manieren ver kunnen komen in het klassement. Thomas als klimmer-tijdrijder, Carapaz als klimmer/aanvaller, en Hart als ehhhh iemand die overal een beetje tussendoor fietst en ineens hoog staat in het klassement.

Geen minne ploeg als je het mij vraagt. Veel zal afhangen of Thomans weer zijn oude niveau haalt; bij de start van de giro zag het er niet slecht uit, tenminste wat zijn tijdritten betreft.
04-02-2021 10:11
Dit is wat mij betreft een signaal dat er geen vertrouwen is dat Bernal weer zijn topniveau gaat halen.
    04-02-2021 10:12
    Of een signaal dat ze hem niet meteen weer over de kop willen jagen.
    04-02-2021 10:20
    Dat kan ook, alleen dan snap ik niet dat ze suggereren dat hij na de Giro ook nog de Tour gaat rijden.
    04-02-2021 11:54
    Niet met je eens. Ze willen hem wat meer in de luwte op niveau laten komen. Hij had een serieuze blessure. Voorzichtigheid gebaat juist.
    04-02-2021 12:50
    Hij had toch geen blessure maar werd leeggemolken door zijn nieuwe vriendin... althans dat was de verklaring van ene Johan B.

    Bernal is nog jong genoeg: plezier in het fietsen moet terug komen, en dan heeft hij talent genoeg om ook weer de stap terug te zetten. Waarbij hij voor mij altijd een "waarschuwing" is voor andere jonge renners die snel heel goed zijn. Wat goed is komt snel, maar het is de vraag of het ook altijd de basis is voor een bestendige uitbouw van een wielercarriere...
04-02-2021 10:12
Reactie Hart na de Tour:
"Ik heb niet de vorm kunnen vinden van de Giro van vorig jaar maar ben blij dat ik Richie zo goed heb kunnen helpen. En dat ik zelf net buiten de top-10 eindig kan ik mee leven nu we op de valreep toch nog die 3e plek bezetten. Daar zag het niet naar uit in de 2e week."

Natuurlijk vond Hart zijn niveau wel maar er waren (dit keer) 10 aanwezigen beter.
Ennuh het klopt! Thomas komt in zijn verhaal niet voor. ;)
    04-02-2021 10:15
    Zie je ergens iets over de cijfers van de aankomende Lotto-trekking ook in je glazen bol?
    04-02-2021 10:32
    De prestatie van Hart vorig jaar in de giro wordt echt schromelijk onderschat.
    04-02-2021 10:48
    @KimJungPoels: eens, prima prestatie. Ik vraag me ook wel eens af of Dennis de afgelopen Giro niet had kunnen winnen als hij er in geloofd had.
    04-02-2021 10:59
    Ik denk dat Dennis van het kaliber Dumoulin zou kunnen zijn als hij zich er echt toe zou zetten. Maar ik denk wel dat het net als bij Dumoulin een leven van enorm veel opofferingen zou betekenen, en dat dat bij Dennis nog minder goed bij zijn persoonlijkheid past als bij Dumoulin.

    Dus ik vraag me af of dat Dennis uberhaupt een GC man moet willen worden, of dat hij beter zonder veel druk af en toe een snipperdag kan nemen, om op een andere dag zijn kopman op een prachtige manier aan een goede klassering te helpen.
    04-02-2021 12:11
    KimJungPoels, wellicht wordt Hart onderschat, maar op basis van afgelopen Giro hem bij de favorieten voor de Tour scharen zou ook schromelijk overdreven zijn. Hij vocht een 'titanenstrijd' met Hindley uit, nadat zo'n beetje iedere kopman uit de koers gevallen was. Of geheel niet ten tonele was verschenen. Zou me ook niet voor kunnen stellen dat Kelderman in een deelnemersveld als dat van aankomende Tour top 10 rijden kan. Of meesterknechten moeten het op de laatste cols volledig laten lopen.

    Nee, zolang Hart niet het tegendeel bewijst is hij voor mij koning Eénoog in het land der blinden. En een waardevolle knecht, die de Giro enkel kon winnen op de tandem van Dennis.
    04-02-2021 12:50
    Dat mag. Maar Kelderman heeft ook gewoon een top-4 gereden in de Vuelta. Majka, Nibali, Fuglsang zijn andere renners die gewoon prima dingen hebben laten zien, en Bilbao wordt met het jaar beter. Hindley, Almeida en Tao zijn gewoon hele grote talenten en iedere doorbraak begint ergens. Misschien dat een Nibali zijn normale niveau niet haalde, maar hij gaf tevens aan dat het niveau in de Giro gewoon heel erg hoog lag. En hij is helemaal de vernietiging in gereden.

    Daarbij liegen de wattages die Tao in de giro heeft gehaald er gewoon niet om. Daarmee had hij bergop ook gewoon bij de beste gehoord in de Tour.
    04-02-2021 12:52
    Gelukkig heb je in het wielrennen naast de tegenstand/klassering ook gewoon een bijna objectief vergelijk middels wattage en klimtijden. Kortom: Hart haalde een zeer hoog niveau. Voor mij geen vraag of dat niveau genoeg is voor top-5 Tour, wel een vraag of Hart nogmaals in staat is dat niveau te behalen.
    04-02-2021 13:21
    Die Hart heeft de Giro gewonnen om dat ze bij het vakantie reisburo ploegje niet wilde dat er een renner ging winnen die de ploeg ging verlaten
04-02-2021 10:54
Wat een heerlijke bergtrein (voor Pogacar)!
04-02-2021 11:53
Voor de mensen die op Carapaz zijn prestatie in de Tour zeiken: het plan was om voor de Giro te gaan (in oktober) ; hij werd last-minute opgeroepen voor de Tour (in augustus). Dus qua voorbereiding is dat niet optimaal, logisch dat hij geen klassement reed.

Op basis van 2020 zijn de INEOS-kopmannen minder dan Roglic en Pogacar maar dat kan de koers net interessant maken als ze aanvallend koersen. En wie weet wat we in november zeggen, waardeverhoudingen verschillen elk jaar. Eind 2019 waren we allemaal overtuigd dat Bernal de komende jaren zou domineren maar dat is in 2020 niet gebeurd. Wie weet haalt hij in 2021 weer zijn niveau en is hij 's werelds beste ronderenner.
    04-02-2021 12:00
    Exact. En Carapaz kwam er goed doorheen. Bijna elke dag serieus aangevallen in week drie.
04-02-2021 11:59
Prima geregeld. Thomas, Carapaz en Geoghegan Hart zijn niet direct de favorieten misschien voor de eindzege maar ze kunnen wel winnen hoor. Carapaz ging redelijk onvoorbereid naar de Tour vorig jaar maar groeide in de ronde. En in de Vuelta ook prima. Voor mijn gevoel heeft hij juist bevestigd dat het een steengoede coureur is. Dat Bernal niet naar de Tour gaat is een prima beslissing. Iets meer in de luwte laten koersen dit jaar na toch wel een serieuze en verontrustende blessure. Dit is geen blijk van weinig vertrouwen in hem maar een teken van voorzichtigheid.
04-02-2021 12:02
Waar gaat van Baarle rijden? Of mis ik iets
04-02-2021 12:18
Wat te denken van Pavel Sivakov. Toch ook een groot talent. Hij was volgens mij schaduwkopman in de afgelopen tour. Maar hij viel in etappe 1....En mag dit jaar knechten voor Bernal in de Giro?

Brailsford heeft al eens aangegeven om aanvallender te gaan koersen ipv van de "Skybot" trein strategie. UAE gaat ook anders koersen...... Ik hoop alleen maar op veel spanning en sensatie ....
    04-02-2021 12:32
    Dat van die strategie is precies waar ik dit seizoen heel erg benieuwd naar ben - en weinig anders van verwacht dan dat men probeert z'n verantwoordelijkheid te ontlopen in de hoop dat anderen het gat met wat-dan-ook dichtrijden. Omdat kopmannen en hun knechten elkaar toch niet laten gaan, eindigt het vermoedelijk gewoon met grote groepen waar niemand echt initiatief neemt en kansloze kopgroepen die om de ritwinst strijden. Hopelijk heb ik ongelijk.
    04-02-2021 12:52
    Het is maar de vraag of Ineos in de Giro wel op een paard gaat wedden. Sivakov en Martinez worden neergezet als luxeknechten, maar zijn helemaal niet zo benoemd door Ineos.

    Ook Sivakov en Martinez kunnen zich vermoedelijk heel lang sparen doordat er nog meer toppers van Ineos gaan zijn. Dus als ze beter zijn dan Bernal verwacht ik dat ze gewoon de kans krijgen.
04-02-2021 12:23
Sterke selectie voor de Giro op die manier. Sivakov en Martinez als luxeknechten bergop en dan nog Ganna erbij... Zie niet in welk team in de buurt gaat komen in Italië.
04-02-2021 13:02
Ik ben echt benieuwd wat deze gewijzigde tactiek voor de aantrekkelijkheid van de tour betekent. UAE heeft het team (nog steeds) niet om treintjes te rijden, TJV zal (hoop ik) niet weer in dezelfde val stappen en Ineos gaat dus met 3 "niet absolute kopmannen" naar de tour.
Dat wordt of vuurwerk in elke rit of het zit compleet op slot tot de laatste kilometer.
    04-02-2021 13:10
    Meestal het laatste toch?

    Hoewel, Carapaz lekker laten aanvallen in de bergen om druk te zetten op de opponenten. Wie gaat hem halen? TJV en UAE kijken naar elkaar. Zo won ie natuurlijk al eens de Giro.
04-02-2021 15:04
Van Baarle komt nog voor in de grote ronde plannen van Ineos? Is hij de kopman met Kwiat in de klassiekers? En Moscon?
04-02-2021 20:29
Tourteam is vooral heel sterk in de breedte. Maar vorig jaar was Jumbo ook een vrij sterk blok en werden ze toch gepiepeld door eenling Pogacar. Je kunt wel meer knechten meenemen, maar die kopmannen moeten echt zelf de berg over.

Reacties zijn gesloten.