Filippo Ganna wint tijdrit UAE Tour, Tadej Pogačar nieuwe leider
foto: Cor Vos
maandag 22 februari 2021 om 13:26

Filippo Ganna wint tijdrit UAE Tour, Tadej Pogačar nieuwe leider

Filippo Ganna heeft zijn favorietenrol in de individuele tijdrit van de UAE Tour waargemaakt. In de proef over dertien kilometer zette de Italiaan de snelste tijd op de klokken. Tadej Pogačar nam de leiderstrui over.

Op voorhand was het al een veelbesproken dag in de UAE Tour. Na een positieve coronatest bij een van de stafleden, besloot Alpecin-Fenix de hele ploeg uit de ronde te halen. Daardoor ging ook Mathieu van der Poel, winnaar van de openingsetappe, niet meer van start. David Dekker, die in de eerste rit achter de Nederlandse kampioen als tweede over de streep was gekomen, werd zo de nieuwe drager van het rood in de tijdrit.

Voor deze tweede etappe was een biljartvlak parcours van dertien kilometer uitgetekend op het opgespoten eiland Al Hudayriyat. Op papier was dit een rit voor pure specialisten die in staat zijn om een enorme versnelling rond te draaien. Het was vlak, vlakker, vlakst en onderweg waren er nauwelijks bochten of andere verraderlijke punten. Vooraf was dan ook de grote vraag wie Filippo Ganna, de regerende wereldkampioen tijdrijden, van de winst zou houden.

Ganna, die met twee etappezeges in de Ster van Bessèges al een goede vorm liet zien, stelde niet teleur. De Italiaanse hardrijder klokte af na 13:56 minuten (goed voor een gemiddelde van 55,9 per uur) en was daarmee veertien seconden sneller dan Stefan Bissegger, die sinds het begin van de tijdrit lange tijd de snelste was. Na Ganna moesten weliswaar nog veertien renners binnenkomen, maar de wereldkampioen wist als enige sneller dan veertien minuten te rijden.

Pogačar pakt de rode trui
Dan was er nog de strijd om de rode trui, waarbij met name naar João Almeida en Tadej Pogačar, na het wegvallen van Van der Poel de nummers drie en vier in het klassement, werd gekeken. De regerende Tourwinnaar van UAE Emirates moest een seconde goedmaken en was bij het eerste tussenpunt al acht tellen sneller dan de voormalige rozetruidrager. Aan de streep bleek Almeida iets te zijn ingelopen, maar het was Pogačar die de leiderstrui van Dekker overnam.

77 Reacties
22-02-2021 13:31
@Barry Batsbak, je had helemaal gelijk, Pogacar reed een goede tijdrit, ik had hem minder verwacht.

Die Almeida lijkt ook weer een stap te hebben gemaakt. Dat wordt nog een interessante Giro. Evenepoel en Almeida lijken me allebei eerzuchtige renners. Gaat Almeida zich zomaar schikken in een knechtenrol?
    22-02-2021 13:32
    Hahaha, netjes van je.

    En nee, Almeida en Evenepoel kunnen ze beter uit elkaar houden.
    22-02-2021 13:34
    Denk ik ook, en toch staan ze beiden op de startlijst voor de Giro. Dat wordt interessant.
    22-02-2021 13:40
    Kan inderdaad interessant worden. Heb wat flarden gehoord van de podcast met Evenepoel, en daar heeft hij een goede prestatie in de Giro zeker niet uit zijn hoofd gezet.

    Misschien een beetje een Contador/Armstrong scenario. Zorgen dat je in de leiderstrui staat, om de ander in een bepaalde rol te dwingen...
    22-02-2021 13:44
    Ik had begrepen dat Almeida naar de Vuelta ging voor zijn eigen kans.
    22-02-2021 13:48
    De plannen zijn veranderd, bartp25, of zo heb ik het toch begrepen: Almeida kopman in de Giro, met Evenepoel in een beschermde rol. Als Evenepoel er zou doorzakken (waar ze sterk rekening mee houden), dan stelt hij zich volledig in dienst van Almeida. In de Vuelta is het dan net hetzelfde, maar omgekeerd (Evenepoel kopman, Almeida beschermde rol). Niets mis met die aanpak denk ik. (Al had ik Evenepoel liever een paar andere rittenkoersen zien rijden in mei i.p.v. de Giro.)
    22-02-2021 13:52
    @Marik en Barry: Hadden jullie dat recente interview met Evenepoel nu maar bekeken, dan was alles wat duidelijker ;-) Remco zei daarin dat hij hoopt dat Almeida start in de Giro zodat ze samen kunnen rijden en dat hij graag voor Joao zou werken moest die goed komen te staan in het klassement.

    Edit: wat Melkzuur zegt dus.
    22-02-2021 13:56
    Limal dat weet ik wel, echter ik heb het idee dat ik ook wel een klein beetje kijk heb op het karakter van beide renners. En ik verwacht toch dat dit wel eens ingewikkeld zou kunnen worden. Wat gebeurt er als Remco zich beter voelt dan men verwacht?
    22-02-2021 14:00
    @Marik: dan zal veel afhangen of Almeida al dan niet bij DQS blijft in 2022 (als dat tegen dan al geweten is tenminste). Gevalletje Kelderman-Hindley?
    22-02-2021 14:02
    Ik denk dat we er veilig van kunnen uitgaan dat Almeida volgend jaar wordt betaald met olie dollars.
    22-02-2021 14:06
    Als Evenepoel terug zijn niveau haalt, is het duidelijk denk ik. Evenepoel kopman en Almeida in de rol die hij voor de val van Remco had.
    22-02-2021 14:09
    Marik, uit je openingsvraag blijkt nochtans dat je dacht dat Evenepoel nog steeds als absolute kopman naar de Giro gaat...

    In elk geval, vorig jaar heeft Almeida al geknecht voor Evenepoel. Ok, dat was vóór de Giro, maar niets suggereert dat hij nu plots onprofessioneel is geworden. En hetzelfde geldt voor Evenepoel - als die er doorzakt zoals verwacht wordt, dan zal hij er alles aan doen om te helpen waar hij kan. Dat zit ingebakken in de ploegcultuur bij DQS.
    22-02-2021 14:12
    We gaan het zien Limal, ik begrijp dat jij een weg zonder enige hobbel verwacht en dat alles "pais en vree" zal zijn. In het verleden behaalde resultaten.....enz. enz.
    22-02-2021 14:13
    Eens met Melkzuur. Ook ik had liever een iets andere opbouw gezien voor Evenepoel. Met wat kleinere rittenwedstrijden of eendagskoersen ipv meteen naar een drieweekse ronde. Kun je ook wat makkelijker een wedstrijd skippen zonder startrecht in een andere wedstrijd te verliezen. Stap je uit de giro, dan vraag ik me af of je wel mag starten in een kleinere wedstrijd die tegelijkertijd plaats vindt.

    En topfit aan de Vuelta starten zou normaal gezien zeker geen probleem mogen zijn.

    Want in die zin ben ik met Marik mee: als Evenepoel zich beter voelt dan verwacht, gaat hij niet snel tweede viool spelen. Daarvoor is zijn bewijsdrang te groot.

    Ben de ploegbaas niet van DQS, maar ik zou denk ik toch gekozen hebben voor de iets voorzichtiger aanpak met wat meer kleinere wedstrijden, focus volledig op de OS en de Vuelta. En Almeida met volledige ondersteuning naar de Giro.
    22-02-2021 14:15
    Limal, ik heb (ben ik heel eerlijk in) een beetje last van Evenepoel-intolerantie en ja; ik heb mijn vooroordelen al klaar. Ik reageer ook maar zelden op die topics omdat ik niet zo van azijn houd. OT; het zou mij niks verbazen dat hij inderdaad hoopt dat Almeida start in de Giro, maar niet zozeer om hem bij te staan maar om zijn betere vorm te laten zien en als een soort Froome voor Wiggins uit te rijden (en dan steevast opmerken "ik heb mijzelf verbaasd". Schrijf die opmerking maar op, je gaat hem het komend halfjaar nog wel ergens lezen. Dat humblebragging heeft die Vansevenant trouwens ook een beetje last van, maar dat terzijde). En dát hij in betere vorm zal zijn durf ik al bijna wel op een briefje te geven, ik schat Evenepoel op alle fronten sterker in dan Almeida (nou vooruit; op het gebied van fietsbeheersing in dalende lijn geef ik Almeida dan nog even het voordeel van de twijfel). Het is niet zo dat ik Evenepoel als renner niet op waarde kan schatten, ik vind het gewoon niet zo'n sympathiek persoon.
    22-02-2021 14:21
    Ik zie niet in hoe Evenepoel/Almeida (waarbij Evenepoel de Giro zelfs opvat als trainingskamp) een groter probleem zou zijn dan bvb. Roglic/Kruijswijk/Dumoulin vorig jaar bij TJV. Het koersverloop bepaalt gewoon voor wie er gewerkt wordt.

    Edit: Barry, spijtig dat je niet openstaat om je eerste indruk van mensen te herzien op basis van bijkomende informatie. Die passage in het interview over Almeida noch de rest van het interview strookt met het beeld dat je van hem hebt.
    22-02-2021 14:22
    [i]Edit redactie: Dit is niet nodig.[/i]
    22-02-2021 14:31
    "Ook ik had liever een iets andere opbouw gezien voor Evenepoel. Met wat kleinere rittenwedstrijden of eendagskoersen ipv meteen naar een drieweekse ronde".

    Dat zegt vrijwel iedere weldenkende wielerliefhebber. Echter is Alaphilippe (die Parijs Nice wilde rijden) verkocht aan Tirreno en is Evenepoel verkocht aan de Giro. Lefevere had geld nodig om wat Coronagaten te dichten...
    22-02-2021 14:37
    Limal; ik herzie mijn mening wellicht als de Giro gereden is en er een goede aanleiding toe is. Ik baseer mijn mening bij voorkeur niet op mooie woorden vooraf. Mooie verhalen kunnen we allemaal wel verkopen.
    22-02-2021 14:51
    @limal,
    Ik loop inmiddels wat jaartjes mee op deze aardkloot, en ik geloof niet dat Evenepoel het type is dat de Giro gaat opvatten als een "veredeld trainingskamp". Daar is hij te eerzuchtig voor, die jongen heeft te veel bewijsdrang om op die manier aan de start te verschijnen. En dan zit ik volledig op de Batsbak-lijn; ook ik verwacht veel interviews met "ik verbaas mezelf....". Het is geen kereltje dat tweede viool wil spelen.

    Maar het afbreukrisico ligt niet bij Almeida, maar bij het alles op alles zetten om er te staan bij de Giro start. Korte termijn doel wat mogelijk ten koste gaat van het middellange termijn doel (OS, Vuelta) en van het hele lange termijn doel (het uitbouwen van een gezonde lange carriere). Voor een type als Evenepoel is het m.i. veel beter om hem in deze situatie af te remmen dan om hem die hele dikke Italiaanse worst voor zijn neus te houden.
    22-02-2021 15:06
    Dit zegt Evenepoel zelf over de Giro:
    "Maar eigenlijk wordt de Giro een soort trainingsstage van drie weken voor mij."
    "Ik wil mezelf daar testen, maar het is makkelijker om daar twee of drie dagen te kiezen dan voor een klassement te gaan. Alles hangt ervan af of ik een totale offday heb of niet."
    "Maar als ik weinig tijd verlies in de eerste weken, kan er nog van alles gebeuren in een zware derde week."
    Iedere mogelijke koerssituatie is dus onderdeel van het plan, wel zo makkelijk.
    22-02-2021 15:08
    Dank Panache, jouw informatie zorgt in dit draadje in ieder geval voor wat meer objectiviteit. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Limal een ietwat gekleurde versie weergeeft.
    22-02-2021 15:09
    Zoals ik enkele dagen geleden gezegd heb had ik Evenepoel ook eerder via kleinere koersjes rustig laten terugkeren, maar het interview heeft mijn mening veranderd. Hij kwam mij een pak matuurder over dan een jaar geleden en ik geloof eenvoudigweg niet dat hij zijn carrière naar de vaantjes zou rijden wanneer het plots 'op' blijkt te zijn.

    @Marik, die "bijkomende" informatie van Panache komt letterlijk uit dat interview waar je niet naar gekeken hebt; het zijn slechts enkele lijntjes uit een gesprek van een uur lang. Het spreekt boekdelen dat jij dat aangrijpt om te besluiten dat mijn mening gekleurd is, zelfs al staat er niets in wat ik ook al niet gezegd had.
    22-02-2021 15:18
    Hij houdt jullie wel bezig he. x'D
    22-02-2021 15:20
    Ach Frank de één houdt zich bezig met de bewegingen van vdP in de sprint en de ander met het team van DQS in de Giro. Ieder zijn meug.
    22-02-2021 15:21
    Moet je nagaan als ie weer zijn pootjes gaat rondwentelen terwijl zijn schoentjes vastzitten aan het ventje zijn pedaaltjes vastzitten, oeoieoeioei
    22-02-2021 15:48
    Is toch ook reuze interessant hoe deze jonge renner zich gaat ontwikkelen? De grootste belofte van de afgelopen 30 jaar. In een jonge carrière met veel panache al mooie wedstrijden gewonnen, maar ook de eigen grens niet gerespecteerd en het met een vreselijke val moeten bekopen... Hoe er met hem wordt omgegaan (van verafgoding, tot haters en een ploegbaas die hem verhandelt voor geld) daar kan je een boek over schrijven. En dit is pas het begin. Er wordt geschiedenis geschreven en niemand die weet hoe het verhaal verder gaat. Logisch dat wij wielerliefhebbers hier interesse in hebben en soms met verbazing, soms met bewondering en soms met plaatsvervangende schaamte zien wat er allemaal gebeurt in dat jonge sportleven.
    22-02-2021 16:02
    Daar volg ik je volledig in Panache.
    22-02-2021 16:13
    "een ploegbaas die hem verhandelt voor geld"
    verraadt toch weer je hatelijke insteek.
    22-02-2021 16:42
    @Frank V,
    Als je een betere manier hebt om uit te drukken, dan ben ik benieuwd naar je alternatieve tekstvoorstel.

    Voor mij is volledig duidelijk wat Panache bedoelt. En ik zie daar niet de haat in die jij daarin ziet. Het wordt pas vervelend als Panache hem een valpartij zou toewensen...
    22-02-2021 16:55
    Producten worden verhandeld. Een persoon wordt niet "verhandeld". Of Panache moet het over een slaaf of een prostituee hebben. Héél kwalijk.
    22-02-2021 17:34
    Hoe zou je onderstaande noemen, Frank? Lefevere sluit zonder overleg met zijn renners deals, zelfs met langdurig/zwaar geblesseerde renners. Ik zet daar ethische vraagtekens bij. Wat is jouw gevoel over dit handelen?

    “Julian wilde zelf ineens Parijs-Nice rijden', zegt Lefevere daarover. 'Maar ik had een deal gemaakt met de RCS (organisator van de Italiaanse koersen, red): Alaphilippe in Strade en Tirreno, Evenepoel in de Giro. Daar betalen zij voor. Ik heb hem toen uitgelegd dat ik zo een beetje de verliezen van de coronaperiode kan recupereren.“
    22-02-2021 17:36
    Zie Evenepoel wel fungeren in de rol die Dennis had voor Hart in de afgelopen Giro.
    Niets forceren in de eerste 2 weken, alles geven in de tijdritten en een bergrit of 2-3 uitpikken om alles kapot te fietsen.

    Dat Evenepoel niet zou willen knechten lijkt me ook niet correct.
    Toen Gilbert op het WK in Yorkshire ten val kwam, wachtte Evenepoel hem meteen op, ook al was dat eigenlijk zijn taak niet, gewoon omdat hij toevallig het dichtst in de buurt was. Hij heeft toen al zijn kansen opgeofferd in een tevergeefse poging om Gilbert nog terug te brengen. En ook voor Alaphilippe heeft hij al meerdere keren stevig geknecht.

    Evenepoel is een erg ambitieuze en zelfzekere kerel die dat ook durft uit te spreken, wat veel mensen tegen de borst stuit, maar bovenal lijkt het mij ook gewoon een erg plichtsbewuste jongen. Als iemand beter is zie ik geen reden of voorgeschiedenis waarom hij zich niet zou in dienst stellen.
    22-02-2021 19:57
    @jappe666,
    Volgens mij is er sinds dat bewuste WK heel veel veranderd. Dat was het WK waar hij een plekje kreeg om als jonge jongen heel veel te leren. Zijn "stap" op dat moment was een wedstrijd op het hoogste niveau van 260 km.

    Intussen is hij ondanks zijn leeftijd al een "gevestigde naam". In kleine rondjes al bewezen wat hij kan. Zijn volgende stap is om het te laten zien in een grote ronde en in een echt grote eendagswedstrijd.

    En hij is plichtsgetrouw, zeker ook als het gaat om zijn trainingen. Maar hij is ook ambitieus, zelfzeker (af en toe tot het dikkenekkerige aan toe) en loopt over van bewijsdrang. En hij gaat nergens meer van start met de gedachte "goh, ik ga een beetje mee fietsen en wat knechten" als hij ook maar denkt enigszins een kans te maken. En hij gaat zeker niet halfbakken aan de start verschijnen. Als hij mee doet dan is het om te winnen. Om zijn volgende stap te zetten.

    Tweede viool: ja misschien in een sprintersrit, waarin hij zelf geen schijn van kans maakt. Maar op elk ander terrein... ik zie het niet gebeuren.
    22-02-2021 21:44
    Een topic vol met psychologische prietpraat... Er zijn er hier die hun roeping als psycholoog gemist hebben. Of moeten ze eerder behandeld worden door psychiater? Wie zal het zeggen...
    22-02-2021 21:46
    @Panache
    Nee, dit zou geen enkel weldenkend mens onder eenzelfde noemer brengen met slavenhandel of prostitutie (lees: 'een ploegbaas die hem verhandelt voor geld' )

    De exacte datum waarop de deal met RCS gesloten is, ken ik niet. Lefevere zal daar vermoedelijk gehandeld hebben vanuit de kennis die hij toen had. Namelijk dat Evenepoel zou starten in Valencia. Het is gebruikelijk om voor toprenners een premie voor 'acte de presence' te betalen. Renners moeten starten waar hun ploeg hun opstelt. Dat staat volgens mij in het contract.

    Jouw uitspraak is doelbewust zo neergepend en ze is totaal ongepast.
    "verhandelt"...
22-02-2021 13:31
Toch weer sterk van Pogacar.

Blijkt toch ook een renner te zien die redelijk constant is, zoals Roglic.

Is eigenlijk sinds zijn profdebuut nog nooit tegengevallen in een koers.
22-02-2021 13:32
Ik had twee van de drie op het podium goed voorspeld gisteren en alleen Bissegger fietst zich er knap tussen. Voor de rest geen echte verrassingen, Pogacar deelt een tikje uit aan Yates en Almeida kan zich knap handhaven. Opvallend vond ik wel vanuit TJV standpunt de snelle tijd van Vingegaard die in voorgaande jaren geen tijdrit als deze heeft afgeleverd. Netjes op een vlak parcours.
    22-02-2021 13:34
    Als die nu weer zo omhoog vliegt als in de Vuelta, wordt het toch wel echt een breed inzetbare knul.
    22-02-2021 13:36
    Ik denk dat ie tijdritten meestal op zijn gemakkie reed, behalve hier:
    https://www.procyclingstats.com/race/tour-of-denmark/2019/stage-2
    22-02-2021 13:40
    Klopt. En Bjerg heeft stappen gezet ook maar 22 jaar. Verliest niet zoveel op Ganna die 2 jaar ouder is. Bisseger ook enorm knap. Kuss verliest immens veel.
    22-02-2021 15:19
    @Lander

    Kuss wellicht niet vol gegaan omdat klassement toch al weg is. Sparen voor ritwinst morgen.
22-02-2021 13:33
Knappe tijd van Vingegaard
22-02-2021 13:38
Cattaneo stond gisteren op 20 seconden van Pogacar. Nu 18 kan niet kloppen
    22-02-2021 14:06
    Ze hebben het aangepast. Het lijkt wel of Cattaneo door de verslaggevers bij Eurosport over het hoofd wordt gezien, terwijl DQS hem de komende dagen met Masnada kan uitspelen en zo Almeida in een zetel te plaatsen
22-02-2021 13:44
Als Kuss ooit wat wil als ronde renner dan moet ie echt met zijn tijdritfiets opstaan en naar bed gaan.
    22-02-2021 13:46
    Denk je dat hij vandaag alles gegeven heeft? Lijkt me niet nadat hij al op dik 8 minuten stond, het lijkt me dat Kuss mikt op ritzege in rit 5. Maar inderdaad je hebt gelijk dat hij moet verbeteren op zijn tijdritfiets wil hij ooit kans maken op een grote ronde.
    22-02-2021 13:55
    Hij is er echt heel slecht in, dus als hij voluit is gegaan zou me dat niet verbazen. Hij heeft er wel op getraind deze winter, las ik ergens.
    22-02-2021 14:09
    Da's inderdaad een punt waaraan hij moet werken, maar aan de tijdrit van vandaag kun je wat dat betreft niet echt grote conclusies verbinden. Hij is al kansloos voor het AK, dus zoals zoveel renners zal hij wel niet echt tot het gaatje zijn gegaan.
22-02-2021 13:47
Welke podcast was dat?
    22-02-2021 13:59
    Hier is de podcast: https://soundcloud.com/sporza-661716440
    ...en hier hetzelfde met beeld: https://www.youtube.com/watch?v=K8NEYdGlFxU
22-02-2021 13:49
Dat Ganna er ver bovenuit steekt, is al geen verrassing meer. Knappe tijd van Bissegger en goede zaken voor het AK voor Pagacar en Almeida. Harper ook best netjes, benieuwd hoe hij bergop zal presteren.
22-02-2021 13:51
Wat is er gebeurd met Sobrero?
    22-02-2021 14:43
    Zeer netjes 14e geworden.
    22-02-2021 16:17
    Ja maar ik had er meer van verwacht (top 5). Misschien houdt hij meer van een langere afstand?
22-02-2021 13:55
Sterke prestatie van 'opa' LL Sanchez. Nestelt zich mooi op de 5de plaats met zijn 37jaar.
Met Ganna (24jaar), Bisseger (22j), Bjerg (22j), Pogacar (22) en Almeida (22j) enkel jonkies in de top van de daguitslag
22-02-2021 14:01
De klimmers op 8 minuten en meer (en dat zijn er nogal wat) zullen allemaal in de vlucht meewillen morgen.
22-02-2021 14:12
Welke wattages heeft pogacar deze keer getrapt?
    22-02-2021 14:32
    Voor een inspanning van 15min zal dit waarschijnlijk richting de 6.5-6.7W/kg zijn. Dus als hij ergens 66-68kg weegt zal dit rond de 430-455W zijn.
    22-02-2021 15:14
    Is dat geloofwaardig?
    22-02-2021 15:59
    Almeida toch net hetzelfde dan?
    22-02-2021 16:09
    Uit de top-10 zitten ook De Bod en Martinez in dezelfde lichtgewicht categorie. Op het vlakke telt W/kg wel minder dan bergop, maar de aerodynamica (~lichaamslengte) speelt natuurlijk een grotere rol.
22-02-2021 14:46
Wat een tijdrit weer van Pogaçar.
Het is natuurlijk nog vroeg, maar die eerste maanden van 2021 beloven niet veel goeds voor Roglic. Dumoulin is weg, Wout Van Aert heeft een heel ander statuut, hij zal focussen op de klassiekers en Tokyo, Pogaçar die hier toont dat hij op een biljartvlakke tijdrit, na drie specialisten, verreweg de beste tijdrit van de klassementsmannen neerzet. UAE zal bovendien een team kunnen inzetten in juli dat niet meer te vergelijken is met dat van vorig jaar. Het lijkt er op dat Roglic zijn kans om de Tour te winnen verkeken heeft in 2020.
    22-02-2021 14:55
    Moet ik nog zien, vorig jaar werd hij na de klap van de Tour niet bepaald minder en reed hij de finale van het WK, won LBL en de Vuelta + 4 etappes. In de docu werd duidelijk hoe knap het eigenlijk was dat hij na de val de Tour überhaupt kon rijden en dat op een dermate hoog niveau. Natuurlijk wordt hij ouder en zijn deze jonge honden een bedreiging maar ik zie nog geen reden om aan te nemen dat zijn top nu al voorbij is.
    De ploeg levert naar alle waarschijnlijkheid weer een imposant achttal af voor de Tour en Roglic kiest duidelijk voor de less is more aanpak qua voorbereiding. Zoals altijd zullen we het wel zien in de koersen te beginnen voor hem in P-N.
    22-02-2021 15:10
    @miguelon
    Roglic was verre van topfit toen hij aan de Tour begon. Als hij dit jaar gewoon zonder blessure rijdt zal dat al wat uitmaken. Pogacar is de meest getalenteerde renner ter wereld, maar ook die kan tegenslag hebben. Hij gaat nu als topfavoriet van start, dat is ook iets heel anders.
    22-02-2021 15:11
    Pogacar zal normaal gesproken als favoriet starten, maar zijn marge op Roglic is ook weer niet heel groot. Geen kans geldt voor mannen als Formolo en Rolland. Een renner als Roglic maakt altijd kans, zelfs Landa, Uran en Mass maken een kleine kans.
22-02-2021 15:03
Lijkt me gezien de uitslag dat er voor het klassement twee wedstrijden in de wedstrijd zullen zijn. De eerste om de eerste plek en de tweede om de derde plek. Voor die eerste wedstrijd lijken me er nog twee deelnemers: Pogacar en Almeida (een halve minuut dichtrijden voor de andere lijkt me lastig). Als je het zelfde criterium (van ongeveer een halve minuut) voor de tweede wedstrijd hanteert, zijn er daarin nog iets meer dan 10 deelnemers. Ik denk dat Harper het heel zwaar gaat krijgen...
22-02-2021 15:18
nutteloos, kan weg
22-02-2021 15:40
Froompie 83e
Die terugkeer is precies wel een heel erg lang termijn plan
    22-02-2021 15:53
    Cees Bol was sneller....
    22-02-2021 16:34
    Hij moest zijn Ventolin bij de douane inleveren.
22-02-2021 16:40
Goh, Ganna wint. Voor het AK gaat het alleen nog tussen Pogacar en Almeida. Wel jammer voor de rest van het rondje.
22-02-2021 16:47
David Dekker in exact dezelfde tijd als de man die de afscheidswedstrijd van zijn vader in de war schopte. Dat is dan wel weer bijzonder!
22-02-2021 17:08
Vreemd dat Pogačar hier niet met minimaal een minuut voorsprong de tijdrit wint.
    22-02-2021 19:08
    Anders gaat het wel heeel erg opvallen natuurlijk..
22-02-2021 17:16
Zou het ooit al gebeurd zijn in de geschiedenis van Team Sky/Ineos dat ze eind februari de zegelijst per ploeg aanvoerden?
    22-02-2021 22:56
    In 2018 hadden ze er half Februari al 9 zeges

Reacties zijn gesloten.