Bakelants haalt uit naar IWG en Visbeek: “Heb blijkbaar zelf Paard van Troje binnengehaald”
Jan Bakelants - foto: Cor Vos
woensdag 14 september 2022 om 08:25

Bakelants haalt uit naar IWG en Visbeek: “Heb blijkbaar zelf Paard van Troje binnengehaald”

Jan Bakelants zal volgend jaar niet meer uitkomen voor Intermarché-Wanty-Gobert. De 36-jarige Belg kan niet rekenen op contractverlenging en dus is het maar de vraag of hij in 2023 nog actief zal zijn als wielrenner. Een openhartige Bakelants doet in Het Nieuwsblad zijn verhaal. Met name performance manager Aike Visbeek moet het ontgelden.

Bakelants kreeg al voor de Vuelta a España te horen dat hij moet vertrekken bij Intermarché-Wanty-Gobert. “Na de Dauphiné kreeg ik te horen dat ik geen Tour de France kon rijden. Toen ik in Denemarken was voor Vive le Vélo, ben ik bij de ploeg gaan vragen hoe het zat. Ik heb geen manager, ik doe dat zelf. Tot mijn verrassing kreeg ik daar te horen dat het toch niet zou werken. Een ontgoocheling, want als deze ploeg vandaag staat waar hij staat – veel verder dan drie jaar geleden – dan heb ik daar veel aan toegevoegd. Ik moet me niet schamen om dat te zeggen.”

“Wrang dat de man die comfortabele positie aan mij dankt, dat nu blijkbaar vergeten is”
De ervaren renner neemt vervolgens geen blad voor de mond en haalt uit naar Aike Visbeek, die als performance manager verbonden is aan de Waalse ploeg. “Ik zal mijn woorden wikken: het is wrang dat de man die zijn comfortabele positie als sportief manager aan mij dankt, dat nu blijkbaar vergeten is. Want hoe denk je dat een Nederlander die in Zweden woont aan een job komt bij een team uit Wallonië? Je moet geen uil zijn om daar de puntjes te verbinden.”

Bakelants en Visbeek werkten in het verleden al samen bij Team DSM. De Belg toont vervolgens sms’jes aan de betreffende journalist van Het Nieuwsblad waaruit blijkt dat Bakelants de naam van Visbeek heeft laten vallen bij het management van de ploeg. “Ik wil je dat tonen, om duidelijk te maken dat wat ik zeg geen zever is van een gefrustreerde renner. Vergeten waar je vandaan komt, daar kan ik niet goed tegen.”

Performance manager Aike Visbeek – foto: CyclingMedia Agency/Alessandro Volders

“De manier waarop stoort me, het rond de pot draaien”
“Een wielerploeg is geen ngo. Niks voor niks. Om dan op zo’n brutale manier aan de kant geschoven te worden… De beslissing op zich laat me eigenlijk koud. Maar de manier waarop stoort me, het rond de pot draaien. In het hele discours moest ook de kwestie Quinten Hermans nog eens de revue passeren. Een heel verhaal: Quinten heeft laat beslist om te vertrekken, waardoor de ploeg nu laat een vervanger moet zoeken. Alle managers weten ook dat de ploeg een vervanger zoekt, waardoor de prijzen nog meer de hoogte in gaan.”

“En die meerkost gaat dan zogezegd ten koste van mij. Een compleet belachelijke reden. Ik weet wat ik de voorbije drie jaar heb verdiend. Een fractie van wat de vervanger van Quinten gaat kosten. Onmogelijk dat die twee elkaar in de weg zitten. Kijk, ik kan best tegen de ironie van het lot – ik heb met Visbeek blijkbaar zelf een Paard van Troje binnengehaald – maar wees dan ook rechtuit. Ergens zou je toch in je achterhoofd mogen houden: hij heeft veel voor ons gedaan en hij heeft alles bij elkaar geen rotte bal gekost. Bij veel mensen zou je daar wat goodwill voor krijgen, hier blijkbaar niet.”

121 Reacties
14-09-2022 08:36
Jantje is wel iets te veel in zichzelf gaan geloven heh?
    14-09-2022 12:01
    Je kan toch moeilijk zeggen dat hij een slecht seizoen heeft gereden.

    Denk ook dat zijn rol als mentor niet mag onderschat worden. Ik hoor vaak van een Van Aert, Evenepoel, anderen, dat Jan hen veel tips geeft die ze erg appreciëren. Kan me dan moeilijk voorstellen dat dat bij IWG niet zo is.

    Hij zal ook niet de grootverdiener zijn.
    In die zin kan ik me zijn reactie wel voorstellen (of het slim is, laat ik in het midden).

    Beetje triestig dat een zielige reactie als 'jantje is iets teveel in zichzelf gaan geloven', - het verkleinwoord is trouwens ook nergens voor nodig -, zo veel duimpjes krijgt.

    Begrijpend lezen blijkt voor de meesten wel erg moeilijk te zijn.
    14-09-2022 13:01
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220913_95462421

    Het oorspronkelijke artikel is veel uitgebreider en iets genuanceerder
14-09-2022 09:03
Spiegeltje kopen, Jan?
14-09-2022 09:04
Op het oog lijkt het zo'n leuke ploeg, maar na de kwestie Hermans en nu dit begin ik er steeds meer aan te twijfelen of er niet gewoon een giftige sfeer hangt met op het oog vrij veel vriendjespolitiek. Met de vinger ga ik niet wijzen, want het zal ongetwijfeld van twee kanten komen, maar er gaat iets niet helemaal goed hier. Beetje DSM-vibes.
    14-09-2022 09:08
    Juist niet als ik bovenstaand lees. Juist de personen die varen bij vriendjespolitiek delven het onderspit. En ja een professionele organisatie is niet altijd alleen maar winnen en leuk.
    14-09-2022 09:08
    Precies ook wat ik dacht, dus olus 1
    14-09-2022 09:19
    Zou kunnen @fransestinkkaas. Daarom rotte appels (voor de sfeer) eruit en de giftige sfeer is weg.
    14-09-2022 09:20
    Derierre daar gaat het niet om. Tuurlijk snap ik dat het niet alleen maar leuk en gezellig is, moest er nog eens bijkomen in topsport.

    Waar het om gaat is dat voor de tweede keer in relatief korte periode een renner zich uitlaat en in die uitlating duidelijk maakt dat hij zich benadeeld voelt. Dan gaat er binnen de ploeg/bij Visbeek toch iets mis.

    Ik vind de ploeg prachtig en ben fan van hun koerswijze. Alleen de verschillende situaties geven wel een bijzondere indruk. Daarbij is die laatste alinea van Bakelants veelzeggend:

    "En die meerkost gaat dan zogezegd ten koste van mij. Een compleet belachelijke reden. Ik weet wat ik de voorbije drie jaar heb verdiend. Een fractie van wat de vervanger van Quinten gaat kosten. Onmogelijk dat die twee elkaar in de weg zitten. Kijk, ik kan best tegen de ironie van het lot – ik heb met Visbeek blijkbaar zelf een Paard van Troje binnengehaald – maar wees dan ook rechtuit."

    Slaat de spijker op z'n kop lijkt me.
    14-09-2022 09:45
    "een renner zich uitlaat en in die uitlating duidelijk maakt dat hij zich benadeeld voelt. Dan gaat er binnen de ploeg/bij Visbeek toch iets mis."

    Huh? Bakelants voelt zich benadeeld omdat hij had verwacht via vriendjespolitiek wel ff verlengd te worden. Dan gaat er toch juist iets goed als dat niet meer lijkt te kunnen?
    14-09-2022 10:04
    Nee, zijn probleem is dat zijn contract niet wordt verlengd en als reden krijgt dat het qua budget niet past omdat er een vervanger moet komen voor Hermans. Terwijl hij zelf weet dat zijn maandloon dusdanig klein is dat het geen verschil maakt of hij wel of niet op de loonlijst staat. Hij vindt dat de ploegleiding er gewoon met open vizier in moet gaan in plaats van kulredenen op tafel te leggen en om de feiten heen draait.
    14-09-2022 10:35
    @Fransekaas

    Dus het gaat erom dat ze niet eerlijk zeggen dat hij als renner te slecht is, maar het te kort aan budget als oorzaak noemen? Een beetje in te richting van 'het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt'.
    Logischer is dat hij gewoon teleurgesteld is omdat hij vindt dat hij veel heeft gedaan voor de ploeg en vindt dat hij in verhouding weinig verdient. Hij had meer loyaliteit verwacht. De ploeg wil echter een zo sterk mogelijk team, dat kan soms niet samengaan...
    14-09-2022 10:42
    Ja burn, dat is letterlijk wat Bakelants zelf zegt:

    "Kijk, ik kan best tegen de ironie van het lot – ik heb met Visbeek blijkbaar zelf een Paard van Troje binnengehaald – maar wees dan ook rechtuit."

    Die uitspraak van het Paard van Troje slaat als een l*l op een drumstel. Maar verder geeft hij aan dat hij het gewoon ergelijk vindt dat er niet direct wordt gecommuniceerd, iets wat er ook aan ontbrak in de situatie bij Hermans. Dat getuigt van een minpunt bij de ploeg, en gezien er ook renners zijn wie het wél naar hun zin hebben, riekt het naar een bepaalde voorkeur naar bepaalde renners. En dat is kwalijk, dat is geen teammentaliteit. Je krijgt dan situaties als Bennett bij DQS.
    14-09-2022 12:27
    Wanneer IGW had gecommuniceerd dat de prestaties ondermaats zijn geweest krijg je weer gedoe om dat te kwantificeren. Er zijn namelijk vast weer renners die minder gepresteerd hebben dan Bakelants en wel mogen blijven. M.a.w. je kan het eigenlijk nooit goed doen. Dan maar op de centen gooien, niemand weet hoe veel budget er rest in de begroting.
    14-09-2022 15:08
    Hermans was zelf kennelijk laat en onduidelijk, niet direct op het conto van Visbeek/Wanty te schrijven.
    Bakelands kan wel gelijk hebben dat men niet helemaal duidelijk was, maar veel verbeteren zal hij ook niet meer doen: zelfs voor een lage prijs is het toch beter door te selecteren: pro-tour plekjes zijn duur. Oude renners houd je omdat ze een kunstje goed of beter kunnen of PR waarde hebben en Bakelandts rust wel erg op zijn bekende belg zijn heb ik het idee.
14-09-2022 10:41
Jan Bakenlants lijkt wat gefrustreerd. Ik begrijp de keuze best om niet met hem door te gaan. Dat dit wel zou moeten omdat hij Visbeek binnen heeft gehaald is natuurlijk een non argument. Topsport is keihard. Wellicht heeft hij een punt over de wijze waarop hierover met hem gecommuniceerd is.
14-09-2022 10:58
Was Jan gebleven dan was renner X waarmee ze in gesprek waren uit de school geklapt dat Bakelants een streepje voor heeft bij Visbeek omdat Visbeek via Bakelants was binnengekomen en dus Wanty helemaal niet zo professioneel is als men doet voorkomen, het is gewoon vriendjespolitiek.

Jan neem je verlies, je bent 36 de ploeg wilt door selecteren en ondanks best aardige prestaties is er voor jou geen ruimte meer. Dat het misschien niet mooi verlopen is dat kan, er zitten twee kanten aan het verhaal en jij schakelt een journalist in om alvast dat van jou naar buiten te brengen. Daarmee staat de ploeg en Visbeek al met 2-0 achterstaan in de publieke opinie.
14-09-2022 11:00
Voor vriendjespolitiek was je beter met Lelangue in zee gegaan, Jan. Die geeft zijn vrienden zoals Gilbert lekkere contracten van 3 jaar.
14-09-2022 11:35
Het is natuurlijk onzin dat je een contractverlenging verdient omdat je in het verleden iemand hebt aangedragen. Behoorlijk naïef van Bakelants.
14-09-2022 11:48
Hier ga ik veel duimpjes mee scoren, want bovenstaande reacties tonen dat we in verschrikkelijke tijden leven. Nee, niet de klimaat-, niet de energie-, niet de Corona-, en niet de stikstof-crisis, zelfs niet de oorlog in Europa, maar de godsgruwelijke mentaliteitscrisis: het verval van de menselijke beschaving.

Het begrip quid pro quo is een anachronisme.
    14-09-2022 11:57
    Vind je reactie vooral onnavolgbaar en onduidelijk. En dan ook nog met een paar Latijnse woorden afsluiten? Nou, nou
    14-09-2022 12:24
    Ik begrijp er ook geen snars van maar weet van klein verzet dat hij in die gevallen er best een toelichting tegenaan wil gooien.
    14-09-2022 12:40
    Mss bedoelt ie dat we we ons met zn allen erg druk maken om Jan terwijl de wereld in de fik staat? Ik ben best van nuanceren enzo, maar das wel een dooddoener van jewelste
    14-09-2022 12:52
    De "voor wat hoort wat" (quid pro quo) mentaliteit die Jan tentoonspreidt vind je juist niet bij deze tijd passen (anachronisme) ? Je zou ook kunnen beredeneren dat het een teken van deze tijd is. Hoewel ik denk dat het zo oud is als de mensheid.
    14-09-2022 14:10
    Dat paard van Troje lijkt me eerder een anachronisme in dit verhaal, bovendien nogal dramatisch om dat paard van stal te halen naar mijn bescheiden mening. ;-)
    14-09-2022 18:54
    Je mag een gegeven Paard van Troje niet in de bek kijken. Dus pak ik em op. De godsgruwelijke mentaliteitscrisis. Ik catch je drift nu Klein Verzet. Mooi moment om er nog eens naar te refereren. Met een kleine draai eraan. Die mentaliteistcrisis vandaag de dag. Zie het als een luchtige scheet die er toch nog een keer uit moet bij mij op Wielerflits. Niet de oorlog in Oekraine, maar tegelijk ook weer wel. Want was het niet die leip van een Putin die begin dit jaar, toen de oorlog startte, onder andere als kul argument voor de inval aangaf dat het Westen decadent was en Russische kernwaarden zou bedreigen door op te komen voor het homohuwelijk, transgenders, goddeloosheid enz? Nou, geef mij een God om te vervloeken. Vanwege alles. Maar daar niet van. In Noorwegen kan het er nog wilder aan toegaan. Check deze kafkaiaanse euh euh. We hebben feministe Christina Ellingsen de leider van Women's Declaration International Norway (WDI). En Christine Marie Jentoft, adviseur voor genderdiversiteit (ha!) voor de Noorse Organisatie voor Seksuele en Genderdiversiteit (FRI). Jentoft was man, nu transvrouw en verklaard lesbienne (juist ja). Nu heeft ze aangifte gedaan bij de politie tegen Christina Ellingsen wegens haatzaaien. De feministe was stellig tegen de transvrouw. Hoe je je ook voelt en hoe je jezelf definieert, je bent en blijft een biologische man. Ook schreef ze dat de transvrouw geen moeder en geen lesbienne kan zijn en niet van anderen kan eisen dat ze anders hierover gaan denken. Ellingsen is door de politie opgeroepen en gedurende vier uur verhoord. Het onderzoek voor haatzaaien loop nog en Ellingsen kan maximaal drie jaar gevangenisstraf krijgen. Op het Noorse internet gaat de discussie verder en sommige feministen vragen zich af of 'lesbiennes nu zullen moeten accepteren dat de penis een vrouwelijk geslachtsorgaan is'...........hihi natte broek.

    Ok, en Putin is een puta.

    Schiet mij maar lek in deze rare wereld. Aankomende winter zal eentje worden die we niet snel zullen vergeten. Bittere armoe.

    Gelukig hebben we Jan Bakelants nog, een emotionele jongen. Hij was het toch die recent in tranen uitbarstte na een zege, als een vrouw die ongesteld is of als een Tim Hofman die een drugskater uithuilt op nationale radio. En iemand met zelfspot als ik afga op de laatste zinnen in het interview. Ja Jan, ophef!

    Peace in the Middle East.
14-09-2022 12:46
Jammer dat hij zijn gal in de media moet spuwen. Een contractverlenging behalen op basis van vriendjespolitiek is geen goede manier al vond ik hem nu ook niet echt slecht presteren dit jaar. Hij kan echter beter met pensioen gaan en een andere job in de wielerwereld zoeken die hem beter ligt (hij kan het alleszins goed uitleggen daar kom je overal vrij ver mee).
14-09-2022 13:00
Jan Bakelants is niet wijs.
14-09-2022 13:27
Performance is dodelijk in je organisatie als het vertrouwen er niet is of verwijderd wordt. Je gaat de performance belonen(aike naar renners) maar het vertrouwde(jan) eruit werken. Slecht voor IWG en voor haar lange termijn.
Jan zal niet de beste renner zijn, maar wel ( natuurlijk leider) degene die veel heeft gelaten voor IWG om tot een hoger doel te komen..
Klassieke medium performance high trust.
    14-09-2022 16:51
    Weinig van te merken die high trust.
14-09-2022 13:59
De negatieve connotatie rond Visbeek komt net iets te dikwijls boven water om toeval te zijn, zelfs om niet gegrond te zijn. Het flutverhaal rond Hermans was zelfs pure broodroof.
14-09-2022 14:00
Bij dit verhaal, los van wat er allemaal waar is, moet ik onwillekeurig aan Nick Nuyens denken.
Waar gaat het mis? Of waar is het misgegaan?
14-09-2022 15:13
Bij Lotto wat ervaring aan de jeugd doorgeven of als Kempenaar bij de Kempische stal van Alpecin? Naar een Franse ploeg zie ik hem niet meer gaan na zijn passage bij Ag2r...
14-09-2022 16:08
Ik ben altijd wel blij dat in België dit soort akkefietjes via de pers afgehandeld wordt. Anders komt bij mij thuis de popcorn nooit op.
14-09-2022 10:22
Het moge duidelijk zijn dat Visbeek binnen zijn teams niet goed communiceert. Zeker omtrent verlengen en vooral omtrent afscheid weten de zijne het niet goed af te ronden. Ook lopen de meeste talenten uiteindelijk toch snel weer weg. Er is te weinig gunnen binnen zijn teams. Misschien teveel performance en te weinig open over twijfels. Ik weet wel dat hij vaak boze renners om zich heen heeft. Dit zou hem te denken moeten geven. Als het gaat om zijn "performance" dan valt dit hier ook onder en daar scoort hij dan gewoon dik onvoldoende op.
    14-09-2022 10:30
    Vaak boze renners? Ik heb er tot nu toe twee gehoord, en bij beide werd geheel toevallig hun contract ook niet verlengd en stonden ze al bekend als nuilers.
14-09-2022 15:11
Jan Wie precies ??
15-09-2022 10:38
Typisch Wielerflits. Er worden selectief fragmenten uit een artikel gelicht, zaken uit de context gehaald. Met enkel de bedoeling reacties en infantiele duimpjes te krijgen. Die dan weer reclame-inkomsten genereren. De gemiddelde WF-volger loopt daar met open ogen in. Precies doorsnee Russen die blindelings de Poetinpropaganda slikken. Zonder zich maar af te vragen wat er nog al in het veel genuanceerder artikel stond. Bakelants stelt nooit zomaar wat. Hij is een van de verstandigste renners uit het peloton. Het is een hoog opgeleide wetenschapper, die voor en tijdens zijn loopbaan zijn studies als bio-ingenieur voleindigde. Samen met burgerlijk ingenieur en (dieren)geneeskunde de zwaarste universitaire studie die je kan volgen. Afgewogen aan heel wat reacties op WF ligt zijn opleidingsniveau en zijn bewezen niveau als analist binnen de wielerwereld inderdaad veel hoger dan de gemiddelde WF-er.
14-09-2022 10:16
Ik weet het, lezen is lastig.

“De beslissing op zich laat me eigenlijk koud. Maar de manier waarop stoort me, het rond de pot draaien".
    14-09-2022 10:27
    Waarom dan die smsjes en al die ongein erbij halen?
    14-09-2022 10:45
    Da's de emotie die spreekt.
    14-09-2022 10:48
    Waarschijnlijk had hij wel verwacht dat als 1 persoon wel eerlijk zou zijn, het de persoon zou zijn waarmee hij een goeie band had en binnen heeft gebracht in de ploeg?
14-09-2022 11:17
Had dit een Nederlands renner met een Belgische manager geweest waren de reacties hier natuurlijk helemaal omgekeerd
    14-09-2022 11:37
    Precies, dan hadden allemaal zure Belgen geklaagd over de ollandse renner die de vuile was buiten hangt! Of bedoel je dat niet?
    14-09-2022 12:41
    Bedankt om mijn punt te bevestigen, ook al was dat je bedoeling niet
    14-09-2022 12:53
    Dit lijkt mij nonsens omdat Visbeek totaal niet populair is in Nederland.

    Ik begrijp waarom hij dat paard van troje verhaal erbij haalt en dan ook nog heel sneu smsjes gaat laten zien. Je mag best klagen over de communicatie binnen een bedrijf. Ik zou dat liever intern houden, want wat schiet je ermee op om dat naar buiten te brengen.
    Daarnaast ervaart iedereen communicatie anders. Mijn inziens komt communicatie altijd van 2 kanten. In dit geval kan je zelf ook in een eerder stadium een gesprek aanvragen, waarin je zelf aangeeft duidelijkheid te willen omtrent je contract.
14-09-2022 08:38
Als Visbeek zo het probleem was waarom is er dan bij DSM niks veranderd? Los van dit feit. Wees gewoon eerlijk en zag waar het op staat bij een contractverlenging of niet verlenging. Je was dit jaar niet goed, kost te veel, je bevriende kopman gaat weg, etc…
    14-09-2022 12:03
    Ja, jij vond hem slecht rijden of zo?
    En je weet blijkbaar ook hoeveel hij verdient, zelfs al zegt hij in dat interview dat het larie is...
    14-09-2022 14:41
    Ik zeg toch net dat ze hem moeten zeggen waarom hij niet verlengd wordt? Niet rond de pot draaien. Ik denk dat je mijn opsomming van redenen ziet als een opsomming van Bakelants. Dit is niet het geval :D Het kan toch dat ze bij Wanty echt vinden dat hij teveel verdient naarmate zijn prestaties? Maar wees dan eerlijk...
    15-09-2022 10:37
    OK, ja, sorry, verkeerd begrepen. (Begrijpend lezen is moeilijk voor sommigen ; - )
14-09-2022 09:24
Enig voordeel voor ons is dat we Jan nog meer zullen gaan zien en horen in de widlerpraatprogramma's op de VRT.
    14-09-2022 11:42
    Het is echt ongelooflijk hoeveel nietszeggende gasten de redactie van Vive le Velo telkens weer weet te vinden. Slaapverwekkend.
    14-09-2022 11:59
    Je kan veel van Jan zeggen maar nietszeggend is wel een heel fout woord.
    Die heeft juist wél een aparte kijk op dat wereldje.
14-09-2022 13:26
Het argument dat Bakelants niet voldoende gepresteerd heeft is er ook een van iemand die de middenschool niet doorgekomen is.

Weeg je 'm dan af tegen wat een winnaar betaald wordt?
Of tegen pakweg een Meintjes?

Jan zal verre van een grootverdiener zijn.

Maar hij won wel een koers én een reeks(17x) top 20 dit seizoen

Dat telt voor een kopman die mee is vooraan. Halloo? Iemand thuis?
14-09-2022 10:22
[i]edit wf: gedraag je[/i]
    14-09-2022 10:28
    Nederlanders zijn vrijwel altijd recht door zee, Belgen daarentegen.. Smsjes erbij halen en vinden dat Aike jou nog steeds wat verschuldigd is, en dat via de media spelen durf ik ook wel achterbaks te noemen.
    14-09-2022 10:30
    echt een be-la-che-lij-ke reden die Visbeek opgeeft

    hoe lang zou die daar over nagedacht hebben?

    kennelijk geen adept van het "totale mens" principe die Jodocus
    14-09-2022 10:32
    hoezo achetrbaks, het staat gewoon in het interview
    hij backt zijn claim voor het aanbieden van Visbeek met bewijs
    DAT is recht door zee

    en geen geleuter over "we moeten besparen om een vervanger voor Hermans te vinden". Volstrekte lulkoek.
    14-09-2022 10:39
    lol triggered Belg

    Waarom niet het gesprek met Aike aan gaan ipv achterbaks via de media?
    14-09-2022 10:45
    dat gesprek heeft voor het interview plaatsgevonden

    maar met een pottendraaier zoals Visbeek die geluid maakt maar niks zegt kun je eeuwig in gesprek gaan zonder ergens toe te komen
    14-09-2022 10:48
    Haha, stabanger, 'haalt nen hollander in huis ge krijgt wat messen in de rug'. Mijn ervaringen zijn eerder andersom, maar laat ik niet iedere belg over dezelfde kam scheren.
    14-09-2022 10:55
    Nederlanders altijd recht door zee ? Dat zien we dan voortdurend aan de vicieuse en achterbakse aanvallen die op renners en ploegleiders uitgevoerd worden.
    14-09-2022 11:10
    Gezellige boel hier wel op dit wielerforum. Nee Hollanders steken messen in je rug! Nee Belgen!
    14-09-2022 11:18
    Moet je nagaan wanneer het eens over Albanzen, Paraguyanen en Siërra Leonezen gaat, stenegooiers, pijltjesschiers en pottekokers dat zijn!
    14-09-2022 12:01
    Jullie zijn een kleuterklas niet waardig. Zo vermoeiend
    14-09-2022 15:06
    Je hebt geluk dat Nederlanders over het algemeen blank zijn, anders was je al gecanceld.
    Dat je een racist bent verklaard ook een heleboel galbakkerij die je in de Evenepoel discussies gespuwd hebt, zo vallen de puzzelstukjes vanzelf op z'n plaats.
    14-09-2022 16:21
    Glashelder: Als je overal messentrekkers ziet, sta je banger in het leven. Stekend vervelend dat anti Nederlandse sentiment van stabanger en Marlin. Blijft ook elke keer de kop opsteken. Krijg je een sfeer van om te snijden.
    14-09-2022 16:42
    Stavanger…dit gaat wel erg ver.
    Lekker aan het generaliseren en
    Iedere Hollander over één kam scheren. Als je dat nou van Aike vindt op basis van deze reactie prima. Niet dat ik het dan met je eens bent maar dan is het in ieder geval ergens op gebaseerd. Laten we de landen discussie er buiten houden.
    14-09-2022 17:10
    Nou, laat me toegeven dat ik iets te ver gegaan ben.
    Heus niet elke nederlander is zo. Waarschijnlijk minder dan de helft.
    Maar kan iemand Visbeek een beetje tact aanbrengen?
    Thanks.
14-09-2022 09:23
Arrogante en zelfvoldane Hollander vs nuchtere Belgen die zeggen waar het op staat.

Nooit een goeie combinatie.
    14-09-2022 10:09
    Ik zie het heel anders. Ik zie een arrogante renner die het wat te hoog in zijn bol heeft. Met argumenten die kant noch wal raken zeurend over een contractverlenging die hij niet heeft verdiend.
    14-09-2022 10:38
    Wat maakt dat je een contractverlenging verdient? Fabian Lienhard bv, twee jaar extra bij FDJ, dacht dat de jongen al gestopt was... Er is ook heel veel werk dat zich niet omzet in uitslagen of in beeld komt. Ik denk dat Jan een belangrijke rol gespeeld heeft qua professionalisering in de ploeg.
    14-09-2022 14:57
    Blijkbaar denken ze daar bij Wanty anders over, als hij zo geweldig belangrijk en onmisbaar was voor de ontwikkeling hadden ze hem wel binnenboord gehouden.
    14-09-2022 15:13
    Nuchtere Belgen die zeggen waar het op staat.. waar wonen die precies?
    15-09-2022 09:28
    In de kroeg...

Reacties zijn gesloten.