Adrie van der Poel over seizoensstart Mathieu: “De resultaten zullen wel komen”
Mathieu van der Poel - foto: Cor Vos
maandag 10 augustus 2020 om 14:21

Adrie van der Poel over seizoensstart Mathieu: “De resultaten zullen wel komen”

De herstart van het wielerseizoen verliep voor Mathieu van der Poel anders dan verwacht. In Strade Bianche en Milaan-San Remo slaagde hij er niet in om de hoofdrol voor zich op te eisen. Zijn vader Adrie van der Poel heeft er echter vertrouwen in dat de vorm bij zijn zoon wel weer terug zal keren. “Dat denk ik wel. Het kan op een jaar allemaal niet weg zijn,” vertelt hij in een gesprek met Sporza.

Volgens Van der Poel senior kan zijn zoon er weer snel staan. “De klik kan er snel komen”, denkt hij. “Het volgt elkaar zo snel op. De kunst is om rustig te blijven en dat doen ze bij de ploeg. Je kan een aantal dingen niet forceren. Je moet vasthouden aan je plan. De resultaten zullen wel komen. Ik denk dat Lombardije te specifiek is, maar woensdag (Gran Piemonte, red.) moet hij kunnen meedoen voor een vet resultaat want zo lastig is die koers niet.”

Als tweede de Poggio op
Van der Poel is van mening dat zijn zoon afgelopen zaterdag in Milaan-San Remo niet slim genoeg gekoerst heeft. Zo draaide hij in de finale als tweede de Poggio op. “Dat is niet de juiste positie. Je hebt geen overzicht. Je moet achter je concurrenten zitten”, oordeelt hij. “Als hij super is, maakt dat niet veel uit. Nu is hij gewoon goed. En om Milaan-Sanremo te winnen moet je super zijn. Er heeft daar nog nooit iemand aan 99 procent de koers gewonnen.”

Volgens Van der Poel moet de terugval in vorm gezocht worden in de lange coronabreak. “Voor hem is het een hele lange break geweest. Dat zou kunnen meespelen. Je mag niet onderschatten dat er voor hem dit jaar veel doelen zijn weggevallen”, stelt hij vast. “We zitten in een zeer speciaal jaar en we moeten blij zijn dat we kunnen koersen, maar voor Mathieu is het jammer dat de kleine ronde die hij zou rijden voor de Strade (de Sibiu Tour, red.), dat die weggevallen is. Als hij daar gereden had, dan had je nu een heel andere Mathieu gezien. Dan had hij wat koersritme opgedaan.”

85 Reacties
10-08-2020 14:29
Deze man heeft er kijk op. Ik ben ook van mening dat Mathieu in MSR niet heel slim reed en normaal kan hij zich dat wel permitteren echter na zo'n lange periode zonder koers is het voor deze jongen extra lastig om zijn topvorm te behalen.
10-08-2020 14:35
Natuurlijk komen de resultaten wel een keer terug, en is niet al dat talent zomaar ineens verdwenen.
Maar gebrek aan koersritme, het wegvallen van de Sibiu tour,.... das ook wel een beetje flauw. Daar ligt het niet aan, want geldt voor iedereen.
Volgens mij hoeven ze ook helemaal niet naar redenen te zoeken. Er is helemaal geen kwestie van falen. Hij heeft gewoon niet gewonnen omdat er betere renners waren op dat moment. Gaat wel vaker gebeuren. Matthieu zal vaker niet dan wel winnen, en dat lijkt me normaal
    10-08-2020 14:46
    Hoezo flauw? Elke sporter is anders en de één heeft meer koersritme/training nodig dan de ander
    10-08-2020 15:22
    Elders hier heb ik dat ook al aangekaart dat Mathieu veel koersen nodig heeft om in topvorm te komen. In het veld wint hij dan nog gewoon zeker als van Aert niet topfit is. Adrie zegt waar het op staat, denk ik.
    10-08-2020 15:39
    Misschien is het inderdaad zo dat VDP meer wedstrijden nodig heeft, maar dan nog was de Sibiu Tour niet genoeg geweest. Dan kwamen de Italiaanse wedstrijden gewoon iets te vroeg, en hoorde hij helemaal niet bij de favorieten. Ook niet erg
10-08-2020 14:38
Kom op jongens, hij heeft twee koersen niet gewonnen, wat een overspannen reacties allemaal...
10-08-2020 14:45
De echte topvorm zal inderdaad nog wel komen, echter twijfel ik of MVDP in topvorm WVA in zijn huidige vorm wel kan bijbenen.

Benieuwd naar van der poel zijn vorm het voorjaar in dit najaar, ronde van Vlaanderen, Parijs Roubaix etc.
    10-08-2020 17:00
    Dat zou een leuke test case zijn geweest. Ik vermoed dat Mathieu in deze vorm wel nog steeds de snelste sprinters zou zijn... maar Van Aert is heden veel taaier.
10-08-2020 14:48
Inderdaad geen paniek. Als er iemand is, die de koers kan lezen en goed aan voelt wat er speelt, dan is het Adrie wel. Woensdag de ronde van de Piemonte, dikke kans, dat Mathieu na Adrie zelf ook deze koers gaat winnen. Zijn alle lieden, die denken verstand van wielrennen te hebben en af geven op Mathieu weer de mond gesnoerd.
10-08-2020 14:51
Mooi en kritisch artikel vandaag in Het Nieuwsblad over de houding van VDP:

"...een droog persbericht dat werd verstuurd 22 uur na afloop van de wedstrijd. Het is eens iets anders dan de vooruitblikkende filmpjes op de Strade Bianche en Milaan-Sanremo, die al twee weken op rij op vrijdagavond in onze mailbox belandden. In tegenstelling tot alle andere ploegen, die- weliswaar met het volgen van de social distance-regels - hun renners op de busparking in Sanremo beschikbaar stelden voor de journalisten, kregen we zaterdagavond van Mathieu van der Poel geen glimp te zien. Niks. Nada. Zelfs de NOS - speciaal voor hem naar Italië afgezakt - werd wandelen gestuurd. Het was nochtans zeer warm, dus een verkoudheid kon hij niet oplopen door 5 minuten met de media te praten."

Lijkt me mooi en duidelijk verwoord dat er wel iets scheelt met de houding en sportiviteit van deze renner.
    10-08-2020 14:57
    Hahahahahahahaha!! Wat een onzin zeg!
    10-08-2020 14:59
    Dit is nochtans een quote van een gerespecteerd journalist die er ter plaatse bij was en weet wat er speelt in het peloton. Dat kunnen de journalisten van wielerflits zeker bevestigen. Zo'n stuk zegt voor mij ook veel meer, dan Adrie weer opvoeren. Die zegt natuurlijk enkel wat VDP's supporters graag willen horen.
    10-08-2020 15:15
    Wat is die Van der Poel toch een onsympathieke jongen die nooit met de pers praat. Het doet me denken aan de 'rel' om Van Aert die een cooling down deed na de cross, dat kon ook ab-so-luut niet. Je moet met de pers praten, en wel meteen!
    10-08-2020 15:17
    Wat een BS.
    In het verleden smulden veel journalisten ervan de strijd en zgn. animositeit tussen Wout en Matthieu aan te jagen terwijl die er niet eens was.
    De pers leeft van wrijving, onrust, oproer, buitensporigheden en velen trappen er in.
    10-08-2020 15:30
    Een stuk in Het Nieuwsblad van een gepikeerde journalist die nu geen quotes heeft gekregen is natuurlijk geen bewijs van de onsportiviteit van MVDP in het algemeen. Dit zou betekenen dat inderdaad Wout die ooit koos voor de cooling down ipv de pers te woord staan ook een onsportief karakter heeft. Iedere sporter heeft weleens geen zin om na een teleurstellend resultaat met de pers te praten. Is dat goed? Nee, maar ook niet bepaald een goede indicatie van zijn karakter/mentaliteit.
    10-08-2020 15:39
    Nou, Wout stond na z'n cooling down van een kwartiertje wel gewoon de pers te woord. Week na week, toegeven dat Matje beter was. Dat is nog iets anders dan de media, en dus ook het publiek, ontvluchten.

    Natuurlijk had ik wel verwacht dat 'de pers' hier met de vinger gewezen zou worden, maar van 'oproer' kan je hier moeilijk spreken. Wel de kritische vaststelling dat VDP zich niet sportief weet te gedragen in het verlies.
    10-08-2020 15:46
    Het gaat hier inderdaad niet over onsportiviteit, maar over teleurstelling.
    Wel een beetje zorgelijk is dat MVDP en entourage zich wel als favoriet zagen, anders zou de teleurstelling niet zo groot zijn.
    Klinkt mij niet als tekort aan wedstrijdritme, want dan zou die teleurstelling niet zo groot zijn. Dat weet je vooraf.
    Allemaal speculeren natuurlijk. We worden de volgende maanden vanzelf wijzer.
    10-08-2020 15:54
    Hinderlijke tendens om alles maar te blijven opblazen ten einde de bakken stront weer door de lucht te zien vliegen. Die zucht is er altijd wel geweest maar met de sociale media wordt het erg veel en vervelend.
    Ja, Van der Poel zou ook bij een teleurstelling een woordje kunnen doen, dat hoort er bij. Hij doet het een keer niet, soit. Onderhoudt volgens mij verder een prima verhouding met het journaille, en is zeer benaderbaar.
    Uitgebreid janken omdat je een keer je lollie niet krijgt is ronduit sneu, hoe “gerespecteerd” je ook bent.
    Wat @Murcia zegt dus.
    10-08-2020 16:01
    Jacco van Stierop Spijker / Kop.
    10-08-2020 16:17
    Ik geef er werkelijk waar geen ene mallemoer om hoe snel of traag , opgewekt of chagerijnig , na winst of verlies een renner de pers te woord staat. Mijn raad is om in deze je intuïtie te volgen en lekker even te wachten als je kop er niet naar staat. Cav smeet na een verklote sprint alleen zijn helm uit de bus, komt op mij natuurlijker over dan eerst even Kittels reet likken voordat je gat in de hotelkamerdeur trapt. Dat maar eisen van sportiviteit, blegh. Blijf jezelf.
    10-08-2020 17:25
    [i]edit wf: niet doen[/i]
    10-08-2020 17:43
    " Zelfs de NOS – speciaal voor hem naar Italië afgezakt "
    Wat een onzin, is vdP de enige die meereed?
    Wat een grapjassen die journalisten
    10-08-2020 19:24
    Mille, weer fijn je punt gemaakt?
10-08-2020 15:10
Cliché: MSR is de makkelijkste om uit te rijden, de moeilijkste om te winnen.

Hij is zeker niet slecht: anders ga je niet met de besten de Poggio over, en kom je aan in het elite groepje. Maar van alle renners die in het peloton zaten, kon er maar 1 (op hangen en wurgen) met Alaphillipe mee.

Dus qua resultaat is het uiteindelijk misschien teleurstellend, maar ook niet meteen iets om je druk over te maken. Ik hoor dan ook graag de mening van de ouwe VDP; die zit dicht bij het vuur, en heeft er over het algemeen een betere kijk op dan heel veel flitsers, die wielrennen zien als dagkoersen (als je niet wint, dan ben je slecht, en alleen als je wint ben je goed).

Kijk naar Alaphillipe: die was toch ook waardeloos in Strade Bianche, kwam nog na VDP binnen volgens mij. En een week later... het kan verkeren!
    10-08-2020 15:21
    Flipje reed [url=https://www.wielerflits.nl/nieuws/vijf-lekke-banden-voor-pechvogel-alaphilippe-tijdens-strade-bianche/]5x lek[/url] tijdens de Strade. Dus toen was ie ook prima in vorm...
    10-08-2020 15:49
    @Ssj,

    Klopt helemaal. Maar niet iedereen maakt dat soort analyses. Hij moest lossen, dus hij is slecht. Het verhaal erachter doet dan voor velen niet ter zake. Zeker als het daardoor een buitenkansje is om iemand lekker af te branden. Scorebord journalistiek zouden ze dat noemen in het voetbal.

    Alaphillipe en VDP waren in Strade (voor zover ik terug kon lezen) in de beginfase allebei behoorlijk actief. Omdat ze niet goed waren, of omdat ze dik in orde waren en er een harde wedstrijd van wilden maken? Ik denk persoonlijk het laatste.
    10-08-2020 17:12
    De lekke banden van Alaphilippe werden als excuus gezien voor het feit dat hij niet goed genoeg was tijdens de Strade. Na MSR kun je stellen dat als die lekke banden niet had gehad, hij vooraan mee was geweest. Maar dat is nakaarten en koers. Echter als het om favorietjes gaat.....
    10-08-2020 19:12
    VDP had in de Strade maar 1 lek band, Allaphilippe 5. Dat is een wezenlijk verschil. Als VDP werkelijk zo goed was als jij denkt, dan zou hij die ene lekke band wel overleefd hebben denk.
    10-08-2020 20:31
    @mille ik denk dat helemaal niet. Dat maak jij ervan. Mijn punt is niet te snel conclusies trekken!!! Zie over Alaphilippe na de Strade!
    11-08-2020 11:27
    @Michelango, ik had niet door dat je de mening verkondigde van de zogenaamde kenners hier. Maar denk dat je in de Strade al kon zien dat Alaphilippe beter was dan Van der Poel en dat dit ook op het scorebord bij MSR zichtbaar was. Aan de andere kant was het ook zeker niet slecht, dus lijkt me ook dat de resultaten van Van der Poel nog wel komen.
10-08-2020 15:11
Het is fijn om te zien dat hij ook gewoon soms slechte dagen, periodes heeft maar hij komt ongetwijfeld keihard terug. Al zou hij misschien nog beter doen bij een wt ploeg.
10-08-2020 15:11
Mooie en goede reactie van Adrie!
10-08-2020 15:12
Verstandige woorden van dun Adrie.
    10-08-2020 15:20
    Zielige reactie van Adrie. "Hij zat te dicht vooraan op de Poggio." Hij kon gewoon niet mee, zeg toch gewoon hoe het is. Iedereen heeft het kunnen zien...

    [i]edit wf: dat laatste mag je achterwege laten[/i]
    10-08-2020 16:03
    Ernst Happel had je 1 antwoord gegeven: "Kelul"
    10-08-2020 16:22
    Adrie is een koerskenner die het meestal niet nalaat op de fouten van zoonlief duidelijk uit te leggen wanneer hem er naar gevraagd wordt. Hij heeft wel wat rancuneuze en fanatieke trekjes hier en daar maar dat maakt hem niet minder authentiek.
10-08-2020 15:32
Alaphillipe was ook bij lange na geen 100% maar zat er wel bij...
    10-08-2020 15:55
    Het is natuurlijk onzin dat Alaphilippe bij lange na niet 100% is. Dat begrijp jezelf toch ook wel, hoop ik. Anders rijdt je de andere renners er niet zo af.
10-08-2020 15:36
Ik vraag me af of deze jongen genoeg uitdaging heeft van zijn ploegmaten op stage. Een Wout die met de berggeiten mee traint kan zich ergens aan optkken. Mathieu rijdt denk ik zelfs de klimmers in zijn team zoek. In die zin is m.i. een overgang naar een groter wt team wel zinnig.
    10-08-2020 15:51
    Je hebt hierin zeker een punt, vorig jaar al was te zien hoeveel de hoogtestage maar ook het rijden met o.a. Kruijswijk Wout opleverde. Dit jaar ging hij trainen op hoogte met Tom, Primoz en Steven. Als de begeleiding al wereldtop is, het materiaal dat is (Denk nog eens aan de saga met de fietsen bij Nuyens) maar bovenal je teamgenoten ook nog dan ga je grotere stappen zetten. Bij een toptalent als van Aert zijn die stappen enorm. Maar ook een veteraan als Jos geeft aan hierdoor beter te worden.
    10-08-2020 15:53
    Helemaal mee eens. Kijk bijvoorbeeld ook hoe ongenaakbaar van Vleuten is na een traingskamp met de mannen. Door training wordt je pas echt beter als er ook een uitdaging is.
    10-08-2020 16:08
    Kijk volgers, dat is nu eens een echt zinnige logische bijdrage.
    10-08-2020 16:41
    Dat zei ik elders hier ook al. Wout is omgeven door wereldtoppers. Mathieu niet. Wel degelijke renners natuurlijk maar geen wereldtop. Dan wordt je natuurlijk niet tot het uiterste gedreven door je ploegmaats. Wout heeft dat zeker wel.
    10-08-2020 17:01
    Het zou inderdaad kunnen dat de eigenwijze aanpak van Mathieu hem in deze periode nadelig is doordat de anderen een veel gestructureerdere voorbereiding hebben gehad met meer uitdaging. Het klinkt aannemelijk dat als hij voor een WT ploeg had gereden dat de zaken er anders voor hadden gestaan maar dat weten we natuurlijk ook niet zeker. Het seizoen duurt gelukkig nog even en ik denk dat met een aantal wedstrijden in de benen het gevoel wel weer komt. Hij zal in ieder gemotiveerd zijn als nooit tevoren.
    10-08-2020 19:10
    Misschien is de afwezigheid van de echte wereldtoppers om mee te trainen wel een extra reden voor Mathieu om koershardheid te hebben. Ook al is het een Roemeense B-wedstrijd.

    En je hoort het van diverse renners. Koersritme is voor sommigen heel belangrijk. Het rijden in een peloton, de spanning en intensiteit van de wedstrijd, etc.

    Maar nogmaals: hij is zeker niet zo slecht in vorm als zijn uitslagen doen vermoeden. Of zoals sommigen graag willen uitschreeuwen.
    10-08-2020 19:29
    Als het gaat om de laaste procenten beter worden en mee kunnen op de Poggio, lijkt me uitdaging tijdens trainingen zeker een vereiste. MvP haalde deze uitdagingen altijd uit zijn aaneenschakeling vam wedstrijden op allerlei fietsen. Dat is de afgelopen maanden weggevallen. En Vervaeke en consorten waren dus geen volwaardig substituut.
    10-08-2020 19:37
    @FF,
    Ik denk dat het MTB-en tegen Schurter inderdaad een betere training is voor VDP dan een stage in Livigno of zo. Wetenschappelijk zou je misschien denken dat de hoogtestage beter is, maar het mentale gedeelte (diep gaan, scherp zijn, uitgedaagd worden) kom je toch vooral tegen in wedstrijden. En zeker tegen Schurter, die de afgelopen jaren de maat der dingen was op de mountainbike.
    10-08-2020 19:46
    Klinkt zinnig @ddijkers. Training totdat je meer dan een rood hoofd hebt ;)
    10-08-2020 21:32
    Allereerst vind ik hoe de media het 'tekort schieten' echt buitenproportioneel opblaast. 2 mindere wedstrijden is geen enkele reden tot paniek. En verder denk ik ook dat hij bij een sterkere ploeg qua wegwielrennen wellicht wat eerder de goede vorm zou kunnen hebben en zich op dat vlak iets meer ontwikkelen maar we weten allemaal dat van der Poel het veldrijden en MTB echt nodig heeft om zich lekker te voelen. Die jongen wordt volgens mij doodongelukkig als dat nu niet zou kunnen en dan zou hij ook slecht presteren. Dus hij zit perfect op zijn plek en wie weet wat hij over een paar jaar wil. Na volgend jaar OS stopt hij toch met MTB?
10-08-2020 15:41
+1
10-08-2020 15:49
Van Aert heeft een betere trainer, z'n hele carrière al. Die is altijd goed als hij goed wil zijn. Bij Van der Poel is dat maar de vraag.

Maar voor hetzelfde geld wint Van der Poel straks Vlaanderen en Roubaix en is het weer 'Van Aert heeft te vroeg gepiekt' of zoiets. Zo opportunistisch is de wielerwereld wel.
    10-08-2020 16:46
    Wout z'n vroegere trainer is nu de trainer van Mathieu. Kristof de Kegel. Dat is geen domme jongen.
    10-08-2020 17:00
    @hsv
    Oh nee, vast niet, maar Van Aert heeft volgens mij altijd vastgehouden aan z'n eigen trainer, Marc Lamberts. De Kegel was trainer bij het team van Nuyens.
10-08-2020 15:50
Adrie...wijs man. Kunnen veel nog wat van leren, deze volwassen en eerlijke reactie!
    10-08-2020 17:38
    Hier ben ik het niet met je eens Miko. Adrie vertelt natuurlijk net wat de supporters willen horen. Hij verwijst nr slecht positioneren als oorzaak. Dat vind ik niet bepaald volwassen en eerlijk. Die tweede positie aan de voet van de Poggio was ideaal. Eenmaal op de klim kon hij meteen een aantal renners laten inschuiven; wat hij ook deed.
    10-08-2020 17:45
    Ben jij ook 1 van die supporters?
10-08-2020 16:02
Als jullie een hekel hebben aan MVDP of aan Nederlandse renners geef dat dan gewoon eerlijk aan. Kan je in het vervolg ook stoppen met onnodige, zielige en domme reacties plaatsen. Dat kan je beter doen bij je fietsende bierbuik vriendjes
10-08-2020 16:07
Hahaha 007 Je hebt volledig gelijk. Deze lieden die zelf niets presteren zullen en moeten oordelen en als het even kan erg negatief. . Want wie denken als die topsporters toch wel niet dat ze zijn.
De analyse van Adrie is ronduit terecht. Alleen haters, zure kereltjes kunnen dat niet verwerken in de paar grijze cellen die ze bezitten.
10-08-2020 16:12
[i]edit wf: laat onzin achterwege[/i]
10-08-2020 16:14
Ik vind het wel typerend dat Adrie aangeeft dat Matje kans heeft in minder moeilijke koersen.
Daarmee doet hij in mijn ogen wat glans af van het talent van zijn zoon.
10-08-2020 16:16
Tja, het wordt helemaal onzin als jullie de voorgaande bericht aan redigeren.
10-08-2020 16:28
Tja, 't is nu éénmaal een speciaal jaar en Mathieu VDP is en blijft nu éénmaal een supertalent die zeker niet moet onderdoen voor Wout bvb al blijken ze hem nu bij Sporza al vergeten te zijn. Heb een deja vu enkele jaren terug toen Mathieu in de lappenmand lag en Wout de éne cross na de andere won maar dat was snel gedaan toen Matje terugkwam, we'll see Wuytske.
    10-08-2020 18:06
    Die vergelijking gaat natuurlijk niet op. Het is geen tweestrijd meer zoals in de cross. Van Aert verslaat een uitmuntende Alaphilippe en de rest van de wereldtop op de weg. Dat soort overwinningen haal je écht niet enkel omdat vdP even niet goed genoeg is. Alsof vdP anders zomaar zou gewonnen hebben.
    10-08-2020 19:08
    Mathieu ligt echter niet in de lappenmand en is op zijn waarde geklopt... Moeilijk om toe te geven blijkbaar.
    10-08-2020 19:13
    Ofwel: 2 seconden achterstand in een wedstrijd van ruim 300 km.

    En daar mag iedereen een eigen interpretatie aan geven. Maar als je op 2 seconden binnenkomt van een WvA die sterker is dan ooit, dan sta je er niet slecht voor.

    Mooi vak, scorebordjournalist!!
    10-08-2020 20:40
    2 seconden is een eeuwigheid in Milaan-San Remo. Er waren ook 10 renners die sneller waren aan de meet dan hem (wat er op wijst dat hij weinig overschot had).

    Trouwens zat Alaphilippe flink te linkeballen in de laatste kilometer dus de voorsprong had groter kunnen zijn.
    10-08-2020 20:54
    @HK,
    Misschien kon Alaphillipe ook wel niet beter, had hij ook geen overschot meer.
    Zoals Flipke aan het linkeballen was, zo waren er achter ook een mannetje of 15 aan het speculeren op de sprint ipv kop over kop rijden om WvA en Alaphillipe terug te halen. En dan was de voorsprong kleiner geweest (of misschien waren ze zelfs wel teruggehaald). 2 seconden bijna niets of een eeuwigheid... het is in ieder geval het verschil tussen winnen en niet winnen (en dus verliezen).

    Maar ik denk dat we het eens zijn over het feit dat de sterkste heeft gewonnen (de juiste dingen gedaan op het juiste moment, en de juiste benen om het te doen). En dat iedereen die erachter zat óf niet de juiste dingen heeft gedaan, óf niet op het juiste moment, óf niet de juiste benen (of een combinatie ervan!).
    En ik denk dat we kunnen stellen dat de mensen die écht niet in vorm zijn, niet in het groepje Matthews zaten...
10-08-2020 18:32
Insinueert Adrie nu weer dat Wout niet ademt en cortisonen heeft gebruikt?
10-08-2020 21:50
Het feit dat Mathieu geen hoofdrol speelde in Milaan San Remo weegt niet op tegen de heugelijke winst van broer David van een paar ritten in de Ronde van Vlaams Brabant.
Belangrijker vind ik dat we de goede MvdP terug zien in de maand januari. Als hij dan Wout Van Aert er op kan leggen apprecieer ik meer.
    10-08-2020 22:22
    Arie does.. Hij houdt van dat geploeter in de modder. Een leuke 1 op 1 finale tussen MvdP en WvA lijkt me geweldig, maar dan wel op de weg ipv veld en de winnaar zal me een zorg zijn.
    10-08-2020 22:52
    Nee liever niet op de weg maar op het WK-veldrijden. En eigenlijk nog liever om de 2e en 3e plaats achter Toon Aerts.
    10-08-2020 23:17
    Laat me raden, die ken je persoonlijk.
10-08-2020 22:37
Nette reactie van Adrie.
Hij zegt dat Matje goed is maar niet super. Maw, op waarde geklopt
Wat een negatieve reacties weer op WF van de volgers.
10-08-2020 23:07
Jan j. Het is bizar hoe negatief sommigen hier doen of zijn. Zijn dit wielerliefhebbers? Fietsen ze zelf? Onvoorstelbaar dat je dan zo negatief bent. Kan me niet voorstellen dat ze een deuk in een pakje boter trappen, anders dan op hun toetsenbord.

Reacties zijn gesloten.