Adrie van der Poel miste de voorbije twee jaar iets: “Mathieu heeft sinds een paar weken weer zijn flits”
foto: Cor Vos
Youri IJnsen
dinsdag 5 oktober 2021 om 07:30

Adrie van der Poel miste de voorbije twee jaar iets: “Mathieu heeft sinds een paar weken weer zijn flits”

Interview Adrie van der Poel was zondag aandachtig toeschouwer bij Parijs-Roubaix, waar hij zijn zoon in heroïsche omstandigheden zag strandden op een derde plaats. Een resultaat dat door aanhoudende rugproblemen drie weken geleden quasi ondenkbaar was. Maar Van der Poel senior heeft wel slecht nieuws voor zijn tegenstanders. “Als hij écht goed is, kan ik dat zien aan zijn tred. De afgelopen weken heb ik die voor het eerst in twee jaar tijd weer gezien”, vertelt de nummer drie van de Helleklassieker van 1986 aan WielerFlits.

Winnaar Sonny Colbrelli kwam zondag na zes uur, een minuut en 57 seconden als eerste over de streep. In kletsnatte omstandigheden ontbrandde de koers al om 130 kilometer voor het einde. “Met dit weer is dat wel echt supersnel”, oordeelt Van der Poel. “Maar net door het weer vond ik het best een interessante wedstrijd. Dat kwam ook door het verrassende koersen – of eigenlijk het ontbreken daarvan – van een aantal ploegen. Het heeft er wel voor gezorgd dat de favorieten er van heel ver aan moesten beginnen. Het werd een man-tegen-mangevecht, omdat ploegen niet de manschappen hadden om iets recht te zetten.”

In het Bos van Wallers toonde zoon Mathieu voor het eerst zijn spierballen. Na een fietswissel werd hij door Jonas Rickaert naar voren gepiloteerd op strook vijftien, Tilloy à Sars-et-Rosières. MVDP aarzelde geen moment, nam de kop en plaatste nog op die kasseien een versnelling. Dan was het nog ruim zeventig kilometer. “Het was wel weer van heel ver”, zegt Adrie. “Ook nadat hij in het begin inspanningen had gedaan die mijns inziens niet nodig waren. Anderzijds twijfel ik er ook aan of er met een andere manier van koersen wel meer ingezeten had. Colbrelli stemde zijn koers goed op Mathieu af, die hij het werk liet doen.”

Van der Poel in het Bos van Wallers – foto: Cor Vos

Twee procentjes
“Maar met deze derde plek kan hij het jaar wel heel goed afsluiten”, gaat zijn vader verder. “Ik ben blij dat hij toch nog het WK op de weg en Parijs-Roubaix heeft kunnen rijden. Er zat ook gigantisch veel progressie als je vorige week vergelijkt met nu. Ik had in aanloop al gezegd dat hij in Roubaix normaal gezien ietsje beter ging zijn. Maar dit was stukken beter. Ik denk dan ook dat hij tevreden moet zijn, als je ziet wat zich er de afgelopen maanden heeft afgespeeld en hoe de koers gelopen is. En laat het een cliché zijn, maar ik ben vooral heel erg blij dat hij niet op zijn bek gegaan is. Misschien ben ik daar nog wel blijer mee.”

Aan het eind van de streep vindt Adrie dat Mathieu vooral trots moet zijn op zijn prestatie. “Ik heb weinig dingen gezien die niet goed waren”, analyseert hij. “Buiten dat hij misschien iets te veel op kop heeft gereden. Hij nam het initiatief in het Bos van Wallers. Als je daar op kop rijdt, schakel je veel externe factoren uit. Als je in die positie zelf op je snufferd gaat, dan neem je er waarschijnlijk een hoop mee. Maar zit je in het tiende wiel en je valt dan, dan zijn die andere negen weg. Dat klinkt misschien stom en simpel. Maar alles wat na de eerste vijf uit zijn groepje uit het Bos kwam, hebben we niet meer van voren gezien in het restant.”

“Ik denk dat hij het maximale eruit heeft gehaald”, gaat Van der Poel senior verder. “Op kop hadden ze het alle drie moeilijk. In zo’n sprint is het na zo’n koers de vraag wie er het langste kan blijven staan. En hij moest iets te vroeg gaan zitten en toen was het harken. De benen zijn dan leeg. Dat heeft dan te maken met het ene procentje dat hij dan mist in de voorbereiding, maar ook het ene procentje dat hij had kunnen winnen met het uitrijden van de Tour de France en het afzien in de cols. Ben je die twee procent beter, dan is dat op dit niveau al gigantisch veel. In dat geval had de rest misschien niet eens op de foto gestaan.”

Adrie zelf op een van de vele stroken, zoek de verschillen – foto: Cor Vos

Sterker terugkeren in 2022
Na een tweede plek in de Ronde van Vlaanderen en een derde plaats deze zondag in Parijs-Roubaix, kan de renner van Alpecin-Fenix met een gerust hart de winter in. “Volgend jaar zal hij daardoor sterker voor de dag komen, daarvan ben ik overtuigd”, zegt zijn vader. Die zag onlangs voor het eerst weer een bepaalde tred bij Mathieu. Die flits had hij in twee jaar niet meer bij hem gezien. “Dat zag je in Parijs-Roubaix ook. Hij reed een vrij klein verzet, ook op de kasseien. Dat tredje, dat zijn zaken waaraan ik kan zien dat hij beter is of goed in vorm. Had hij één week voor het WK extra gehad, dan was hij daar en hier echt top geweest.”

Adrie knipt een keer in zijn vingers bij wat die flits dan inhoudt. “Het is van dat. Hij rijdt dan niet hoekig, maar hup en hij is weg. Ik heb dat bij Mathieu – behoudens Tirreno-Adriatico dit voorjaar – toch al twee jaar niet meer gezien. In die seizoenen deed hij het natuurlijk niet slecht, alleen er kan nog meer. Van mij hoeft dat niet, want plezier staat voorop. Maar het belangrijkste voor nu: Mathieu moet leren beseffen dat wat hij de laatste maand gedaan heeft, eigenlijk wel uitzonderlijk is. Hij zal dat over een paar dagen snappen en door hebben, maar nu is hij vooral heel teleurgesteld dat hij niet won. Maar ook dat is goed!”

Volgens Van der Poel senior kan Mathieu nog een stap zetten, waardoor hij in de toekomst sterk genoeg is om solo naar de streep te rijden. Nu het tredje – dat Adrie vooral ziet als Mathieu bergop rijdt – terug is, is zijn vader hoopvol dat hij die ontwikkeling kan doormaken. “Mathieu maakt het heel veel renners moeilijk, maar andere kampioenen rijd je niet zomaar uit het wiel. Als je nu kijkt naar dat nummer van Gianni Moscon in de finale van Roubaix… Zo lang alleen rijden, ik zou dat nooit zo gedaan hebben in de wetenschap met wat er nog komen ging. Zeker als je ziet hoe ver Florian Vermeersch nog komt. Want als je écht super bent, dan pak je zulke jongens mee en rijd je in Parijs-Roubaix weg op Carrefour de l’Arbre. Dat was niet voor zondag, ook Matje kwam daarvoor nu te kort. Maar kan hij een goede winter draaien, dan zien we komend voorjaar de beste Mathieu ooit.”

61 Reacties
04-10-2021 14:11
Tsja, oneens.

Ook dit jaar heeft MvdP met Strade en de touretappe als hoogtepunten weergaloze stukjes wielrennen inclusief flits opgevoerd en staat hij niet voor niks bij beide keimonumenten op het podium. Dat is gewoon zijn beste niveau.

Er zijn gewoon enorm veel goede coureurs die allemaal ook de grootste koersen willen winnen, kijk maar naar de monumenten, alle 4 met een first time winner dit jaar. Sowieso een goed monumenten jaar met mooie uitgaves, dit itt tot de 3 rondes waar er steeds één redelijk veel sterker was.
    04-10-2021 14:33
    Inderdaad Romans, de Strade en de Tour zijn de voorbeelden van dat de flits er wel degelijk was.
    04-10-2021 14:41
    ook oneens. dit verhaal lijkt veel meer te passen bij alaphilippe dan bij van der poel. over een flits gesproken die er een tijdje niet meer in zat en plots terug lijkt te zijn
    04-10-2021 15:03
    Als ik nog even had doorgelezen begon ik te geloven dat de overwinning in de Strade al van 2019 was.
    04-10-2021 16:29
    Tsja ik zie het ook niet, maar denken het beter te weten dan pa Van der Poel zo ver wil ik niet gaan. Alhoewel, niet alleen Van der Poel maar ook die hele ploeg moet veel sluwer gaan rijden.
    04-10-2021 17:49
    Eens dat die flits er eerder al was maar oneens met je dat zijn niveau van deze PR te vergelijken is met die in de SB.
    04-10-2021 17:58
    Het is voor mij een raadsel welke vorm dan de betere en welke de slechtere is. Wat bedoel je precies?
    04-10-2021 19:11
    Was Adri geen bloembollen aan het planten tijdens de Strade en de kippen aan het voederen tijdens die Tourrit? Dan kan het zomaar dat hij de flits de voorbije twee jaar gemist heeft, natuurlijk…
04-10-2021 14:21
Eens met Adrie. Mathieu gaat nóg een stuk beter voor de dag komen wanneer hij de Tour volgend jaar uitrijdt. Van mij mag hij de MTB een jaartje in de schuur laten staan en zich volledig op de weg richten. José heeft t ook gezegd en dan is het dus waar.
    04-10-2021 15:47
    Mee met Reiger. Ik heb het idee dat Mathieu afgelopen zomer op slag verliefd is geworden op de Tour en er in 2022 messcherp aan het Grand Depart zal staan. En dat hij hem met ambitie uit wil rijden. Dus die mountainbike kan wel een jaartje in de schuur blijven. Vanaf 2023 weer wereldbekers rijden om in 2024 vooraan op de OS te kunnen starten. Hopelijk volgend voorjaar PR en LBL als piekmomenten en dan via de Dauphiné door naar de Tour. Of zoiets.
    04-10-2021 20:33
    Effectief staat die MTB al 2 jaar in de schuur. Het MTB programma van dit seizoen was heel beperkt en vorig seizoen heeft hij helemaal niks gereden. In de wereldbekers dit seizoen deed hij het heel behoorlijk gezien zijn beperkte voorbereiding, maar dichtbij de winst is hij niet geweest. Nog een jaar de MTB in de schuur, zou niet verstandig zijn. Komend jaar zal hij juist in de MTB moeten investeren als hij de aansluiting met de top niet wil kwijtraken.
04-10-2021 14:49
Ik zie liever dat ie het veld een keer laat liggen. Daar kan ie alleen nog maar verliezen.
    04-10-2021 19:42
    Is een goede training voor hem. Die continuiteit en afwisseling doet hem goed.
    05-10-2021 16:50
    Bovendien, dan wint WvA daar alles, en dat verdraagt MvdP slecht ;)
04-10-2021 14:53
Ik vond zijn versnelling in de Strade zijn meest indrukwekkende flits die ik dit seizoen gezien heb.

Het is voor de rest van de renners niet te hopen dat Adri gelijk heeft want dan rijdt hij volgend jaar alles aan gort.
    04-10-2021 14:58
    Afgaand op de kwaliteit van zijn sprint na een lastige, lange koers, heeft Mathieu het nodig om alles aan gort te rijden, totdat er niemand meer in zijn wiel zit die hem nog zou kunnen kloppen in de sprint.
    04-10-2021 15:06
    Wat bedoel je blix? Dat hij die sprint in 2 koersen dit jaar niet heeft afgemaakt dus daar niet meer op moet 'vertrouwen'?
    04-10-2021 15:08
    Dat alles aan gort rijden is gelukkig voor alle coureurs te veel van het goede gebleken op het gebied van eendaagse koersen. Ook aankomend seizoen zie ik dat niet gebeuren.
    04-10-2021 15:20
    @CrazyVonkyStyl3: Hij verloor dit jaar de spurt na een lastige koers tegen Asgreen en Colbrelli en Vermeersch. Asgreen en Vermeersch staan nu niet meteen bekend als razendsnelle renners. Mocht ik Mathieu zijn, zou ik de volgende keer dat ik in een positie kom om een Monument te winnen, er alles aan proberen doen om dat solo te doen, in plaats van te speculeren op een sprint. Want een sprint na 250 lastige kilometers is geen sprint zoals een andere.
    04-10-2021 15:42
    Ik heb het vermoeden dat MvdP het spelletje van gokken en slepen niet begrijpt of niet wil begrijpen, ook ontwaar ik vaak lichte paniek in hem wanneer anderen niet doorrijden. Als dat hardnekkig is kun je idd beter voor een solo gaan, zijn natuurlijke voorganger Sagan won zo ook een aantal van zijn grotere koersen.
    04-10-2021 16:28
    Een half jaar voor de Ronde won ie hem nog in een sprint à deux tegen Van Aert en ruim een jaar daarvoor sprintte hij iedereen naar huis in de Amstel. Maar klopt dat het dit jaar 2x niet lukt waarbij ik gisteren wel het gevoel had dat Colbrelli daadwerkelijk sterker was. Voor de Ronde had iedereen zijn twijfels over het vormpeil van VDP dus wellicht zijn het incidenten.
    04-10-2021 16:43
    Colbrelli durfde verliezen gisteren. Zo van "i go training with Gianni sometimes". Van der Poel reed zich stuk op Moscon en bleef hangen op 1.15 tot die zijn dubbele pech.


    met Sagan reden ze echt helemaal nergens meer mee maar op dat moment (27) had Sagan ook al het driedubbele palmares van VDP.
    04-10-2021 19:44
    Nieuwe naam ‘harrogate’ nu al irritant.
    04-10-2021 21:10
    @HH
    Adri bedoelt niet zo'n explosie met piekvermogen. Hij bedoelt zijn soepele cadance op 50 a 55 km/u en dat continue.
    04-10-2021 23:32
    Een flits is bij mij toch wat anders dan constant een hoog tempo rijden.
    05-10-2021 13:48
    @handige harry
    Heb je natuurlijk gelijk in. Maar Adri zegt het zelf, zijn tred, tredje...
    05-10-2021 17:15
    @Harro Sagan werd uiteindelijk alleen nog maar tweede. Dat is het lot van een kampioen. En 'k geloof oprecht dat MvdP niet zo houdt van berekenend rijden. Hij probeerde dat zondag eventjes toen Moscon binnen handbereik kwam, was geen succes. Hij rijdt liever met Asgreen naar de finish, dan sparen en WvA laten terugkomen. Hij knalt liever voluit naar de Amstelstreep, dan bang zijn dat iemand profiteert. Alleen op het WK laat'ie zich meedrijven, en klopt Senechal, Colbrelli en WvA voor plek 8. Hij had zondag ook kunnen blijven zitten bij WvA, dan hadden ze groepje Colbrelli vast wel teruggehaald. Even los van Moscon had'ie dan op het Carrefour kunnen wegrijden, benieuwd wie dat had kunnen volgen. Maar dan is het weer strook na strook wringen, en gluren, en nul plezier.
04-10-2021 14:55
Als Roubaix een weekje te vroeg kwam, kan je je de vraag stellen of een deelname aan Lombardije niet te overwegen valt. Vorig jaar werd hij 10e (akkoord: in een zwak bezette editie), maar ook zeker niet in blakende vorm. De vorm lijkt er nu wel te zijn, de goesting misschien wat minder.
    04-10-2021 19:59
    Akkoord, en het iets minder lastige parcours dit jaar zou ook nog beter bij hem passen.
04-10-2021 15:23
Van" hij kan beter rusten" naar "zijn flits is terug" (met 2 goeie weekjes training...)

Gaat wel een beetje alle kanten uit he?
    04-10-2021 15:44
    Sowieso hoop ik een beetje dat er een nieuwe term voor ‘flits’ komt die een beter aansluit bij de koers, nu moet je denken aan zo’n lullig cape’je, onnozel strikje met kijk gaatjes vd ogen en een grote letter op de borst.
    04-10-2021 16:15
    'rammelt uiteen' vind ik zijn stijl wel goed beschrijven
    maar goed "Hij kan weer rammelingen geven." zou een beetje blasé zijn.
    04-10-2021 16:17
    Zal wel met een beetje uit de wind houden te maken vooraf om de verwachtingen wat te temperen. Dit was overigens gezien zijn WK wel deels gerechtvaardigd.

    Fijne is ook dat er daardoor geen grote heisa om hem heen is gekomen. Heeft zelf netjes tijdig gebabbeld met Van Baarle die er een mooi resultaat voor NL uit heeft weten te slepen (waarmee hij ook goodwill kweekt overigens). Wat de neutrale volger ziet is dat een niet 100% VdP alsnog genoeg klasse of wil heeft om op een keurige 8ste stek te finishen maar verder ook geen vuist kon maken. Precies zoals vooraf verwacht en daarmee is het boek gesloten. Hoogstens zit er nog een boekenlegger tussen om tzt nog eens terug te komen op of hij niet wat teveel hooi op zijn vork heeft genomen.

    Bij Van Aert is dat helemaal anders. Daar liggen een paar boeken van open nu. Het hoofdstuk waar bij VdP de boekenlegger tussen ligt, is bij hem meer open te komen liggen. Hij heeft ook al het boek open liggen bij wat voor renner hij nou moet worden (hij tast steeds net mis bij diverse hoofdprijzen). En daarbij is er de afgelopen maanden een naar hoofdstuk bijgekomen met psychologische oorlogsvoering (of muiterij) vanuit kamp DQS. Iets bekruipt me dan ook dat dit WK er niet per se conditioneel maar er mentaal teveel aan is geweest.
04-10-2021 16:23
Een dag zonder Adrie is een dag niet geleefd. En gelukkig zonder sneer naar van Aert.
    05-10-2021 15:41
    Inderdaad. Hoewel, die sneer... Iets over het Bos en de eerste vijf. Maar dat was feitelijk natuurlijk zeer juist en ook niet echt een uniek koersinzicht.
04-10-2021 16:28
ik heb Adrie normaal gesproken wel hoog zitten als het gaat om zijn kijk op wielrennen, en met name ook op de prestaties van zijn kinderen.

Misschien heb ik een ander beeld bij de flits, maar ik vond hem dit Italiaanse voorjaar toch echt wel flitsen. En ook zijn Vlaamse voorjaar zat volgens mij ook vol met snedige demarrages.

En over de koerswijze: ik denk dat hij doet wat hem het meeste kans geeft. Zorgen voor een strijd man tegen man, al vroeg in de wedstrijd. De meeste koersen wint hij door het kaf van het koren te scheiden, kopmannen weg te halen bij de helpers, om ze vervolgens los te flitsen of te verslaan in de sprint. En ja, dat betekent dat je zelf heel veel energie moet leggen in de wedstrijd. En ook dat je kunt verliezen, zoals nu in PR of in de RVV tegen Asgreen.

Ik denk niet dat hij beter gaat rijden door zuiniger te koersen. Net als overigens die andere poel....
    04-10-2021 16:36
    zou hij gisteren niet meer kans gemaakt hebben als hij wat langer had gewacht?
    04-10-2021 17:24
    Achteraf had hij duidelijk meer kans als de wedstrijd niet ook nog eens extrlang en hard was. Colbrelli was de snelste tegenstander. Als lampaert en Moscon er nog bij waren geweest was echt geen nadeel geweest
    04-10-2021 17:37
    @harrogate,
    ik denk het niet, want ik geloof niet dat ze dan de kop van de wedstrijd nog hadden teruggezien (kijk naar waar en hoe ze moscon terughalen).

    @Mwielerfan,
    je kunt helaas niet mensen 'op bestelling' laten terugkeren. Moscon laten terugkeren, en dan meteen ook het hele groepje Lampaert / Van Aert... lijkt me niet handig.

    Ik ben het wel met je eens dat hij veel eerder in de finale een Lampaert had kunnen gebruiken ipv het blok-aan-het-been van Israel Cycling. Want nu moesten Vdp en Colbrelli al het werk doen, waarbij 75% op de schouders kwam van mathieu. Met een type als Lampaert erbij was hij frisser de finale in gegaan lijkt me...
    05-10-2021 17:28
    Aan een Lampaert of willekeurig andere DQS renner heb je niks in zo'n grote kopgroep. Die wacht altijd op de vijf teamgenoten die nog aan het terugkomen zijn. Kan het gemist hebben, maar heb geen blauw shirtje op kop gezien zondag. Teveel kopmannen misschien, teveel pech ook.
04-10-2021 17:23
Vdp moet gewoon een grote ronde gaan rijden denk ik, in deze fase, om nog beter te worden
    04-10-2021 21:46
    Hij zal dit jaar de tour wel gaan rijden. Ook uitrijden zal een doel zijn.
04-10-2021 17:29
Niet eens met Adrie hierover, zowel in de Strade, Tirreno en Tour vaak genoeg de flits en het gemak gezien waarvan senior vindt dat die heeft ontbroken. In RVV botst hij op een Asgreen en hier op een Colbrelli waarbij meespeelt dat die laatste ook perfect anticiperend heeft gekoerst. Hij brengt ontzettend veel spektakel maar anderen hebben de mogelijkheid om van zijn aanvalslust te profiteren op de eindafrekening. Dit jaar alsnog een dijk van een seizoen gereden en volgend jaar op jacht naar meer.
    05-10-2021 14:40
    @Murcia 4 OKTOBER 2021 OM 17:29:
    'Perfect anticiperend koersen' dat is wel een hele mooie omschrijving van wieltjeszuigen.
    05-10-2021 15:56
    @Gerard
    Ik doelde op het al eerder vertrekken uit het peloton voordat Matthieu begon te rijden en niet af te wachten of je diens aanval wel kon beantwoorden.
04-10-2021 17:45
Nou, nou Adri, altijd wel realistisch zoals je eerste analyse van gisteren. Maar nu sla je in alle euforie toch een beetje door lijkt me.
Eerst zeg je dat je zoon maar er voor dit seizoen een eind aan moet breien een paar weken terug, en nu ben je min of meer 180% gedraaid.
Hocus pokus pilatus... Matje is weer zoals hij 2 jaar geleden was.
Anderzijds is het wel zo dat hij Matje waarschijnlijk het beste kent, dus mss weet/ziet hij iets, ondanks alle beschouwingen van buitenstaanders, wat wij niet zien?
    04-10-2021 18:00
    Kijk uit met het leveren van kritiek op Adrie hier! Ik plaatste gisteren ook wat kleine kanttekeningen en als het mogelijk was geweest was ik daar door sommigen voor gekielhaald (of erger).
04-10-2021 17:52
Ik denk dat zowel vdPoel als van Aert er nog vele malen voor gaan zorgen dat anderen een grote koers winnen. Ze rijden veel te veel op kop.
    04-10-2021 18:17
    De anderen profiteren maximaal van de (ongezonde) rivaliteit tussen deze twee.
04-10-2021 18:02
Als MVDP flitsend moet zijn, dan kan je moeilijk al 80 km voor de finish op kop rijden…
Meer focus op de alles verschroeiende uithaal in de laatste 10-20 km, zoals Allaphilipe dat ook kan.
Strade Bianchi was trouwens erg flitsend vond ik, de 2e etappe in de Tour ook best wel.
04-10-2021 20:34
"En laat het een cliché zijn, maar ik ben vooral heel erg blij dat hij niet op zijn bek gegaan is. Misschien ben ik daar nog wel blijer mee.”

Bedoelt hij "op zijn bek gaan" letterlijk (op zijn gezicht vallen) of figuurlijk (geen potten kunnen breken)?
    04-10-2021 21:30
    Op zijn fiets blijven zitten; vallen, dus.
04-10-2021 20:43
Vraagje: zijn deze opmerkingen van adri gevraagd of ongevraagd bij WF terecht gekomen?
    04-10-2021 21:30
    Hoe bedoel je?
    04-10-2021 21:39
    @slaginvoorwiel Je ziet toch een plopkap van Wielerflits in het stilstaande beeld? Denk je dat Adrie er 1 op de schoorsteenmantel heeft liggen voor het geval dat?
04-10-2021 21:08
Drie disciplines willen combineren is wat veel, zelfs voor een supertalent als Van Der Poel. Ik zou het mountainbiken laten voor wat het is. MTB is een heel andere fietshouding dan een koersfiets of crossfiets. Rugproblemen zijn niet te onderschatten, kijk maar naar Egan Bernal.
    04-10-2021 21:52
    Lijkt me ook. Op de MTB heb je een hele andere houding dan op een race of cross fiets. Niet te onderschatten.

    Gewoon wat crossen uitkiezen, en niet te gek doen. Alles op het komende voorjaar.
    04-10-2021 21:57
    VDP moet opletten dat hij door de combinatie van disciplines niet overal net tekort komt zoals deze zomer.
    05-10-2021 10:42
    Akkoord! Laat 2022 het jaar worden van gaten opvullen in zijn wegpalmares: San Remo, Roubaix, Luik (?), WK, groen, en nog meer Touretappes.

    En dan in 2023 en 2024 weer de MTB op.
04-10-2021 22:20
a3 heeft de Strade en de RvV dus niet gezien, hij was toen fietsuh
05-10-2021 09:12
Gelukkig heeft ie z’n wielerflits weer terug

Reacties zijn gesloten.